Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Kolej deklaruje: Jesteśmy przygotowani do zimy

25.11.2023 08:00 | 2 komentarze | 1 966 odsłona | Agnieszka Filipowicz
Czuwamy przez całą dobę i prowadzimy monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii - zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Spółka przekonuje, że jest gotowa na zimę.
2
Kolej deklaruje: Jesteśmy przygotowani do zimy
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas
Blisko 300 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów i ponad 180 zespołów przeznaczonych do szybkiego usuwania awarii i usterek przygotowały PKP Polskie Linie Kolejowe SA na podróże w trudnych warunkach zimowej aury.

Przed zimą spółka przeprowadziła też kontrole stanu technicznego infrastruktury kolejowej.
- Wykonano niezbędne naprawy oraz usunięto drzewa grożące upadkiem na tor lub sieć trakcyjną. Poddano przeglądom i naprawom sprzęt odśnieżny oraz urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponad 800 km torów kolejowych szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, osłonionych zostało zasłonami (żywopłotami, parkanami oraz zasłonami przenośnymi) - informuje PKP PLK.

Na czas zimy na krajowej sieci kolejowej rozlokowano:

  • 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych
  • 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów)
  • 48 pługów
  • 218 odśnieżarek.

- Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa SA, do napraw sieci trakcyjnej  oraz przewodów jezdnych - podaje spółka.

W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz 2 tys. pracowników firm zewnętrznych.

Przez 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia nieprawidłowości poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron lub telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa?sword=