Czuwamy przez całą dobę i prowadzimy monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii - zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Spółka przekonuje, że jest gotowa na zimę.
Blisko 300 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów i ponad 180 zespołów przeznaczonych do szybkiego usuwania awarii i usterek przygotowały PKP Polskie Linie Kolejowe SA na podróże w trudnych warunkach zimowej aury.Przed zimą spółka przeprowadziła też kontrole stanu technicznego infrastruktury kolejowej.
- Wykonano niezbędne naprawy oraz usunięto drzewa grożące upadkiem na tor lub sieć trakcyjną. Poddano przeglądom i naprawom sprzęt odśnieżny oraz urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponad 800 km torów kolejowych szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, osłonionych zostało zasłonami (żywopłotami, parkanami oraz zasłonami przenośnymi) - informuje PKP PLK.
Na czas zimy na krajowej sieci kolejowej rozlokowano:
- Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa SA, do napraw sieci trakcyjnej oraz przewodów jezdnych - podaje spółka.
W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz 2 tys. pracowników firm zewnętrznych.
Przez 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia nieprawidłowości poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron lub telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa?sword=
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
ha ha ha ha ha
0 0
Chwalą się sprzętem i gotowością jak drogowcy, a potem wiadomo...zima zaskoczyła... choć czy to lato czy zima, najczęstszym komunikatem słyszanym przez megafony na dworcu: przepraszamy za opóźnienie pociągu. i tak przepraszają i przepraszają, a efekt poprawy żaden.