Wobec dorobku medycyny, wiara nie może decydować o czyimś życiu - przelom.pl
Zamknij

Wobec dorobku medycyny, wiara nie może decydować o czyimś życiu

14:00, 05.11.2023 Ewa Solak
Skomentuj Dorota Marek. FOT. archiwum Doroty Marek Dorota Marek. FOT. archiwum Doroty Marek

Dawno nie spotkałam się z tak skrajnie wrogimi reakcjami ludzi, jak podczas kampanii wyborczej. Zaskoczyła mnie postawa osób starszych. Nie raz usłyszałam, żebym "wypier... do Berlina". Już nie wspomnę o sytuacji, gdy jeden ze starszych mężczyzn odwrócił się do mnie tyłem i wypiął ze spuszczonymi spodniami. Szok - opowiada nowa posłanka PO Dorota Marek z Czernej.

Od wyborów parlamentarnych minęło już trochę czasu. Kampania nie była jednak łatwa, o czym przekonała się Dorota Marek.
- Emocje trochę opadły, ale mam świadomość, że wszystko dopiero teraz się zacznie - przyznaje.

Dzięki jej wygranej, gmina Krzeszowice po raz pierwszy w historii będzie miała jednocześnie posłankę i posła.
Minister Andrzej Adamczyk jest z PiS, a Dorota Marek z PO. Czy współpraca jest możliwa?

- Trudno mi teraz powiedzieć, natomiast, jako osoba od dawna zaangażowana w samorząd i politykę, teraz, jako posłanka, a przede wszystkim jako kobieta, powiem tylko, że minister powinien nauczyć się nieco kultury. Ignorowanie mojej osoby podczas spotkań nie świadczy o nim najlepiej. Można się z kimś nie zgadzać w poglądach, ale brak odpowiedzi na zwyczajne "dzień dobry", to przecież "przedszkole". Ale ministrem się tylko bywa, a człowiekiem się jest.

Jest wiele spraw, o których w ostatnich latach mówiła Dorota Marek, m.in. obrona praw kobiet. Uważa, że to wstyd, że w XXI wieku kobiety muszą się o nie upominać.

- To trzeba zmienić, bo dla mnie jest to niewyobrażalne, żeby młoda kobieta mówiła, że boi się zajść w ciążę, bo to może oznaczać dla niej ryzyko utraty życia. Opór kobiet podczas marszów pokazał, że nie ma zgody na decydowanie o ich życiu. Zwłaszcza, gdy robią to mężczyźni. Nikt nikogo nie może do niczego zmuszać. Nikt też nie twierdzi, że aborcja jest czymś, co dobre, ale kobiety muszę mieć prawo wyboru. Wiara nie może decydować o czyimś życiu wobec dorobku medycyny - mówi posłanka.

Jakimi sprawami zamierza się jeszcze zająć, jakie ma propozycje dla gminy Krzeszowice możecie przeczytać w aktualnym wydaniu "Przełomu", w wersji elektronicznej dostępnym TUTAJ.

(Ewa Solak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

hotinhotin

0 0

Następna mądra innaczej. Najpierw in-vitro a potem aborcja na życzenie i eutanazja! 14:12, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Tak tylko tutaj to zostawię: "Zawsze byłem zwolennikiem kompromisu aborcyjnego sprzed 30 lat. Złożenie wniosku do TK było błędem" – przyznał premier Mateusz Morawiecki w wywiadzie dla Interii. 16:02, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kris 11Kris 11

0 0

Wiara nie może decydować o czyimś życiu, ale 460 na wiejskij tak???? 16:17, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

endriu64endriu64

0 0

Dla człowieka wierzącego nie ma nic nad Boga, tym bardziej dorobek jakikolwiek i kogokolwiek ! 16:25, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

"To trzeba zmienić, bo dla mnie jest to niewyobrażalne, żeby młoda kobieta mówiła, że boi się zajść w ciążę, bo to może oznaczać dla niej ryzyko utraty życia". Oczywiście że to trzeb zmienić i dodać do już obowiązującego porządku. Jedne kobiety zgodnie ze swoimi przekonaniami będą dalej chodzić na plebanię a pozostałym trzeba asap umożliwić korzystanie z dorobku medycyny i nauki tak jak korzystają inne kobiety cywilizowanej Europy i Świata! 17:37, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoninkaAntoninka

0 0

Okazuje się, że wykształcone społeczeństwo jest mało podatne na wszelkie mądrości kościelne, trudno teraz plebanom straszyć piekłem, nagradzać niebem. Ostatnio było skrupulatne liczenie wiernych, których raczej w lawinowym tempie nie przybyło, dlatego kler powinien wyciągnąć daleko idące wnioski. Starsi ludzie umieją głośno okazywać swoje niezadowolenie z wyników wyborów, potrafią włączyć się w prowadzoną w przestrzeni publicznej rozmowę obcych sobie osób i zamanifestować swoje niezadowolenie, wręcz przekrzyczeć rozmówców. Gdyby bardziej skupili się na modlitwach za kandydatów PiS-u i dokładniej wsłuchali we wskazówki plebanów, wynik wyborów byłby druzgocący dla koalicji. Mam pewność, że Pani Dorota Marek będzie godnie reprezentowała polskie kobiety, zadba o ich prawa. 18:05, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OklahomaOklahoma

0 0

Tym którzy tak ślepo wierzą proponuję następnym razem klepać paciorki zamiast zajmować miejsca u specjalistów,zmniejsza kolejki. Tak Bóg chciał... 19:00, 05.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hotinhotin

0 0

Dla wszystkich niewierzących dziecko poczęte jest tylko fasolką, a dla gejów i lesbijek marzeniem ! 07:00, 06.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Parę artykułów wcześniej w komentarzach Antoninka pisała tak o Ogniu: "Panie Winnicki, to nie jest tępy cham, to jest mąż, ojciec, syn, brat, dziadek, sąsiad, pracownik, człowiek, itd., podobnie jak Pan. Atakowany, czuje się osaczony, a atakowany jest podwójnymi siłami, w bardzo mało elegancki sposób. Panie Winnicki, nigdy nie kopie się leżącego, zawsze staje się po stronie słabszego."
A ja zacytuję klasyka, lecz nieco sparafrazuję : "Nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić pańskie postępowanie. Pan się nie kwalifikuje nawet do sądu dla ludożerców, buszmenie. W moich oczach jest pan nędznym gadem, omyłkowo tylko nazywanym człowiekiem, panie Ogień. Niech pan stąd wyjdzie, bo ja nie mogę na pana patrzyć, bydlaku". 14:02, 06.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Jakoś tak leciał napis na pomniku,sprejem chyba,pewnie jakiś plan dnia pani, bo pisało "kawka,fryzjer,aborcja"........... 15:01, 06.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

@kartebush :ale ty nie cytuj tylko pisz od siebie. Przecież ja w mojej wypowiedzi popieram was lewaków w tym do czego dążycie. Masz ochotę się skrobać to się skrob nawet do mózgu jak go jeszcze masz. O co ci chodzi babo ? nie popierasz aborcji źle, popierasz aborcję też źle może zdecyduj się czego wreszcie chcecie. Chcesz swoją udawaną kulturą usprawiedliwić morderstwo ? bo każda aborcja to morderstwo chyba się z tym zgodzisz że trauma po tym zostaje na całe życie.Ale w waszych lewackich łbach nie ma sumienia i chcecie innym wcisnąć że to normalne. Tak jak powiedziałem akurat w tym was popieram bo będzie mniej patologii 21:32, 06.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoninkaAntoninka

0 0

Ogień, przekroczyłeś wszelkie dopuszczalne granice, jedziesz po bandzie! Ciesz się życiem i pozwól nim cieszyć się innym! Miłego dnia życzę! Antoninka 11:03, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@Antoninka - nadal uważasz, że Ogień to nie tępy cham? 11:33, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

Dla ciebie i takich jak ty jestem chamem i nie wypieram się tego ,możesz tak o mnie mówić . Dla mnie jesteś mordercą skoro popierasz skrobanki. Ja wiem że lepiej to brzmi jak mówi się : aborcja , gej , gender bo tak wasza kultura lewacka pięknie to ubiera w słówka . A to po prostu : skrobanka , pedał i pederaści i wszyscy wiedzą o co chodzi 12:07, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

@Antoninka :ja się cieszę nie mam z tym problemu . Ale jak kogoś cieszy zabijanie i próbuje wcisnąć to między normy to nie mogę być kulturalny . Kattebush i jej podobni zrobią nie długo z tego środek antykoncepcyjny i to legalnie . A Tobie też życzę miłego dnia i pogody ducha chociaż wiem że jesteś przeciw. Pozdrawiam 12:23, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Przełom -owa filozofia !!! 12:30, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ogor67ogor67

0 0

Ogień Chyba Cię ta nienawiść odebrała ci już mózg jak go jeszcz masz. W aborcji chodzi o to zeby to kobieta miała prawo zadecydować zeby urodzić zdrowe dziecko i sama przy tym nie stracić zycia jak masz przykłady kobiet które zmarły. Bo decyzje rzadzacych do tego doprowadziły. A ty trochę poczytaj po ogladaj a potem pisz farmazony o lewactwu gejach i innych rzeczach nie majacych sprawy. 12:52, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@ogor67 - niestety. Ognia "żadne krzyki i płacze nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne". 12:56, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

@ ogor67 ty naprawdę wierzysz w to co piszesz ? czy piszesz to co podaje Ci telewizja. W większości krajów zgniłej unii europejskiej aborcja dozwolona jest na życzenie czyli legalnie można wyskrobać dziecko bez łamania prawa. Jak myślisz: co zrobi młoda dziewczyna która nie chce mieć dziecka albo ma już dwójkę czy więcej wiedząc że nic jej nie grozi? W porządku jeśli zagrożone jest życie matki czy chory płód ale jeśli traktuje się to jako antykoncepcję to już nie. I nie wierz we wszystko co ci pokażą w TV bo niestety świat nie jest tak kolorowy jak próbują ci wcisnąć. 23:58, 07.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

Ogor67 ale jak lubisz oglądać to taki film dla Ciebie trochę z innej bajki ale dający do myślenia. Esencja lewactwa .Ten myślący inaczej to Ty. 00:52, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

https://youtu.be/IbX4Vq0st4I?si=dIvDmLeoZGiU-DgX 00:52, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Według wiarygodnych danych, Polki dokonują rocznie od 50 do 150 tysięcy (TYSIĘCY!) aborcji. Nielegalnych. Spraw karnych rocznie jest mniej niż palców u rąk. Dlaczego bezkompromisowi obrońcy życia starannie omijają ten wątek? Królestwo obłudy ich zadowala? 08:00, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OgieńOgień

0 0

Dokonują i będą dokonywać pytanie tylko czy stanie się to normą jak na zachodzie ,czy będzie na to przyzwolenie społeczne i kto za to zapłaci. Zawsze wybór nigdy przymus . .Każdy ma tam jakieś sumienie ( może oprócz lewactwa) i wie co robi. Jeśli przyjdzie zapłacić prywatnie nie małą sumkę to może jedna z drugą zastanowi się zanim zacznie dawać na lewo i prawo. 11:47, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"Ogień"; piszesz nie na temat. Mnie nie interesują motywacje tych "dających na prawo i lewo" i innych "cichodajek". Mnie interesuje państwo, groźnie pobrzękujące propagandową szabelką, a na co dzień chowające głowę w piasek. udające że nie widzi i nie słyszy. Jak również interesują mnie gromko pokrzykujące środowiska i organizacje tak zwanych "obrońców życia", które robią dokładnie tak samo. 13:10, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoninkaAntoninka

0 0

Chciałam zauważyć, że kobiety nie są wiatropylne i nie następuje u nich również niepokalane poczęcie. Jeżeli dyskutujemy o aborcji, to należy zaakcentować, że to właśnie mężczyźni są jej największymi zwolennikami, to oni są odpowiedzialni za większość usuwanych ciąż, to oni najczęściej aborcję finansują. Najpierw powinno się stworzyć dostęp do nowoczesnych środków antykoncepcyjnych i gabinetów ginekologicznych oraz właściwie wyedukować nie tylko młodzież. Wygodnie jest krzyczeć, nie dla aborcji, a potem zamilknąć i pozostawić porzucone przez mężczyzn samotne kobiety z niepełnosprawnymi dziećmi. Co takie kobiety przeżywają, jak sobie radzą, kto im pomaga, skąd biorą finanse na rehabilitację - to już nikogo nie interesuje, to jest mało ważne. Jest w moim otoczeniu kobieta, która w połowie ciąży dowiedziała się, że dziecko będzie mocno zdeformowane, całkowicie niezdolne do samodzielnego życia. Donosiła, urodziła, pochowała, nie bez problemów. Wprost nie wyobrażam sobie takiego cierpienia psychicznego i fizycznego. I tyle w temacie. 15:53, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

Jest takie powiedzenie, stare jak świat; ''jak suka nie da, to pies nie weźmie''. Edukacja, zwłaszcza seksualna, leży na obu łopatkach, mimo to, małolaty (i nie tylko) bardzo chętnie nadstawiają czterech liter, bo to takie ''trendy''. Dopiero jak wpadnie, to zaczyna myśleć; jak to się stało ??? Słuchałam klechy i mam opracowany kalendarzyk, koleżanki też mi mówiły, że przerywany stosunek jest bezpieczny itp bzdury. A potem wychodzi taka jedna z drugą na ulice i wrzeszczy, że to jej brzuch i jej macica. Zgoda. Tylko taka jedna mała uwaga; po co angażujecie chłopów ??? Czy oni nie mają nic do powiedzenia ? Wibratory nie są aż tak drogie, a z nimi nie zaciążycie. I tyle w temacie. 16:58, 08.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatuMieszkaniec powiatu

0 0

Od momentu poczęcia w łonie matki rozwija się nowy organizm który nie jest w stanie jeszcze samodzielnie żyć. Każde odebranie mu prawa do życia jest morderstwem które zostało nazwane aborcją. Obecnie dozwolona jest ona w kilku przypadkach, w tym w sytuacji gdy ciąża zagraża życiu matki. To należy do oceny i wiedzy lekarza czy to zagrożenie występuje. Gdy prawo aborcyjne nie było zaostrzone to również zdarzały się przypadki gdzie kobiety będąc w ciąży z powodu różnych komplikacji umierały. Tutaj nic się nie zmieniło. Dane pokazują, że nie wzrosła liczba zgonów z tego powodu. Mówienie, że kobieta jest pozostawiona przez faceta i samotnie zmuszona do opieki nad dzieckiem jest skrajnością bo decydując się na seks, a tym bardziej bez zabezpieczenia świadomie podejmują to ryzyko, a więc konsekwencje. Partnera seksualnego też wybrały same więc nie jest winą dziecka, że takiego ma ojca i za to powinno zginąć. Przypadki, że dziecko jest chore zdarzają się ale jeśli nie ma woli na wychowanie go to zawsze można je oddać do adopcji gdyż prawo na to zezwala. Aborcja to inna nazwa morderstwa i każdy kto ma wiedzę biologiczną potwierdzi to. Ludzie którzy jednak ją wykonują to współcześni kaci, którzy nie mają zwykłych ludzkich instynktów. Przemyślcie to dobrze nim popełnicie ten błąd odbierając komuś życie dla własnej wygody. 19:35, 14.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@Mieszkańcu powiatu "W pierwszym półroczu 2023 r. liczba ludności Polski zmniejszyła się o 68 tys. osób – oznacza to ubytek rzeczywisty, którego stopa wyniosła -0,18 proc. W I półroczu poprzedniego roku liczba ludności także się zmniejszyła (o 80 tys., tj. -0,21 proc.)." - poinformował Główny Urząd Statystyczny" https://www.bankier.pl/wiadomosc/Liczba-ludnosci-Polski-znowu-w-dol-Nowe-dane-GUS-za-I-polrocze-2023-8630170.html No to o co tu chodzi?! Komu na czym zależy? Bo jak widać dane są brutalne dla myślących jak Ty! 19:50, 14.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatuMieszkaniec powiatu

0 0

@Promil_pl jak się nie ma argumentów to się ubliża. To co powiesz o tym, że populacje innych krajów zachodu również się zmniejszają mimo, że aborcja jest dozwolona? A mieszkańców jest więcej tylko ze względu na migracje? 20:18, 14.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

0%