Chrzanów
Brak zielonej strzałki przy skręcie pod wiadukt na Siennej w Chrzanowie. Dlaczego?
Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem tej inwestycji przejazd pod wiaduktem na Siennej też był dwukierunkowy, ze zmienną sygnalizacją (światło czerwone i zielone). Teraz dokładnie jest tak samo. Po co więc było mówić, że pod nowym wiaduktem komunikacja zostanie usprawniona?
Podwale, Sienna i Borowcowa to drogi powiatowe. O komentarz poprosiliśmy więc Grzegorza Żuradzkiego, dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie.
- Nie jest planowana zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu - stwierdza dyrektor Żuradzki.
A następnie tłumaczy jego specyfikę: 6 wlotów dla ruchu kołowego (również Świętokrzyska, Stara Huta i droga w kierunku Fabrycznej) i tylko 3 objęte sygnalizacją (Sienna, Podwale, Borowcowa). Poza tym cztery przejścia dla pieszych (w tym jedno podwójne z wyspą objęte sygnalizacją). Dalej 3,5 metra pod wiaduktem na Siennej. I jeszcze ograniczenie widoczności przez wiadukt i nasyp kolejowy, dzielący skrzyżowanie na dwa obszary.
- Nieefektywnym, a może i niebezpiecznym byłoby prowadzenie jednoczesnego ruchu dwukierunkowego pod wiaduktem na Siennej, zaś ewentualna sygnalizacja świetlna obejmująca wszystkie grupy ruchowe powodowałaby bardzo długi czas oczekiwania na sygnał zielony - podsumowuje Grzegorz Żuradzki, dyrektor PZD.
Komentarze
14 komentarzy
Redaktorze! Ma Pan temat, który trzeba rozwinąć! Jest problem, są pytania i propozycje czytelnikow. Trzeba dotrzeć do dokumentacji wiaduktu i projektu organizacji ruchu drogowego, skopiować, opublikować - aby każdy mógł to zobaczyć. Pisanie o tym, co powiedział Żuradzki ma taką wartość, jak informacja "Jedna baba powiedziała...".
Na jakiej to podstawie @rafiomega twierdzi, że "autobus nie zmieścił by się wymijając pod wiaduktem z innym pojazdem"?. Ten wiadukt i organizacja ruchu pod nim nie były projektowane przez gminnego pisarza, ale przez specjalistyczne biuro projektowe i zatwierdzone przez uprawnione instytucje, w tym z pewnością przez PZD Chrzanów też. I co? Na papierze pasowało, a teraz to jest rzekomo "bubel"? A czy wysokie autobusy (ponad 3,5 m - jeśli są takie) muszą jeździć pod tym wiaduktem? Jest przecież ulica Świętokrzyska i Kadubek z wysokim wiaduktem! A dlaczego nie da się wprowadzić organizacji ruchu jak niżej proponuje @Berek997?
No to należy spytać; po co było burzyć stary, zabytkowy wiadukt? Mogła "se" kolej górą zrobić co chciała, a dołu nie tykać, tylko wyremontować i wzmocnić. Taniej by może wyszło.
Nie może być jednocześnie bo autobus nie zmieścił by się wymijajac pod wiaduktem z innym pojazdem. I dlatego niebezpiecznie większe ub jadą środkiem . Bubel znowu powstał.
Cytat "Nieefektywnym, a może i niebezpiecznym byłoby prowadzenie jednoczesnego ruchu dwukierunkowego pod wiaduktem na Siennej" i proste pytanie: to po co są dwa pasy pod mostem. Mógł. zostać jeden i było by taniej
I dalej nie wiemy dlaczego nie może być zielonego dla prawoskrętu z Podwala pod most w Sienną gdy jest zielone z Siennej pod most. TO NIE JEST W ŻADEN SPOSÓB KOLIZYJNE. Po to chyba są teraz dwa pasy przeciwbieżne pod mostem.
Tłumaczenie nie z tej ziemi, obiecanki cacanki a wyszło jak zawsze, czyli do luftu.