Chrzanów
Płynie fala krytyki po otwarciu przejazdu pod wiaduktem na Siennej w Chrzanowie
Janusz Krupnik, sołtys Pogorzyc, ale co ważniejsze - zawodowo pracujący jako instruktor nauki jazdy, tak pisze:
„Zastanawiam się, po co jest to czerwone światło do skrętu w prawo z ulicy Podwale na Sienną. Najtaniej byłoby zamontować sygnalizator z zieloną strzałką do skrętu w prawo przy czerwonym świetle".
- Według mnie trzeba od nowa przemyśleć i zaprojektować układ faz sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. Rozdzielić fazę ul. Podwale i ul. Borowcowa w ten sposób, aby pojazdy skręcające z ul. Borowcowej na ul. Sienną nie były dławione przez pojazdy z ul. Podwale - uważa Marcin Karcz.
- Bez sensu - niby dwa pasy pod mostem, a światła ustawione tak, jak były. Przecież po pierwsze prawoskręt od Podwala może jechać jednocześnie z zielonym od Siennej. Po drugie - lewoskręt od Borowcowej i przejazd na wprost od Podwala musi mieć osobną zmianę lub wydłużenie fazy zielonego przy czerwonym od Podwala - podpowiada pani Katarzyna.
- Niby dwukierunkowy wiadukt i dwa pasy ruchu, a jeździmy tak jak było. Remont nie obejmował programowania sygnalizatorów? - dziwi się inny Czytelnik.
- To jakiś kompletny blamaż. Wiadukt jest dwukierunkowy, a działa dokładnie jak jednokierunkowy przed remontem. To ani śmieszne, ani tragiczne. To zwyczajnie przykre - komentuje pan Kamil.
Komentarze
25 komentarzy
A ja bym tam teraz postawił policjanta z kamerą i wypisywał mandaty tym, którzy przekraczają linię środkowa (podwójna ciągła). Mamy w powiecie i mieście praworządność czy nie?
A ja bym chciał zobaczyć eksperyment drogowy; dwa gabarytowe, ale mieszczące się w przepisowych normach samochody (mogą być takie dwa dostawczaki, z tych szerokich i z wielką "budą" jakie czasem widzę) wjeżdżają jednocześnie pod wiadukt z obydwu stron i się mijają. Byłby prosty sprawdzian, czy wiadukt jest dwukierunkowy naprawdę, czy tylko urzędowo.
Ja tu widzę wielką politykę w lokalnym wydaniu: PIS-owski rząd za pośrednictwem PKP PLK wybudował w Chrzanowie wiadukt dwukierunkowy a starosta (pewnie Anty-PIS) mówi: Ja tu rządzę, bo to droga powiatowa. Ma być tak jak było!. I mamy wiadukt dwukierunkowy z ruchem naprzemiennym. Czyli tak jest, jak było. Bo samorząd to władza!
Wystarczy zlikwidować oś jezdni pod wiaduktem, będzie po staremu :))) Stara sygnalizacja, ruch po staremu! A tak poważnie; oś jezdni wymalowana, tylko czy pod wiaduktem zmieszczą się dwa duże auta (autobus, ciężarówka)?
A może by tak dać stop dla jadących Podwalem na wprost na Fablok i Rospontową, oraz drugi dla jadących od Rospontowej i zlikwidować światła? Piesi na zasadach ogólnych. Można by spróbować.Gdyby się tworzyły korki to wtedy pomyśleć o sygnalizacji świetlnej. Przecież sygnalizacja była kiedyś wprowadzona na tym skrzyżowaniu jako pierwsza w Chrzanowie tylko z powodu ruchu naprzemiennego pod wiaduktem, a teraz ten powód zniknął.
Po prostu za wcześnie otwarli most.
@profik: przez rok remontu, kiedy światła były wyłączone, zatrzymywałeś się na nim ?