Nie masz konta? Zarejestruj się

Powiat chrzanowski

TEMAT NUMERU. (Nie)bezpiecznie na drogach powiatu chrzanowskiego

14.07.2022 11:30 | 0 komentarzy | 4 225 odsłony | Łukasz Dulowski
W najnowszym wydaniu „Przełomu" znajdziecie obszerny materiał. Który z pewnością powinien zainteresować zwłaszcza kierowców. Przeczytacie przede wszystkim praktyczne informacje. Każdemu mogą się przydać.
0
TEMAT NUMERU. (Nie)bezpiecznie na drogach powiatu chrzanowskiego
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

A oto przykładowe pytania, na które odpowiadają nasi eksperci.

 

  • Spowodowaliśmy wypadek lub kolizję. Kiedy wzywać policję? Kiedy spisywać oświadczenie bez udziału policji? Na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Zdarza się, że uczestnicy kolizji, gdy nie mogą się dogadać, pozostawiają auta na środku jezdni, czekając na przyjazd policji. Jak prawidłowo należy się w tej sytuacji zachować?
  • Co zrobić, gdy jesteśmy świadkami wypadku?
  • Jakie znowelizowane przepisy ruchu drogowego wciąż są najbardziej kłopotliwe dla kierowców lub wciąż jeszcze nie znane. Np. zawodowy kierowca, jeżdżący np. autobusami, może zatem stracić uprawnienia, a co za tym idzie - pracę, jeśli kieruje motocyklem bez kategorii A. To dość restrykcyjne rozwiązanie.

 

- Od 1 stycznia brak konkretnych uprawnień skutkuje już nie tylko mandatem, lecz zakazem prowadzenia pojazdów. Np. ktoś posiada kategorię B, ale kieruje motocyklem o pojemności silnika powyżej 125 centymetrów sześciennych, nie mając kategorii A. Jest mocno zdziwiony, kiedy w tej sytuacji policjant zatrzymuje mu wszystkie uprawnienia i kieruje sprawę do sądu - mówi podinspektor Mariusz Jurczyk, naczelnik wydziału ruchu drogowego w KPP w Chrzanowie.

 

  • Ile dokładnie wynoszą mandaty za przekroczenie prędkości i co się zmieni po 17 września 2022 r.
  • Może nas namierzyć Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, a kara za brak OC może wynieść ponad 6 tys. zł.

- Podstawowe ubezpieczenie to OC. Musi być bezwzględnie wykupione od momentu pierwszej rejestracji auta do jego sprzedaży, złomowania lub kradzieży. I nie ma znaczenia, czy zarejestrowany samochód jeździ, czy jest rozebrany na części. OC powinno być ważne - mówi Stanisław Kosałka, właściciel firmy ubezpieczeniowej z Trzebini.

Zapraszamy do lektury najnowszego wydania „Przełomu", dostępnego również w wersji elektronicznej.