Parking przy PKP w Trzebini notorycznie jest przepełniony, a z braku miejsc kierowcy zostawiają samochody gdzie popadnie.
Parkują tam nie tylko mieszkańcy Trzebini, ale także Chrzanowa, bo z tej ostatniej stacji jeździ o wiele mniej pociągów.
Na parkingu przy ul. Dworcowej w Trzebini wydzielone są w sumie 124 miejsca parkingowe, w tym 5 dla niepełnosprawnych (zarówno na nowym postoju przy wiadukcie, jak i przy budynku poczty).
Z braku miejsc kierowcy zostawiają samochody wzdłuż drogi lub na dziko pod wiaduktem. Niektórzy w poszukiwaniu kawałka wolnego placu krążą wokoło.
Urzędnicy z Trzebini tłumaczą, że w najbliższej okolicy nie ma gdzie zbudować dodatkowego parkingu.
Dlatego burmistrz Jarosław Okoczuk chce zachęcić do korzystania z komunikacji publicznej: najpierw autobus potem pociąg.
Zamierza zbudować centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP. Jednocześnie ma to poprawić estetykę okolicy.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
hehehehe, znowu Okoczukowe pomysły, jeździjcie autobusami :D Ten parking jeszcze zanim powstał był kompromitacją, co nawet tutaj wiele osób wskazywało. Kolejna kasa wyrzucona w błoto.
0 0
parking od poczatku był kompromitacją. Trzeba było budować parking wielopoziomowy. ja bym nie nazywał parkowania na dziko. Jest tam miejsce to się parkuje. Nawet Policja nie zwraca na to uwagi. Dajmy żyć ludziom.
0 0
A parking po drugiej stronie torów ul. Kopernika od strony bazyliki gdzie prowadzi na łąkę przejście podziemne? Nie da się?
0 0
A na najkrótszej trasie, prowadzącej z przystanku na perony (i na odwrót) genialny architekt zaplanował kwietnik z jakimiś krzewami. Współczuję roślinkom, które tam posadzono, nie czeka ich zbyt długi żywot. Oczywiście w tym miejscu nie ma też przejścia dla pieszych, bo i po co. Pieszy ma iść do poczekalni, nic to, że mu pociąg ucieknie. I w tej poczekalni ma czekać. Na stojąco, bo ławek ani krzeseł nie ma.
Odnośnie uwag burmistrza: ręce opadają; to może nie trzeba było inwestować w parking tylko zapewnić połączenia autobusowe co 10 minut? Należało było faktycznie budować wielopoziomowy ten parking, ale przecież naszym władzom nikt nie płaci za myślenie.
0 0
To jest temat w sam raz dla instytucji o nazwie "Aglomeracja Chrzanowska". Przypominam link do informacji o tym ze strony władz Chrzanowa:
https://chrzanow.naszemiasto.pl/aglomeracja-chrzanowska-impulsem-do-rozwoju-powiatu/ar/c1-8414403
oraz link do artykułu zaamieszczonego kiedyś w Przełomie:
https://przelom.pl/37335-powstala-aglomeracja-chrzanowska-piec-gmin-utworzylo-stowarzyszenie.html
Teraz jest okazja, aby się wykazać i pokazać coś więcej niż ładne zdjęcia.
Uzasadnienie: dworzec kolejowy w Trzebini nie służy tylko dla miasta Trzebinia, ale obsługuje tez inne okoliczne gminy. W tym ujęciu budowa parkingu przy ul. Kopernika jest w pełni uzasadniona. Do tego trzeba dodać drogi dojazdowe - głównie od strony Chrzanowa, z ominięciem ul. Długiej i ul. Głowackiego. Czyli konieczne opracowanie koncepcji nowego układu drogowego w tym rejonie.
0 0
Na teraz potrzebne wszystkie ręce na pokładzie abyśmy mieli transport publiczny dostępny, tani i parkingi przy dworcach też.
0 0
Już to widzę jak ludzie pełni entuzjazmu jeżdżą dodatkowe 15-30 minut dłużej do pracy.... W jedną stronę.....
0 0
Jak było klepisko też był problem z parkowaniem. Parking dwupoziomowy ( bo większego nie było by zgody na budowę) Problem z parkowaniem dalej by istniał. Ja tam widzę dwa problemy a przechodzę tam codziennie przed 8 rano. Za mały parking w stosunku do potrzeb oraz niektórzy kierowcy którzy często przyjeżdżają autem na 5 minut przed odjazdem pociągu i potem jest lament że nie mają gdzie zaparkować i zaraz im pociąg ucieknie. Więc warto przyjechać wcześniej i na spokojnie poszukać wolnych miejsc parkingowych
0 0
Tak miałem problem. Prawie za każdym razem. Rano i po południu. W dzień roboczy, w sobotę, a nawet w niedzielę. Jak się udało zaparkować na tych dziurach pod wiaduktem, to było dobrze. Od razu było widać, że za mały i to od lat pisano. Nie ma miejsca na kolejne? To szukać. Przez przypadek krzaków od strony klasztoru hektary, a wyjście z tamtej strony jest. Kolej remontowano latami, więc było kilka lat czasu na znalezienie czegoś. Centrum przesiadkowe? A z czego na co? Autobusy co 10 minut? Za czyje pieniądze? Poza tym; skąd dokąd co 10 minut? Z centrum Chrzanowa już jest trzy, cztery, pięć na godzinę. Z centrum. Z Kościelca, Płazy, Bolęcina, Myślachowic, Płok, Młoszowej jak to zrobić i za ile? Niech lepiej nic nie gadają, bo się ośmieszają. "Huby" i m tylko w głowie. Cokolwiek, byle nazwa była egzotyczna. 10 lat przespali. Podpowiem; zrobić w Dulowej, to część Młoszowej tam pojedzie.
0 0
"Autobusy co 10 minut? Za czyje pieniądze?" - za pieniądze gmin. Jeżeli obecnie można wydawać je na alejki, które rozpływają się po pierwszym deszczu, przebudowę rynku, w wyniku której niespecjalnie się on zmienia, na tężnie solankowe w Górach Luszowskich i inne podobne rzeczy, to czy nie lepiej zapewnić za nie ludziom wygodny dojazd do pracy? stary zgred, sam mówisz, że już teraz kursuje ich na przykład 4 na godzinę - dodatkowe 2 kursy w tym czasie nie uszczupli chyba tak bardzo budżetu członków ZKKM?
0 0
Powinien być wielopoziomowy już dawno. Przynajmniej taki jak w Oświęcimiu. Nie znam powodów dlaczego taki nie powstał. Być może gmina przespała temat, tak samo jak ten dotyczący parkingu w Dulowej czy wiaduktu w Młoszowej.