Modernizacja pięciu wiaduktów w Chrzanowie ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Na przebudowę następnych dwóch obiektów trzeba jeszcze poczekać.
Od 2020 r. trwają prace na chrzanowskim odcinku linii kolejowej, dzielącej miasto na dwie części. Inwestycja obejmuje modernizację torów wraz z siecią trakcyjną oraz wiadukty. Aktualnie dotyczy ona pięciu obiektów, nad ulicami: Krakowską, 29 Listopada, Kadłubek, Zbożową i Powstańców Styczniowych.
Kierowcy mogą na razie przejechać tylko pod wiaduktami nad ul. Krakowską i nad ul. 29 Listopada. W obu przypadkach drogami tymczasowymi. Ruch odbywa się tam jednokierunkowo.
Parę dni temu ponownie zamknięty został przejazdu pod wiaduktem nad ul. Powstańców Styczniowych. Ma to związek z drugim etapem prac przy tym obiekcie.
- Przebudowa wiaduktu realizowana jest połówkowo, tzn. najpierw pod jednym torem i następnie pod drugim. Po zakończeniu prac na obiekcie, co jest planowane w maju 2022 roku, rozpoczną się roboty drogowe. Otwarcie przejazdu planowane jest w lipcu tego roku - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK SA.
Jeśli chodzi o terminy finalizacji prac przy pozostałych wiaduktach, to jak mówi Dorota Szalacha, według deklaracji wykonawcy, przebudowa jezdni pod wiaduktami nad ul. 29 Listopada oraz nad ul. Zbożową powinna się zakończyć w maju, a nad ul. Kadłubek w lipcu tego roku. Natomiast roboty drogowe przy obiekcie na ul. Krakowskiej planowane są od lipca do sierpnia tego roku.
W przypadku wiaduktów nad Sienną i Krasickiego (odnoga od Świętokrzyskiej), które obecnie nie są modernizowane, pozwolenie na budowę ma być nie wcześniej niż w październiku 2022 r. Jakichkolwiek prac można się więc spodziewać dopiero w 2023 r.
Przeczytaj również:
Dzisiaj tłusty czwartek. Polecamy przepis na domowe faworki
Klub sportowy chce wyjaśnień w sprawie podziału dotacji
Szykuje się strajk w Polregio i paraliż w ruchu pociągów
Piłkarski raport transferowy - tydzień pierwszy
[WIDEO]6217[/WIDEO]
AlojzyKleks21:36, 25.02.2022
Już wkrótce ponowne zamknięcie ruchu na rok, trzeba położyć 15m drogi pod wiaduktami. Tymczasem dworzec tymczasowy posłuży jeszcze jedną zimę, bez wiat oczywiście
addrav21:46, 25.02.2022
Co maj lipiec sierpień, to jest jakaś paranoja przez całe lato 2021 od jego początku aż po dziś nic się tam nie zmieniło.
Bart22:21, 25.02.2022
Hmm a to nie Przełom informował że remonty wiaduktów zajmą jeden kwartał
jadwiga45204:44, 26.02.2022
A kiedy będzie otwarcie na ul. Zbożowej?? Bo mam wrażenie że od dwóch lat tam się nic nie dzieje
Internauta05:50, 26.02.2022
A kiedy otwarcie Wodzińskiej? Kolejne miesiące udawania, że coś tam się dzieje podczas gdy PKP już odebrało wiadukt. Ciekaw jestem czy projektant lub wykonawca poniesie za to odpowiedzialność, że po wykonaniu robót nagle stwierdzili, że trzeba jeszcze przebudować gazociąg i wykopy ruszyły ponownie.
Na Krakowskiej również nie widać robotników, więc na co oni czekają? Aż zrobi się ciepło?
JazGM08:02, 26.02.2022
To dobrze, że Przełom potrafi zdobyć trochę informacji. Prosiłbym jednak, aby drążyć temat wiaduktów nad ul. Sienną i ul. Krasickiego. Co tam jest zamierzane? Remont, przebudowa, czy może budowa nowych wiaduktów? A jakie są plany UM Chrzanów w zakresie organizacji ruchu w tym rejonie? Ostatnie pytanie dotyczy też ul. Zbożowej.
adinnn08:36, 26.02.2022
Jak czytam kolejny raz bełkot pani rzecznik o połówkowym remoncie wiaduktu to chce mi się wymiotować. Słyszę to już chyba z rok. Może warto zadać inne pytanie, a mianowicie : nie kiedy skończy się remont, ale dlaczego trwa on prawie rok dłużej niż przewidywano i jakie konsekwencje poniesie PLK za takie opóźnienia? Nie chce mi się wierzyć że jest to spowodowane tylko jakimiś formalnościami odnośnie dróg pod wiaduktami...
Toed13:51, 26.02.2022
Dziwią mnie zamieszczone tu skargi i żale różnych komentatorów, adresowane do inwestora, czyli PKP PLK. To są "głosy wołających na pustyni", bo nikt z PKP PLK nie czyta Przełomu, a zadaniem pani rzecznik jest jednokierunkowy przekaz informacji - od jej władz do prasy. Przełom z pewnością też nie przekaże tych skarg nikomu - czyli tu można sobie pisać i wylewać swoje żale bez żadnego efektu. Moim zdaniem informacji należy oczekiwać od władz samorządowych, bo są one informowane przez inwestora o planach i harmonogramach inwestycji. Ale na stronie internetowej www.chrzanow.pl "ani be ani me" w tej sprawie. Bo po co. Władza wie i to wystarczy.
profik11:18, 27.02.2022
W Chełmku wiadukt na Brzozowej to identyczny problem - nic się nie dzieje..
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Przystanki autobusowe ZKKM są też dla ludzi
W sobotę jak zwykle; parking "zabetonowany". Nawet w sobotę. Stoją nie tylko na parkingu, ale gdzie tylko się da. Nie tylko na chodnikach, najczęściej jednym bokiem na chodniku, drugim na jezdni ograniczając widoczność i bezpieczeństwo. Na trawnikach gdzie tylko się da, oczywiście też. Od dawna stoją na rampie wyładowczej przy dawnej "Gumowni" (chyba nielegalnie). W drugą stronę sięgają już budynku magazynowego za wiaduktem. Stoją "za kebabami" i (moje podejrzenie) stoją już przy Lidlu i Biedrze oraz za Sokołem. Ten trawnik po drugiej stronie ulicy na wysokości Lidla też podejrzany. Taki największy w okolicy "Park & Raid" tyle że jakby społeczny. Taka inicjatywa oddolna. Jest coś o tym w tych materiałach za 120 000 zł kupionych do szuflady? A po drugiej stronie dworca, od strony klasztoru, "hektary" trawsk na wprost wyjścia na perony. Poza tym mamy być europejscy, nowocześni czyli przesiąść się z samochodu na pociąg. Samochód zabrać ze sobą w teczce czy torebce. Najlepiej składany, na wodór lub inne równie nowoczesne paliwo. Nowoczesność "uber alles".
stary zgred
08:41, 2025-05-19
Przystanki autobusowe ZKKM są też dla ludzi
No i właśnie wychodzi zaściankowość całego ZKKM-u, władzy oraz osób, które głosują na te same twarze od dwudziestu kilku lat. Każdy chciałby mieć super komunikację. Ale to kosztuje. A 3 burmistrzów na to nie stać, bo wolą wydawać np. na pomnik biskupa na rynku. Jeden z burmistrzów idzie do wyborów z hasłem "co 20 minut autobus z każdego sołectwa do centrum gminy". Po czym stwierdza, że jednak nie bo nie ma kasy. Ale przecież był wcześniej jedną kadencję burmistrzem to nie wie jakim budżetem dysponuje? Jakie ma ograniczenia? Ten od pomnika biskupa na rynku nie ma zamiaru dokładać żeby było albo więcej kursów, albo żeby inaczej poukładać linie, ale przekonuje żeby kupować autobusy na wodór. Rzut oka w wyszukiwarkę i już wiemy, że to sensu nie ma. Samo Jaworzno przetestowało wiele rozwiązań i im wyszło, że elektryki najlepsze. Że eksploatacja najtaniej wychodzi. Ale my nie możemy uczyć się od sąsiadów tylko wymyślamy koło na nowo. I to samo z dworcem ZKKMu w Trzebini. Najpierw budują parking, potem dworzec, a potem dowiadują się od mieszkańców, że to o kant rozbić, bo nikomu nie pasuje taki układ. I można wymieniać jeszcze wiele innych dziwactw komunikacyjnych, które są u nas obecne. Tylko co z tego? Co z tego że nawet jest opracowywany dokument, który wskazuje najbardziej racjonalne rozwiązania, jak władza nie ma zamiaru dołożyć kilku milionów złotych. Chrzanów budżet 300 mln a nie chce im się dołożyć 2 mln. Mniej niż jeden procent? Czy oni nas traktują poważnie? Albo jeszcze bardziej dosadnie - czemu z nas ciągle robi się idiotów?
rhcp
08:00, 2025-05-19
W Chrzanowie Trzaskowski uciekł Nawrockiemu
Ale wstyd dla tych chrzanowian,co zagłosowali na Rafaua -proniemieckiego zastępce Tuska !
hotin
07:46, 2025-05-19
W Chrzanowie Trzaskowski uciekł Nawrockiemu
W końcu ludzie przecierają oczy na krętactwa "bogobojnych na pokaz "
StanisławaDawniejPis
07:21, 2025-05-19