Inwestycja w Dulowej jest jednym z elementów modernizacji linii kolejowej E30 Kraków - Katowice.
Przystanek kolejowy w Dulowej to obecnie plac budowy. W ramach modernizacji powstaną tutaj dwa zewnętrzne perony (w miejscu istniejących torów 3 i 4), wraz z przejściem pod torami i pochylnią.
Na peronach zabudowane zostaną wiaty, tablice informacyjne i gabloty na rozkład jazdy. Powstanie także nowe oświetlenie i tzw. ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Perony będą podwyższone, by ułatwić podróżnym wsiadanie do pociągów.
Jak informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, prace powinny się zakończyć w drugim kwartale 2020 r.
Z przystanku korzystają osoby dojeżdżające do pracy i szkół m.in. w Krakowie oraz w województwie śląskim. To przede wszystkim mieszkańcy Dulowej, Karniowic, Psar oraz Młoszowej.
[WIDEO]2905[/WIDEO]
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Panie Redaktorze na forum przełomu shoutbox widzę taki "świeży" wpis i Pana artykuł który tej powiązanej sprawy nawet nie "dotknął"
K T O S « 8.12.2019 20:11 » Kochana Redakcjo Przełomu proszę o zwrócenie uwagi na prowadzony obecnie remont na stacji PKP DULOWA. Dramat to mało powiedziane, przed budynkiem stacji ciemno - wyłączone latarnie, dojście na perony w błocie i wodzie. Rozumiem REMONT i przebudowa ale to jest jakiś dramat, wypaprane buty w błocie i świecenie sobie latarką żeby dojść na peron?! To chyba da się jakoś zorganizować nim się ktoś pośliźnie i zrobi sobie krzywdę? Mam także nadzieję że przy budynku stacji Dulowa powstanie Park&Ride bo nie widzę narazie nowego miejsca pod parking?
0 0
to wspomniane błoto można wysypać kamieniem, a wyłączone lampy podłączyć albo zamontować mocny led na budynku stacji od strony dojścia bo jest faktycznie ciemno, kto jechał wczesnym porankiem albo popołudniem wie o czym piszę, remont remontem ale bezpieczeństwo przede wszystkim
0 0
Witam serdecznie. Skontaktuję się w tej sprawie z PKP PLK. Pozdrawiam
0 0
W dniu 15 grudnia planuję cały przejazd z kamerą z tyłu nowego składu TLK Galicja. Wszystko zależy jednak od pogody, te ostatnio są obiecujące
0 0
Taki brud , bałagan , nieporządek - nie przystoi .
Ale to takie przyzwyczajenie - do bylejakość , , niechlujstwa -
Sztandarowa inwestycja a bałagan jak na środku chlewu
0 0
MARCIN,,,,,Jesli w takie dziury(przepraszam mieszkancow)będziemy pchać kasę na modernizację.....To jest kabaret,.......Ile osób wsiada.ile czeka,to jest kryminał!!!!!!!!Wydawanie pieniedzy w błoto,Zobacz ma zachodzie jak wyglądają przystanki.......Jedna wiata,biletomat i koniec.Zero skurwysynstwa,lewych wydatkow.A titaj hulaj dusza.....
0 0
Fajnie że to miejsce zmienia się na lepsze i każdy z nas pasażerów korzystających z tej stacji na to czekał, ale jak już pisałam na shoutboxie to jest powód abyśmy my pasażerowie nie mieli w chwili obecnej bezpiecznego i cywilizowanego dostępu do pociągu, wiem że to obecnie plac budowy ale wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia bezpiecznego dojścia na perony. Po zmroku lampy przed budynkiem nie świecą jest ciemno, nie ma utwardzonej nawierzchni tylko jest śliskie błoto, napewno tak być nie może, dlatego też prosiłam robotników i ich kierownika aby coś z tym zrobili a nie wzruszali ramionami. Rozumiem że bez pisma się nie obejdzie? Ale może interwencja Pana Redaktora skłoni wykonawcę do minimum roboty w tym zakresie.
0 0
@darek63 odpowiedź masz w artykule - cytuję:" Z przystanku korzystają osoby dojeżdżające do pracy i szkół m.in. w Krakowie oraz w województwie śląskim. To przede wszystkim mieszkańcy Dulowej, Karniowic, Psar oraz Młoszowe." - dokładnie prawdę napisał Pan Redaktor, po ukończeniu robót w cywilizowany sposób dojedziemy do sąsiednich miejscowości i skończy się skakanie po wagonach towarowych bo do tej pory dojście na peron wyspowy odbywało się przez bocznicę kolejową między oczekującym na odjazd pociągiem towarowym