Zamykają dworzec autobusowy. Przystanki będą przeniesione - przelom.pl
Zamknij

Zamykają dworzec autobusowy. Przystanki będą przeniesione

Michał KoryczanMichał Koryczan 15:45, 25.04.2025 Aktualizacja: 16:10, 25.04.2025
Skomentuj

Ma to związek z rozpoczynającą się w Trzebini budową centrum przesiadkowe z nowymi przystankami, pawilonami oraz parkingiem.

[FOTORELACJA]5733[/FOTORELACJA]

Jak podaje ZKKM Chrzanów, zgodnie z informacjami przekazanymi przez wykonawcę inwestycji, od godz. 7.30 w poniedziałek, 28 kwietnia nastąpi zamknięcie dworca autobusowego Trzebinia PKP.

Z tego też względu tymczasowe przystanki zostaną przeniesione na ul. Dworcową – w okolicę budynku dworca PKP oraz budynku poczty.

Udostępnione przez ZKKM Chrzanów

Udostępnione przez ZKKM Chrzanów

Udostępnione przez ZKKM Chrzanów

Centrum przesiadkowe ma powstać zbiegu ul. Dworcowej i Kościuszki, w miejscu gdzie obecnie znajdują się m.in. przystanki autobusowe.

Realizacją zajmuje się konsorcjum firm: Ideabud spółka z o.o. z Trzebini oraz Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Transportowe Wikos Fresh Michał Strzelec z Wygiełzowa.

W ramach inwestycji przewidziana jest rozbiórka istniejących, starych obiektów handlowo-usługowych (położonych równolegle do drogi krajowej 79), a następnie budowa dwóch nowych – przeszklonego pawilonu dworca komunikacyjnego oraz pawilonu usługowego z wydzielonymi miejscami pod działalność handlowo-usługową. Powstanie również wiata, która połączy oba pawilony. W obiektach znajdą się toalety.

[WIDEO]10182[/WIDEO]

Między pawilonem dworca a ul. Kościuszki ma powstać droga o ograniczonym dostępie, zapewniająca obsługę parkingu z dziesięcioma miejscami postojowymi. Będzie też zatoka autobusowa między pawilonem dworca a ul. Dworcową, gdzie znajdą się stanowiska dla autobusów komunikacji miejskiej oraz autobusów turystycznych.

Od strony ul. Lema, po drugiej stronie wiaduktu będącego częścią drogi krajowej 79, ma być wybudowany nowy parking na około 100 miejsc. Będzie on połączony ścieżką pieszo-rowerową z punktem przesiadkowym. Teren pod nowy parking został już wcześniej ogrodzony.

Zgodnie z umową inwestycja ma być zrealizowana do listopada 2025 roku.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

nononono

1 0

Trzebinia - miasto na zakręcie. Drogi krajowej i historii. Ruch przyszłości Trzebini nabiera impetu od Elektrowni Siersza do dworca PKP. I po drugiej stronie dworca również - była wieść od internauty o zmianie w miejscu byłej ciepłowni.

16:40, 25.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pernambuco Pernambuco

1 3

Będą "budowali" Ukraińcy z Ideabud, czy już wszyscy z tej firmusi uciekli?

17:23, 25.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekWMarekW

4 1

Ci ludzie w Trzebini zupełnie nie myślą. Jaki jest sens budowania "przesiadkowego" dworca autobusowego tak daleko od dworca kolejowego? A do tego po co tam "przeszklony pawilon"? Chcą tam mieć drugi "szklany dom"?

18:47, 25.04.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TubylecTubylec

0 1

Kolejny szklany pomnik nieomylnego władcy rafineryjnego miasta...

21:53, 25.04.2025

Tomekk2803Tomekk2803

0 0

Akurat pawilon to dobry pomysł,bo to wstyd że jedyna w pobliżu toaleta to ulokowany na dworcu kolejowym toi-toi. Nie mam przekonania jednak co do tego by dworzec by w miejscu o którym piszesz,przecież będzie zrobione ładne przejście i nie będzie źle. W Krzeszowicach tam to dopiero mają daleko do dworca autobusowego.

14:26, 26.04.2025

NikaNika

1 0

W końcu coś się tam zmieni, zawsze będzie lepiej niż teraz.

08:02, 26.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomTom

1 0

Wystarczy popatrzeć na zamieszczone tu mapki, aby uznać, że dworzec autobusowy powinien być przy dworcu kolejowym, czyli tam gdzie teraz jest parking, zaś parking przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.

14:01, 26.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomaszkTomaszk

1 0

Niektórzy to by chcieli by prosto z pociągu mogli prosto wejść do czekającego specjalnie dla Nich autobusu

14:06, 26.04.2025

TomTom

0 1

I to, co wyżej napisał Tomaszk, powinno być podstawą projektowania takich obiektów! W tym przypadku tymczasowe przystanki przy ul. Dworcowej powinny pozostać na stałe, zaś ruch pojazdów innych niż komunikacja publiczna należy skierować wzdłuż wiaduktu. Przy tym wykorzystany zostanie toaleta kolejowa i nie będzie potrzeby budowania przeszklonego pawilonu z nową toaletą. Niestety, są tacy, którzy nie rozumieją, że im więcej krzyżowania tras pieszych z trasami pojazdów tym mniej bezpieczeństwa.

16:14, 26.04.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PasażerPasażer

0 0

Kolej jakoś nie potrafi nic zrobić porządnie. Wczoraj znowu nie działała tablica peronowa,bardzo długo były otaśmowane,toaleta nieczynna od bardzo dawna,a w zamian jeden Toi-Toi, poczekalnia to śmiech na sali. Jest to wstyd że zimą nie ma gdzie się ogrzać. Gdyby zrobić dworzec tam gdzie piszesz oznaczało by brak parkingu na czas budowy nowego dworca.

06:54, 27.04.2025

Do-PasażerDo-Pasażer

0 0

To Samorząd Gminy Trzebinia nie potrafi zawrzeć z PKP PLK umowy na użytkowanie kolejowej toalety i poczekalni? Woli budować swój szklany dom - żeby mieć w nim własną toaletę? To szczyt niegospodarności! A czy nie da się wpierw zbudować parkingi a na końcu ten "dworzec"?

15:03, 27.04.2025

NowyPasażerNowyPasażer

0 0

To Samorząd Gminy Trzebinia nie potrafi zawrzeć z PKP PLK umowy na użytkowanie kolejowej toalety i pustej poczekalni na dworcu kolejowym? Jeśli tak, to świadczy o jego skrajnej niegospodarności!

16:54, 27.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

Docelowo właśnie to tak powinno wyglądać. Tam gdzie teraz przystanki - parking. Tam gdzie parking - tam przystanki autobusowe. Obecnie z przystanków do przejścia podziemnego trzeba iść po błocie, między samochodami. A jak skończą przebudowę, to tylko tyle, że błoto zniknie, bo piesi dalej będą musieli pomiędzy zaparkowanymi samochodami się przeciskać. Nikt o pieszych nie myśli. Tylko wszystko pod kierowców, żeby mogli swoje karoce parkować jak najbliżej, najlepiej zaraz przy łóżku.

11:59, 30.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

Klub z PPN Chrzanów wycofał zespół z rozgrywek

W sezonie 2020/21 w klasie okręgowej rywalizowało 17 drużyn z trzech podokręgów w tym 7 z wadowickiego. Rok później na 16 zespołów były tylko 4 z wadowickiego i jeszcze w trakcie wycofał się jeden. Działacze z Wadowic postanowili działać i w przerwie między sezonami utworzyli dwie grupy A klasy tym samym powiększając sobie o jedno miejsce więcej przy awansach swoich zespołów i szansę dla dodatkowych dwóch w barażach. Efekt po obecnym sezonie jest taki jaki jest. Klub z Jaworzna musiał jeździć po 80 km i więcej na mecze np. do Suchej Beskidzkiej, Juszczyna czy Zawoi. Klasa okręgowa wadowicka, po tym sprytnym zabiegu stała się prawdziwą wadowicką. Udział klubów z PZPN Chrzanów i PPN Oświęcim w najbliżych sezonach w rozgrywkach tej klasy okręgowej będzie tylko takim abstrakcyjnym dodatkiem. W sumie i tak poziom jaki reprezentują te dwa podokręgi w A klasie, nie zasługuje na więcej przedstawicieli. W tegorocznych barażach mieliśmy tego znakomity przykład. Wicelider Tęcza Tenczynek został dosłownie upokorzony w meczu z Jałowcemw Stryszawie.

Kibic

04:27, 2025-07-01

Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku

Chcieliście chłopczyka w kiecce, pajaca w okularach, który niszczy wam miasteczko? To macie. Uśmiechajcie sie brygada, co tacy smutni jesteście, Pan trzyma odwrotnie transparent z napisem Robert Maciaszek.

Bążur

22:41, 2025-06-30

Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku

I to jest bardzo dobry pomsł tego Pana. Kamienice , apartamentowca,bloki mozna budować wszędzie nawet na obrzeżach miasta ale parkingu na obrzeżach sie zrobić nie da ! zrobić nawet płatny parking z biletami , szlabanami i miasto by zarabiało już zawsze na tym.

TexRexsasss

22:20, 2025-06-30

Kąpieliska u nas i u sąsiadów. Gdzie i za ile?

Polecam GLINIAK w Bolęcinie, wstęp i parking za darmo - bez łaski, bez dzikich tłumów i chamstwa

miramar

20:46, 2025-06-30

0%