Obwodnica będzie drogą dwujezdniową o długości ok. 16 km. Ma wyprowadzić ruch tranzytowy z Chrzanowa i Trzebini. Powstać ma w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Każdy z trzech wariantów obwodnicy zaczyna się na DK 79 w Dulowej i kończy połączeniem z "krajówką" na węźle autostradowym w Byczynie. Najkrótszy wariant to w praktyce łącznik DK 79 z autostradą A4 w okolicy Bolęcina. Drugi z nich przebiega przez Puszczę Dulowską, Piłę Kościelecką oraz osiedla Kościelec i Młodości w Chrzanowie. Najmniej inwazyjny wydaje się wariant trzeci. Przecina Puszczę Dulowską i biegnie wzdłuż linii kolejowej oraz tereny strefy przemysłowej w Trzebini i Chrzanowie.
W grudniu 2022 roku odbyły się spotkania informacyjne dla mieszkańców terenów leżących w zasięgu analizowanych wariantów przebiegu drogi. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, dostała też ponad tysiąc ankiet z uwagami. Projektanci skorygowali wtedy jeden z wariantów. Zamiast w stronę w stronę ul. Tuwima, planowana droga ma przebiegać obok Zakładu Karnego.
Plany budowy obwodnicy wciąż jednak budzą emocje, ze względu na możliwe wyburzenia budynków oraz wycinkę drzew.
- Skala wycinki byłaby ogromna, bo Puszcza Dulowska zostałaby przecięta na połowę. Każdy z trzech wariantów jest dla przyrody i leśników bardzo dotkliwy. To będzie koniec puszczy w obecnym kształcie, bo wycięte zostałoby tam, według naszych wstępnych szacunków, od 25 do 67 hektarów. Ale to nie tylko Puszcza Dulowska, bo projektowane trasy obwodnicy przecinają inne kompleksy leśne, m.in. kompleks leśny na Rospontowej i w Chrzanowie oraz w Bolęcinie – alarmuje Ewelina Boruń, Nadleśniczy Nadleśnictwa Chrzanów.
Podkreśla, że leśnicy są zbulwersowani skalą wycinki pod tę inwestycję. Choć sami byli krytykowani niejednokrotnie za cięcia prowadzone przez siebie na podstawie zapisów planu urządzenia lasu.
Dostali ostatnio pismo z prośbą o wskazanie kolizji przebiegu wariantów obwodnicy z drogami leśnymi.
- Nie wiem, czy mieszkańcy chcieliby mieć kosztem tak dużych zmian w środowisku taką drogę. Projektanci nie zaprojektowali na przykład ani jednego przejścia dla zwierzyny w kompleksie zamkniętym pomiędzy autostradą, torami i przyszłą drogą. Zażądałam w trybie pilnym spotkania z przedstawicielami projektanta oraz GDDKiA – podkreśla Ewelina Boruń.
O tym, na jakim etapie jest cała inwestycja i jaki jest harmonogram jej realizacji przeczytacie w bieżącym, papierowym wydaniu "Przełomu". Kto woli czytać na ekranie, może sięgnąć po e-wydanie „Przełomu” na platformach e-prasa i e-Kiosk.pl
hotin11:13, 22.04.2025
Wycinkę drzew to bym zostawił ,,fachowcom'' z PiS, są naprawdę dobrzy i coś przytulą dla siebie.
Kera 11:15, 22.04.2025
Oni się obawiają? A to dobre! 5 lat rżneli lasy. Dobrze, że nie przez 8 lat. Żałowali tego bardzo.
Donald trump11:17, 22.04.2025
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik11:16, 22.04.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Donald trump11:33, 22.04.2025
W Jaworznie ładnie wygląda wyrąbany las pod Izere. Drewno poszło do Niemiec i Chin a pieniądze przytulił pis!!!!!.
zorientowany11:44, 22.04.2025
uśmiechnieta polska według statystyk tnie więcej niż pisowce,mają rozmach skur!@#$%^
Vimo12:54, 22.04.2025
w główce ci się pie...li
Użytkownik11:59, 22.04.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Polak patriota 12:19, 22.04.2025
Watażki pisowskie się wysypały buhaha, bidulki jeszcze podrygują🤣🤣🤣🤣.
Henio12:58, 22.04.2025
Pisu pod izere wyciął 300hektarów
Toed13:17, 22.04.2025
Jak mi wiadomo, to w 2023 roku prezentowany był wariant o oznaczeniu "W1mpzp", podobno uzgodniony z władzami gminy Trzebinia, przebiegający od granicy Dulowej z Wolą Filipowską pograniczem lasu - wzdłuż linii kolejowej i zabudowy w Młoszowej, dalej w Trzebini też wzdłuż kolei. W tym wariancie nie ma ani dewastacji tzw. tysiącletniej puszczy ani wyburzeń. Rozpatrywanie innych wariantów przez lasy i góry to formalna sztuka dla sztuki ze strony projektantów. Bezsensowne jest natomiast założenie, że to ma być droga dwujezdniowa - to trzeba wybić z głów urzędników z Krakowa!
Pedroma15:23, 22.04.2025
A może by ktoś tak zapytał tych co mieszkają prz Krakowskiej, Kościuszki czy przy Długiej. Ile lat można czekać na spokój w domu? Ci wszyscy wypowiadający się bełkotem do tej pory widzą tylko wycinkę drzew, ale nikt z was nie widzi koszmaru ludzi mieszkających przy tych ulicach. Można zrobić bardzo rozsądną obwodnicę z zielonymi przejściami i nowymi nasadzeniami oraz odejść od modelu wiejskiej ulicówki w Trzebini. Panie Burmistrzu i GDDKiA do dzieła. Pokażcie co potraficie wreszcie.
stary zgred15:34, 22.04.2025
Za dwa lata autostrada ma być bezpłatna dla samochodów osobowych. Dla ciężarowych płatna będzie tak samo autostrada jak i ta nowa obwodnica i stara droga. Patrząc na jej koniec umiejscowiony pomiędzy Dulową a Wolą to, bez względu na wybrany wariant, praktycznie nikt z Jaworzna czy Chrzanowa jadący do Trzebini, Olkusza, Myślachowic, Młoszowej, Dulowej czy Karniowic jej nie wybierze. Zostanie więc ruch "docelowy" od Chrzanowa/Jaworzna do Woli, Krzeszowic czy Rudawy. No może Zabierzowa. Więc dla kogo ta obwodnica? Szanowna Pedromo; "Myślachowice", "Młoszowa", "Dulowa" itd. dalej będą jeździły Długą i Kościuszki. Brak opłat na autostradzie skończy "żywot" tej drogi jako formy ucieczki przed opłatami za autostradę.
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
10.04.2025
ŁAZIENKI, gładzie, sufity podwieszane, Tel. 692-60...
1 0
Ukradłeś mój nick. Będziesz siedział,gdy cię bodnarowskie sądy dopadną złodzieju!