Nie masz konta? Zarejestruj się

Komunikacja

KOMUNIKACJA. Spóźniony pociąg? Walcz o odszkodowanie

02.07.2011 19:59 | 3 komentarze | 6 154 odsłon | red
Od piątku pasażerowie spóźnionych pociągów Intercity mogą żądać rekompensaty stracony czas. Zwrot sięgnie nawet połowy ceny biletu.
3
KOMUNIKACJA. Spóźniony pociąg? Walcz o odszkodowanie
Od piątku pasażerowie mogą walczyć o odszkodowanie za opóźnione pociągi
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Od piątku pasażerowie spóźnionych pociągów Intercity mogą żądać rekompensaty stracony czas. Zwrot sięgnie nawet połowy ceny biletu. 

Dotychczas o odszkodowanie za opóźnienia pociągów mogli występować jedynie pasażerowie korzystający z połączeń międzynarodowych. Od piątku obowiązuje w Polsce dyrektywa Unii Europejskiej. Daje ona takie prawo także osobom podróżującym na liniach krajowych, jednak tylko składami, w których wymagana jest rezerwacja.

- W przypadku opóźnienia pociągu Express InterCity, Express, EuroCity, EuroNight wynoszącego co najmniej godzinę możemy wnioskować o zwrot. Rekompensata wyniesie 25 procent opłaty za przejazd - tłumaczy Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP Intercity. Jeśli skład przyjedzie dwie godziny później niż wynika to z rozkładu, odszkodowanie sięgnie 50 proc.

Pasażerowie mają na złożenie wniosku 60 dni. Dokument wraz z biletem przynosimy do Centrum Obsługi Klienta lub przesyłamy pocztą. Kolej w ciągu miesiąca rozpatruje reklamację. Po pozytywnej decyzji pasażer ma do wyboru otrzymanie gotówki lub bonu na kolejną podróż.

Zadowolenia z możliwości uzyskania zwrotu nie kryją podróżni.
- To dobry pomysł, bo wcześniej kolei nie można było ruszyć. Cieszę się, że to się zmienia. Czy starałbym się o odszkodowanie? W naszym kraju nie ma takiego zwyczaju, ale jeśli to będzie skuteczne, to czemu nie – twierdzi Kazimierz Cywicki z Chrzanowa.

(ko)