Koleje Małopolskie rozszerzają ofertę przewozową o trasę Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim.
W niedzielę, 12 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Jak podają Koleje Małopolskie, wprowadzane zmiany wynikają z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.
Od 12 grudnia pociągi Kolei Małopolskich wyruszą na nowe trasy: Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim oraz Kraków Główny/Kraków Podgórze - Skawina.
To pierwszy krok do docelowego wydłużenia tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 i SKA3 po zakończeniu modernizacji krakowskiego węzła kolejowego.
Na trasie Kraków - Trzebinia - Oświęcim (przez Chrzanów i Libiąż) Koleje Małopolskie rozpoczną obsługę większości połączeń w tej relacji - 22 spośród 32 pociągów.
- W największym stopniu pozwoli to na poprawę oferty na odcinku Kraków - Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków - Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas zostanie także uruchomionych na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią - informują Koleje Małopolskie.
W związku z trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym dzienną przerwą w ruchu w godzinach 10:00 - 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się ze znaczącymi utrudnieniami. Połowa kursów na odcinku Oświęcim - Trzebinia będzie obsługiwana zastępczą komunikacją autobusową.
Rozkład jazdy SKA3 Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim, obowiązujący od 12 grudnia
Przeczytaj również:
Ozdoby choinkowe z koronki można oglądać w skansenie
Pieniądze trafią do ludzi sportu. Zobaczcie, kto je dostanie
Przejazd pod wiaduktem kolejowym w Trzebini ma zostać wreszcie otwarty
Zmieniają się godziny odjazdu niektórych autobusów ZKKM Chrzanów
Prawie 42 miliony złotych na deficytowe linie komunikacyjne
Złodzieje ukradli kilkanaście kratek kanalizacyjnych na Krakowskiej
Stary Komuch09:02, 06.12.2021
Wreszcie jakaś pozytywna wiadomość dla ludzi
stary zgred09:26, 06.12.2021
Wszystko w porządku, ale czasy przejazdów takie same jak u innych, więc ta "Szybka" w nazwie to rozumiem taki czysty piar, baz którego w dzisiejszych czasach ani rusz, ale to drobiazg. Dobrze, że co 30 minut, tylko żeby się w stada nie zbijały i żeby te ostatnie były co najmniej po północy i po godzinie 21 nie były co półtorej godziny, bo to zarżnie ideę, bo nie będzie czym wrócić z Krakowa z knajpy, kina, koncertu czy meczu i zostanie mi, jak dotychczas, samochód własny, a wolałbym pociąg. Ostatnio tak byłem; autem. Popatrzyłem kiedy kończy się impreza, kiedy "na butach" będę mógł być na najbliższej krakowskiej stacji (Łobzów) i wyszła mi jakaś godzina d...wannia na peronie, więc skończyło się tradycyjnie, cztery koła własne.
jano10:22, 06.12.2021
Brawo wreszcie nadchodzi XXI wiek na torach, tylko ten remont dokończyć w Chrzanowie i będzie dobrze!
83LUKE10:29, 06.12.2021
Obiecanki cacanki, a kursy autobusem także i wieczorem. Czas wygasić popyt na kursach, które cieszą się jeszcze zainteresowaniem.
Będzie gorzej niż w bieżącym rozkładzie.
Kris 1110:47, 06.12.2021
A kasy z biletami będą w każdym z tych miast czy jak w Oświęcimiu nowy dworzec a biletu nie ma gdzie kupić .
stary zgred11:33, 06.12.2021
Bilety teraz "Kris 11" to pewnie niedługo tylko z aplikacji na smartfonie albo w wytypowanej przez operatora stacji benzynowej, jak od 1 grudnia na autostradach. Nie masz smartfona, nie umiesz ściągać aplikacji, nie masz zasięgu, wyładował ci się, to nie jedziesz. Na razie tylko nie jedziesz. Za chwilę pewnie nie istniejesz. W tę stronę to idzie. Porzygamy się jeszcze tą nowoczesnością uszczęśliwiającą nas na każdym kroku. A później będzie kilka "blekautów" spowodowanych brakami prądu w bezwietrzne dni i zbiorowe samobójstwa ludzi nie potrafiących nic zrobić bez całodobowego dostępu do sieci. Nowy wspaniały świat.
Adaś Niezgódka12:51, 06.12.2021
Niesamowite!
Japończycy będą zazdrościć,gdy pojadą z Krakowa do Oświęcimia zwiedzać KL Auschwitz.
K T O S13:55, 06.12.2021
Biletomat w Chrzanowie powinien już dawno działać.
stary zgred14:03, 06.12.2021
Biletomat w Chrzanowie to jest w takim miejscu, że mało kto go zauważy. Biletomaty to mają stać na peronach i to przy wejściu na nie.
Promil_pl15:49, 06.12.2021
Wreszcie i to samo ma być od strony Gliwic, Katowic!
jurek15:54, 06.12.2021
Da się? Da się. Brawo PiSiory
rhcp17:55, 06.12.2021
Przepraszam bardzo autorze artykułu oraz inni czytelnicy. Autora artykułu prosiłbym o przynajmniej pobieżne rozeznanie tematu a czytelników o zbytnie nie napalanie się. Po pierwsze porównując nowy rozkład jazdy z mijającym to jeśli chodzi o ilość pociągów w ciągu dnia, nic się nie zmienia. Ile było wcześniej, tak teraz będzie tyle samo, tylko zamiast w całości obsługiwanej linii przez Polregio, teraz Urząd Marszałkowski zdecydował o podziale pracy na tej linii. Stwierdzenie więc, że Koleje Małopolskie rozszerzają ofertę jest stwierdzeniem nieprawdziwym. Nie Koleje Małopolskie a Urząd Marszałkowski i nie poszerza oferty tylko dotychczasową obsługę linii dzieli na dwóch przewoźników. To nie jest tak, że Koleje Małopolskie od tak sobie wymyślają, że chcą wejść i wchodzą. To zależy tylko i wyłącznie od Urzędu Marszałkowskiego. Koleje Małopolskie za bardzo nawet pociągów nie mają bo w większości tym czym jeżdżą należy też do Urzędu Marszałkowskiego. I jak komuś w Krakowie się zachce to może cały ten nowy tabor wziąć Kolejom Małopolskim i przekazać Polregio. Zresztą część nowych składów jest przekazanych Polregio, które obsługują trasę na Katowice oraz częściowo SKA2 do Sędziszowa. Prosiłbym więc o niegrzanie się tak z powodu podziału obsługi linii bo to nie spowoduje nagle, że prace na linii Trzebinia-Oświęcim szybciej się zakończą albo, że Koleje Małopolskie będą jeździć szybciej od Polregio.
stary zgred20:27, 06.12.2021
Poważnie? to jakieś jaja. A wszyscy ci, tak pięknie i wolnorynkowo konkurujący na torach przewoźnicy, mają jedną wspólną cechę; są deficytowi i dofinansowani z budżetu państwa. Niech żyje konkurencja na torach. Czeski pociąg z Pragi do Przemyśla, do którego podobno, jak jedzie do Przemyśla, nie wolno w Polsce wsiadać, a jak jedzie do Pragi nie wolno w Polsce wysiadać. Wagony prawie puste.
stary zgred19:23, 07.12.2021
To niech redaktor przynajmniej dowie się i napisze, jak będzie z biletami miesięcznymi; czy ten, kto ma miesięczny na "regionalne" będzie mógł wsiąść do pociągu "małopolskich" i na odwrót, czy nie.
rhcp08:20, 09.12.2021
@ stary zgred Organizatorem przewozów jest Urząd Marszałkowski i na jego zlecenie jeżdżą Polregio, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Jeśli więc masz miesięczny na trasę np. Chrzanów - Kraków to nie ma znaczenia który akurat przewoźnik podjeżdża na stację. I możesz skorzystać nawet z Kolei Śląskich, które jeżdżą przez Trzebinię do Krakowa.
rhcp08:28, 09.12.2021
Jeszcze jedno stary zgredzie. Czy jeżdżąc autobusami po terenie działania ZKKM zwracasz w ogóle uwagę do "czyjego" autobusu wsiadasz? Na zlecenie ZKKM jeździło w 2020 roku aż 4 różnych przewoźników - Transgór, Meteor, Elbud i Danexexpress. Jak widzisz na kolei działa to w ten sam sposób. Różnica polega na tym, że ZKKM nie ma ani jednego swojego autobusu, nie ma żadnej spółki przewozowej więc nie mają żadnego interesu w tym żeby kogoś szczególnie promować. A w przypadku Urzędu Marszałkowskiego, Polregio i Kolei Małopolskich jest niestety inaczej.
stary zgred14:58, 09.12.2021
Dobra wiadomość, że miesięczny obowiązuje wszędzie. Mnie wprawdzie nie dotyczy osobiście, ale ... . Natomiast to porównanie z ZKKM to już nie do końca. Tam kompletnie nie interesuje mnie czyj to autobus, bo bilet był i jest ten sam, taryfa też. Wsiadam, wyciągam, kasuję, jadę. No chyba, że jaworznickim. W pociągu tak nie ma (chyba?). Jechałem "po nowemu" już kilka razy. bilet na regionalne inny i inna cena. Na "śląskie" inny i inna cena. zniżki i taryfy też inne. Nie sprawdziłem "dotykowo" jaki byłby skutek gdybym wsiadł z biletem na "regionalne" do droższego "śląskiego". Intercity, czyli dawne pośpieszne już pomijam.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Przypomnę że od 1945 r do 1989 czyli w tym szarym komunistycznym kraju bez ,, radości" I dobrobytu jak tutaj Przełom pisze przybyło nas około 15 milionów ludzi. Od 1989 w zachodnim dobrobycie hehe nie przybywa nic a nawet ubywa nam ludności. Więc przestańcie prać młodym mózgi jak to było źle. Lata 70 były naprawdę na wysokim poziomie jak na tamte czasy i to w każdej dziedzinie. Do tej pory nie rozkradli tego co wtedy powstało
Ogień
22:11, 2025-05-12
Bezrobotni pracują za 12 złotych za godzinę
Ale za to ten pajac z PO Jerzy Kasprzyk dyrektor który na targu kupił wykształcenie jeździ nowiutkim BMW. Brawo POwcy,a ludzie powinni mu splunąć w tę POwską facjatę.
Tak dla Polski
21:57, 2025-05-12
Miłość do klasyków jest jak postępująca choroba
Wreszcie jakis wartosciowy artykul na tym pozal sie Boze portaliku.
Jan66
21:28, 2025-05-12
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Też nie pamietam jakiejś atmosfery przygnębienia, smutku czy żałoby. Obiektywnie przyznaję, że żałoby po śmierci Józefa Stalina czy Bolesława Bieruta nie pamiętam, za to pamiętam lata 60/70/80. Na co dzień ludzie żyli sobie zwyczajnie. Może i niewątpliwie biedniej, ale spontanicznej radości i optymizmu było nawet więcej niż teraz. Podobno miarą optymizmu społeczeństwa jest liczba samobójstw i liczba urodzin. Dzieci rodziło się ze dwa razy więcej, a samobójstw było kilka razy mniej.
stary zgred
21:22, 2025-05-12