Koleje Małopolskie rozszerzają ofertę przewozową o trasę Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim.
W niedzielę, 12 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Jak podają Koleje Małopolskie, wprowadzane zmiany wynikają z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.
Od 12 grudnia pociągi Kolei Małopolskich wyruszą na nowe trasy: Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim oraz Kraków Główny/Kraków Podgórze - Skawina.
To pierwszy krok do docelowego wydłużenia tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 i SKA3 po zakończeniu modernizacji krakowskiego węzła kolejowego.
Na trasie Kraków - Trzebinia - Oświęcim (przez Chrzanów i Libiąż) Koleje Małopolskie rozpoczną obsługę większości połączeń w tej relacji - 22 spośród 32 pociągów.
- W największym stopniu pozwoli to na poprawę oferty na odcinku Kraków - Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków - Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas zostanie także uruchomionych na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią - informują Koleje Małopolskie.
W związku z trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym dzienną przerwą w ruchu w godzinach 10:00 - 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się ze znaczącymi utrudnieniami. Połowa kursów na odcinku Oświęcim - Trzebinia będzie obsługiwana zastępczą komunikacją autobusową.
Rozkład jazdy SKA3 Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim, obowiązujący od 12 grudnia
Przeczytaj również:
Ozdoby choinkowe z koronki można oglądać w skansenie
Pieniądze trafią do ludzi sportu. Zobaczcie, kto je dostanie
Przejazd pod wiaduktem kolejowym w Trzebini ma zostać wreszcie otwarty
Zmieniają się godziny odjazdu niektórych autobusów ZKKM Chrzanów
Prawie 42 miliony złotych na deficytowe linie komunikacyjne
Złodzieje ukradli kilkanaście kratek kanalizacyjnych na Krakowskiej
14.11.2024
ODSTĄPIĘ dobrze prosperujący Sklep Odzieżowy - Chr...
08.11.2024
WYCINKA drzew, karczowanie, zrębkowanie. Minikopar...
08.11.2024
DREWNO opałowe, zrębki. Transport. Tel. 572-632-99...
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
Stary Komuch09:02, 06.12.2021
0 0
Wreszcie jakaś pozytywna wiadomość dla ludzi 09:02, 06.12.2021
stary zgred09:26, 06.12.2021
0 0
Wszystko w porządku, ale czasy przejazdów takie same jak u innych, więc ta "Szybka" w nazwie to rozumiem taki czysty piar, baz którego w dzisiejszych czasach ani rusz, ale to drobiazg. Dobrze, że co 30 minut, tylko żeby się w stada nie zbijały i żeby te ostatnie były co najmniej po północy i po godzinie 21 nie były co półtorej godziny, bo to zarżnie ideę, bo nie będzie czym wrócić z Krakowa z knajpy, kina, koncertu czy meczu i zostanie mi, jak dotychczas, samochód własny, a wolałbym pociąg. Ostatnio tak byłem; autem. Popatrzyłem kiedy kończy się impreza, kiedy "na butach" będę mógł być na najbliższej krakowskiej stacji (Łobzów) i wyszła mi jakaś godzina d...wannia na peronie, więc skończyło się tradycyjnie, cztery koła własne. 09:26, 06.12.2021
jano10:22, 06.12.2021
0 0
Brawo wreszcie nadchodzi XXI wiek na torach, tylko ten remont dokończyć w Chrzanowie i będzie dobrze! 10:22, 06.12.2021
83LUKE10:29, 06.12.2021
0 0
Obiecanki cacanki, a kursy autobusem także i wieczorem. Czas wygasić popyt na kursach, które cieszą się jeszcze zainteresowaniem.
Będzie gorzej niż w bieżącym rozkładzie. 10:29, 06.12.2021
Kris 1110:47, 06.12.2021
0 0
A kasy z biletami będą w każdym z tych miast czy jak w Oświęcimiu nowy dworzec a biletu nie ma gdzie kupić . 10:47, 06.12.2021
stary zgred11:33, 06.12.2021
0 0
Bilety teraz "Kris 11" to pewnie niedługo tylko z aplikacji na smartfonie albo w wytypowanej przez operatora stacji benzynowej, jak od 1 grudnia na autostradach. Nie masz smartfona, nie umiesz ściągać aplikacji, nie masz zasięgu, wyładował ci się, to nie jedziesz. Na razie tylko nie jedziesz. Za chwilę pewnie nie istniejesz. W tę stronę to idzie. Porzygamy się jeszcze tą nowoczesnością uszczęśliwiającą nas na każdym kroku. A później będzie kilka "blekautów" spowodowanych brakami prądu w bezwietrzne dni i zbiorowe samobójstwa ludzi nie potrafiących nic zrobić bez całodobowego dostępu do sieci. Nowy wspaniały świat. 11:33, 06.12.2021
Adaś Niezgódka12:51, 06.12.2021
0 0
Niesamowite!
Japończycy będą zazdrościć,gdy pojadą z Krakowa do Oświęcimia zwiedzać KL Auschwitz. 12:51, 06.12.2021
K T O S13:55, 06.12.2021
0 0
Biletomat w Chrzanowie powinien już dawno działać. 13:55, 06.12.2021
stary zgred14:03, 06.12.2021
0 0
Biletomat w Chrzanowie to jest w takim miejscu, że mało kto go zauważy. Biletomaty to mają stać na peronach i to przy wejściu na nie. 14:03, 06.12.2021
Promil_pl15:49, 06.12.2021
0 0
Wreszcie i to samo ma być od strony Gliwic, Katowic! 15:49, 06.12.2021
jurek15:54, 06.12.2021
0 0
Da się? Da się. Brawo PiSiory 15:54, 06.12.2021
rhcp17:55, 06.12.2021
0 0
Przepraszam bardzo autorze artykułu oraz inni czytelnicy. Autora artykułu prosiłbym o przynajmniej pobieżne rozeznanie tematu a czytelników o zbytnie nie napalanie się. Po pierwsze porównując nowy rozkład jazdy z mijającym to jeśli chodzi o ilość pociągów w ciągu dnia, nic się nie zmienia. Ile było wcześniej, tak teraz będzie tyle samo, tylko zamiast w całości obsługiwanej linii przez Polregio, teraz Urząd Marszałkowski zdecydował o podziale pracy na tej linii. Stwierdzenie więc, że Koleje Małopolskie rozszerzają ofertę jest stwierdzeniem nieprawdziwym. Nie Koleje Małopolskie a Urząd Marszałkowski i nie poszerza oferty tylko dotychczasową obsługę linii dzieli na dwóch przewoźników. To nie jest tak, że Koleje Małopolskie od tak sobie wymyślają, że chcą wejść i wchodzą. To zależy tylko i wyłącznie od Urzędu Marszałkowskiego. Koleje Małopolskie za bardzo nawet pociągów nie mają bo w większości tym czym jeżdżą należy też do Urzędu Marszałkowskiego. I jak komuś w Krakowie się zachce to może cały ten nowy tabor wziąć Kolejom Małopolskim i przekazać Polregio. Zresztą część nowych składów jest przekazanych Polregio, które obsługują trasę na Katowice oraz częściowo SKA2 do Sędziszowa. Prosiłbym więc o niegrzanie się tak z powodu podziału obsługi linii bo to nie spowoduje nagle, że prace na linii Trzebinia-Oświęcim szybciej się zakończą albo, że Koleje Małopolskie będą jeździć szybciej od Polregio. 17:55, 06.12.2021
stary zgred20:27, 06.12.2021
0 0
Poważnie? to jakieś jaja. A wszyscy ci, tak pięknie i wolnorynkowo konkurujący na torach przewoźnicy, mają jedną wspólną cechę; są deficytowi i dofinansowani z budżetu państwa. Niech żyje konkurencja na torach. Czeski pociąg z Pragi do Przemyśla, do którego podobno, jak jedzie do Przemyśla, nie wolno w Polsce wsiadać, a jak jedzie do Pragi nie wolno w Polsce wysiadać. Wagony prawie puste. 20:27, 06.12.2021
stary zgred19:23, 07.12.2021
0 0
To niech redaktor przynajmniej dowie się i napisze, jak będzie z biletami miesięcznymi; czy ten, kto ma miesięczny na "regionalne" będzie mógł wsiąść do pociągu "małopolskich" i na odwrót, czy nie. 19:23, 07.12.2021
rhcp08:20, 09.12.2021
0 0
@ stary zgred Organizatorem przewozów jest Urząd Marszałkowski i na jego zlecenie jeżdżą Polregio, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Jeśli więc masz miesięczny na trasę np. Chrzanów - Kraków to nie ma znaczenia który akurat przewoźnik podjeżdża na stację. I możesz skorzystać nawet z Kolei Śląskich, które jeżdżą przez Trzebinię do Krakowa. 08:20, 09.12.2021
rhcp08:28, 09.12.2021
0 0
Jeszcze jedno stary zgredzie. Czy jeżdżąc autobusami po terenie działania ZKKM zwracasz w ogóle uwagę do "czyjego" autobusu wsiadasz? Na zlecenie ZKKM jeździło w 2020 roku aż 4 różnych przewoźników - Transgór, Meteor, Elbud i Danexexpress. Jak widzisz na kolei działa to w ten sam sposób. Różnica polega na tym, że ZKKM nie ma ani jednego swojego autobusu, nie ma żadnej spółki przewozowej więc nie mają żadnego interesu w tym żeby kogoś szczególnie promować. A w przypadku Urzędu Marszałkowskiego, Polregio i Kolei Małopolskich jest niestety inaczej. 08:28, 09.12.2021
stary zgred14:58, 09.12.2021
0 0
Dobra wiadomość, że miesięczny obowiązuje wszędzie. Mnie wprawdzie nie dotyczy osobiście, ale ... . Natomiast to porównanie z ZKKM to już nie do końca. Tam kompletnie nie interesuje mnie czyj to autobus, bo bilet był i jest ten sam, taryfa też. Wsiadam, wyciągam, kasuję, jadę. No chyba, że jaworznickim. W pociągu tak nie ma (chyba?). Jechałem "po nowemu" już kilka razy. bilet na regionalne inny i inna cena. Na "śląskie" inny i inna cena. zniżki i taryfy też inne. Nie sprawdziłem "dotykowo" jaki byłby skutek gdybym wsiadł z biletem na "regionalne" do droższego "śląskiego". Intercity, czyli dawne pośpieszne już pomijam. 14:58, 09.12.2021