Członkowie zgromadzenia ZKKM Chrzanów uchwalili budżet związku komunikacyjnego na 2021 rok.
W ogłoszonym przez związek komunikacyjny przetargu na linie nr: 3, 9, 10, 15, 30, 31, 32a, 32b, 35, 41, 42 oraz część kursów na linii 17a, ofertę złożyła tylko jedna firma. To Transgór, obsługujący je obecnie.
Jego oferta na świadczenie usług przez 10 lat to 114 877 826 zł. Tymczasem ZKKM zamierzał przeznaczyć na ten cel 75 352 065 zł.
Jak tłumaczył przewodniczący zarządu ZKKM Marek Dyszy, związek opierał się na możliwościach finansowych i planowanych dopłatach gmin członkowskich.
- Jedyną możliwością, żeby rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę, jest dopłata gmin. Bez tego trzeba będzie go unieważnić i bazować na dotychczasowych kwotach - mówił Marek Dyszy.
Według wyliczeń, do budżetu związku na 2021 r. gminy Chrzanów, Trzebinia i Libiąż musiałyby dopłacić łącznie nieco ponad 1,8 mln zł.
Temat przetargu rozgorzał na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Chrzanowie. Pojawiły się głosy, że 10-letnia umowa to stanowczo za długo, a w tym czasie nie jest wymagana wymiana autobusów.
Możecie przeczytać w najnowszym, 5. numerze "Przełomu", dostępnym w wersji papierowej i elektronicznej (TUTAJ).
Kwestia dopłat oraz budżet ZKKM na 2021 r. trafiły do porządku środowego posiedzenia zgromadzenia związku.
Burmistrz Chrzanowa Robert Maciaszek złożył wniosek o przerwę w posiedzeniu i przesunięcie na 8 lutego, tak aby zarząd ZKKM przedstawił skutki finansowe podjęcia uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2021-2031 oraz uchwały budżetowej.
- Podejmując decyzję o podpisaniu umowy z Transgórem, już w następnym roku będziemy mieć wpłatę jeszcze wyższą niż 2021 roku - mówił Robert Maciaszek.
Wniosek ten jednak przepadł, bo pozostałych ośmiu członków zgromadzenia było przeciwko.
Budżet ZKKM na 2021 r. został przyjęty. Gminy członkowskie wpłacą więc w tym roku do związku łącznie prawie 12,4 mln zł.
W najbliższym czasie zarząd powinien podpisać nową umowę z Transgórem, która ma zacząć obowiązywać od 1 marca.
Przeczytaj również:
Puszcza Dulowska w zimowej scenerii przyciąga sporo ludzi (WIDEO, ZDJĘCIA)
Prezes rezygnuje z dalszej pracy w gminnej spółce
Sprzedali działki za ponad 2,5 miliona złotych
Uwaga pasażerowie. Od dzisiaj obowiązują nowe ceny biletów
Dlaczego uczniowie szkół średnich rezygnują z religii?
Polska zremisowała z Portugalią. Świetny występ gracza z powiatu chrzanowskiego
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
28.10.2024
DO wynajęcia cukiernia wraz z wyposażeniem - 512 9...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
nexus18:50, 03.02.2021
0 0
Zamknąć tą śmieszną komunikację miejską. Zlikwidować Powiaty i problem komunikacji sam się rozwiąże. Bo niby po co wtedy jechać do Chrzanowa? Żeby zobaczyć Orła który pragnie już opuścić to miejsce czy kule czasem toczące się wzdłuż obleganej przez kulturalne towarzystwo wielkiego miasta ulicy. Nie korzystam, nie korzystałem i nie będę korzystał. Na ich miejsce zapewne pojawią się prywatni przedsiębiorcy. Nie trzeba będzie dopłacać. 18:50, 03.02.2021
abc20:58, 03.02.2021
0 0
Szanowni Państwo 13-letnie na koniec umowy to będą tzw. pojazdy główne, a oprócz nich muszą być tzw. rezerwowe, które zgodnie z wymogami ZKKM mają być nie starsze niż z 2014 roku (czyli nawet 17-letnie pod koniec trwania umowy !!!) co więcej wykorzystywane tylko i wyłącznie w przypadkach awaryjnych. Jak jest z tym wykorzystywaniem w przypadkach awaryjnych pasażerowie widzą na co dzień. Nie ma dnia żeby te gorsze nie wyjeżdżały na trasy. Wniosek? Albo autobusy główne są tak słabe albo przewoźnik nie stosuje się do zapisów umowy. Czy organizator komunikacji udaje, że tego nie widzi czy na prawdę nie widzi, bo jak inaczej to wytłumaczyć? Zgodnie z zapowiedziami ZKKMu szykuje się jeszcze jeden przetarg w najbliższym czasie na drugą część linii (tą obsługiwaną obecnie przez dużo gorsze pojazdy niż posiada Transgór). Przykładowo na ten moment przewoźnik Elbud z Jaworzna jeżdżący m.in. na liniach 8, 25 i 38 dysponuje pojazdami z roczników od 2003 do 2014 (z wyjątkiem mikrobusa z 2020, który nie jest autobusem). Większość pojazdów jest z rocznika 2009 czyli już w tym momencie mają 12 lat. Przyjmuję zakłady jakie wymogi dot. rocznika na ten pakiet linii postawi ZKKM. Czy ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości? 20:58, 03.02.2021
profik11:23, 04.02.2021
0 0
#nexus - nie kolego, samorząd który nie zapewnia ludziom z miasta darmowej komunikacji w granicach miasta powinien się oddalic z ratusza.. To nieudacznicy. To powinien być priorytet, a da się bo są miasta gdzie jest to ogarnięte..https://zory.trasownik.net/ 11:23, 04.02.2021
Krzysio12:33, 04.02.2021
0 0
To jak wiele miast sobie radzi wprowadzając darmową komunikacje dla mieszkańców? Jak oni to robią? 12:33, 04.02.2021
stary3313:48, 04.02.2021
0 0
Ale ktoś tu ma głowę do interesów.
115 milinów na 10 lat, pomyślmy:
20 autobusów elektrycznych solaris urbano wraz z infrastrukturą do ładowania: 62 mln
wg SIWZ łącznie przez 10 lat te autobusy zrobią 18 028 535,2 wozokilometrów. Taki elektryczny solaris zużywa od 100-130 kWh na 100 km, załóżmy że kierowcy nie jeżdżą oszczędnie i będzie to 130 kWh. przez 10 lat zużyły by 23 437 095,76 kWh, licząc na grubo po 0,6 zł za 1 kWh (w większości autobusy można ładować nocą), czyli około 14 mln zł
łącznie 76 mln, zostaje nam 39 mln czyli jakieś 325 000 zł na miesiąc, akurat na zatrudnienie 50 kierowców. Czy tylu trzeba nie wiem. Ale wiem że jeszcze ludzie płacą za bilety. Że z unii można by wyszarpać 70% z tych 62mln za bycie super eko i wymianę całego taboru na elektryczny. No ale ja nie jestem politykiem i umiem liczyć pieniądze.
Jak dla mnie to ten przetarg to zwykłe przestępstwo niegospodarności. 13:48, 04.02.2021
abc14:08, 04.02.2021
0 0
stary33 idealnie to opisałeś. Ja dodam tylko, że Transgór kupił autobusy z dofinansowania unijnego z niewielkim wkładem własnym, a do przetargu dał stawkę jakby kupili pojazdy w całości ze środków własnych. Ponadto CNG to nie tylko ekologia, ale też tańsza eksploatacja w porównaniu z autobusami na ON. Biorąc powyższe pod uwagę ktoś tu próbuje zrobić dobry interes... Ale poczekajcie na przetarg na drugi pakiet linii - tam będzie jeszcze ciekawiej ;) 14:08, 04.02.2021
tito15:07, 04.02.2021
0 0
To taki bogaty abonament na 10 lat, fundowany przez podatników na rzecz prywatnej firmy. 15:07, 04.02.2021
jakur16:45, 04.02.2021
0 0
Z liczeniem kosztów energii elektrycznej, trzeba być ostrożnym. Obecnie firmy płacą średnio 0,85zł/kWh brutto. Energia elektryczna będzie rokrocznie rosła, a co będzie za 10 lat, to nawet wróżka nie przewidzi. Nie ma żadnego ogranicznika nad Zakładami Energetycznymi. 16:45, 04.02.2021
szwagier8119:28, 04.02.2021
0 0
stary33
fajnie sobie to z elektrykami skalkulowałeś. Jeszcze parę istotnych szczegółów nie wliczyłeś. Dwu krotnie droższy zakup autobusu. Koszt abonamentu utrzymania szybkich ładowarek ..... , a musi być ich kilka na mieście. Wyższe ubezpieczenie autobusów. Wymiana baterii, szybsze zużycie opon itd. 19:28, 04.02.2021
rhcp16:10, 06.02.2021
0 0
@stary33 Nie jest do końca tak jak piszesz. I nie żebym się czepiał, że coś tam przekręcasz, ale akurat o tym to mało osób wie. Mianowicie jeśli taki Transgór dostaje kasę z funduszy europejskich (czy jakichkolwiek innych publicznych) na zakup autobusów to wówczas organizator (czyli w naszym przypadku ZKKM) jest zobowiązany o tyle mniej wypłacić takiemu Transgórowi. Więc wyliczenia trochę się nie zgadzają. 16:10, 06.02.2021