Reaktywacja linii kolejowej 103. Batalia się rozkręca - przelom.pl
Zamknij

Reaktywacja linii kolejowej 103. Batalia się rozkręca

Michał KoryczanMichał Koryczan 13:54, 17.04.2025 Aktualizacja: 12:30, 21.04.2025
Skomentuj Mariusz Krystian Mariusz Krystian

Ruch na trasie linii kolejowej 103 Trzebinia – Wadowice został zawieszony 7 października 2002 roku. Obecnie trwają starania o reaktywację 103-ki.

Temat pilotuje poseł Prawa i Sprawiedliwości Mariusz Krystian, mieszkaniec Ryczowa, wieloletni wójt Spytkowic, który jest gościem najnowszego odcinka podcastu z cyklu „Przełomowe rozmowy”.

- W 2023 r. minister ogłosił, że linia 103 zostanie włączona do wstępnego studium wykonalności kolejowych inwestycji w Małopolsce. I pojawiają się efekty tego dokumentu. Posiadam już informację, że rewitalizacja „sto trójki” jest zasadna. Będą mogły powstać dwie pętle transportowe. Jedna: Kraków – Skawina – Spytkowice – Wadowice – Kalwaria Zebrzydowska – Kraków. Z kolei budowa łącznicy Spytkowice – Miejsce spowoduje, że taka sama pętla zafunkcjonuje przez Alwernię i Trzebinię, czyli Kraków – Spytkowice – Alwernia – Trzebinia – Kraków. Ponadto mamy szansę na ruch dalekobieżny, np. z Dolnego i Górnego Śląska w stronę Zakopanego. Pojechalibyśmy więc z Trzebini przez Spytkowice, Kalwarię Zebrzydowską do Zakopanego. Najkrótsza droga! - mówi Mariusz Krystian.

W podcaście z cyklu „Przełomowe rozmowy” opowiada między innymi o tym, jak wspomina podróże z pociągami na linii 103 z Trzebini do Wadowic, jak wykiełkował pomysł reaktywacji „sto trójki” i na jakim jest on etapie, czy reaktywacja ucieszy biznes oraz czym jest „Koalicja 103”.

[WIDEO]10227[/WIDEO]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

hotinhotin

4 5

,,Uśmiechnięci" od Tuska nie podróżują koleją,bo mają własne wypasione fury a tacy nigdy nie zrozumieją potrzeb większości. Brawo PiS.

14:46, 17.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kukuramakukurama

4 0

A co ten pis robił przez 8 lat?!!!!

22:10, 17.04.2025

KeraKera

6 3

Pomysł dobry ale rodzi się pytanie, gdzie Pan był, jak rządziła Pana opcja. Miał Pan 8 lat na to. Nic Pan wtedy w tym temacie nie robił. Dlaczego teraz? Aby podlizać się wyborcom?

15:29, 17.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Leszek MorawieckiLeszek Morawiecki

1 0

Pomyśl dlaczego teraz i co dają takie dodatkowe linie. Ja pamiętam, gdy w 1963 roku wyburzano wiadukt kolejowy linii 103 nad torami Trzebinia-Dulowa (był 250m od ul.Słowackiego w stronę "Gumowni") przerwa w ruchu pociągów z Krakowa i do Krakowa trwała 4 dni.

17:59, 17.04.2025

VimoVimo

2 2

Dlaczego pomija się Chrzanów ?

18:08, 17.04.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SherlockSherlock

1 0

Bo chińscy partyzanci rozkręcili tory między Płazą a Bolęcinem i teraz byłoby bardzo trudno je odtworzyć

18:36, 17.04.2025

mtchmtch

3 0

@Sherlocku coś ci ciężko idzie myślenie - z Trzebini do Chrzanowa da się dojechać czynną linią kolejową p. Chrzanów Śródmieście. I oczywiście pociągi powinny połączyć stolice dwóch sąsiadujących powiatów czyli Wadowice z Chrzanowem a nie kończyć w Trzebini 5 minut przed miastem powiatowym, w którym znajduje się sporo różnych instytucji, do których mogliby chcieć dojechać podróżni.

21:00, 17.04.2025

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrzyszłośćPrzyszłość

3 1

Linię należy zrewitalizować jak najszybciej, Kolej drezynowa niech się buja, są w tym kraju sprawy ważne i ważniejsze. Wiedzieli na co się piszą.

12:05, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowyNowy

3 0

A dlaczego Przełom nie pisze, ile tysięcy pasażerów na dobę będzie jeździć reaktywowaną linią wg kalkulacji prezentowanej tu koalicji?

11:22, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%