Kierowca wjechał w zaporę na przejeździe kolejowym i dachował - przelom.pl
Zamknij

Kierowca wjechał w zaporę na przejeździe kolejowym i dachował

Marek OratowskiMarek Oratowski 13:59, 22.12.2024 Aktualizacja: 14:03, 22.12.2024
Skomentuj

W niedzielny poranek doszło do zdarzenia drogowego na przejeździe kolejowym w Młoszowej. Sprawcę czekają poważne konsekwencje.

Policjanci zostali powiadomieni o zaistniałym fakcie o godzinie 6.

- Na ulicy Szembeka w Młoszowej kierujący pojazdem renault 38-latek stracił nad nim panowanie. Wpadł w poślizg, wyłamał zamknięte zapory, a pojazd dachował – informuje podkomisarz Sławomir Kagan z Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie.

Kierujący był trzeźwy. Doznał niegroźnych, powierzchownych obrażeń.

Co mu grozi?

- Wstępnie czyn został zakwalifikowany jako spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Za to grozi mandat w wysokości do 5 tysięcy złotych. Jeśli sprawa trafi do sądu, to może on orzec grzywnę do 30 tysięcy złotych. A także zakaz prowadzenia pojazdów od sześciu miesięcy do trzech lat – dodaje przedstawiciel KPP.

Każdego roku w naszym kraju dochodzi do wielu zdarzeń w rejonie przejazdów kolejowych. Tylko w listopadzie miało miejsce 13 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach/przejściach kolejowo-drogowych. Od początku roku takich zdarzeń było 153. Zginęły 42 osoby, a 16 kolejnych zostało ciężko rannych.

 

Zachowanie kierującego przed i na przejeździe kolejowym reguluje art. 28 ustawy Prawo o ruchu drogowym:

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;

2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;

3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;

4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

4. W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

5. Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%