"NIE!" dla obwodnicy przez Puszczę Dulowską - przelom.pl
Zamknij

"NIE!" dla obwodnicy przez Puszczę Dulowską

09:00, 15.04.2023
Skomentuj Puszcza Dulowska w obiektywie Konrada Sałapata z naszej facebookowej grupy „PRZEŁOMowe Kadry" Puszcza Dulowska w obiektywie Konrada Sałapata z naszej facebookowej grupy „PRZEŁOMowe Kadry"

W niedzielę, 16 kwietnia, o godz. 12, mieszkańcy Młoszowej organizują protest w obronie Puszczy Dulowskiej.

Uczestnicy akcji spotkają się na parkingu przy wejściu do puszczy, od ul. Szembeka w Młoszowej.

Przypomnijmy, że inwestorem planowanej obwodnicy jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To GDDKiA zleciła opracowanie wariantów przebiegu tej nowej trasy.

Do tej pory zostały zaprezentowane cztery warianty przebiegu obwodnicy Trzebini i Chrzanowa, co pokazuje poniższa mapka (niebieski, zielony i właściwie pokrywające się ze sobą: czerwony i fioletowy). Każdy z wariantów w jakis sposób ingeruje w Puszczę Dulowską.

Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, już wcześniej informował na łamach "Przełomu", że warianty nowej drogi są obecnie jeszcze raz analizowane. Tym razem przy uwzględnieniu uwag i opinii mieszkańców.

Przypomnijmy, co w grudniu zeszłego roku burmistrz Trzebini Jarosław Okoczuk napisał do spółki Multiconsult Polska, która przygotowała warianty obwodnicy.

"W odniesieniu do przedstawionych wariantów obwodnicy Chrzanowa i Trzebini w ciągu drogi krajowej 79 ewentualną pozytywna opinię mógłby otrzymać wariant W1 z korektą przebiegu odcinka zachodniego.
Wariant nr 1 w znacznej mierze przebiega nowym śladem. Rozpoczyna się w okolicy miejscowości Dulowa i biegnie w kierunku zachodnim do połączenia z gmina Chrzanów w rejonie strefy ekonomicznej na terenie Trzebini (ul. Tuwima), kończąc przebieg w rejonie skrzyżowania ulic Ślaskiej i Żołnierzy Wyklętych w Chrzanowie.
Dla zachodniego fragmentu wariantu nr 1 w obszarze gminy Trzebinia, który przebiega przez tereny w wysokim stopniu zagospodarowane, w tym w rejonie strefy ekonomicznej (co znacznie zwiększa koszty jego realizacji) proponuje się zmianę tego odcinka trasy w taki sposób, by trasa drogi kończyła się na węźle z ul. Długą i dalej przebiegała istniejącą DK79 do węzła Chrzanów autostrady A4".

(Łukasz Dulowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

stary zgredstary zgred

0 0

Wszystkie te warianty nie mają żadnego znaczenia dla ruchu z Chrzanowa do samej Trzebini, Młoszowej, Dulowej i do miejscowości położonych dalej na północ; Gaj, Myślachowice, Olkusz, Karniowice, Psary. Czyli dla kogo ta obwodnica? Bo mnie, patrząc na jej wymalowany przebieg wychodzi, że to chyba tylko dla omijających autostradę, która wprawdzie podrożała ale, w okolicach roku, w którym obwodnicę będą kończyć, ma być niepłatna. Między wjazdem na autostradę na Kątach a wysypiskiem już coś robią, zbierają ziemię. Co to jest?

12:00, 15.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

@stary zgred: rurociąg Baltic Pipe. Ale pojawiły się też żółte słupki ,,PAS DROGOWY'', co może oznaczać rozpoczęcie prac nad rozbudową węzła A4 Byczyna.

14:38, 15.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123W123W

0 0

Dobudować po 2 pasy do autostrady i nie kombinować idąc w koszty

15:03, 15.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Organizować z prawdziwego zdarzenia komunikacje miejską tanią i dostępną kolej. Tiry na tory a cztery litery na rowery!

18:26, 15.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

I oto mamy piękny przykład postawy władz samorządowych: Jest uruchomiony projekt rządowy, zawierający drogę krajową omijającą śródmieścia Trzebini i Chrzanowa a burmistrz Trzebini w swej opinii do projektu pisze tak: "Dla zachodniego fragmentu ... proponuje się zmianę tego odcinka trasy w taki sposób, by trasa drogi kończyła się na węźle z ul. Długą i dalej przebiegała istniejącą DK79". Czyli wg burmistrza Trzebini potrzebna jest tylko obwodnica Trzebini a dalszy ciąg drogi DK79 ma pozostać bez zmiany tj.przez śródmieście Chrzanowa. A ja wyobrażałem sobie, że władze samorządowe tych dwóch miast potrafią współpracować, wspólnie opracować projekt lokalnego układu drogowego i zająć jednakowe, konstruktywne stanowisko wobec propozycji inwestora, Wniosek jest żałosny.

10:31, 16.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Jeżeli burmistrz Trzebini przekazał do inwestora taką opinię, jak wyżej napisano, to mieszkańcy Chrzanowa z pewnością nie zapomną mu takiej "sąsiedzkiej przysługi".

17:39, 16.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

llllll

0 0

Jak rozumiem te 200 osób to nie korzysta z dróg i kolei, więc proponuje im w każdym miejscu na poruszaniu się leśnymi duktami..

20:01, 16.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%