Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Świąteczne przejedzenie? Sprawdźcie, jak można sobie pomóc

26.12.2022 17:00 | 1 komentarz | 2 544 odsłony | Ewa Solak
Okres świąteczny skłania do sięgania po pyszne, choć często ciężkostrawne potrawy. Nie zawsze czujemy się po nich najlepiej.
1
Świąteczne przejedzenie? Sprawdźcie, jak można sobie pomóc
W trakcie świat często sięgamy za pyszne, lecz ciężkostrawne potrawy. FOT. Pixabay
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Przejedzeni karpiem, sałatkami i ciastami obiecujemy sobie, że „od jutra" zaczniemy się odchudzać lub zrzucać świąteczne kalorie.

- Trudno się do tego zabrać, ale często mobilizuje nas do tego gorsze samopoczucie. Nie powinniśmy jednak drastycznie rzucać wszystkiego i odchudzać się nie jedząc nic - zaznacza dietetyk Paulina Jamrozik z Poradni Dietetycznej Medis.

Warto przemyśleć trochę kulinarne zwyczaje, żeby niepotrzebnie nie faszerować się bardzo kalorycznymi posiłkami.

- Zamiast smażyć coś na oleju, lepiej upiec w piekarniku. Zamiast czekoladek czy drożdżówek na deser wypić koktajl warzywno - owocowy -wylicza Paulina Jamrozik.

Zimą koniecznie powinniśmy zadbać o probiotyki, dobre na odporność i pracę jelit. Pić sok z kiszonego buraka czy jeść kiszone ogórki, częściej przygotowywać rozgrzewające zupy.

- Można do nich dodawać przyprawy mające właściwości przeciwzapalne i chroniące przed infekcjami: kurkumę, tymianek, goździki, imbir i inne - mówi dietetyk.

Zamiast słodkich napojów, najlepiej wykorzystywać ziołowe lub owocowe herbatki. Trzeba tylko
pamiętać, żeby nie były to produkty aromatyzowane, a naturalne z owocowego suszu.

Przepis na poprawę trawienia:
Skutecznym sposobem na poprawę trawienia jest wypicie ok 15 min. przed posiłkiem pół szklanki: wody z cytryną lub octem jabłkowym lub pół szklanki soku z fermentowanego buraka (zakwas buraczany). Pomocne w trawieniu są również przyprawy i zioła np: kminek, imbir, chili, mięta.