Materiały promocyjne
Najczęstsze problemy przy zatrudnianiu wyspecjalizowanych pracowników
Materiał promocyjny
![Najczęstsze problemy przy zatrudnianiu wyspecjalizowanych pracowników](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2022/03/22/40388_1647982913_48629700.jpg)
Brak rozbudowanej bazy kontaktów
Jak szybko znaleźć wysoko wykwalifikowanego pracownika? To pytanie, które spędza sen z powiek pracodawcom i niedoświadczonym rekruterom. W XXI wieku w wielu branżach nastąpiła zamiana ról. To rekruter jest stroną aktywną, a pracownik pasywną. Co to oznacza w praktyce? Coraz częściej tradycyjne metody rekrutacji, bazujące na selekcji nadesłanych dokumentów, nie wystarczą. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się alternatywne metody rekrutacji, czyli m.in. headhunting. Profesjonalni rekruterzy, czyli tzw. łowcy głów, chętnie korzystają z własnych baz kontaktów, do których trafiają m.in. osoby, które odpowiadają na ogłoszenia zamieszczane przez agencje zatrudnienia. Jeśli pasują do profilu kompetencyjnego, mogą liczyć na indywidualną ofertę, nawet jeśli nie brały udziału w danym procesie rekrutacji. Stworzenie rozbudowanej bazy kontaktów to proces, który trwa miesiącami, a nawet latami. Dlatego najszerszymi kontaktami mogą pochwalić się profesjonalni rekruterzy, którzy na co dzień zajmują się pozyskiwaniem kandydatów i selekcją dokumentów aplikacyjnych.
Źle skonstruowane ogłoszenie
Mimo zmian na rynku pracy publikacja ogłoszeń to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania kandydatów i budowania bazy kontaktów. Zarówno forma, jak i treść ogłoszenia muszą być doskonale przemyślane. Niestety zdarza się, że w ofertach brakuje podstawowych informacji np. o formie zatrudnienia, lokalizacji zakładu pracy czy dodatkowych benefitach pozapłacowych. Niekompletne lub lakoniczne ogłoszenia cieszą się dużo mniejszą popularnością wśród kandydatów i są mniej efektywne.
Brak działań Employer Brandingowych
Zbudowanie długotrwałej relacji z pracownikami to jedno z największych wyzwań stojących przed pracodawcami w XXI wieku. Duża rotacja pracowników oznacza konieczność przeprowadzania częstych rekrutacji. Utrata wyszkolonego pracownika to duży koszt dla organizacji. Aby zapobiec takim sytuacjom, należy zadbać o profesjonalne działania Employer Brandingowe skierowane zarówno do potencjalnych kandydatów, jak i osób już zatrudnionych.
Proces rekrutacji powinien być poprzedzony szeregiem badań wewnątrz organizacji. Zwłaszcza jeśli jest to druga, trzecia lub kolejna nieudana rekrutacja. Zamiast popełniać nieustannie te same błędy, warto poszukać przyczyn niepowodzeń. Dlatego pracodawcy coraz częściej decydują się na regularne audyty systemu wynagrodzeń oraz badania satysfakcji i zaangażowania pracowników. Profesjonalnie wykonane badanie pozwala sprawdzić, jakie nastroje panują w organizacji. Wyniki raportu mogą pomóc ustalić przyczynę dużej rotacji pracowników i niewielkiego zainteresowania nowymi ofertami pracy.
Sprawdź więcej informacji dla pracodawcy.
Materiał promocyjny