Gigantyczne podwyżki. Rachunek za prąd wzrośnie o 24 proc. miesięcznie, a za gaz o 54 proc. - przelom.pl
Zamknij

Gigantyczne podwyżki. Rachunek za prąd wzrośnie o 24 proc. miesięcznie, a za gaz o 54 proc.

16:00, 17.12.2021
Skomentuj

Takiego skoku cen jeszcze nie było! Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził taryfy na sprzedaż energii dla czterech sprzedawców, w tym dla Tauronu.

Jak tłumaczy URE, głównymi przyczynami podwyżki są wysokie hurtowe ceny energii oraz koszty zakupu praw do emisji CO2.

W grupie G11, dla których sprzedawcą z urzędu są firmy Enea, Energa, PGE i Tauron, odbiorcy zapłacą za energię ok. 17 złotych netto miesięcznie więcej (37 proc.). Natomiast wzrost stawek dystrybucji dla tych odbiorców wyniesie średnio 9 proc.

W efekcie od 1 stycznia 2022 roku rachunki za energię wzrosną średnio o około 21 złotych netto miesięcznie. To wzrost o 24 proc. w stosunku do 2021 r.

Prezes URE podjął też decyzję o podwyżce cen gazu. I tak:
* dla statystycznego odbiorcy zużywającego gaz do przygotowania posiłków, płatność będzie wyższa o 41 proc., co oznacza kwotowy wzrost rachunku o ok. 9 zł miesięcznie netto;
* dla używającego gazu do podgrzania wody, płatność wrośnie o 54 proc. czyli o 56 zł netto miesięcznie;
* dla używającego tego paliwa do ogrzania domu o 58 proc. czyli o ok. 174 zł netto miesięcznie.

Tydzień temu sejm uchwalił ustawę o dodatku osłonowym. Ma on wspierać rodziny zagrożone ubóstwem energetycznym. Jego wysokość jest zależna wielkości gospodarstwa domowego i dochodu przypadającego na jedną osobę. Po przekroczeniu limitu, ma być pomniejszany wg zasady złotówka za złotówkę.

Ma przysługiwać od 1 stycznia 2022 roku, ale nie będzie wypłacany "automatycznie". Trzeba będzie złożyć wniosek. Operację mają realizować gminy.

 

(Tadeusz Jachnicki)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(100)

KevinKevin

0 0

Dodatkowo trybie ultra pilnym przegłosowano ustawę lex TVN. Teraz prezesem każdej TV będzie świętobliwy rozwodnik Jacek Disco Polo K. Obłuda i kłamstwo we wszystkich mediach, wymiana dziennikarzy i propaganda 24h we wszystkich mediach. Taka ustawa powinna być ogłoszona 3 dni wcześniej. Kim Dzong z Polski boi się zamieszek. Przestaje płacić abonament! Gwiazdki dla Was!

16:14, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Kwestia czasu i ludzie wyjdą na ulicę. Grozi nam powtórka z 13 grudnia 1981 roku. Obym się myliła..

16:19, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mateusz1982Mateusz1982

0 0

katebush oby nie z 13 grudnia.....

16:22, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

To dopiero początek. Mandaty i grzywny z kosmosu, droższe i częstsze przeglądy, żywność, czynsze, woda, śmieci, paliwa itd. Ale może musztarda i ocet nie podrożeją.

17:05, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OklahomaOklahoma

0 0

Kraj miodem i mlekiem płynący. Dojna zmiana dla swoich, Polski bałagan. No cóż ci przy korycie nawet tego nie poczują a i ciekcowym nie będzie ciężko. A ty oracuj na tych pasibrzuchow. Powinniśmy wyjść na ulicę.

18:01, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltarvoltar

0 0

Ups bańka penkneła

18:32, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CodziennyKierowcaCodziennyKierowca

0 0

Na rozdawanie kasy trzeba ją najpierw komuś zabrać ! ciekawe kiedy w końcu elektorat "tfu-pisu" to zrozumie ?! dostaną 500+ i są zadowoleni, a że chleb będzie po 10zł tego nie widzą. Ciemnoty w narodzie nie brakuje ...

18:40, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Królem ciemnoty jest jwdobecki czy jakoś tak. Patologia gwiazdeczkowa.

18:51, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Królem ciemnoty jest jwdobecki czy jakoś tak. Patologia gwiazdeczkowa.

18:51, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MusashiMusashi

0 0

Fit for 55 właśnie wchodzi w życie i będzie jeszcze drożej przez patourzędasów brukselskich.

18:52, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Uuuuu jak się pomyliłem z dwa dni temu pisząc o prądzie na 20% a gazie na 40%.... Mamy przesrane.... Dziękujemy URE, dziękujemy PiS i wracamy 20lat wstecz, do biedoty. Jeszcze poczekajmy chwilę na nowy rok, kolejna podwyżka stóp procentowych się szykuje. I wuj z 500+, podwyżek minimalnego wynagrodzenia, 13stek, 14stek, polskiego ładu, 300+, wsparcia 12k PLN... Tego już nie ma, stracimy więcej niż zyskamy. Pisałem pare miesięcy temu o zamordyźmie to się ze mnie śmiali, gdzie są teraz te cwaniaki?

19:01, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

A nasi Bonzowie sie smieja i przytulaja kasiorke a biedocie choinke"dunska".

19:13, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

I jak się teraz ma przechodzenie na gaz jeśli chodzi o ogrzewanie domów? Ponad 200zł drożej na miesiąc. Śmieją się ci co zostali na węglu teraz. I jeszcze te podwyżki po 100% dla burmistrzów, starostów czy prezesów ZKKM. Piękne zwieńczenie PiSowskich rządów. Ta banda jest jeszcze gorsza niż PO. Niby dają, ale sumarycznie statystyczny Polak ma jeszcze gorzej i na nic tu pustka w słowach @jdowbeckiego, @hotina, @pis pa pa czy @prawdziwego ślunzaka, bo fakty przedstawiają się same i nazywają się zamordyzm. Czujecie jak nas wałują? Masakra.

19:25, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Dozbecki robi już pod siebie albo zmienia nick xD xD

19:28, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

Nikt nie wyjdzie na ulice, bo opozycja nie ma elektoratu twardego a pisdzielce mają. Twardy elektorat pisdzielców ma czas na bycie elektoratem bo głównie jest na emeryturce. Prawdopodobny elektorat opozycji jest zajęty utrzymaniem ust nad poziomem gówna i tutaj traci energię i nie ma czasu na wychodzenie na ulice.... i tak będzie do wyborów. Tylko wybory mogą co nie co zmienić, ale do tego czasu zaorają nam kraj po prostu. I nie będzie potrzebna żadna dyktatura, oni po prostu nocami przegłosują głosami kukizowiczów i łajz wszystko co będą chcieli łącznie ze zmianą konstytucji.

20:01, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Sirius a co Ci z protestów elektoratu PO? Najgorsze co teraz może spotkać ten kraj to powrót tych złodziei. PiS nie zrobił wszystkiego aby zapobiec tej katastrofie i tyle.

20:11, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@Sirius - do twardego elektoratowi pisu już powoli zaczyna dochodzić, co się dzieje. Ludziom zaćma z oczu schodzi. I nie zdziwię się, że przewrotu dokonają m in. pisowcy. Bo wreszcie coś do nich dociera.

20:13, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

@katte oby, przecież tak źle w Polsce to nigdy nie było. Na świecie nikt Nas nie szanuje, nikt z Nami nie chce rozmawiać. UE nie, USA nie, Rosja nie. Strach się bać. Nawet Niemcy, Czechy.. Zostają Nam Węgry, choć głosowanie w europarlamencie w pamięci zostaje..

20:19, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@Kevin - rozmawiałam wieczorkiem z sąsiadką (emerytką), zatwardziałą do niedawna wyznawczynię pisu. Jest przerażona tym, co się dzieje. Nie uwierzysz, ale... przeprosiła mnie za to, że głosowała na pis! Na koniec dodała, że czeka na dzień, w którym to pis zostanie rozliczony.

20:22, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

@katte cudowny Nam dzień nastał :)

20:31, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

"Najgorsze co teraz może spotkać ten kraj to powrót tych złodziei. PiS nie zrobił wszystkiego aby zapobiec tej katastrofie i tyle." Nie mam pojęcia o czym Ty piszesz.... chcesz licytować kto za swoich rządów więcej nakradł? czy o co Ci chodzi? Wiadomo że każdy przy korycie chce się nażreć. Tamci robili to w miarę po cichu, ci dzisiaj już się nie szczypią i nie krępują i kradną w biały dzień i maj w dupie jakąkolwiek przyzwoitość nie wspomną o moralności, bo to słowo nie funkcjonuje w słowniku całej prawicy w pislandzie.

20:33, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dimetzdimetz

0 0

program czyste powietrze powinien nazywac sie program pustych kieszeni. naciagali na fotowoltaike to dowalili ze juz nie jest oplacalna, na zwroty czeka sie ponad rok, przejscie na gaz a potem pyk cena za gaz w gore. dojna zmiana, pozamykac ich.

20:36, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Nie o to chodzi Sirius. Wszystkie nasze problemy teraz to efekt unijnego zamordyzmu, któremu Polska mogła się sprzeciwić już kilka lat temu, łącznie z przekrętami na emisjach co2, gdzie miliarderzy się na tym bogacą a szarzy będą się zastanawiać czy kupić na Wigilię karpia czy pange... Widzę, że nie rozumiesz o czym tu wypisuje w tematach.

21:24, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@dimetz, oczyszczalnie ścieków podobnie w niektórych gminach, planuj, ale kasy nie mamy teraz, więc pompuj dalej szambo i czekaj. Ja tak czekałem aż skończyło się na środkowym palcu dla nieudaczników i wkopałem SBR olewając ich dotacje.

21:26, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

@Makariusz, nie masz racji z tymi prawami do emisji co2. Pieniądze za nie wracają do budżetu i z tego miała być finansowana rozbudowa sieci energetycznej.

21:36, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

To wszyscy wiedzą, że kasa z emisji idzie na kit wie co, może na obecne podwyżki dla elitczyków, wiemy też, że PiS nie zrobił nic w celu stworzenia własnej giełdy uprawnień... Zaniedbania można mnożyć, ale najważniejsze, że walczą z inflacją przyznając sobie podwyżki o 100%. Wracając do mojego wpisu, obecne podwyżki to wina głównie spekulacji miliarderów o których pisałem. Oni zarobią tą kasę, Ty ją wydasz.

21:45, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

@Makariusz, mądrego to i milo posłuchać. A wiec co proponujesz? Jak tych odsuniemy przyjda nowi. Historia zatacza krag, Zacznijmy moze od swojego podworka.

22:55, 17.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kamilek666Kamilek666

0 0

polski ład - ruski ład

05:27, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku i do zobaczenia przy urnach wyborczych jak najszybciej.

08:16, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABRAKADABRA 33ABRAKADABRA 33

0 0

No nie wiem wlasnie rachunki za prad dostalem i podrożał 46 % no szok

09:32, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

To się zwyczajnie ujawniają realne skutki wprowadzania różnych "zeroemisyjności", "dekarbonizacji", "fitów" i innych kitów. Ładnie się czytało i słuchało o "zielonej rewolucji", zamykaniu kopalń węgla, likwidacji elektrowni węglowych, atomowych, dotowaniu budowy wiatraków i innych paneli, gdy bezpośrednie skutku tej zabawy dużych dzieci, nie dotykały (jeszcze nie dotykały) bezpośrednio i na co dzień zwykłego człowieka. Teraz przyszedł czas płacenia rachunków za budowę tego "raju na ziemi". Prawdopodobnie to dopiero początek. Do tego dochodzi zwiększony popyt na energię i paliwa poza Europą. Ponieważ ten obłęd opanował ludzi rządzących "zjednoczoną Europą", dla których liczenie ton wyemitowanego dwutlenku węgla jest ważniejsze od cen energii, a koszty mają ponieść ludzie w opłatach za prąd i ciepło, wygląda na to, że "tanio już było".

09:34, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca_LibiążWyborca_Libiąż

0 0

Tanio już było. Teraz ponosimy skutki wprowadzenia podatku za emisję dwutlenku węgla przez przemysł. Reformy systemu uprawnień do emisji CO2 nie będzie: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ursula-von-der-Leyen-Zanieczyszczenie-powietrza-musi-kosztowac-8245851.html. Od 2025 system uprawnień do emisji zostanie rozszerzony o transport (również prywatny) oraz budynki mieszkalne: https://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/8198250,eu-ets-ile-zaplacimy-za-emisje-co2-pie-wyliczyl-koszt-dla-gospodarstw-domowych.html. Ostatni gasi światło.... a nie, samo zgaśnie.

10:38, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca_LibiążWyborca_Libiąż

0 0

"Skutki wzrostu cen uprawnień silniej odczują również najbiedniejsze państwa członkowskie UE. W przypadku Polski, niezależnie od scenariusza, wzrost kosztów dla gospodarstw domowych w porównaniu do scenariusza BASELINE jest wyższy niż w UE27. W scenariuszu pośrednim (MODERATE) całkowity koszt jest o 84% wyższy niż w scenariuszu BASELINE, natomiast w scenariuszu HIGH jest aż o 163% wyższy." - z artykułu. Stać nas na to?

10:41, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca_LibiążWyborca_Libiąż

0 0

Cofnijmy się do roku 2011. Wówczas planowano podnoszenie podatków od paliw. https://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/pawlak;obnaza;plan;brukseli;paliwa;w;gore,64,0,890688.html Drożeją paliwa? Czy UE zgodzi się teraz na czasową obniżkę podatków? Dlaczego miała by to robić? Ma być drogo.

10:50, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ktoś gdzieś pisał o jakichś złodziejach z PIS, tylko że ci złodzieje teraźniejsi jeżeli już coś zabierają bogatym to dają biednym w przeciwieństwie do poprzednich rządów. Jeżeli chodzi o drożyznę, to kiedyś ktoś powiedział, że gdyby rząd miał takie guziki wysokie i niskie ceny, to on by zawsze wciskał ten z niskimi cenami, kto to był???

12:14, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

Prywatne Państwo PiS powstaje od lat i budowane jest na kłamstwie...
Kłamstwo jest głównym motorem działania tej nietykalnej sekty - jest wręcz stylem działania i znakiem rozpoznawczym. Kłamstwem założycielskim było oczywiście
kłamstwo smoleńskie.
Potem były (te najważniejsze, kto by tam wszystkie zliczył) :
- kłamstwo "Polska w ruinie" (za PO) a dzięki UE nic nie mamy
- kłamstwo, że Ministrem Obrony Narodowej nie będzie Macierewicz
- kłamstwo, że komisja Macierewicza ma coś wyjaśnić
- kłamstwo hejterskie (zorganizowane!), że wszyscy sędziowie to złodzieje
- kłamstwo, że Lech Kaczyński był w 1980 ważniejszy niż Lech Wałęsa
- kłamstwo, że nie robią zamachów na Konstytucję, TK, prawa obywateli, UE
- kłamstwo wyborów kopertowych (że będą demokratyczne)
- kłamstwo codzienne w TVPiS
- kłamstwo, że za wysokie ceny odpowiada UE i certyfikaty CO2
- kłamstwo, że budżet ma nadwyżki (przez zadłużanie pozabudżetowe)
- kłamstwo MM, że wirusa nie ma i "nie trzeba się już jego bać"

13:10, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

CD...
- kłamstwo, że migranci (w 2015) roznoszą choroby i mikroby
- kłamstwo, że migranci (w 2021) to wyłącznie terroryści, zoofile i gwałciciele
- kłamstwo, że Chrzanowski (KNF), Misiewicz, Obajtek, Mejza i tysiące innych to nie malwersanci a patrioci
- kłamstwo, że Łukaszenka to "ciepły człowiek"
- kłamstwo, że Bąkiewicz (wcześniej np. kibol Staruch) to polscy patrioci
- kłamstwa - oszustwa na małą skalę - paliwo (Kuchciński, Czarnecki, Hofmani inni)
- kłamstwa - oszustwa na wielką skalę (Obajtek, Ziobro - fundusz sprawiedliwości, PFN, małżeństwo Morawieckich itd)
- kłamstwa, że wszyscy są równi wobec prawa (tysiące przykładów, że członkowie PiS są ponad prawem)
kłamstwo, że KRS, Piotrowicz, Przyłębska, Manowska, Pawłowicz i wielu innych to niezależni sędziowie/prawnicy
- kłamstwo, że nie ma pedofilii w kościele katolickim
- kłamstwo, że problemy z koncesją dla TVN24 wynikają z jakiegoś prawa
- kłamstwo, że wszystko co złe jest winą Tuska i jego dziadka z Werhmachtu
Nie chce mi się już dalej pisać...

13:11, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Jwdobecki dają 500zł a w społeczkach skarbu Państwa rodzinka zarabia kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Teraz jak przejmą media to już się nic nie dowiemy. Za kilka lat trzeba będzie pisuarów beatyfikować. Jak oglądam czasem reżimową to tak by się zdawało zrobić. Święci ludzie, im poprostu należy. Hahaha..

13:57, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@Kevin - mam dziwne przeczucie, że jwdobecki i jemu podobni to wytwór... samej redakcji. Celowo wprowadzają trolli licząc na zwiększenie klikalności artykułów. A trollom się nie odpowiada, ignoruje. Nie żywione - same zdychają.
A co do pisu - ten Titanic już tonie. Co prawda orkiestra jeszcze gra, ale statek tonie.

15:12, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A jak utonie to dopiero będą jaja, jak mówiła jedna z byłych posłanek, bo nie będzie działań osłonowych, jakie teraz mamy w razie jakichś zawirowań cenowych!!!

16:21, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ŚlązakPrawdziwy Ślązak

0 0

Co zrobił PIS
1. Wprowadzenie 500+ ( wiadomo jest to śmieszna kwota w porównaniu z krajami Skandynawskimi czy też chociażby Niemcami )
2. Wprowadzenie 300+
3. Wprowadzenie emerytury dla kobiet 4+
4. Obniżenie wieku emerytalnego podniesionego przez PO i PSL
5. Obniżenie podatku PIT z 18 do 17 %
6. Zerowy PIT do 26 roku życia
7. Obniżenie CIT
8. Podwyższenie płacy minimalnej z 1750zł do 3010zł styczeń 2022r (jest to najważniejsze kryterium zamożności społeczeństwa a nie jest nim na pewno płaca średnia)
9. 13 i 14 emerytura
10. Zwrot 35% z OFE
11, Repolonizacja gospodarki
12. Kwota wolna od podatku dla wszystkich pracujących do 30 tys. zł
13. Emerytury bez podatku do 2500 zł
14. Ponad 200mlkd zł dla przedsiębiorców
15. Działania antyinflacyjne: dodatek osłonowy, zwolnienie i obniżenie akcyzy na energię elektryczną, obniżka podatku VAT na gaz do poziomu 8 proc, Obniżka cen paliw poprzez obniżenie akcyzy i zwolnienie od podatku sprzedaży detalicznej

18:02, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ŚlązakPrawdziwy Ślązak

0 0

Teraz co się działo za POprzedników: PO=UW
1. Podwyższenie wieku emerytalnego kobiet z 60 do 67 lat, mężczyzn z 65 do 67 lat
2. Podniesienie stawki VAT z 22 do 23 %
3. Brak programów prospołecznych wzrósł chociażby Vat na ubranka dziecięce z 8 do 23 %
4. "Demokracja" w mediach TVP, Polsat, TVN POd władaniem jednej partii
5. Jako jedyny rząd w 2011 roku podniósł składkę ZUS więcej niż wynikało to z wskaźników gospodarczych. Podniósł składkę rentową z 6 do 8 %
6. Pomoc w czasach kryzysu 2009-2010 dla małych i średnich przedsiębiorstw wyniosła 0 słownie zero zł
7. Zamrożenie płac w sferze budżetowej
8. Zabrano 50% z OFE
9. Wyprzedaży majątku należącego do Skarbu Państwa
10. Afery VAT-owska, Amber Gold, Getback
11. Wysokie bezrobocie
12. Ucieczka młodych za granicę w poszukiwaniu pracy
Zaznaczam, iż za czasów POprzedników nie było żadnych działań zarówno jeżeli chodzi najuboższych, nie wspominając o wysokim bezrobociu czy też inflacji jak również przedsiębiorców. Cena benzyny 2012r to ponad 6zł cena cukru 2011r to ponad 5zł Płaca minimalna 1386zł

18:06, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

I mamy tutaj poniżej kolejny przykład przełączenia się użytkownika. Wszystko to jedna osoba.

18:10, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Spis afer pisu. Stan na 28.09.21. Afer póki co 552: https://www.wykop.pl/wpis/60775511/spis-afer-pisu-stan-na-28-wrzesnia-2021-polska-pol/

18:23, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

Kłamczuszek ślązaczek, afera Getback to wina Tuska??:)))))

19:10, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

No i kattebush wymiotła wszystko z pod dywanu. Bo to człowiek nie jest w stanie spamiętać tych wszystkich przekrętów w kilka lat robionych. dzięki.

19:13, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@Sirius - zobacz tylko na to: http://100aferpis.pl/. Pięknie wszystko opisane.

19:17, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

Afery PiSdzielców, to nie afery tylko PRZESTĘPSTWA. Jeżeli nie zostaną rozliczeni co do złotówki, pozbawieni majątków, to znaczy że wszyscy warci są siedzieć w kryminale.

19:18, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pietruniopietrunio

0 0

Nie wyobrażam sobie, żeby w takiej sytuacji rządził Tusk... 10zł za godzinę...
Smutne czasy...

20:06, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pietruniopietrunio

0 0

Sprawdźcie sobie https://www.money.pl/gospodarka/pge-i-tauron-podaly-o-ile-podrozeje-prad-z-uwzglednieniem-tarczy-antyinflacyjnej-6716447716129632a.html
Nie słuchajcie clickbaiterów...

20:13, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ŚlązakPrawdziwy Ślązak

0 0

@Sirius Getback wystarczy zobaczyć kto był założycielem p. Leszek C. i kim była jego żona prezenterka jedynej prawdę mówiącej stacji TVN.

21:19, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Katte po tylu aferach to żadne państwo na świecie nie powinno istnieć a u nas zakłady nie pozamykane, kolejki w sklepach i na stacjach benzynowych, ulice zatarasowane samochodami, bezrobocie najniższe w unii! Cuda, cuda, cuda!!!

21:28, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pietruniopietrunio

0 0

A może pogadamy o panu Jacku Krawcu (prezes orlenu PO) 300tys miesięcznie, Aleksander Grad (prezes PO) https://www.bankier.pl/wiadomosc/Atomowe-zarobki-w-nieistniejacej-elektrowni-3351336.html ??
Andrzej Klesyk (prezes PKO i PZU) https://www.money.pl/galerie/artykul/ranking-zarobkow-prezesow-spolek-skarbu,96,0,1745248.html...

22:20, 18.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MoravetzMoravetz

0 0


Był kawał szkolny z historii: "Kiedy Hitler popełnił samobójstwo? Gdy dostał rachunek za gaz".

10:22, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Jak zwykle masz "dobecki" rację, tyle że jak zwykle; prawie masz. Zapomniałeś o jednym; dług Polskie w 2011 roku to jakieś 700 miliardów, obecnie to ze dwa razy tyle. Mateuszek w Brukseli przyznał się niedawno do coś około 1 400 miliardów. Cuda to będą, jak zaczniemy spłacać.

10:47, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,27021321,rzad-ujawnil-brukseli-dlug-polski-to-1-5-bln-zl-dlugi-zachodnie.html
Masz rację Zgred. Zadłużeni przez Pis na kilka kolejnych dekad, na kilka następnych pokoleń. To jest dopiero przekręt .
Ktoś słusznie zauważył , że wyborcy Pis "jarają" się kwotami w przedziale 500 do 800 złotych. Miliony , miliardy i biliony- już nie robią na nich wrażenia.

13:42, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ andzia wyborcy PIS w ogóle nie ogarniają. TVPis wyprała im mózgi!

14:35, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Przy silnej gospodarce biliony zadłużenia na wyborcach PIS nie robią wrażenia, tak samo jak na wyborcach USA, sprawdzić jakie tam jest zadłużenie!!!

15:27, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

@jadubecki, jest małe ale... $ jest walutą ogólnoświatową do rozliczeń finansowych, rozliczeń surowców. A złotówka? Pisowcy mogą drukować do woli. Zadłużenie dochodzi do prawie 1,5 bln zł. Będą to spłacać nasze dzieci, wnuki i prawnuki, przez takich nieudaczników, których reprezentujesz. Zamiast inwestować np. w energetykę, rozpiepszają na lewo i prawo, dla kupowania głosów. Zapaść gospodarki już widać za zakrętem.

16:54, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@jakur - dyskutujesz z trollem. To tak, jakbyś mówił do ściany, do betonu. Nie karmcie tego czegoś, kimkolwiek/czymkolwiek to coś jest.

17:04, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Pisałem o wyborcach na zadłużenie danych krajów a Polska gospodarka nawet podczas pandemii radzi sobie doskonale!!!

17:18, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"dowbecki"; znowu jak zwykle masz rację. Prawie. Jak ci już napisano zielone papierki są pieniądzem ogólnoświatowym. Dlatego USA mogą je bezkarnie drukować i wypychać poza granice USA płacąc za towary i nie troszcząc się, co z nimi będzie się dalej działo. Najwyżej ktoś sobie nimi "w piecu napali". USA to będzie ani grzało, ani ziębiło. Oczywiście mogą tak do czasu. Zwróć uwagę, jak USA grożą praktycznie jawnie wojną Chinom, krajom arabskim, Iranowi czy Rosji, gdy te w rozliczeniach za gaz czy ropę chcą przejść na inną walutę. Bo jak to zrobią to dolar się załamie, w Stanach będzie kryzys, a że Stany to mocarstwo, więc kryzys natychmiast powali cały świat. U nas jak się zawali i złotówki będą miały wartość tapety, to na świecie nikogo to nie będzie ruszało. To będzie nasz problem. Tylko nasz. Mały kraj i tyle.

17:20, 19.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

peowcy podpisali umowy "korzystne" dla Polski a pisiory od 6 lat nie robią nic. Co za burdel !!! Do piekła z nimi wszystkimi.

07:59, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Pytanie czy te zobowiązania da się zerwać? Ciekaw jestem tego.

08:29, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Co jest grane? szwaby do 2023 zapowiedziały zlikwidowanie elektrowni atomowych, to samo zapowiadają państwa Beneluksu i gdybyśmy my chcieli je budować, to będzie sprzeciw gnijącej unii, bo już słychać głosy, że energia atomowa według unii nie jest energią niskoemisyjną. A co w zamian? putinowski gaz bo przecież mają wybudowaną drugą rurę pod Bałtykiem i trzeba ją uruchomić, aby wreszcie na niej zarabiać, rozsyłając to ''ekologiczne'' paliwo po całej Europie!!!

08:35, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

No i widzisz "dowbecki"; właśnie to jest grane. Władzę polityczną i tę ważniejszą "władzę umysłów" w większości społeczeństw zachodnich i w samej UE przejęli idioci, którzy zgłupieli z powodu kilka dziesięcioleci dobrobytu, w którym się wychowywali od dziecka i myślą że tak będzie wiecznie. Że bez względu na to jak głupio będą postępować, będzie im tylko dobrze i jeszcze lepiej, a "dóbr wszelakich" nigdy nie zabraknie. Jedyni którzy im się mają odwagę jawnie przeciwstawić to różnej maści jawni i ukryci naziole, neofaszyści, nacjonaliści i inni tacy, głupsi od tych pierwszych, a bardziej bezwzględni. Wybór jak między dżumą a cholerą; jedno i drugie nas wykończy, tyle że inaczej. Tak już niedawno było. W latach dwudziestych do władzy w Niemczech szli faszyści, a jedyni, którzy im mieli odwagę im jawnie się przeciwstawić, to byli komuniści. Reszta społeczeństwa, ta "porządna" i "demokratyczna" schowała głowy w piasek bredząc coś o demokracji i wolności. W latach trzydziestych powtórzyło się to w skali międzynarodowej. "Wolny Świat" schował głowy w piasek, licząc że "ekstrema" wyrżną się między sobą. Jak wyszło, wiadomo; rzeczywiście rżnęli się aż miło, ale przy okazji wyrżnęli i spalili sporą część "wolnego świata".

09:43, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

No i za sprawą naszego Premiera ''kłamczuszka'' mamy na święta benzynę po 5,60 zł.!!!

10:54, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

jlizydupski nie kompromituj się człowieku i nieudaczników którzy opłacają twoje żałosne wpisy!

12:28, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A pochwała dla dotrzymującego słowa Premiera to gdzie???

12:33, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca_LibiążWyborca_Libiąż

0 0

@ stary zgred, dług - zadłużenie Skarbu Państwa 2011 - 815 mld, 2021 - 1160 mld. Czym innym jest zadłużenie sektora finansów publicznych, odpowiednio 856 i 1 418 mld PLN. https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-sektora-finansow-publicznych Poza wysokością zadłużenia, ważna jest waluta długu. Waluta zadłużenia PLN jest lepsza niż waluty obce, ponieważ przy spadku wartości złotego musimy więcej płacić za dług w walucie obcej. Tutaj sytuacja poprawiła się wzgl. 2011 roku. Szczegóły: https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-skarbu-panstwa. Dług jest spłacany na bieżąco oraz. "rolowany".

15:12, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

A cóż to za różnica? Formalna tylko. Z tego co piszą, szwindel robiony przez miłościwie nam panujących polega w ostatnich latach właśnie na tym, że niby nie zadłużają wprost budżetu państwa, ale "walą co się da" w koszty różnych jednostek budżetowych czyli tego "sektora finansów publicznych". Jedno finansowane z budżetu czyli w większości z podatków i to drugie też. No Grecja też zdaje się spłacała na bieżąco. Do czasu aż się "zrolowała". Na twarz.

16:53, 20.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Poczytajcie, dowiecie się kto nas tak rżnie na cenach energii elektrycznej. Polski Komitet Energii Elektrycznej wskazuje, że 67% ceny prądu jest narzucone przez UE a akcyza to ledwo 1%. Co by pisiory nie zrobiły, to nic nie zrobią, bo mogą regulować maksymalnie tym 1%, o ile UE pozwoli :) Na dole jest grafika, trzeba przewinąć okienko, polecam: https://pkee.pl/aktualnosci/nowe-taryfy-za-prad-dla-gospodarstw-domowych/

11:46, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Oj Makariusz skoro w skład tego podmiotu wchodzą prezesi społek energetycznych ubezwłasnowolnieni od Sasina to jakich treści się spodziewałeś? Znowu wszyscy winni tylko nie nasza nieudolność.

15:24, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Jednotysięczny trollu, czytaj ze zrozumieniem 67% to podatek narzucony przez gnijącą unię walczącą o klimat, smoleńska kopaczka wiedziała co podpisuje, bo jej to przykazał jej pryncypał poprzednik! A ja słyszałem, że jest to 75%!!!

15:59, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Bieżcie i czytajcie z tego wszyscy a będzie Wam dana wiedza jak sie kłamie wokół podwyżek cen prądu i gazu: https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/rzad-zbiera-miliardy-za-pozwolenia-na-emisje-co2-a-jednoczesnie-obwinia-je-za-wzrost/j9cffx0,79cfc278

16:17, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ty jesteś jakiś nawiedzony Promil czy celowo próbujesz mnie strollować? Mówię Ci, że 67% ceny prądu trafia do UE a Ty mi tu jakieś wykręty robisz. To są fakty, powtórzę, 67% ceny prądu pożera UE. Tyle nam załatwiła PO, gdyby nie oni, prąd mielibyśmy o te 67% tańszy. Czyste fakty, których nie podważysz.

16:52, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ Makariusz tu sentencja z artykułu: "Polski rząd robi to samo i do tej pory w tym roku wylicytował 105 mln pozwoleń, na czym budżet państwa zarobił 25 mld zł" Słowo klucz to zarobił 25 mld (słownie dwadzieścia pięć MILIARDÓW złotych!

18:18, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Makariusz, skoro troll jednotysięczny podpiera się onetem i broni tefałenowskiej szczujni to wiadomo jak ma zryty beret!!!

18:44, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

"Z miliardów uzyskanych ze sprzedaży pozwoleń na emisję, co najmniej połowa powinna zostać przeznaczona na realizację celów wymienionych w unijnej dyrektywie ETS, głównie na projekty mające na celu obniżenie emisji z sektora energetycznego, transportu publicznego lub efektywności energetycznej. Pozostała część to dochody budżetowe, które Unia pozwala przeznaczyć na złagodzenie skutków wysokich cen energii."

20:19, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

No ok, czyli 12.5mld zł jest z tego nasze, co Morawiecki z tym robi?

20:20, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Poszło na Okoczuków i Maciaszków?

20:21, 21.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Ależ "Makariuszu" dowcip polega właśnie na tym, że te pieniądze rząd może wydać niemal wyłącznie na wiatraki, panele i tym podobne zabawki, czyli w praktyce wypieprzyć w błoto. Za rok czy tam kilka lat ma wejść opłata "komunikacyjna" (ciekawe po ile będzie benzyna czy bilety kolejowe po doliczeniu kar za emisję CO2) czy "mieszkaniowa" (kara za emisję CO2 z domu czy mieszkania doliczana do .... czynszu(?), podatku (?)). Mamy być "zeroemisyjni",, a jak nie będziemy, w okresie przejściowym, mamy płacić karne opłaty od wszystkiego co emituje. Od węgla i atomu przecież już odchodzi"my", od gazu mamy odejść po 2030 roku czyli "za chwilę". Czyli; będziemy płacili coraz więcej za to że żyjemy, a duże dzieci nabudują nam wiatraków i innych zabawek, a my będziemy mieli się z tego cieszyć. No bo co nam pozostanie do roboty w ciemną, mroźną, bezwietrzną zimową noc?

07:31, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

No właśnie... I na tym polega nasz problem. Może trzeba zapytać szanowne grono zarządzające tym europejskim kołchozem czy te pieniądze możemy przeznaczyć na konkretne obniżenie opłat, zawiesić albo coś... Inaczej mamy przekichane, bo za kilka lat 80% zarobków będziemy przeznaczać na chore lewaków pomysły a smog jak był, tak będzie, bo wielkie kraje się wycofały z tego absurdu. Innym wyjściem z sytuacji jest zerwanie jednostronne niekorzystnych dla Polski umów, które podpisała PO, albo...wystąpienie z UE jak to zrobiła UK.

07:39, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Zdaje się, że nie możemy. Sytuacja, w którą nas pchają fanatycy, którzy przejęli władzę w UE (i w Europie) przerasta już "ten", "tamten" czy jeszcze inny rząd, bo już niewiele zależy od nas. Pogrążamy się w zielonym szaleństwie, w którym ilość ton wyemitowanego CO2 jest ważniejsza od życia ludzkiego. W Glasgow podano jedną liczbę; koszt dla Świata przejścia na "zeroemisyjność" do 2050 roku oszacowano wstępnie na 125 bilionów dolarów. 125 bilionów, czyli 125 tysięcy miliardów. Podobno za bardzo "nie rozwijano tematu"; podano i tyle. Jeżeli "my" (Polska) to jakiś 1% światowej gospodarki, wychodzi, że mamy wydać tylko (TYLKO) na zmianę źródeł energii ponad 1 000 miliardów dolarów do 2050 roku, czyli 30/40 miliardów rocznie. Dolarów, czyli 100/200 miliardów zł rocznie i tak rok w rok przez 30 lat. Na co jeszcze w budżecie zostanie? Kłaść się i umierać zostanie chyba tylko. Na razie radośnie wymienimy ze 20 pieców na inne piece i fajnie jest. "Niedymiący" Kraków niezmiennie najciemniejszy na mapach zanieczyszczeń. Aha! Nie znam się na inwestycjach, ale jakoś tak się dzieje że, czy to jest remont łazienki czy budowa elektrowni atomowej, to tu i tu koszt rzeczywisty jest w ..."99%" przypadków wyższy od planowanego.

08:31, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ktoś inteligentny w końcu powinien powiedzieć "dość" tej paranoi. Co chce zdziałać malutka na mapie świata Europa, skoro reszta świata albo wycofała się z tych umów (np USA) albo mają je gdzieś. Przecież to wszystko zamiast do rozwoju, to prowadzi do upadku. Taka Polska np dziesiątkowana najpierw przez hitlera, później stalina dziś kwiczy pod naporem lewackich fanatyków UE. Gdzie jakiś wzrost gospodarczy, dążenie do lepszego życia, skoro wiecznie nas ktoś osłabia i poniewiera? Czy my zawsze musimy być pod czyimś butem?

09:24, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

To jest jak z potomstwem, opuszczającym dom rodzinny; ci inteligentniejsi chcą jak najszybciej iść na swoje, nie zadowalać się tylko kieszonkowym od rodziców. Natomiast nieudacznicy chcą siedzieć pod kiecą mamusi najlepiej do śmierci. Nasze ''głowy państwa'' wciąż szukają tej kiecy, nawet macoszej.

11:00, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Niektórzy przejrzeli na oczy i zaczynają twierdzić, że z tej unii cuchnie zgnilizną? Ale trzeba też powiedzieć, że pojawił się jakiś promyk nadziei na jej naprawę a tym promykiem jest premier Morawiecki, który szuka i chyba znajduje sojuszników do jej naprawy, skoro podobno unia zgodziła się na obniżkę vat na żywność, choć wcześniej twierdziła, że nie można, przed wejściem w życie nowej dyrektywy finansowej. Czyli gdyby to się stało, to można powiedzieć, że Morawiecki to załatwił dla wszystkich krajów unijnych!!!

12:28, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Temu rządowi wszędzie cuchnie. Jesteśmy samotną wyspą na kontynencie. I nie bluźnij jtrolicki że Morawiecki coś załatwiał. Co najwyżej to on robi co mu każe Nowogrodzka no i pod siebie!

14:34, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ŚlązakPrawdziwy Ślązak

0 0

@Promil Ty zawsze na promilku przez co rzeczywistość nie ma nic wspólnego z faktami :)

14:54, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

No a jakie są fakty? Poza tym że naszej dyplomacji nie ma i idziemy na wojnę z USA po fantastycznym i spektakularnym procedowaniu ustawy lex TVN. Poza tym oczywiście Polacy pamiętają o inflacji, wzroście cen prąd, gazu w zasadzie wszystkiego i skrajnej nieodpowiedzialności w przeciwdziałaniu COVID. Przypomnę 775 zgonów za wczoraj!

16:56, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ktoś zapomniał napisać o koniach!!! A my nie idziemy na wojnę z USA tylko diasporą pewnego narodu w USA, która chce zwrotu od Polski bez spadkowych majątków po pomordowanych ich współbraciach przez pewnego pana z wąsikiem!!!

18:35, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ale @Promil, jaka wojna? Nie ma co mieszać polityki, interesów czy polityki NATO do jakiegoś szmatławca jak Discovery. Tak, kiedyś to był najlepszy kanał popularno-naukowy, dziś nie ma już z tym nic wspólnego, sam syf puszczają a poważne treści przeszły na kanały typu Planete+. Wzrost cen prądu, jak Ci już dwa razy pisałem to wina UE, to narzucone przez nią ustawy powiększają nasz rachunek o 67%, do tego dochodzi likwidacja większości kopalń w Polsce przez PO. Dziś doszło do tego, że mamy za mało wydobycia i sporą część węgla musimy importować, co powoduje wzrost cen prądu, ciepła w kaloryferach itd. Gaz? Podziękuj Putinowi, przecież my gazu nie wydobywamy (śladowe ilości). Nie jesteś głupi, Ty to widzisz, Ty zwyczajnie używasz kłamstw do swoich celów.

20:07, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

z trolem Jdow to nie zamierzam dyskutować bo on ma zryty łeb (używam jego słów). Makariusz i stary zgred, ja rozumiem wasz tok myślenia, rozumiem i to że takie potęgi gospodarcze jak Chiny, USA, Rosja, Indie, Japonia, Niemcy mają największe na świecie emisje CO2. Nie wiem za to jak to dotyka finansowo ich społeczności. Płacenie za emisje CO2 na takich zasadach (czyli handel tymi emisjami na wolnym rynku jak akcjami) jakie działają dziś dla mnie są też nie do zaakceptowania. Ale w Waszej dyskusji mówiliście o zielonych oszołomach od wiatraków, o odejściu od atomu... Wdg mnie rewolucja technologiczna ludzkości w ... no powiedzmy w 200lat rozregulowała klimat ziemi. I teraz musimy jakoś to zatrzymać (nie odwrócimy już tego przy tej technologii jaką dziś posiadamy). Więc jak te zmiany zatrzymać wdg Was?

20:41, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ja nie jestem przeciwko elektrowniom atomowym ani zielonej energii, ale zauważ, że atom to nadal brudna energia, bo odpady są zakopywane w ziemi lub jaskiniach, co będzie z nimi za 100, 200 lat? Dziś o tym nie myślimy. Co do wody, wiatru i słońca, to niestety nasz kraj nie ma ani jednego. Nie mamy rzek aby dały nam prąd, słońce sezonowe, wiatru niewiele i tym nie zasilimy kraju. Inni tak, zobacz np elektrownie słoneczne w Hiszpanii, wiatrowe w Skandynawii, ale nie Polska. Nie ma zwyczajnie warunków. Emisje, to zwyczajny zamordyzm, bo niewiele mamy a oni nam to jeszcze zabierają. ICPW (Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu) lata temu pracował nad odzyskiwaniem dwutlenku węgla z elektrowni, stworzyli do tego urządzenia, które jakiś czas sam serwisowałem i modyfikowałem, m.in na elektrowni w Łaziskach czy Jaworznie. Plany były ambitne, mogli osiągnąć pokoleniowy sukces i węgiel spalany w elektrowni byłby zieloną energią. Póki co się nie udało a czy się kiedyś uda? Nie wiem, kilka lat już przy tym nie pracuje, bo zmieniłem branże. Ogólnie powiem Ci tak, nie ma żadnego sensu w tym co robi Europa, bo Europa generuje niewielką ilość zanieczyszczeń czy dwutlenku w porównaniu z państwami, które wymieniłeś. Można to porównać z wiejskim jeziorem, wszyscy do niego wpuszczają szambo, ale Ty jako jedyny chcesz to jezioro uratować, dlatego wybudowałeś sobie oczyszczalnie ścieków przy domu. Twój trud nie przyniósł żadnego efektu, poza satysfakcją, że jesteś uczciwy wobec planety, która Cię żywi. Praca musi być wspólna, inaczej niczego nie osiągniemy.

21:07, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Napisałem drugi post, o elektrowniach OZE opalanych zrębką i pelletem, ale Przełom znów się popisał, błąd i obszerny wpis przepadł. 10 lat temu to byli administratorzy, dziś lameriada. Wracając... Kotły OZE, np w Jaworznie generują straty. Do każdego MW państwo dopłaca kilkaset złotych, państwo czyli ja, Ty... Aby taki kocioł działał to musi mieć czym palić a więc wycinane są lasy na Białorusi, Ukrainie i w innych miejscach. Później taśmami do kotła leci zrębka, która jeszcze pachnie żywicą sosny, świerka. Jeszcze gdzieniegdzie widać gałązki ze świeżymi igłami. Drzewa ledwo ścięte i zrąbane harvesterami przyjeżdżają całymi wagonami i trafiają na podajnik, który magazynuje je w silosach aby następnie trafić taśmą do kotła. To jest europejska ekologia, wycinka tysięcy hektarów lasów aby mieć prąd. Może dlatego tylko Europa prowadzi taką politykę, bo reszta krajów nie widzi w tym sensu. Nie wiem. Pracowałem na elektrowniach, widziałem, wiem zbyt dużo aby to popierać. Zielona energia w Polsce nie ma szans zaistnieć a ta cała fotowoltaika to jest niezły biznes dla firm czy samego np Taurona, gdzie na każdym wacie mają kasę z producenta. Co będzie ze zużytymi panelami za x lat? Koszty utylizacji przewyższą koszty produkcji. Błędne koło.

21:28, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Co więc możemy w Polsce zrobić? Wodór? Nie widzę na dziś nic innego. Budowa elektrowni atomowej w Choczewie może okazać się porażką i wyrzuceniem miliardów w błoto.

21:41, 22.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"Sirius"; nie wiem bo na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Jednak to, że nie ma odpowiedzi dobrej nie oznacza, że musimy bezwarunkowo "kupować" odpowiedzi złe. Na dodatek kupować dosłownie, czyli pakować w nie miliardy (biliony?). Są rzeczy pewne. Pierwsza; dzisiejsza cywilizacja potrzebuje prądu elektrycznego jak tlenu do oddychania. Druga; potrzebuje go jak tlenu, czyli nieustannie, 24 h/dobę, 365 dni w roku. Trzecia; mało tego potrzebuje go w stałych parametrach. W milionach (miliardach) "gniazdek" od Lizbony po Władywostok, od Śnieżki po Hel musi być zawsze i w każdym ułamku sekundy mieć tyle ile trzeba woltów, amperów i herców. Czyli w sieci musi go być zawsze nieco więcej. Czwarta; prądu elektrycznego, "puki co" nie da się przechowywać (magazynować) w znacznych ilościach. Czyli liczą się w tej chwili tylko stałe źródła zaopatrzenia. Reszta może być tylko dodatkiem, uzupełnieniem systemu. Piąta; według wszelkich danych "na niebie i ziemi", zmiana tego stanu będzie trwała latami i pochłonie tysiące miliardów (oby tylko). W tej chwili więc tylko paliwa kopalne, jako realna alternatywa atom, a cała "para" czyli większość kasy na te rzeczy posiadanej powinna iść nie na budowę wiatraków i paneli, tylko na badania naukowe nad magazynowaniem energii i przesyłem, bo przesył to następna działka. Tyle na razie.

07:32, 28.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Póki co pod choinkę podwyżka cen prądu i gazu. Brawo Wy!

15:06, 28.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Węgrom kończył się wieloletni kontrakt gazowy z Rosją i w tym (zdaje się) roku podpisały nowy. Zdaje się, że płacą dużo mniej. My, w ramach walki o niezależność gazową od Rosji, nie podjęliśmy rozmów o przedłużenie naszego kończącego się w 2022 roku kontraktu, decydując się na zakupy giełdowe, doraźne. Brawo my!

19:14, 28.12.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Obudził się zsl-owski śpioch, będący na usługach putina??? https://wpolityce.pl/polityka/582067-prorosyjskie-momenty-waldemara-pawlaka/.

21:48, 17.01.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%