Park&Ride na końcu alei Henryka w Chrzanowie. Powstał taki pomysł - przelom.pl
Zamknij

Park&Ride na końcu alei Henryka w Chrzanowie. Powstał taki pomysł

08:00, 06.10.2021
Skomentuj Jeszcze w latach 90. zielony teren w pobliżu skrzyżowania al. Henryka i ul. Stara Huta był całkiem zadbanym skwerkiem Jeszcze w latach 90. zielony teren w pobliżu skrzyżowania al. Henryka i ul. Stara Huta był całkiem zadbanym skwerkiem

W planach jest wybudowanie większego parkingu przy stacji PKP, kiedyś określanej jako Chrzanów Główny.

Chodzi o nieruchomość zlokalizowaną przy linii kolejowej, w sąsiedztwie Przedszkola 100 Bajek i skrzyżowania al. Henryka z ul. Stara Huta.

- Cały czas pracujemy, żeby pozyskać te tereny. Jak nam się to uda, to zrealizujemy tam kolejną inwestycję typu Park&Ride (Parkuj i Jedź) - mówi burmistrz Chrzanowa Robert Maciaszek.

Projekty Park&Ride są realizowane przede wszystkim z myślą o kierowcach, którzy zostawiają samochody w wyznaczonych miejscach i przesiadają się do komunikacji zbiorowej (autobusów, pociągów).

Aktualnie w rejonie skrzyżowania al. Henryka i ul. Stara Huta gmina Chrzanów posiada tylko część działek. Inne należałoby wykupić m.in. od prywatnych osób.

W ostatnich latach parkingi w Chrzanowie, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej, powstały przy ul. Zielonej, a także przy nowym łączniku między Krakowska a 29 Listopada.
(Łukasz Dulowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

prysioprysio

0 0

buc...w teraz w chrzanówku co rządzą nie brakuje

10:35, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Pomysł interesujący, dobrze byłoby jednak rozwinąć ten temat. Ciekawy jestem, czy UM Chrzanów i burmistrz Chrzanowa mają jakieś dane o potrzebach w tym zakresie. Podstawowe pytanie: ile pasażerów regularnie rozpoczyna i kończy podróż koleją na stacji Chrzanów i skąd oraz czym ci pasażerowie dojeżdżają do Chrzanowa. W mojej ocenie taki parking może być potrzebny dojeżdżającym mieszkańcom peryferyjnych osiedli Chrzanowa (Kąty, Borowiec, Stella, Kościelec) i okolicznych wiosek (Pogorzyce, Zagórze, Płaza). Ile ich jest? Następna sprawa to lokalizacja. Jeżeli ma to być ta pokazana na zdjęciu ślepa uliczka obok przedszkola, to nic z P@R, bo tam już jest parking dla rodziców przywożących dzieci do przedszkola. Jeżeli natomiast rozważany jest inny teren po tej samej stronie torów, czyli od strony centrum miasta, to jest to pomysł bezsensowny - dojazd do parkingu P@R przez centrum miasta? Jeżeli parking jest potrzebny, to tylko po zewnętrznej czyli wschodniej stronie stacji - np. na łączce w trójkącie: Fabryczna, Kolejowa, Borowcowa.

10:58, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

Może w końcu ktoś wyremontuje tą drogę . Oprócz tego zmiana organizacji ruchu właśnie na tym skrzyżowaniu jest bardzo potrzebna.

12:27, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

A ja dodam, że konieczne jest wyprostowanie i poszerzenie ul. Stara Huta od Alei Henryka do ul. Siennej. Ta ulica powinna mieć pierwszenstwo przejazdu a Aleja Henryka ma mieć rolę dojazdowo-parkingową. I trzeba zająć się wiaduktem w ul. Siennej. Czy będzie dobudowany drugi wiadukt?

14:39, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BoIsKapitan BoIs

0 0

Mam nadzieję, że cały teren do dawnego wiaduktu wąskotorówki zostanie zagospodarowany. Obecnie to miejsce spotkań dziwnego towarzystwa, ilość śmieci poraża, jest zwyczajnie niebezpiecznie.

14:41, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Musi być od razu "ride"? A nie mógłby być po prostu taki zwykły parking? Nie tylko zresztą tam.

15:13, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bosmanbosman

0 0

Kapitan Bols - jakiej wąskotorówki?

18:10, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BoIsKapitan BoIs

0 0

bosman masz rację, to nie była wąskotorówka.

18:22, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

To już przecież z 10 lat temat wałkowany. Kiedy burmistrzem był radny Ryszard gmina Chrzanów, Trzebinia, Libiąż i chyba Chełmek zrzuciły się na Studium Wykonalności przebudowy linii Trzebinia-Oświęcim żeby PKP PLK mogła szybciej ruszyć z dokumentacją na ten odcinek. I jednym z elementów tego SW był właśnie parking od przedszkola do Siennej.
@stary zgred No właśnie musi być Park & Ride bo na zwykły parking nikt kasy z UE nie dostanie. A że przy okazji wszyscy burmistrzowie mrugają do mieszkańców jak w reklamie piwa bezalkoholowego to wiadomo o co chodzi. Parkingi przy Chrzanowie Śródmieściu to przez kogo są zajmowane? Przez pasażerów? Śmiechu warte. I jeśli powstanie taki parking przy ul. Stara Huta to największym beneficjentem takiego rozwiązania będzie Przedszkole a nie pasażerowie. Od strony centrum nikt na pociąg samochodem nie podjeżdża.

19:32, 06.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

No to "rhcp" wyjaśnił sprawę: to będzie parking miejski pod nazwą "P@R". Dobre i to. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że "pomysł" nie jest nowy. Może w takim razie rhcp lub ktoś inny wie, dlaczego 10 lat temu nikt nie wpadł na pomysł, aby przyszła linia SKA nie kończyła się w Trzebini a w Chrzanowie. Czy nie można było wykorzystać torów i budynków po stacji towarowej Chrzanów jako stacji końcowej SKA? Teraz czytam, że od grudnia ruszy linia SKA do Oświęcimia prze Spytkowice - 19 par pociągów na dobę ( https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-do-krakow--spytkowice--oswiecim-wroca-jako-ska-z-duza-czestotliwoscia--104775.html ).A Chrzanów będzie miał 9 par połączeń bezpośrednich.

05:36, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IBDIBD

0 0

Czy niema Polskiego określenia dla takiego miejsca ? Czy jak byś napisał parking to Polacy by nie zrozumieli? Przestańcie kaleczyć polski język obcymi nazwami!!!!

07:27, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Do @IBD: Bardzo słuszna uwaga - najwyższy czas skończyć z obcymi nazwami. Te parkingi przy dworcach powinno się nazywać "Parkuj i jedź". W skrócie: PIJ. Brzmi ładnie i zrozumiale.

08:24, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Muszę skorygować moją poprzednią wypowiedź, bo 9 bezpośrednich połączeń z Krakowem jest teraz, ale po włączeniu Oświęcimia do sieci SKA przez Spytkowice liczba połączeń przez Chrzanów z pewnością zostanie zmniejszona - bo z Oświęcimia do Krakowa ludzie wybiorą SKA a pociągi nie mogą jeździć puste. Zatem szacuję, że pozostanie maks. 5-6 pociągów jadących z Chrzanowa bezpośrednio do Krakowa. Każdy może ocenić, co to znaczy.

09:39, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

Na zdjęciu w artykule jest pokazany nieczynny od wielu lat budynek byłego dworca który miał być wyburzony a w jego miejscu miał powstać parking, czy zaadaptowany na coś tam innego, dlaczego o tym nie przypominacie ile to lat się już ciągnie ta bezsilność władz miejskich i pkp, naprawdę czekacie aż na łeb się to komuś zwali?
Kapitan Bols a to nie czasem wiadukt po którym jechały pociągi do Jaworzna?

11:27, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

temat dworca w Chrzanowie wałkowany od 2010 roku!!!! https://przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=3305

11:35, 07.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%