Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Najzdrowsze kasze

24.02.2021 22:12 | 0 komentarzy | 478 odsłon | red

Materiał promocyjny

Kasze już od dawna królują na naszych stołach. Są doskonałym zamiennikiem ziemniaków, ryżu, makaronu. Wartość odżywcza kaszy zależy od rodzaju zboża, z którego kasza pochodzi oraz od sposobu przerobu zboża.
0
Najzdrowsze kasze
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Kasza gryczana

Za najzdrowszą z kasz uznawana jest kasza gryczana z oferty sklepu bee.pl. To źródło łatwo przyswajalnego białka, węglowodanów, aminokwasów, których organizm samodzielnie jest w stanie wytworzyć. Kasza gryczana zawiera bardzo mało tłuszczu, jest skarbnicą witamin B1, B2, E, zawiera też ogromne ilości soli mineralnych – magnez, wapń, fosfor, żelazo, miedź, cynk, kobalt, nikiel, jod, bor.

10 dag ugotowanej kaszy gryczanej to tylko 92 kalorie. Powinny więc włączyć ją do swojego jadłospisu osoby będące na diecie odchudzającej. Ma wiele właściwości prozdrowotnych: oczyszcza organizm z toksyn, wzmacnia naczynia krwionośne.

Jej spożywanie zaleca się osobom cierpiącym na żylaki, hemoroidy, krwotoki. Kasza gryczana zawiera też rutynę, która nie tylko wzmacnia żyły, ale też wzmacnia odporność organizmu i pomaga w walce z infekcjami. Magnez i witaminy z grupy B są odpowiedzialne za dobre funkcjonowanie układu nerwowego, poprawiają samopoczucie, pamięć i koncentrację.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to produkt powstały z nasion prosa. To kasza bezglutenowa. Jako jedna z niewielu kasz ma działanie zasadotwórcze. Zawiera dużo witamin z grupy B, jest skarbnicą żelaza i miedzi. Jest też bogata w krzemionkę, która bardzo pozytywnie wpływa na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Bardzo dobrze smakuje zarówno na słono, jak i na słodko. Ma jednak wysoki indeks glikemiczny, dlatego nie jest wskazana dla osób z cukrzycą i na diecie odchudzającej.

Kasza jęczmienna

Kasza jęczmienna to najczęściej wybierana przez nas kasza. Bardzo cenionym składnikiem kaszy jęczmiennej jest beta-glukan, który zmniejsza wchłanianie tłuszczu i cholesterolu.

Kasza jęczmienna zawiera też substancje obniżające poziom cholesterolu oraz substancje o właściwościach antybakteryjnych, przeciwwirusowych, przeciwzapalnych, przeciwalergicznych, przeciwnowotworowych. Spożywanie kasy jęczmiennej spowalnia procesy starzenia, działa ochronnie na serce, nerki, wątrobę, wzmacnia naczynia krwionośne.

Kasza bulgur

Kasza bulgur zawiera bardzo dużą ilość błonnika pokarmowego i witaminy B3. Zawiera także  wiele innych cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Spożywanie tej kaszy bardzo korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego oraz układu krążenia. Usprawnia pracę układu nerwowego, niweluje negatywne skutki stresu.

Materiał promocyjny