Wznowione 13 grudnia regularne przejazdy regionalne na zmodernizowanej trasie Kraków - Katowice i z powrotem, to szybki, tani i wygodny sposób na dotarcie do tych miast. Bez korków, opłat za autostradę i parkingi. Sprawdziliśmy. To naprawdę działa.
Przejazdy organizują we współpracy Polregio i Koleje Śląskie. Przejechaliśmy trasę do Krakowa kilka razy. Ci, którzy dawno z pociągu do stolicy Śląska czy Małopolski nie korzystali, a podróż sprzed lat zapamiętali jako półtoragodzinną jazdę w rozklekotanym wagonie, będą mile zaskoczeni. Jeśli trafią na najnowsze składy, szczególnie te przygotowane przez Koleje Śląskie (na zdjęciu), poczują się jak w wagonie nowoczesnego, europejskiego metra. Ale nawet w tych starszych, podróż upływa sprawnie i tanio.Jak długo trwa przejazd, ile kosztuje, gdzie kupić bilet bez dodatkowych opłat i wrażenia z tej podróży, znajdziecie w reportażu, jaki przygotowaliśmy dla Was w świątecznym numerze "Przełomu".
Możecie go kupić w naszym e-kiosku TUTAJ.
***
Materiał przygotowany przez uczestnika Mobilnej Akademii Medialnej zrealizowanej w
ramach projektu "InForMe 2.0 - działania informacyjne w zakresie promocji Polityki
Spójności w polskich mediach lokalnych".
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach konkursu
2017CE16BAT063 "Wsparcie środków informacyjnych dotyczących polityki spójności UE"
Niniejsza publikacja odzwierciedla wyłącznie stanowisko autora. Komisja Europejska nie
ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek użycie zawartych w niej informacji.
gluszek2009:49, 24.12.2020
Trasę Kraków Katowice pociąg pokonuje od 57 min do 1g 15minut koszt to od 13 zł do 39 zł w 1 klasie
hotin10:16, 24.12.2020
Dziękujemy rządom Zjednoczonej Prawicy.
Promil_pl10:27, 24.12.2020
@ hiotin. Dzięki środkom z Unii Europejskiej. Leśne dziadki nie mają z tą inwestycją nic wspólnego na nasze szczęście.
raptor10:38, 24.12.2020
Hahaha... To rząd zjednoczonej prawicy to sprawl, a zaczął już w czasach gdy Półki I Polacy byli ciemiężeni :-D Tak po cichu....
Berek99710:41, 24.12.2020
To teraz poczekamy na dopasowanie rozkładu jazdy ZK"KM" z rozkładem KŚ czy Polregio... choćby lini 9 i 15...
K T O S11:45, 24.12.2020
@Grażyna Kaim oczywiście szybka podróż nowoczesnym pociągiem w przystępnej cenie to dobro na które wielu z nas czekało ponad 20 lat! Ale napisała Pani tylko połowę tego co z dobrodziejstwem tej inwestycji jest związane, jest ciąg dalszy czyli infrastruktura towarzysząca to co ja tutaj wypisuję latami w komentarzach pod artykułami a na co urzędnicy są głusi, ślepi i nieudolni bo inaczej się tego nazwać poprostu nie da. Ludzie muszę na te pociągi dojechać i po raz kolejny za przykład daję przystanek kolejowy DULOWA, do której dojeżdżamy z Psar, Karniowic, części Młoszowej ale też Dulowej która ma swoje odległości. Bez dowozu autobusem czy busem, bez czegoś tak prozaicznego o czym zapomniano czyli parkingu, naprawdę będą perony puste, czymś do tego wspaniałego pociągu trzeba dojechać, a tutaj nie ma chodnika i jest problem z oświetleniem w drodze na peron, a bilety nadal u konduktora. To nie tylko bolączka wspomnianej Dulowej ale innych peronów powiatu chrzanowskiego i tutaj poświęćcie stronę i napiszcie o co was po raz kolejny proszę i wywołajcie do tablicy odpowiedzialnych za ten stan urzędników. Naprawdę nie wierzę że się nie da skoro u sąsiadów się da.
jurek14:44, 24.12.2020
hotin masz rację. Tylko dzięki Pisiorom. Promil kasa z Unii? A POprzednicy jej nie mieli? Mieli tylko wszystko przeżarłi i ro zkradli
hotin15:34, 24.12.2020
Myślicie,że te pieniadze z UE to tylko Sławek N. z Platformy potrafiłby wydać z zyskiem dla siebie. Wesołych Świąt Tfłniarze.
Kapitan Bols18:29, 24.12.2020
Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach programu "Łącząc Europę". Należy jednak pamiętać, że z każdego 1 euro wpłacanego przez niemieckich podatników, aż 85 centów wraca z powrotem do Niemiec.
Prawdziwy Polak22:14, 24.12.2020
Pamiętajmy, że remont 58km z Krakowa do Mysłowic trwał 4 lata od 2016r. Ma ten PiS rozmach brawo wy!!!
jurek09:00, 25.12.2020
Prawdziwy to nie jest remont tylko modernizacja. Jalk nie widzisz różnicy to ci wytłumaczę. Remont to jakbyś umył samochód a modernizacja to jakbyś napraeial rozbiersjac sjac go do zera
jakur09:21, 25.12.2020
@jurek
"Prawdziwy to nie jest remont tylko modernizacja. Jalk nie widzisz różnicy to ci wytłumaczę. Remont to jakbyś umył samochód a modernizacja to jakbyś napraeial rozbiersjac sjac go do zera" To teraz spręż się i napisz jeszcze raz , ale w naszym języku ojczystym.
profik10:56, 25.12.2020
" To teraz spręż się" - raczej wytrzeźwiej..
stary zgred20:15, 25.12.2020
Z tym kupowaniem biletów u konduktora to ładnie to wygląda, jak pasażerów jest pięciu na krzyż. Jak będzie tłum, to jednak nic kas nie zastąpi, a przynajmniej prostych w obsłudze biletomatów, których będzie musiało być kilka i "wszędzie" czyli przy wejściu i na peronach. No i to "uzbrojenie" czyli parkingi. Neich nikt się nie łudzi, że ludzie będą po dwa/trzy/cztery kilometry do stacji "na butach" latać. Nie te czasy. Wsiądą w samochód, chociażby dlatego, że go mają, a jak w tej Dulowej, Woli czy Trzebini nie będą mieli raz, drugi, trzeci gdzie zaparkować, to nie wrócą do domu postawić auto w garażu, tylko pojadą do Krakowa. Aha! Czy w Trzebini przejście podziemne będzie "na wylot" czyli do Salwatorian? Bo jak nie, to ktoś znowu pokazał, że pomyślunku to ma niewiele pod czaszką.
rhcp13:05, 27.12.2020
Ten artykuł to tak specjalnie napisany czy po prostu brak orientacji w temacie? "Wznowione 13 grudnia regularne przejazdy regionalne" - a w ostatnich latach to były zawieszone? Nic nie jeździło? "a podróż sprzed lat zapamiętali jako półtoragodzinną jazdę w rozklekotanym wagonie, będą mile zaskoczeni. Jeśli trafią na najnowsze składy, szczególnie te przygotowane przez Koleje Śląskie (na zdjęciu), poczują się jak w wagonie nowoczesnego, europejskiego metra" - te pociągi jeżdżą na tej linii od co najmniej 3-4 lat, więc żadna nowość. Nie zostały one przygotowane przez Koleje Śląskie tylko przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego (bo też takowe posiada) i są one tylko użyczone odpowiednio Kolejom Śląskim i Polregio. Nie są to informacje tajne. Wystarczy poszukać kilka minut.
andzia15:37, 27.12.2020
@rhcp , po Twoim wpisie nasuwa mi się jeden wniosek : to dzięki wojewodom : śląskiemu Jakubowi Chełstowskiemu i małopolskiemu Witoldowi Kozłowskiemu ( obydwaj z PISU :-) ) zawdzięczamy nowoczesne składy Pesy , Newagu na zmodernizowanych torach trasy E30 .
rhcp21:35, 27.12.2020
@andzia, Po pierwsze: jeśli próbujesz komukolwiek wmówić, że lubię (bądź nie daj Boże kocham) PiS to strzeliłaś jak łysy grzywką o kant kuli. Po drugie: Panowie, których wymieniłaś nie są wojewodami a marszałkami. Po trzecie: pociągi o których piszesz zostały zakupione za poprzednich władz w obydwu województwach. Pociągi zostały zakupione z funduszy europejskich i jednym ze zobowiązań było to, że mają one jeździć właśnie między Krakowem a Katowicami. Tak więc to, że takie pociągi jeżdżą od kilku lat to nie jest w żadnym wypadku zasługa kogokolwiek z obecnych marszałków. Oni wręcz musieli to zrobić choćby nie wiem jak chcieliby te pociągi puszczać gdzie indziej (a chcieliby na pewno w szczególności marszałek z Nowego Sącza, który części województwa na zachód od Krakowa w ogóle nie widzi i nie uznaje). Natomiast przypisywanie Kolejom Śląskim tego, że puściły takie pociągi na tą trasę jest lekkim naciąganiem rzeczywistości. To tak jakby ZKKM zakupił w imieniu Gmin Libiąż, Chrzanów, Trzebinia autobusy, które latają w kosmos a Przełom by napisał, że Transgór i inni przewoźnicy, którzy jeżdżą na zlecenie ZKKM, zapewnili takie cudne pojazdy.
MarcinKajkowski13:40, 28.12.2020
@KTOS temat nieco przerósł Przełom, wiele razy tutaj pisaliśmy o problemach związanymi z modernizacjami na naszym terenie i co? I nic bo tak łatwiej i wygodniej, kopiuj wklej gotowe informacje a raczej teksty promocyjne PKP PLK.
@rhcp gdy ktoś wygodnie siedzi redakcji na co dzień jeździ samochodem a od wielkiego dzwona czy od święta wsiądzie na wycieczkę pociągiem to inaczej postrzega niż pospólstwo dojeżdżające na co dzień do pracy czy szkoły
Męczysław Nieznajoms15:02, 28.12.2020
Uwielbiam lotne umysły tzw. dziennikarzy z przezłomu i ich kreatywne podejście do polszczyzny oto przykład:,,Ale nawet w tych starszych, podróż upływa sprawnie i tanio.", no leżę i kwiczę... Czy ktokolwiek komukolwiek, kiedykolwiek odpowiedział na pytanie: jak ci minęła podróż? odpowiedział: Sprawnie! albo czy ktoś użyłby konstruktu: Moja podróż upłynęła tanio! I potem się dziwić, że dzieci po polsku nie umieją się wysłowić jeśli nawet w gazetach pracują analfabeci
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Pisząc dzisiaj o szarości i biedzie w czasach PRL, warto unikać dokonywania manipulacji polegajacej na porównywaniu poziomu życia "wtedy" (lata 60/70) z tym poziomem dziś. Warto natomiast porównać z poziomem życia w innych krajach. Wystarczy nieco poczytać czy pooglądać zdjęcia i filmy z Francji, Włoch czy Hiszpanii. Tylko nie porównywać polskiej wiochy z Paryżem, a porównać ją z wiochą w Masywie Centralnym, Pirenejach czy na włoskim południu. Rażących różnic nie widać, a dzielnice willowe u nas też się budowały. Oczywiście łatwiej wrzucić zdjęcie pustej półki sklepowej zastawionej butelkami z octem, zrobione w czasach najgłębszego kryzysu. Ja tam pamiętam te półki jako tako zapełnione z towarami, w tym takimi, na wiele których nie było nas w domu stać. Na szkolnych apelach (było coś takiego - lata 60-te) kierownik szkoły nie raz wymachiwał bułką z szynką przyniesioną przez sprzątaczkę ze śmietnika, wygłaszając okolicznościowe przemówienie w stylu; "wasi rodzice ciężko pracują, a wy ....". Po co więc ta ideologiczna przesada w prawie każdym tekście o tamtych latach? Prawdą jest, że nie było komórek, netu, komputerów i paru innych rzeczy, tylko że gdzie indziej też ich nie było.
stary zgred
07:57, 2025-05-13
Nowa książka o Helenie Kmieć z Libiąża
Panie Oratowski i reszta! Szybkie szkolenie z edytorstwa konieczne!!
Złoty pył.
23:13, 2025-05-12
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Przypomnę że od 1945 r do 1989 czyli w tym szarym komunistycznym kraju bez ,, radości" I dobrobytu jak tutaj Przełom pisze przybyło nas około 15 milionów ludzi. Od 1989 w zachodnim dobrobycie hehe nie przybywa nic a nawet ubywa nam ludności. Więc przestańcie prać młodym mózgi jak to było źle. Lata 70 były naprawdę na wysokim poziomie jak na tamte czasy i to w każdej dziedzinie. Do tej pory nie rozkradli tego co wtedy powstało
Ogień
22:11, 2025-05-12
Bezrobotni pracują za 12 złotych za godzinę
Ale za to ten pajac z PO Jerzy Kasprzyk dyrektor który na targu kupił wykształcenie jeździ nowiutkim BMW. Brawo POwcy,a ludzie powinni mu splunąć w tę POwską facjatę.
Tak dla Polski
21:57, 2025-05-12