Możliwości poprowadzenia obwodnicy Trzebini mają zostać określone w dokumencie o nazwie studium sieciowe. Zleciła go GDDKiA. Powstać ma w lecie 2021.
21 września 2020 r. GDDKiA podpisała umowę z firmą Sweco Engineering na przygotowanie studium sieciowego z elementami studium korytarzowego, obejmującego odcinek autostrady A4 od węzła Balice I do węzła Mysłowice oraz odcinek drogi krajowej nr 79 od wyłączenia projektowanej obwodnicy Zabierzowa do węzła Byczyna na autostradzie A4. W ramach studium analizowane będą też możliwości poprowadzenia obwodnicy Trzebini. Dokument (studium sieciowe) ma powstać w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, a koszt prac to 416 970 zł.
- Dla tej inwestycji nie były dotąd prowadzone prace przygotowawcze - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
O potrzebie budowy takiej drogi mówi się już co najmniej od 30 lat. Wciąż jesteśmy na bardzo wstępnym etapie myślenia o tej inwestycji.
Celem budowy obwodnicy Trzebini jest, jak wiemy, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zakorkowanego miasta, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Budowa tej obwodnicy poprawić ma również dostępność komunikacyjną rafinerii w Trzebini i to jest chyba w obecnym czasie najważniejszy argument "za", z którym można próbować się przebić chcąc przyspieszyć proces inwestycyjny. Argument zresztą nowy.
Obwodnica Trzebini jest jedną z siedmiu obwodnic mających powstać w Małopolsce w ramach ogłoszonego przez Ministerstwo Infrastruktury Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, obejmującego terytorium całego kraju. W Małopolsce będą to obwodnice: Limanowej, Nowego Targu, Piwnicznej, Wadowic, Makowa Podhalańskiego, Trzebini i Wschodnia Obwodnica Tarnowa. Pięć z nich jest już na etapie opracowania dokumentacji projektowej. Trzebińska nie ma jeszcze wyznaczonego przebiegu. Trzy pomysły przedstawiła już rok temu gmina Trzebinia, a zdesperowany burmistrz w lipcu u. roku zapowiedział, że jak nie GDDKiA, to sam ogłosi przetarg na projekt, i że w tej kadencji wbije łopatę pod obowodnicę, ale ta zapowiedź nie wyglądała poważnie, bo budowa obwodnicy to kosztowna sprawa, nawet dla bogatej Trzebini.
W obecnej sytuacji można liczyć tylko na siłę sprawczą ministra Andrzeja Adamczyka z Krzeszowic, który w ub. tygodniu gościł w trzebińskim magistracie. Spotkanie dotyczyło wielu spraw: budowy wiaduktu w Młoszowej, obowodnicy miasta, współpracy z gminą Krzeszowice w sprawie zagospodarowania terenów i likwidacji składowiska opon przy Słowackiego. Konkretne ustalenia nie sa znane.
W sprawie obwodnicy wciąż jesteśmy więc w punkcie wyjścia.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Trzymajcie mnie, "...nawet dla bogatej Trzebini"- aż oplułem ekran. Gdzie te bogactwo???
0 0
Pani Alicji bogata to może była w czasach Huty, dwóch Kopalń, Elektrowni itp. ale nawet wtedy nie było jakoś widać inwestycji z podatków, a dziś? Przecież to nędza i rozpacz jeśli chodzi o planowanie i inwestycji więc takie puszczanie oka do burmistrza Trzebini wygląda co najmniej śmiesznie.
0 0
Trzebinia nie jest biedna, ma jednak kosztowną do utrzymania infrastrukturę w mieście i 13 sołectwach. Wysokie koszty bieżące najwyraźniej blokują możliwość inwestowania w rzeczy nowe.
0 0
Pani Alicjo, aż słabo się czyta takie odpowiedzi. "Trzebinia nie jest biedna, ma jednak kosztowną do utrzymania infrastrukturę w mieście i 13 sołectwach". I dlatego ma powstać biblioteka na najdroższej działce w mieście? Żeby wygenerować kolejne dodatkowe koszty utrzymania? Dlatego też, jak wieść gminna niesie, wszystkie okoliczne biblioteki w sołectwach będą sukcesywnie zamykane, bo "generują koszty"??? A ktoś pomyślał o tym, że osoby w sołectwach również wypożyczają książki z biblioteki i zwyczajnie nie mają jak dostać się do pępka świata zwanego Trzebinia? Ale za to postawi się pomnik dla burmistrza, radnych, i kogo tam jeszcze...A co z budynkiem w którym jest obecnie biblioteka? Będzie "generował koszty"? Prawdopodobnie zostanie sprzedany. A co z wrotkowiskiem w Myślachowicach? Nie będzie generować kosztów? Niby to TCK, ale dotowane z kiesy UM, czyli z podatników. A co z nowym boiskiem, ze sztuczną murawą? Nie będzie generować kosztów?
0 0
Od kiedy Trzebinia ma 13 sołectw? Chyba coś przespałem
0 0
oj - Pani Alicja popłynęła ze znajomości swojego miasta ;) https://trzebinia.pl/index.php/arty/2256
0 0
Rzeczywiście, sołectw jest 10. Przepraszam za ten niewybaczalny błąd w komentarzu. 10 to i tak sporo. W gminach miejskich chyba jednak łatwiej o inwestycyjne efekty. Patrz: Jaworzno.
0 0
Jaworzno jednak ma obwodnicę, bądź co bądź... jednak nie jedzie się przez centrum, kilka świateł i jazda. Jak to zacnie wygląda od strony Chrzanowa do powiedzmy ronda przy kinie w Trzebini od godziny 15 do nie wiem której... Kurde, Przełom nic nie widzi choć korki są pod redakcją, to jak macie widzieć inne problemy, error.
0 0
Przełom ostatnio zajął się polityką, zamiast zająć się sprawami lokalnymi, do czego skądinąd został stworzony.
0 0
Ta mapka z GDDKiA mnie rozśmieszyła. To tak jakby ktoś tam kompletnie nie znał geografii. Może przenieśmy nasze miasta bliżej Krakowa, jak jest na mapie. Kto wie być może będziemy mieli lepiej.
0 0
Kapitan Bols. Polityka jest też sprawą lokalną. Rónież wiele spraw globalnych ważnych jest dla lokalnej społeczności. Uważamy więc za stosowne także nimi się interesować. podejmować. A co Pan ma konkretnie na myśli, pisząc, że się zajmujemy polityką? Jaki temat był niestosowny dla lokalnego Czytelnika? Jakiś żal widzę w tej skardze...
0 0
Kolejny artykuł pełen wstydu. Dajcie spokój już, gdzie jest dawny Przełom?