Chrzanowski związek komunikacyjny nie porozumiał się z organizatorem jaworznickiej komunikacji w sprawie dalszego kursowania linii 300 i 319 do Chrzanowa. Taką informację przekazał na czwartkowym zgromadzeniu szef ZKKM Marek Dyszy. To oznacza koniec połączeń autobusowych na Śląsk.
Chrzanowski związek komunikacyjny nie porozumiał się z organizatorem jaworznickiej komunikacji w sprawie dalszego kursowania linii 300 i 319 do Chrzanowa. Taką informację przekazał na czwartkowym zgromadzeniu szef ZKKM Marek Dyszy. To oznacza koniec połączeń autobusowych na Śląsk.
Dyszy argumentował, że decyzja o zaniechaniu dalszego współfinansowania linii 300 i 319 podyktowana jest nie tylko względami ekonomicznymi, ale również ponadlokalnym charakterem tych linii. Poinformował również, że od nowego roku lukę po 300 i 319 wypełnią prywatni przewoźnicy. Do Katowic przez Balin busy pojadą dziesięć razy w ciągu dnia. Natomiast przez Kąty będzie realizowanych po 48 kursów co 15-20 minut w dni robocze i po 30 kursów w weekendy.
Decyzję zarządu członkowie zgromadzenia przyjęli z pokorą, ale nie wszyscy. Przeciwko zerwaniu rozmów z Jaworznem głośno oponował chrzanowski radny Andrzej Filipczak. Próbował przekonać kolegów do zmiany zdania. Tłumaczył, że tą decyzją odcinają osiedle Kąty od komunikacji miejskiej, bo żaden autobus ZKKM tam nie dojeżdża. Na dał się zbyć odpowiedziami, że mogą korzystać z busów, bo w busach pasażerowie nie mają tylu przywilejów, co w miejskich autobusach. I zaproponował alternatywne rozwiązanie:
- Aktualnie linie 300 i 319 finansuje w 84 proc. Chrzanów i 16 proc. Trzebinia. Libiąż nie daje nic. Może trzeba rozmawiać wewnątrz związku, żeby to zmienić - zasugerował radny Filipczak, nawołując, żeby nie rezygnować z tych kursów w ogóle, a ewentualnie - w ramach możliwości finansowych - zorganizować ich mniej.
Wystąpienie Andrzeja Filipczaka bardzo zdenerwowało wiceburmistrza Chrzanowa i zarazem zastępcę przewodniczącego zarządu ZKKM Roberta Maciaszka.
- Niech się pan zastanowi, czyich interesów broni, czy nie przypadkiem Jaworzna - stwierdził Maciaszek.
Szef związku Marek Dyszy dodał, że nie ma sensu przeciągać rozmów z Jaworznem, nazywając je iluzją. Stwierdził, że jeśli podejmą taką decyzję już teraz, pasażerowie będą mieli czas, by przygotować się na zmiany.
(AJ)
jtc12:59, 01.11.2012
Szefem ZKKM jest dawny busista. Teraz likwiduje się połączenia autobusowe i będą je zastępować busy. Czy to nie jest dziwne? A z drugiej strony - Jaworzno wystąpiło z ZKKM i komunikacja u nich działa dużo lepiej a bilety autobusowe potaniały! U nas wydaje się ogromne pieniądze na ZKKM, a bilety są jednymi z najdroższych w Polsce, komunikacja autobusowa nie jest dopasowana do potrzeb mieszkańców (np. linie są nie skomunikowane, brak sprawnych połączeń do urzędów - dawniej ze Starostwa można było jeździć do Trzebini, a dziś?). Uważam, że powinniśmy zlikwidować ZKKM i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na wykupienie ulgowych przejazdów u obecnych przewoźników, np. powierzając organizację komunikacji Transgórowi lub innej firmie!
mieszkaniec grajdołu23:25, 31.10.2012
Zlikwidować ZKKM a za parę miesięcy wszystko się samo ułoży. Albo pasażerowie zaczną jeździć własnymi środkami transportu, albo znajdzie się prywaciarz który ich będzie woził. I kupa kasy zostanie w gminie. Byle pierdzistołki jej nie rozkradły, jak w Trzebini. Złodzieje siedzą w urzędzie i pasą się za nasze pieniądze. A niestety szczurojada nie mamy , na razie , niestety jego obietnice wyborcze legły w gruzach...
cinek28kch07:44, 30.10.2012
PRZEZ TYCH BUCÓW LUDZIE PRACE STRACĄ CO NIE CHCĄ SIE ZGODZIĆ I Z CZEGO RODZINE UTRZYMAM ? TAK TO JEST JAK Z TYMI CO RZĄDZĄ ICH STAĆ NA WSZYSTKO BYLE JAK NAJWIĘCEJ DLA SIEBIE WZIĄŚĆ A O INNYCH NIE MYŚLĄ TE ZŁODZIEJE PIERDOLONE .
ratujmy300i31918:28, 29.10.2012
Dlatego też ratujmy 300 i 319. Zachęcamy do polubienia nowej inicjatywy na facebooku!
http://www.facebook.com/pages/Ratujmy-300-i-319/295378123910782
Pirce18:19, 29.10.2012
Jeszcze moim zdaniem ważny wątek bezpieczeństwa. Jak wiemy większość busów (a w szczycie wszystkie) jeżdżą totalnie przepełnione, wożą ludzi poniżej jakiejkolwiek przyzwoitości, miały być kontrole i odbieranie koncesjii, kto dziś słuchał RMF-u wie o co chodzi, typowa ściema z tymi busami, i pchanie nas w ręce potencjalnych zabóców(przewożnikowi nie chodzi byś jechał bezpiecznie i wygodnie, ale by napchać najwiekszą ilość osób na cm ) no i stan busów starocie co w niemczech swoje odsłużyły, tu dostają drugą młodość, wspawywane szyby, drzwi, fotele ponad stan itd.
Xena02:37, 29.10.2012
Czy któryś z panów kieruje sie rozsądkiem i zdrowym myśleniem? jak można likwidować te linię? Jak matka z wózkiem i dzieckiem ma wsiąść do busa? nie mówiąc o osobach niepełnosprawnych? Ludzie którzy jeszcze pracują , wyobrażacie sobie ich dojazd do pracy, a jak taki pan busiarz nie pojedzie czym Oni dostaną się do pracy?Tak nie może być!
ulom17:12, 28.10.2012
Ależ Maise - nie chodzi o to kto się zgadza, chodzi o to, czy jest komunikacja czy nie. Ja słyszałem, że wszyscy jednogłośnie się zgadzali co do tego, że na wierzbach wyrosną gruszki i ciągle ich tam nie ma :(
maise09:28, 28.10.2012
Siesta jak zwykle ucieka od tematu, a sprawa jest bardzo prosta. Maciaszek mówi, że można zlikwidować 300 i 319 i w to miejsce puścić busiarzy, Dusza i Filpczak z tym się nie zgadza. Kto ma rację rozsadźcie sami.
I to wszystko, cała reszta to bicie piany.
damian367508:46, 28.10.2012
Nawiązujecie do przeszłości nie dając całkowicie szansy na zmiany/poprawę.
tlex08:15, 28.10.2012
damian3675:
1. twoja wieś, w tym wiele dzieciaków dojeżdżających do techników straciło w połowie 2010 r. bezpośrednie połączenia z Sosnowcem http://www.przelom.pl/przelom-online/4761/Komunikacja-na-Slask-z-przesiadka-w-Jaworznie/
2. twój sołtys został odwołany ze stanowiska 9 miesięcy później http://www.przelom.pl/przelom-online/6199/CHRZANOW-Kosowski-odwolal-Dusze/
Pytania:
1. co zrobił Dusza by odwrócić bieg zdarzeń?
2. co zrobił by zrekompensować brak bezpośrednich połączeń po likwidacji linii S?
damian367521:09, 27.10.2012
Ja nawiązałem do w/w sprawy odnośnie autobusów linii 300 i 319, a sam dojeżdżam 319-tką, więc uważam, że działania dla osób korzystających z w/w autobusów są pozytywne.
siesta17:37, 27.10.2012
Przepraszam, cudowne ujawnienie nastąpiło w 2012:)
siesta17:35, 27.10.2012
damian3675: właśnie potwierdziłeś moje przypuszczenia. Oczywiście S. Dusza i A. Filipczak spadli na Ziemię Chrzanowską w r. 2013. Oczywiście nie chcą przejąć władzy w Chrzanowie. A ja się pytam co obaj robili aby nie zlikwidowano połączenia K do Krakowa (no, tak ale przez Balin czy Kąty ta linia nie jeździła), co zrobili aby zreformować lub zlikwidować ZKKM? Czy A. Filipczak głosował za R. Maciaszkiem, czy Dyszym?
amster15:43, 27.10.2012
Siesta, ja nie dałem się nabrać na Filipczaka. Natomiast o referendum w Trzebini zabiegają frustraci, którzy chcieli zrobić gminę w konia i ubić na niej interes (jeden nurek i właściciel koni) oraz sprzedawcy z Rynku, bo chcą uchwał zobowiązujących społeczeństwo do robienia zakupów właśnie u nich. Na szczęście lud nie aż tak naiwny i zbieranie głosów idzie topornie. Wydaje się, że zostaną zebrane, ale nie będzie odpowiedniej frekwencji. Jak ktoś zainteresowany, może poczytać słowa frustratów na forum Przełomu.
damian367515:17, 27.10.2012
Całkowicie nie zgadzam się z siesta. Wnioskuję, że nie korzysta z w/w linii połączeń autobusowych. Osobiście dojeżdżam autobusem linii 319 i raczej nie będzie mi na ręke, jeżeli go zlikwidują na terenie powiatu chrzanowskiego. Już nie mogę się doczekać cen przewozu busem prywatnym. Właściwie jedynymi osobami, które starają się zmienić coś na lepsze dla mieszkańców, są Stanisław Dusza i Andrzej Filipczak. Uważam, że ich słuszność działań z pewnością docenią osoby dojeżdżające np. do Jaworzna.
tlex10:09, 27.10.2012
Wypchnijmy pana ładnego do Sejmu - tam będzie mu dobrze wśród innych nieudaczników. W samorządzie jest i będzie niezatapialny. Wybory samorządowe powoli stają się fikcją. Wybór jest między aparatczykami jak Maciaszek a słupami - ludźmi którzy mają 200 osób na fejsie i jest nadzieja że podbiją statystykę listy wyborczej.
Co gorsza jedyna gazeta lokalna nie przejawia cech czwartej władzy, jedynie relacjonuje stawiając się w roli klikona gminnego, dającego wiarę wszystkiemu co zostanie mu podane na tacy. O dogłębnym zbadaniu sprawy, zebraniu informacji innych niż podane przez aktorów spektaklu i ich rzeczników najwyraźniej nie ma mowy. Płycizna.
siesta08:00, 27.10.2012
Ja tylko mam prośbę, żebyśmy się nie dali nabrać na Filipczaka i Duszę... Głośno krzyczą, a moim zdaniem rozpoczynają kampanię wyborczą. Obaj pełnią od lat różne funkcje w samorządzie i są współodpowiedzialni za zapaść komunikacyjną i społeczną.
W Trzebini mieszkańcy zagłosowali przeciw Adamczykowi i ... chcą teraz deratyzacji:)
amster22:22, 26.10.2012
A i zapomniałbym, a muszę zapytać. Co takiego zrobił Maciaszek jako wicepanisko w tym Chrzanowie za te 10 patyków miesięcznie. Czy wdrożył jakieś mądre pomysły, widać go gdzieś? W coś się angażuje (poza likwidacjami linii autobusowych)? No przecież był taki niezbędny.
amster22:17, 26.10.2012
jako kolejny krok proponuję likwidację linii 9. No przecież z chęcią wezmą to na siebie prywatni przewoźnicy i tak można z każda linią. Maciaszek-żenada. Hehe już mi się nie chce nawet powtarzać jego "sukcesów", którymi się chwalił przed wyborami parlamentarnymi. Nooo, ja już kupiłem ze 40 biletów w tym biletomacie na Trzebińskiej, którego nie ma. A te sukcesy w zkkm polegają właśnie na likwidacjach linii, wybieraniu Grubera, a za chwilę na odwołaniu idt itc. Ja się zastanawiam co kieruje ludźmi, którzy na niego głosują?
GieKSiarz21:44, 26.10.2012
Spełnia się wizja Krzysztofa Kononowicza - NIE BĘDZIE NICZEGO! Brawo!!
ewelinka-malinka18:19, 26.10.2012
Maciaszek ma ciepłą posadkę i nie przejmuje się tym czy m mieszkańcy sołectwa Balin i dzielnicy Kąty będą jeździć
To samo osoby które pracują nawet w Katowicach. Jeden wpadnięty kurs busa i można iść do Maciaszka bo pieniążki socjalne bo w pracy powiedzą mi do widzenia.
WSTYD Panie Dyszy Panie Maciaszek i Panie Brzózka WSTYD
marcinek18017:12, 26.10.2012
"-Niech się pan zastanowi, czyich interesów broni, czy nie przypadkiem Jaworzna – stwierdził Maciaszek." A może interesu mieszkańców? Bo Maciaszek to jedynie swojego interesu broni!
K T O S16:23, 26.10.2012
Szkoda to tych wszystkich ludzisków którzy nie będą mieli możliwości codziennego dojazdu bo Panowie z ZKKM którzy przecież mają nas niby reprezentować wolą własny interes i zasłaniają się że nie będą organizować komunikacji ponad lokalnej! Cóż za żenada to Jaworzno może wozić swoich pasażerów do Katowic i Sosnowca, a ZKKM stawia na inicjatywę prywatnego busiarstwa w komunikacji z większymi sąsiednimi miastami?! A kto komu łachę robi to ludzie z Katowic czy Krakowa przyjeżdżają do powiatu chrzanowskiego pracować?! Chyba jest na odwrót! Zaś chrzanowskie staje się komunikacyjną wyspą mało tego wewnątrz naszego wspaniałego powiatu mamy problemy z komunikacją!!!!!!
ZLIKWIDUJMY POSADY DWÓCH WICEBURMISTRZÓW CHRZANOWA I KASA NA KOMUNIKACJĘ SIĘ ZNAJDZIE!!!!!!!
siesta13:27, 26.10.2012
Szkoda, że p. Filipczak nie protestował z takim entuzjazmem gdy likwidowano K. Mieszkańcy Kątów już się na tym Panu poznali podczas ostatnich wyborów do rady osiedla.
lucynaczajkowska13:14, 26.10.2012
Pan Maciaszek to nie wiadomo czego chce. W poprzednich latach biegał do PKM Jaworzno i stawiał tą spółkę za wzór Związkowi. Układał się z Panem Sową z PKM Jaworzno i zlecał jego firmie audyty, badania i inne cuda za nie małe PIENIĄDZE PUBLICZNE a tak i tak te rozkłady były później modyfikowane bo pasażerom nie pasowały ładnie wyglądające godziny odjazdów na przystankach. Bo nie liczy się ładna godzina tylko dobra godzina pozwalające dotrzeć na czas od szkół czy zakładów pracy!!!
"Niech się pan zastanowi, czyich interesów broni, czy nie przypadkiem Jaworzna" – stwierdził Maciaszek. Tutaj jedno jest pewne, Pan Maciaszek nie przepada za Panem Filipczakiem i na rękę mu jest aby stracił poparcie mieszkańców osiedla Kąty.
Szef związku Marek Dyszy dodał, że "nie ma sensu przeciągać rozmów z Jaworznem, nazywając je iluzją". Tutaj jest drugie dno. Pan Dyszy zrobił "miejsce" prywaciarzom zrzeszonym w OSPO i w związku z powyższym musi dbać o interesy stowarzyszenia w którym pełni zaszczytną funkcję Zastępcy Prezesa. Tutaj należy się pochwała dla Pana Prezesa, w końcu pozbędzie się konkurencji czytaj PKM Jaworzno.
Bez względu na wszystko członkowie ZKKM będą zadowoleniu bo nie wydadzą pieniążków na dotację dla PKM. Busiarze też są zadowoleni bo mają swojego człowieka na odpowiednim miejscu i przejmując coraz większy rynek. Cóż chcieć więcej? A pasażerowie?!? Są dla nich najmniej ważni.
ice man13:05, 26.10.2012
A pan Maciaszek czyjego interesu broni i za ile? Bo napewno nie zwykłych ludzi którzy dojeżdżają do szkoły, pracy czy do szpitali w kierunku Jaworzna, Sosnowca, Katowic.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Nowa książka o Helenie Kmieć z Libiąża
Panie Oratowski i reszta! Szybkie szkolenie z edytorstwa konieczne!!
Złoty pył.
23:13, 2025-05-12
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Przypomnę że od 1945 r do 1989 czyli w tym szarym komunistycznym kraju bez ,, radości" I dobrobytu jak tutaj Przełom pisze przybyło nas około 15 milionów ludzi. Od 1989 w zachodnim dobrobycie hehe nie przybywa nic a nawet ubywa nam ludności. Więc przestańcie prać młodym mózgi jak to było źle. Lata 70 były naprawdę na wysokim poziomie jak na tamte czasy i to w każdej dziedzinie. Do tej pory nie rozkradli tego co wtedy powstało
Ogień
22:11, 2025-05-12
Bezrobotni pracują za 12 złotych za godzinę
Ale za to ten pajac z PO Jerzy Kasprzyk dyrektor który na targu kupił wykształcenie jeździ nowiutkim BMW. Brawo POwcy,a ludzie powinni mu splunąć w tę POwską facjatę.
Tak dla Polski
21:57, 2025-05-12
Miłość do klasyków jest jak postępująca choroba
Wreszcie jakis wartosciowy artykul na tym pozal sie Boze portaliku.
Jan66
21:28, 2025-05-12