Wielu kierowców skarży się, że na skrzyżowaniu Topolowej, Skłodowskiej-Curie i wyjazdu spod Kasztelani robi się komunikacyjny harmider. I ma rację.
Jak wygląda sytuacja pod względem obowiązujących tam przepisów? Pierwszeństwo mają kierowcy poruszający się główną drogą, czyli ul. Topolową.
[ZT]56949[/ZT]
Jeśli wyjeżdżamy z osiedlowej uliczki Skłodowskiej-Curie, to musimy jedynie przepuścić pojazdy jadące Topolową z lewej strony, od ronda na Szpitalnej. Tylko, ponieważ mamy nakaz jazdy w prawo, więc nie możemy przeciąć osi jezdni na Topolowej. Możemy jechać wyłącznie w kierunku ronda pod szpitalem. Jeśli stosujemy się do tych zasad, to wyjazd na Topolową nie powinien być problemem.
Gorzej jest z wyjazdem z parkingów pod Parkiem Handlowym Kasztelania. Zwłaszcza jeśli chcemy skręcić w lewo (w stronę ronda pod szpitalem) albo jechać prosto na Skłodowskiej-Curie.
Opuszczając parking przy Parku Handlowym Kasztelania, powinniśmy przepuścić wszystkie pojazdy na skrzyżowaniu Topolowej i Skłodowskiej-Curie. Tymczasem nie zawsze tak to wygląda w praktyce.
Niestety, kierowcy wyjeżdżający spod Kasztelani nie przestrzegają przepisów i włączając się do ruchu (wyjazd z drogi wewnętrznej) w kierunku szpitala (wyjazd w lewo), wielokrotnie wymuszają pierwszeństwo.
Zgodnie z Kodeksem drogowym, włączanie się do ruchu wiąże się z wyjeżdżaniem na drogę m.in. z nieruchomości, obiektu przydrożnego, drogi wewnętrznej, strefy zamieszkania, drogi gruntowej. W tej definicji zawiera się opisywany wyjazd spod chrzanowskiej Kasztelanii na Topolową. A pod tym względem przepisy mówią wprost: „Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu”.
Dokładnie taka sama zasada obowiązuje przy wyjeździe spod Lidla, czyli z drogi wewnętrznej na Pogorską w Chrzanowie.
hotin17:19, 01.03.2025
POpaprańcy tylko patrzą jak kierowcom uprzykrzyć życie. Za rządów Zjednoczonej Prawicy można było wszystko, nikt się nie czepiał łamania prawa i nie karał to teraz macie swoją wolność lemingi.
Forfan18:40, 01.03.2025
Natężenie ruchu w godzinach szczytu jest tam tak duże, że wyjeżdżając spod Kasztelani w kierunku szpitala, albo stoimy długo albo trzeba wciskać się między auta jadące w stronę szpitala, delikatnie ograniczając ich prędkość.
Pomyśl11:05, 02.03.2025
Przecież najrozsądniejszą decyzją w takim przypadku jest skręt w prawo przejechanie 250m do rąda na Szpitalnej i tam zawrócenie w stronę szpitala. Po jakiego grzyba czekać i pchać się bezpośrednio w lewo??? Po cholerę ryzykować wymuszenie pierwszeństwa oraz swój i innych? 250m do nawijki to jest jakiś problem???
nabombowany meer22:11, 01.03.2025
Nie rozumiem w czym jest problem na tym skrzyżowaniu? Czy redaktor Dulowski i Ci nieuki kierowcy nie znają przepisów? Jakby wyjazd z parkingu przy kasztel;ani nie był drogą wewnętrzną, tylko zwykłą drogą to też by musieli wszystkich przepuścić wyjeżdżając w lewo do szpitala. To działa jak zwykłe czterowlotowe skrzyżowanie jakich milion innych w naszym kraju i poruszanie po nich to podstawy kursu na prawo jazdy, a nie żaden galimatas. To jest całkowicie inna sytuacja niż po Lidlem, a zapewne nasz patodeveloperski meer zrobi tam światła.
Mewa 00:30, 02.03.2025
Dokładnie, uważam tak samo. Zresztą widząc tu reakcje innych nie tylko my. W dodatku to bardzo łatwe skrzyżowanie. Wydaje się bardzo oczywiste. Po prostu wyjeżdżają spod sklepu to dlaczego mieliby przed kimkolwiek tam mieć pierwszeństwo... Jak Ci ludzie zdali egzaminy na prawo jazdy.
Łukasz Dulowski22:31, 01.03.2025
Akurat jest taka sama, jak pod Lidlem przy Pogorskiej w Chrzanowie.
nabombowany meer19:36, 02.03.2025
Nie, nie jest taka sama. Pod Kasztelanią ul. Skłodowskiej ma ograniczone relacje do skrętu w prawo, a pod Lidlem ul. Chechlana ma otwarte wszystkie kierunki i tu jest problem. Czuje redaktor różnice?
Mewa00:24, 02.03.2025
To jak to mają rację?? Nieuki którzy jakimś cudem mają prawo jazdy nie wiedzą, że wyjeżdżają ze sklepu na drogę muszą ustąpić innym pierwszeństwa??Gdy chce jechać w lewo puszczam tych co jadą na przeciwko z uliczki obojętnie gdzie będą skręcać to jest oczywiste. Jeśli nie dla wszystkich to powinni przejść każdy z nich kurs jeszcze raz.
Uwaga11:14, 02.03.2025
Mewa, nie czepiam się ale... napisałaś: wyjeżdżając ze sklepu na drogę muszą ustąpić innym pierwszeństwa. Niby prawda ale ja bym apelował jednak ZAWSZE patrzeć na znaki a nie jechać na tak zwaną pamięć. Bo np. w naszym mieście wyjazd z górnego parkingu Kaufland nadal wielu zaskakuje:))))
Mewa16:31, 02.03.2025
Do Uwaga No to się nie czepiaj :-) bo nie napisałam nic o jeździe na pamięć tylko gdzie masz jakiś wyjazd ze sklepu na główną, z parkingu z pierwszeństwem?Nie ma takich sytuacji ale fakt na znaki się patrzy tylko jak ich nie ma trzeba stosować się do przepisów. Piszesz o wyjeździe z Kauflandu. Co za problem tam jest? Przecież jedzie się do świateł lub skręca w prawo. Niektórzy z góry od sklepu jadą szybko i ktoś jadąc od świateł chcąc skręcić powoli w lewo może się zadziwić jak ktoś z góry zjedzie nagle szybko zza zakrętu innej trudności tam nie dostrzegam:-)
Uwaga17:11, 02.03.2025
No widzisz Mewa, żebyś się kiedyś niemiło nie zdziwiła, bo właśnie dla wyjeżdżających z parkingu górnego w kaflu jest pierwszeństwo i skręcający od świateł jak również skręcający od szkoły muszą ustąpić pierwszeństwa:))))) I żeby nie było, to co piszę jest tam poparte znakami:))))
Mewa23:48, 02.03.2025
To właśnie napisałam, że tak jest. Skręcając w lewo trzeba puścić tych z góry od sklepu i trzeba to zrobić najlepiej sprawnie. Więc ja się nie zdziwię chyba, że jako świadek gdy ktoś się zdziwi nie ustępując pierwszeństwa:-)))
Mewa23:52, 02.03.2025
Dobrze dobrze akurat z teeego parkingu jest pierwszeństwo ale widzisz jak tam jest. To nie wyjazd na główną z podporządkowanej tylko taki łuk, który cały czas prowadzi w dół, drogę zrobili już od samej góry parkingu. Ten przykład się nie liczy:-))
Mewa00:27, 02.03.2025
To chyba przesada żeby pisać o tym artykuł. To, że ktoś nie zna przepisów ruchy drogowego a prowadzi samochód powinno być tematem artykułu jeśli już. Szkoda tylko tych, dla których inni są zagrożeniem na drodze.
Cabi02:21, 02.03.2025
Może chodzi o lokowanie produktu i nazwa parku handlowego pojawia się nieprzypadkowo a temat skrzyżowania to tylko pretekst? Najczęściej z parkingu wyjeżdżam w prawo, zawijam na rondzie przy Szpitalnej i już jestem na Topolowej patrząc jak Janusze dalej czekają. Fakt, są do przodu na paliwie o jakieś 0,01 PLN ale mnie stać to jadę jak chcę ;-)
Mewa09:05, 02.03.2025
No i to jest pomysł dla tych zagubionych czy długo czekających. Też tak kiedyś zrobiłam i jest to zawsze jakieś wyjście pozytywne z sytuacji zamiast długo czekać i blokować wyjazd, bo też nie czarujmy się, że każdy umie ruszyć żwawo.
Cabi14:12, 02.03.2025
Dlatego powinni postawić tam C2 nakaz jazdy w prawo jak na Skłodowskiej - Curie i ruch by się upłynnił. Komu nie pasuje niech nie robi zakupów w tym miejscu.
Mewa 16:36, 02.03.2025
Tak Cabi lepiej niech Ci z trudnością pokonania tego wyjazdu omijali to miejsce. Jednak są ułatwienia dla takich co nie znają przepisów, a siedzą za kółkiem. Jechać na rondo w prawo, bo to niedaleko. Przynajmniej nie tworzyłby się korek za takimi, bo nie raz jest duża kolejka oczekujących na wyjazd z parkingu. No albo wyjechać z prawej strony gdzie jest drugi wyjazd tylko w prawą stronę. Jeśli ktoś jedzie w prawo to może lepiej korzystać z tego udogodnienia.
Beata09:40, 02.03.2025
Wystarczyło zrobić tam rondo, przy takiej inwestycji, to byłaby kropla w morzu. To samo jest przy Lidlu na Pogorskiej. A już mistrzostwo świata temu, kto ustawił zmianę świateł na skrzyżowaniu trzebinskiej z krakowska z podwalem i szpitalna. Tam to dopiero jest kocioł jak chcesz wyjechać z krakowskiej na trzebinie albo ze szpitalnej w stronę fabloku. BRAWO ZA TOK MYSLENIA !!!!!!!
Mewa16:40, 02.03.2025
Tam obowiązuje jak wszędzie ta sama zasada ruchu drogowego. Jeśli dwie strony mają zielone stajesz na środku puszczasz tych na wprost itd. Załącza się jeszcze światło zielone na przejściu dla pieszych przy skręcie w prawo na zielonym. Normalna rzecz choć wymaga uwagi i wiedzy.
Cabi00:15, 03.03.2025
... a tymczasem pani spokojnie przejechała rowerkiem po pasach ;-)
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
1 4
I co z tego? Ludzie widocznie lubią przestępców skoro na nich głosowali, ciemny lud wszystko kupi.
2 1
"Za rządów zjednoczonej prawicy można było wszystko, nikt się nie czepiał łamania prawa i nie karał..." Święta racja, za tamtych rządów bezprawie było powszechne i przez sporą część zmanipulowanego społeczeństwa bez problemów tolerowane, no choć by Seba, który na A1 spalił żywcem rodziców z małym dzieckiem najeżdżając na nich swoją wypasioną beemką a potem przez nikogo nie zatrzymywany wyjechał do arabów, żeby tam grzać swoje 4 litery w słoneczku. Wprost przyznałeś, że twoi pryncypałkowie ze zjednoczonej prawicy w zadzie mieli ustalone konstytucyjnie prawo:)))) zaorałeś się celująco:)))