Co zmienić w komunikacji? Weź udział w ankiecie - przelom.pl
Zamknij

Co zmienić w komunikacji? Weź udział w ankiecie

07:23, 06.06.2024
Skomentuj

Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na temat organizacji komunikacji publicznej. ZKKM Chrzanów zachęca do udziału w ankiecie internetowej.

W marcu tego roku związek komunikacyjny Chrzanowa, Libiąża i Trzebini podpisał umowę ze spółką Via Vistula z Krakowa na przygotowanie audytu linii autobusowych organizowanych przez ZKKM Chrzanów.

- Firma ma dokonać analizy rynku komunikacji miejskiej, organizowanej przez ZKKM. Obejmie ona między innymi badania dotyczące liczby pasażerów korzystających z obecnych połączeń oraz przeprowadzenie ankiet, które zidentyfikują główne cele podróży pasażerskich - mówi Marek Dyszy.

Ankieterzy prowadzili badani na dworcach autobusowych i głównych przystankach. Zebrali ponad 1400 ankiet.

- Oprócz tego uruchomiony został link do ankiety internetowej, która ma na celu ustalenie preferencji pasażerów. Jest dedykowana również osobom, które być może nie korzystają obecnie z transportu zbiorowego, ale po dopasowaniu siatki połączeń do ich potrzeb zaczną podróżować autobusami miejskimi - mówi Marek Dyszy.

Ankieta będzie aktywna do 30 czerwca.

Jak mówi Marek Dyszy, jednym z głównych punktów ma być skoordynowanie połączeń autobusowych z rozkładami jazdy pociągów.

Nie ukrywa, że będzie to wymagało zwiększenia częstotliwości kursów autobusów przede wszystkim linii szkieletowych, czyli 9 i 15. Na odcinku Chrzanów - Trzebinia miałyby one jeździć co 15 minut, a w godzinach szczytu nawet częściej.

Wykonawca audytu ma przygotować w tym zakresie dwa warianty. Pierwszy ma uwzględniać zmianę pracy przewozowej (zaplanowanej na 2024 r.) o 5 procent, a drugi o 20 procent.

Jak wylicza Marek Dyszy, ten drugi wariant wiązałby się ze zwiększeniem wpłat gmin członkowskich o ponad 4 mln zł.

Oba wspomniane warianty mają być przygotowane w dwóch opcjach. Jedna dla obecnej lokalizacji chrzanowskiego dworca autobusowego przy ul. Zielonej, a druga dla planowanej, zupełnie nowej - przy ul. Wyszyńskiego.

Zmian w komunikacji miejskiej można się spodziewać na przełomie 2024 i 2025 roku. Ostateczne opracowanie wykonawcy audytu będzie konsultowane z gminami członkowskimi ZKKM (Chrzanów, Libiąż, Trzebinia).

 

(Michał Koryczan)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(12)

TomekkTomekk

0 0

Zmiana lokalizacji Dworca Autobusowego to błąd,tyle pieniędzy kosztowało by zrobić nowe perony i wiaty by teraz całkiem na nowo zrobić dworzec w nowym miejscu?

09:41, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piter71piter71

0 0

Może w Balinie,albo gdzieś w Myslachowicach zrobić zajezdnię???
Co za tłuki tam siedzą...

10:12, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

endriu64endriu64

0 0

Dworce PKP i autobusowy powinny być jak najbliżej siebie, aby ludziom ułatwić podróż i zachęcić do komunikacji zbiorowej.Jaką władzę mieszkańcy wybrali, tak będą mieć ,450 m spaceru lub sprintu :) . Jeszcze się mówi , że inaczej się nie da!!!

16:49, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Lokalizowanie dworca na zupełnym uboczu, kilometr od centrum miasta, to dość dyskusyjny pomysł. No i co z na przykład "dziewiątkami" do Trzebini; jechały prosto do Trzebini omijając miasto, czy obwoziły zdezorientowanych ludzi wokół centrum trwającą jakieś 15 minut rundką? Lokalizacja na zielonej jest lepsza od tej proponowanej. Na poszerzenie w rezerwie jest przecież teren starego placu targowego. No i są te ewidentnie porzucone działki pod drugiej stronie ulicy, naprzeciw dworca. Może spróbować je odkupić?

06:57, 07.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Prezes ZKKM proponuje nam genialne rozwiązania: dacie więcej pieniędzy, to dostaniecie większą częstotliwość kursowania, zbudujecie nam nowy dworzec, to więcej autobusów będzie na nim stało. A po co to? On jest chyba wychowankiem PKS-u i marzy mu się powrót do przeszłości. Instytucję p.n. ZKKM i zarządzaną przez nią komunikację trzeba zorganizować zupełnie po nowemu. Dla komunikacji podmiejskiej i miejskiej nie jest potrzebny żaden dworzec!
Dla linii wchodzących do Chrzanowa od północnej strony (Balin, Luszowice, cała gmina Trzebinia, w tym wspomniana tu linia "9") "dworzec" powinien być zlokalizowany w okolicy dworca kolejowego "Chrzanów" - np. pomiędzy ul. Fabryczną i ul. Borowcową. Dla linii z kierunku wschodniego (Bolęcin, Płaza, Pogorzyce) "dworzec" powinien znajdować się w okolicy ul. Partyzantów i ul. Łowieckiej. Zaś dla dojazdu z kierunku południowego (Libiąż, Żarki, Borowiec, Zagórze, Babice) przystanek końcowy powinien być gdzieś w okolicy ul. Wyszyńskiego - ale jako pętla a nie dworzec. Czyli trochę więcej niż były "dworzec tymczasowy". Dworzec przy ul. Zielonej jest potrzebny tylko dla linii międzymiastowych "przelotowych", dla PKM Jaworzno jako pętla końcowa oraz dla niektórych linii ZKKM jako przystanek przelotowy. A autobusy powinny jeździć a nie stać na dworcu, jak to jest teraz.

14:57, 07.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Też prawda. Przecież obecny "dworzec", to nie jest żaden dworzec. Tam nie ma praktycznie żadnego zaplecza technicznego. Autobusy przyjeżdżają z bazy, "od siebie". Myte, tankowane, serwisowane są tam. Jeśli chodzi o zaplecze socjalne dla kierowców, to na kilku ważniejszych końcowych przystankach (pętlach) można ustawić zamykany kontener z "kibelkiem" i pomieszczeniem socjalnym.

16:08, 07.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

To jeszcze uzupełnię tak: w pełni popieram to, co napisał @stary zgred, ale rozszerzyłem, żeby przedstawić wizję całości.
Teraz nie wystarczy dowieźć ludzi z "wiosek" na przedmieście Chrzanowa (ul.Trzebińska czy ul. Wyszyńskiego), aby dalej maszerowali pieszo 2 - 3 km do celu podróży (UM, ZLA, ZUS, Starostwo, itd. ), jak to było kiedyś. Potrzebna jest nam komunikacja typu miejskiego: autobus np. z Płazy powinien przejechać przez śródmieście Chrzanowa, mieć tam przystanki, a przystanek końcowy mieć w zachodniej części miasta. Każdy jadący np. z Luszowic też powinien mieć możliwość bezpośredniego dojechania do śródmieścia Chrzanowa, wysiąść tam lub np. dojechać do dworca kolejowego Chrzanów, bo może potrzebuje jechać dalej koleją.
A tereny przy dworcu autobusowym (po drogiej stronie ulicy Kusocińskiego) to wstyd i hańba dla władz Chrzanowa. Pasażerowie przelotowych linii autobusowych w centrum komunikacyjnym Chrzanowa widzą rudery i chaszcze. Czy gminy Chrzanów nie stać na wykupienie tych działek i zagospodarowanie ich na cele związane z komunikacją miejską lub kulturą?. Nie da się?

18:20, 07.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaro1jaro1

0 0

zlikwidować! niech sobie ludziska sami radzą. przecież to specjaliści od organizacji darmowej komunikacji. a jaką satysfakcję mieć będą, że zarząd nic nie zarobi. i nie trzeba się będzie martwić o ceny biletów. a i gminy zaoszczędzą i przeznaczą pieniądze na przedszkola i żłobki.

21:10, 07.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Więcej pociągów, kursów i działań promocyjnych na rzecz komunikacji miejskiej. To się musi opłacać i musi być dostępne. Parkometry nie sa rozwiązaniem. Budowanie dróg też nie rozwiąże problemu. Miasta, parkingi nie sa z gumy i ich rozbudowa to koszt i pozorne rozwiązanie problemu. Miasta muszą ze sobą współpracować, dzielić się kosztami aby nie musiały stanąć w jednym wielkim korku

06:23, 08.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Podsumowując; nasza komunikacja jest hybrydą (modne słowo) komunikacji miejskiej, wożącej ludzi po miejscowości, z komunikacją podmiejską rozwożącą ludzi z "centrum" do okolicznych miejscowości (dawniej robił to PKS). Warto spróbować ją jeszcze raz przemyśleć organizacyjnie.

06:26, 09.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

A na końcu okaże się, że ankiety, pogadanki poszły do kosza, bo się nie d...ot wiadomy niedasinizm... a jak tam temat przejazdu autobusów pod wiaduktem na krakowskiej? Czy w ogóle ktoś jeszcze w tym temacie coś działa?

08:45, 09.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Sprawę wymiarów wiaduktów przespano i to już raczej jest nie do odkręcenia. Można się jednak w prosty sposób dostosować do tego co sobie zafundowano, czyli kupić niższe autobusy. Podobno jest z tym jeden problem; będą niemodne czyli nienowoczesne, bo przecież najważniejsze jest, aby autobusy były 'eko". Będą więc kupowane nowoczesne i będą jeździły tam gdzie się zmieszczą, a nie tam, gdzie są najpotrzebniejsze. Nieważne; grunt że normy emisji wypełnią.

10:26, 09.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%