Kolej deklaruje: Jesteśmy przygotowani do zimy - przelom.pl
Zamknij

Kolej deklaruje: Jesteśmy przygotowani do zimy

07:00, 25.11.2023
Skomentuj

Czuwamy przez całą dobę i prowadzimy monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii - zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Spółka przekonuje, że jest gotowa na zimę.

Blisko 300 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów i ponad 180 zespołów przeznaczonych do szybkiego usuwania awarii i usterek przygotowały PKP Polskie Linie Kolejowe SA na podróże w trudnych warunkach zimowej aury.

Przed zimą spółka przeprowadziła też kontrole stanu technicznego infrastruktury kolejowej.
- Wykonano niezbędne naprawy oraz usunięto drzewa grożące upadkiem na tor lub sieć trakcyjną. Poddano przeglądom i naprawom sprzęt odśnieżny oraz urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponad 800 km torów kolejowych szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, osłonionych zostało zasłonami (żywopłotami, parkanami oraz zasłonami przenośnymi) - informuje PKP PLK.

Na czas zimy na krajowej sieci kolejowej rozlokowano:

  • 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych
  • 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów)
  • 48 pługów
  • 218 odśnieżarek.

- Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa SA, do napraw sieci trakcyjnej  oraz przewodów jezdnych - podaje spółka.

W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz 2 tys. pracowników firm zewnętrznych.

Przez 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia nieprawidłowości poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron lub telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa?sword=

(Agnieszka Filipowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

MystasiaMystasia

0 0

ha ha ha ha ha

11:03, 25.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

Chwalą się sprzętem i gotowością jak drogowcy, a potem wiadomo...zima zaskoczyła... choć czy to lato czy zima, najczęstszym komunikatem słyszanym przez megafony na dworcu: przepraszamy za opóźnienie pociągu. i tak przepraszają i przepraszają, a efekt poprawy żaden.

13:19, 25.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%