Przed i podczas modernizacji wiaduktu kolejowego nad Sienną byliśmy informowani, np. przez PKP, że po zakończeniu prac będzie tam możliwy ruch w obu kierunkach jednocześnie. Teraz okazuje się, że nic się nie zmieniło.
Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem tej inwestycji przejazd pod wiaduktem na Siennej też był dwukierunkowy, ze zmienną sygnalizacją (światło czerwone i zielone). Teraz dokładnie jest tak samo. Po co więc było mówić, że pod nowym wiaduktem komunikacja zostanie usprawniona?
Podwale, Sienna i Borowcowa to drogi powiatowe. O komentarz poprosiliśmy więc Grzegorza Żuradzkiego, dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie.
- Nie jest planowana zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu - stwierdza dyrektor Żuradzki.
A następnie tłumaczy jego specyfikę: 6 wlotów dla ruchu kołowego (również Świętokrzyska, Stara Huta i droga w kierunku Fabrycznej) i tylko 3 objęte sygnalizacją (Sienna, Podwale, Borowcowa). Poza tym cztery przejścia dla pieszych (w tym jedno podwójne z wyspą objęte sygnalizacją). Dalej 3,5 metra pod wiaduktem na Siennej. I jeszcze ograniczenie widoczności przez wiadukt i nasyp kolejowy, dzielący skrzyżowanie na dwa obszary.
- Nieefektywnym, a może i niebezpiecznym byłoby prowadzenie jednoczesnego ruchu dwukierunkowego pod wiaduktem na Siennej, zaś ewentualna sygnalizacja świetlna obejmująca wszystkie grupy ruchowe powodowałaby bardzo długi czas oczekiwania na sygnał zielony - podsumowuje Grzegorz Żuradzki, dyrektor PZD.
stary3307:32, 25.09.2023
Skręcający w prawo z podwala na Sienną nie powodowaliby żadnego dodatkowego obciążenia na skrzyżowaniu. Przecież to jest kompletnie bezkolizyjny kierunek dla ruchu z Siennej na podwale. Jedyne zagrożenie to gdy ktoś z tego podwala będzie chciał jechać na starą hutę, ale co to zmienia, czy ten ktoś będzie stał przed sygnalizatorem czy przed skrzyżowaniem? Niczego, a ilu takich będzie, na pewno nie 100% więc zielone dla skręcających w sienną z podwala powinno się świecić cały czas.
AAA07:34, 25.09.2023
Najlepiej o niemocy i ignorancji PZD świadczy widoczny na zdjęciu STOP, który ,,obowiązywał'' przez prawie rok wyłączonej sygnalizacji. Zasłonięto go na chwilę, tuż przed otwarciem wiaduktu. Zresztą kierowców, policji i dziennikarzy dotyczy to w równym stopniu. Wszyscy jak jeden mąż łamali przepisy bez mrugnięcia okiem i mieli to wszystko w .....
Stary_mlody_zgred08:02, 25.09.2023
W takim razie można szarpnąć się na rondo
Berek99709:38, 25.09.2023
W Starą hutę postawić zakaz wjazdu od Siennej i tylko jednokierunkowa do Siennej. Na Starą hutę przez Al. Henryka. To skrzyżowanie ze światłami jest do ogarnięcia, ale nie dla PZD... niedasinizm...
profik15:31, 25.09.2023
@AAA, o czym bredzisz? Jak może stać STOP na drodze z pierwszeństwem? To, że tu jest od lat pokazuje tylko jakim nieudacznikiem jest #Żuradzki i jego dział.. jest poruszona ta sprawa, być może zostanie on przykładnie ukarany.. czy ty się stosujesz do tego znaku?
profik15:35, 25.09.2023
@Stary_mlody_zgred, gdzie to rondo??
AAA16:04, 25.09.2023
@profik: czy to Ty jesteś tym słynnym kierowcą, który równocześnie miał legitymację związku niewidomych? STOP jak stał tak stoi od lat. Obowiązuje tylko wtedy, gdy nie działa sygnalizacja świetlna. A była wyłączona ponad rok... nie zauważyłeś :-)
jerzy555516:38, 25.09.2023
Tłumaczenie nie z tej ziemi, obiecanki cacanki a wyszło jak zawsze, czyli do luftu.
Jacek z N17:45, 25.09.2023
I dalej nie wiemy dlaczego nie może być zielonego dla prawoskrętu z Podwala pod most w Sienną gdy jest zielone z Siennej pod most. TO NIE JEST W ŻADEN SPOSÓB KOLIZYJNE. Po to chyba są teraz dwa pasy przeciwbieżne pod mostem.
Jacek z N17:48, 25.09.2023
Cytat "Nieefektywnym, a może i niebezpiecznym byłoby prowadzenie jednoczesnego ruchu dwukierunkowego pod wiaduktem na Siennej" i proste pytanie: to po co są dwa pasy pod mostem. Mógł. zostać jeden i było by taniej
rafiomega19:42, 25.09.2023
Nie może być jednocześnie bo autobus nie zmieścił by się wymijajac pod wiaduktem z innym pojazdem. I dlatego niebezpiecznie większe ub jadą środkiem
. Bubel znowu powstał.
stary zgred06:50, 26.09.2023
No to należy spytać; po co było burzyć stary, zabytkowy wiadukt? Mogła "se" kolej górą zrobić co chciała, a dołu nie tykać, tylko wyremontować i wzmocnić. Taniej by może wyszło.
Toed08:08, 26.09.2023
Na jakiej to podstawie @rafiomega twierdzi, że "autobus nie zmieścił by się wymijając pod wiaduktem z innym pojazdem"?. Ten wiadukt i organizacja ruchu pod nim nie były projektowane przez gminnego pisarza, ale przez specjalistyczne biuro projektowe i zatwierdzone przez uprawnione instytucje, w tym z pewnością przez PZD Chrzanów też. I co? Na papierze pasowało, a teraz to jest rzekomo "bubel"? A czy wysokie autobusy (ponad 3,5 m - jeśli są takie) muszą jeździć pod tym wiaduktem? Jest przecież ulica Świętokrzyska i Kadubek z wysokim wiaduktem! A dlaczego nie da się wprowadzić organizacji ruchu jak niżej proponuje @Berek997?
JazGM18:28, 26.09.2023
Redaktorze! Ma Pan temat, który trzeba rozwinąć! Jest problem, są pytania i propozycje czytelnikow. Trzeba dotrzeć do dokumentacji wiaduktu i projektu organizacji ruchu drogowego, skopiować, opublikować - aby każdy mógł to zobaczyć. Pisanie o tym, co powiedział Żuradzki ma taką wartość, jak informacja "Jedna baba powiedziała...".
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Przed zimą będą światła pod Lidlem
A morze KOLEJ linową
lok
10:09, 2025-05-09
Można podziwiać dzieło konserwatorów
Fragment z lewej strony pochodzi z modlitwy "Zikhronot" (Wspomnienia), która jest częścią Musafu dodatkowej modlitwy na Rosz Haszana, Pięknie <3
Ran Adi
09:56, 2025-05-09
Jedyny taki parking na osiedlu został zamknięty
Dlaczego Nadleśnictwo Chrzanow ma utrzymywać parking, niech władze miasta zaczną działać uregulować sprawy geodezyjne.
Miro
09:48, 2025-05-09
Złote, Diamentowe i Żelazne Gody w Chrzanowie
Da się? Da się! Gratulacje wszystkim Parom.
Kera
09:05, 2025-05-09