Najbardziej zainteresowani są właściciele nieruchomości na obszarze przeznaczonym pod tę inwestycję. Ma mieć ponad 7 km długości, więc może ich być wielu.
Droga ma biec od węzła balińskiego. Większa jej część po terenie gminy Chrzanów. Dalej przetnie Góry Luszowskie, Wodą, Sierszę. Wylot przewidywany jest na skrzyżowaniu w Trzebini-Gaju, nieopodal ogródków działkowych i cmentarza. Mniej wiecej tam, gdzie zapada się obecnie ziemia.
Temat pojawił się w przestrzeni publicznej po opublikowaniu przez burmistrza Chrzanowa decyzji środowiskowej, w której po analizie i konsultacjach z RDOŚ, Wodami Polskimi i burmistrzem Trzebini, stwierdził, że nie ma potrzeby sporządzania oceny oddziaływania na środowisko dla nowego połączenia drogowego. Takie podejście może przyspieszyć budowę, choć jej finansowanie (Polski Ład) nie jest takie pewne.
Ludzie chcą numerów działek
Dokumentowi wydanemu przez burmistrza towarzyszy orientacyjna mapka przebiegu drogi z Chrzanowa do Gaja. Zrozumiałe, że ludzie chcą wiedzieć przez czyje działki poprowadzi. Urzędnicy mówią jednak, że za wcześnie na dokładniejsze przedstawienia trasy.
Na wczorajszej prezentacji projektu planu zagospodarowania chrzanowskiej strefy gospodarczej, którą ta droga też przetnie, burmistrz Robert Maciaszek indagowany był przez uczestników o przebieg drogi, zwłaszcza na obszarze gminy Trzebinia. Odsyłał jednak zainteresowanych po informacje do burmistrza Trzebini. Mieszkańców swojej gminy zapraszał po szczegóły do urzędu.
Inwestorem połączenia A-4 (węzła balińskiego) z Gajem ma być powiat chrzanowski. Powiat ustanowił do prowadzenia tego zadania pełnomocnika - Sebastiana Gwizdka z Miechowa. To on składa wnioski i kompletuje potrzebne dokumenty.
Nie tylko do rafinerii
Droga do Gaja ma być kolejnym etapem zaprojektowanej już modernizacji ul. Wodzińskiej. A Wodzińska, jak wiemy, po przebudowie połączyć ma autostradowy węzeł baliński z rafinerią w Trzebini w celu wyprowadzenia z miasta rosnącego ruchu cystern klientów Orlenu Południe.
Projekt modernizacji Wodzińskiej i kawałak Sikorskiego jej zarządca (Powiatowy Zarzad Dróg) już ma, ale blisko kilometrowy przebieg odcinka w kierunku rafinerii nie jest jeszcze gotowy. Podobnie zresztą jak nowy odcinek od nowego wiaduktu kolejowego przy Wodzińskiej w kierunku Góry Luszowskich, Wodnej, Sierszy, do Gaja. Ten ostatni ma na razie tylko pozwolenie środowiskowe wydane przez burmistrza Chrzanowa.
(Więcej na temat tej drogi w środowym wydaniu "Przełomu")
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
A to tam nie mają dróg, że trzeba robić? WTF? Kasy nie mają na co wydawać? O co tu chodzi? LOL!
0 0
,,Gwizdka z Miechowa'' - jechał ktoś obwodnicą Miechowa? Albo jeszcze lepiej Wolbromia? Zrobili asfaltowy velodrom do interwałowych treningów rowerowych, nikt normalnie tamtędy nie jeździ. Czy naprawdę koordynatorem takiego projektu nie może być wieloletni mieszkaniec Chrzanowa lub Trzebini? Ktoś, kto nie skrzywdzi mieszkańców i nie zdewastuje lokalnych społeczności?
0 0
"Droga ma biec od węzła balińskiego. Większa jej część po terenie gminy Chrzanów. Dalej przetnie Góry Luszowskie, Wodą, Sierszę."
Gdzie jest ta "Woda" w Trzebinii ?
0 0
Z tytułu można wnioskować, że Gaj to miejscowość, a nie osiedle w Trzebini
0 0
no LOL straszny, drogę chcą budować, w celu "wyprowadzenia z miasta rosnącego ruchu cystern klientów Orlenu Południe", do tego inwestycja nie wiadomo, czy będzie do realizacji, bo jak zawsze brak kasy. Nie budują źle, chcą budować źle, nie wybudują - narzekanie, że ruch duży i dlaczego nie wybudowali a w korkach stoimy... rondo w Trzebini a po co to komu... rany boskie, co się stało z tym społeczeństwem.
0 0
@Thaddeus, hahahahaha, to co te cysterny do Gaja będą jeździć? I co tam będą robić? Zalewać zapadliska czy podlewać ogródki działkowe? Rany boskie, co jest z Tobą, myślisz niekiedy? Obwodnica dla cystern super, ale z rafinerii na A4, ale po co wyprowadzać ruch cystern z Chrzanowa do Gaja? LOL!
0 0
piszą o etapach, że jednym z nich ma być (miałaby być, bo wiadomo, od planów do realizacji...) przebudowa Wodzińskiej, z której do rafinerii przysłowiowy rzut beretem, ale nie, lepiej pojęczeć, poLOLować, a potem, jak cały ruch pójdzie na centrum Trzebini, się ponarzeka pod kolejnymi artykułami w Przełomie, że korki, że to i tamto... i odpowiadając na Twoje pytanie, tak, myślę.
0 0
Ja rozumiem, że rafineria zwiększa produkcję i ruch należy wyprowadzić bezszkodowo dla mieszkańców z tego miasta, ale wyprowadzić do A4. Gaj jest w odwrotną stronę. Chyba, że chcąc oszczędzić Trzebinię, tzw Kopalnię lub Myślachowice i puścić cysterny przez Gaj, "Awaryjne" do obwodnicy Czyżówki aby sobie leciały gdzieś tam, Jeśli nie, to wyjaśnij mi po co budować kolejną drogę do Gaja, skoro są już dwie bardzo dobre. W dodatku kosztem mieszkańców, bo dojdzie do przejęcia działek, może wyburzenia domów.
0 0
Droga do Gaja miałaby być fragmentem połączenia z Olkuszem, ale nie wiadomo kto i kiedy miałby go kontynuuować. Bez takiej perspektywy połączenie Chrzanowa (A4) z Gajem rzeczywiście nie nie ma mocnego uzasadnienia.
0 0
Albo na terenie elektrowni uruchomią jakąś "starą" spalarnię lub wysypisko takie jak na ul. Słowackiego. Stąd ta droga do Gaja a raczej do elektrowni.
0 0
Tam od wielu lat mówi się o spalarni, ale z tego co pamiętam to zablokowali ją tamtejsi mieszkańcy.