Oferty w przetargu obejmującym przebudowę mostu w Jankowicach okazały się wyższe niż szacował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
W zeszłym roku przebudowy doczekał się odcinek mostu nad kanałem żeglugowym Smolice, biegnący wzdłuż głównego koryta Wisły od strony Podolsza. Prace kosztowały 2,6 mln zł.
Teraz ZDW w Krakowie przymierza się do przebudowy głównego mostu nad Wisłą w Jankowicach, łączącego ze sobą dwa powiaty: chrzanowski i oświęcimski. Jest on częścią drogi wojewódzkiej 781.
Obecna konstrukcja ma zostać całkowicie zdemontowana. W jej miejsce powstanie zupełnie nowy, większy obiekt o szerokości ponad 12 metrów z jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką pieszo-rowerową, łączącą się z istniejącą Wiślaną Trasą Rowerową.
ZDW w Krakowie ogłosił przetarg na budowa obwodnicy i mostów w ciągach dróg wojewódzkich, w tym m.in. na przeprawę w Jankowicach.
W przetargu złożone zostały trzy oferty. Najtańsza warta prawie 240 mln zł, a najdroższa blisko 320 mln zł. Tymczasem ZDW zamierzał przeznaczyć na tę inwestycję 177 mln zł. Na razie nie wiadomo, czy inwestor dołoży brakujące pieniądze.
- Obecnie trwa weryfikacja ofert i analiza możliwości finansowych - informuje Agnieszka Ćwiertniewicz z ZDW w w Krakowie.
Przypomnijmy, że na czas przebudowy mostu wykonana zostanie przeprawa tymczasowa. ZDW zdecydował się na takie rozwiązanie, o co od wielu miesięcy apelowali mieszkańcy, przedsiębiorcy oraz lokalni samorządowcy. Dzięki temu nie trzeba będzie korzystać z wielokilometrowych objazdów.
Most tymczasowy o łącznej długości około 300 metrów i szerokości około 12 metrów zostanie poprowadzony równolegle do przebudowywanego mostu głównego (po jego prawej stronie, patrząc od strony Jankowic), który zostanie wyłączony z ruchu komunikacyjnego. Nośność projektowanego obiektu to 40 ton. Ma być gotowy do końca tego roku.
Rozpoczęcie modernizacji głównego mostu na Wiśle przewidziane jest na pierwszy kwartał 2023 r. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2024 r. Oczywiście, jeśli nie przedłuży się procedura przetargowa.
- Moim zdaniem ZDW nie ma wyjścia i musi dołożyć pieniądze. Przy obecnych cenach nie ma gwarancji, że w kolejnym przetargu oferty będą niższe, a wręcz przeciwnie. Jest to o tyle martwiące, że ZDW będzie mieć mnie pieniędzy na kolejne inwestycje, w tym budowę obwodnicy Jankowic i Olszyn - mówi Radosław Warzecha, wójt Babic.
Czytaj również:
Piłkarska niedziela. Wygrane Myślachowic i Sierszy, niespodziewana porażka Mętkowa
Świt Krzeszowice zagra dla Miłosza. Pomóżmy mu wrócić na boisko
Na poddaszu domu w powiecie chrzanowskim rosło 60 krzewów konopi indyjskich
Rezerwy Wisły Kraków nie zagrają w nowej czwartej lidze piłkarskiej
Koniec z bezpłatnymi przejazdami autobusami PKM Jaworzno dla obywateli Ukrainy
14.11.2024
ODSTĄPIĘ dobrze prosperujący Sklep Odzieżowy - Chr...
08.11.2024
WYCINKA drzew, karczowanie, zrębkowanie. Minikopar...
08.11.2024
DREWNO opałowe, zrębki. Transport. Tel. 572-632-99...
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
stary zgred07:23, 30.05.2022
0 0
Jak tak dalej pójdzie, to większość planowanych, a nawet realizowanych inwestycji trzeba będzie przeliczyć na nowo. Po przeliczeniu niektóre pewnie znikną, zostaną ograniczone albo termin zakończenia się opóźni. 07:23, 30.05.2022
kjub198209:12, 30.05.2022
0 0
Wyburzyć i wrócić do starego drewnianego, który ongiś służył bardzo dobrze xD 09:12, 30.05.2022