Pociąg PESA Elf2 ma wozić pasażerów na trasie Trzebinia - Kraków - Tarnów - przelom.pl
Zamknij

Pociąg PESA Elf2 ma wozić pasażerów na trasie Trzebinia - Kraków - Tarnów

16:00, 17.08.2021 Michał Koryczan
Skomentuj Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pierwszy z czterech nowoczesnych pojazdów został odebrany we wtorek, 17 sierpnia przez województwo Małopolskie.

Jak mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka, nowoczesny tabor kolejowy będzie wykorzystywany do realizacji przewozów pasażerskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Małopolski.

Chodzi o relacje:

  • Kraków Lotnisko/Airport - Kraków Główny - Wieliczka Rynek - Kopalnia
  • Sędziszów - Kraków Główny - Skawina
  • Trzebinia - Kraków Główny - Tarnów

W ramach kontraktu wartego ponad 109 mln zł (dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi przeszło 32,5 mln zł) Kolejom Małopolskim dostarczone zostaną cztery pociągi Elf2.

Pociągi Elf2, wyprodukowane przez bydgoskie przedsiębiorstwo PESA posiadają 200 miejsc siedzących, a dodatkowo wyposażone są m.in. w klimatyzację, WiFi, miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (toaleta dla niepełnosprawnych, winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe).

W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h.


Przeczytaj również:

Tour de Pologne. Kolarze przejechali przez powiat chrzanowski (WIDEO, ZDJĘCIA)

Wypadek autobusu. Śmigłowiec LPR zabrał rannego kierowcę

Konie na błoniach, czyli piknik ułański w Chrzanowie (WIDEO, ZDJĘCIA)

Samochód osobowy spłonął na autostradzie A4

Darmowa komunikacja miejska. Czy Chrzanów, Libiąż i Trzebinia powinny ją wprowadzić?

Piłkarska sobota. Sprawdź wyniki dzisiejszych meczów

(Michał Koryczan)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

Adaś NiezgódkaAdaś Niezgódka

0 0

TJV ciągle w marzeniach.. 16:15, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Adaś co to jest TJV? 16:36, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adaś NiezgódkaAdaś Niezgódka

0 0

No niech będzie TGV. 16:43, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerMihJerMih

0 0

Ale od kiedy, to nie pisze... 16:50, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Fablok miał w planach budowę szynobusów, obok gotowych dźwigów, zamiast dotychczasowej produkcji ram do nich tylko. To było piękne, widać, zbyt piękne, aby mogło dojść do celu. 17:28, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

A nie lepiej byłoby, aby jeździł na trasie: Chrzanów-Kraków-Tarnów? 17:29, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Chełmek - Kraków - Tarnów 17:55, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

A może by tak obecnie miłościwie panujący w Chrzanowie wypowiedziałby się, od kiedy to SKA będzie docierać do stolicy powiatu...? Parę lat temu była konferencja prasowa z władzami SKA i wtedy kandydatem na burmistrza... 18:45, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarekjarek

0 0

Oświęcim - Kraków - Tarnów 19:27, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Berlin-Kraków-Moskwa 19:30, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerMihJerMih

0 0

Bo Moskwy nie dojedzie, nie ten rozstaw szyn...
19:37, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Spokojnie @JerMih, mamy nowoczesność: https://www.money.pl/gospodarka/szerokosc-toru-przestaje-miec-znaczenie-pkp-wdraza-innowacyjne-rozwiazanie-6426521781344385a.html 19:42, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

a tyle razy tutaj ludzie prosili żeby z Trzebini do Chrzanowa podjechał te nędzne 4 km to oczywiście wielki problem, no ale mamy miłościwie panujących super bur-mistrza i bez-radnych, którzy swego czasu nawet trzeciej strefy aglomeracyjnej nie potrafili przedłużyć z Trzebini do Chrzanowa, wreszcie jak Przełom to wychodził u Marszałka Województwa to znów miejscowi urzędnicy nie potrafią wychodzić przedłużenia kursów do miasta powiatowego, ależ zaściankowe władze ma Chrzanów 05:38, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

@MarcinKajkowski
Cały Chrzanów jest zaściankowy. Odnoszę wrażenie, że jest to miejsce zapomniane przez stwórcę. 06:26, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Jarek pokazał niektórym, jak to będzie wyglądało w przyszłości, po zmodernizowaniu torów do Oświęcimia, jak na razie to pociągi dojeżdżają tylko do Trzebini, Michale do dzieła i wytłumacz lemingom! 06:46, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pedromapedroma

0 0

Linia Kraków-Katowce jest linia podstawową dla PKP, a boczna z Trzebini do Oświęcimia prze Chrzanów i inne wioski to tylko linia łaszcząca. Zróbcie z Trzebini w świat, a reszta wioch z Powiatu chrzanowskiego się dołączy jako tako. 10:33, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Jak wynika w treści tego artykułu, a także z innych oficjalnych informacji od władz Małopolski (www.maloolska.pl), docelowa relacja dla kolei aglomeracyjnej SKA3 to: Trzebinia - Kraków - Tarnów. Nie liczę zatem na to, że to się zmieni. Do Oświęcimia będzie jeździć kolej regionalna - realizowana przez Polregio. A to nie to samo, co kolej aglomeracyjna - inny standard, inna częstotliwość. A szkoda, bo na stacji Chrzanów są tory postojowe, jest peron boczny - mogłaby to być stacja końcowa dla SKA3. Czyżby władze Chrzanowa nie dopilnowały tej sprawy? 10:44, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

@pedroma ignorancja z twojej strony czy brak znajomości tematyki kolejowej? Nr 93 magistralna linia kolejowa znaczenia państwowego Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - granica państwa, poczytaj i nie pisz bzdur! @Toed stacja w Chrzanowie ma możliwości zmiany kierunku pociągów i postoju, więc jak urzędnicy marudzą że się nie da i tylko w Trzebini to głupizna, poprostu władza w Chrzanowie jest słaba, nieudolna i nie interesuje się pasażerami którzy dojeżdżają do pracy i szkoły bo oni mają. 11:07, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Władze Oświęcimia forsują Oświęcim jako lokalny węzeł dla kolei regionalnych na pograniczu Małopolski i Sląska. To są relacje: Oświęcim - Trzebinia, Oświęcim - Mysłowice, Oświęcim - Czechowice oraz Oświęcim - Kraków przez Skawinę. Stąd ich zainteresowanie małopolską koleją aglomeracyjną przez Trzebinię jest niewielkie. Ponadto wiadomo: dłuższa trasa to mniejsza częstotliwość itd. 11:10, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Czyli według waszego rozumowania stacja Trzebinia, będzie stacją przesiadkową na trasie Kraków- Oświęcim? 11:22, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Do @jdowbecki: Moim zdaniem na to się zanosi - przynajmniej w znacznym stopniu. Władze województwa małopolskiego mówią i piszą o docelowej linii aglomeracyjnej SKA3: Trzebinia - Kraków - Tarnów ( https://www.malopolska.pl/aktualnosci/fundusze-europejskie/uroczysty-odbior-pociagu-pesa-elf2-kolei-malopolskich; https://www.malopolska.pl/dla-mieszkanca/transport/szybka-kolej-aglomeracyjna-ska ). Operatorem przypuszczalnie będą Koleje Małopolskie). Natomiast kolej w zachodniej części województwa (oprócz linii 140) jest i przypuszczalnie nadal będzie oddana dla Polregio, A Polregio aktualnie rozbudowuje swoją bazę utrzymaniową w Oświęcimiu. Czyli Trzebinia znajdzie się na styku obszarów działalności tych dwóch operatorów. Skutki łatwo przewidzieć. 12:09, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bialyonbialyon

0 0

Chrzanów znów wyrolowany dzięki reprezentantom z koziej d.....y temat przespali mimo że prosiliśmy będą przesiadki w Trzebini. Oświęcim będzie jeździł przez Zator bo ma szybciej i bliżej. 15:54, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Władze Chrzanowa stawiały na Sowę. A Sowa poklepywał kolejnych burmistrzów... i robił swoje. 16:48, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Białoruski mAzBiałoruski mAz

0 0

Tylko gagar z bipom 19:56, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Trzeba by napisać, że jak rząd POpapranych wysłał do pracy w Pesie swoich ''fachowców'' to zakład zaczął generować długi i był na skraju bankructwa, nie dużo brakowało a byłby tam już ich syndyk i za grosze by to wszystko rozprzedał, dopiero stworzony przez rząd PiS Polski Fundusz Rozwoju uratował ten zakład, teraz Pesa przymierza się do produkcji lokomotyw napędzanych wodorem, którego produkcję w Polsce rozpoczął Obajtek! I tak ma wyglądać kraj przyszłości!!! 12:35, 19.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnicki No, no, no tak samo jak stworzyli Centralny Port Komunikacyjny i inne inwestycje na makietach na papierze. Na razie wójt Obajtek to jest sfokusowany na Polska Press którą trzeba spacyfikować do końca i przerobić na Trybunę Ludy czy Trybunę Robotnicza! 14:49, 19.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

A nie mógłby być jeden przewoźnik pasażerski, jeden rozkład i jeden bilet? Musi być ta pseudo konkurencja na torach? 19:36, 19.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Inwestycje na makietach i papierze, to tworzyli POszuści, co oni zrealizowali z obiecanek??? 20:38, 19.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

@stary zgred Dla Ciebie jako pasażera nie ma znaczenia kto jeździ na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Taryfa oraz rozkład jazdy jest ustalany przez Urząd Marszałkowski (w dużym uproszczeniu). To tak jak z autobusami w naszym pięknym powiecie. Zamawia ZKKM, ustala cennik i rozkład a jeździ Transgór, Elbud itp.
Dlatego @toed naprawdę szczyka mnie to czyim pracownikiem jest maszynista czy konduktor w pociągu, który jest tylko i wyłącznie użyczany przez Urząd Marszałkowski. To, że Polregio jeździ częściowo rzęchami a Koleje Małopolskie tylko i wyłącznie nowymi pojazdami to jest to tylko i wyłącznie polityka Urzędu Marszałkowskiego. To, że przeciętny pasażer widzi różnicę w rozkładzie jazdy i standardzie pociągów to tylko i wyłącznie zasługa Urzędu Marszałkowskiego. Czy wiecie, że trasa Kraków-Sędziszów (nazywana jako SKA2) jest obsługiwana w połowie przez Polregio a w połowie przez Koleje Małopolskie? A jakoś wszyscy twierdzą, że tam jeździ tylko KMŁ. Dlaczego? Bo jeżdżą tam tylko nowe pociągi a i częstotliwość jest diametralnie inna niż np. Kraków-Oświęcim.
Poza tym poczekajmy do zakończenia prac z Trzebini do Oświęcimia (czyli do końca 2023). W tej chwili pociągi z Sędziszowa będą przedłużone aż do Oświęcimia (przez Skawinię, Zator) nie dlatego, że tędy jest najszybciej i najbliżej (@bialyon) tylko dlatego, że ta linia nie jest rozkopana. 17:20, 22.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Wypada mi odpowiedzieć: W moim komentarzu podałem linki do "www.malopolska.pl..." i wydawało mi się, że każdy czytający pojmie, że piszę o polityce transportowej Urzędu Marszałkowskiego a nie o maszynistach czy konduktorach. 17:32, 22.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

0%