Powstanie nowy wiadukt, by część Młoszowej nie została odcięta od ruchu - przelom.pl
Zamknij

Powstanie nowy wiadukt, by część Młoszowej nie została odcięta od ruchu

10:33, 27.11.2020
Skomentuj W rejonie ulicy Trzeciej powstanie podziemne przejście dla pieszych W rejonie ulicy Trzeciej powstanie podziemne przejście dla pieszych

Blisko 30 mln zł. To szacunkowa wartość kolejowej inwestycji, która szykuje się w Młoszowej w najbliższych latach. Gmina musi na nią wyłożyć sporo, bo ok. 10 milionów złotych.

To będzie duże obciążenie dla gminnego budżetu. Prawdopodobnie - spowoduje wzrost zadłużenia gminy.

Dlaczego inwestycja jest potrzebna? Modernizacja linii E-30 Kraków-Katowice oznacza likwidację przejazdu kolejowego w ul. Trzeciej w Młoszowej. W tym miejscu powstanie podziemne przejście dla pieszych. Czynny przejazd kolejowy, według planu, miał pozostać na ul. Szembeka. To droga wiodąca z krajówki na główny parking przy Puszczy Dulowskiej.
Jednak wedle zapowiedzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., po wprowadzeniu kolei szybkich prędkości, przejazd może być zamknięty przez około 30 minut w ciągu godziny, a nawet dłużej. Tym samym zostanie utrudniony dojazd do domów na południe od torów.

W tej sytuacji pojawił się pomysł budowy wiaduktu drogowego, który umożliwi kierowcom bezkolizyjny przejazd przez tory. Wiadukt ma powstać na wschód od ul. Trzeciej. Połączy się z drogą krajową nr 79 nowo wybudowanym łącznikiem. W planach jest także budowa łącznika nowej drogi z ul. Trzecią.

Inwestycja miałaby się rozpocząć w 2022 roku. Porozumienie między PKP PLK a gminą zostanie zawarte prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Wcześniej stosowny projekt uchwały trafi na sesję Rady Miasta.

(Agnieszka Filipowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Wczas się obudzili, ale może lepiej późno niż wcale.

11:04, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

LUDZIE!!! Przecież w fazie planowanie i projektu takie rzeczy się robi!! Analogicznie w Woli Filipowskiej miało nie być wiaduktu przy wjeździe od strony Trzebini i jakość Krzeszowice się nie zadłużyły a wiadukt powstał, przecież lata temu w Przełomie i tutaj na forum ludzie pisali że potrzebny jest przejazd pod torami lub nad torami w Młoszowej bo będzie szybka kolej i standardowy przejazd kolejowy ze szlabanami odpada!! Dodatkowo proponowano aby ul. Szembeka zyskała połączenie obecną ścieżką rowerową jako asfaltowa droga lokalna która kończyła by się przy Zakładzie Karnym, to była by dodatkowa droga i skrót w stronę Szpitala Powiatowego choćby dla karetek pogotowia! A także nowa droga z Młoszowej do Chrzanowa żeby nie stać w korku w Trzebini. Gdy teraz czytam to larum skąd pieniądze w budżecie gminy to szlak człowieka trafia!!! To kolej buduje nowe wiadukty i drogi wzdłuż torów w sąsiedniej Gminie Krzeszowice i innych takich jak choćby bogate Jaworzno, a w Gminie Trzebinia ani Park&Ride w Dulowej, Trzebini ani coś co było w planach od 1970r. czyli przystanek kolejowy w Młoszowej, to pytam kto tu do jasnej cholery rządzi a raczej pierdzi w stołek!!

12:07, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janojano

0 0

O nowym peronie w Młoszowej to sołtys i przelom.pl się rozpisywali że potrzebny a potem standardowe nie da się to samo przejad pod torami i nowa szosa przez las z do oponowiska tak się właśnie miała rozwijać Gmina Trzebinia a raczej się zwija na doskonałym tutaj przytoczonym przykładzie Młoszowej, to samo będzie z obwodnicą Trzebini wzdłuż torów.

12:16, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tysiutysiu

0 0

Inwestycja PKP a gimna sie dokłada. Śmiechu warte!

13:06, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowany101zainteresowany101

0 0

Kiedy otworzą wiadukt na Słowackiego w Trzebini, ktoś coś wie ?

13:24, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titotito

0 0

Wczoraj pani Alicja pisała, że gmina bogata, dzisiaj czytamy, że "przez tą inwestycję wzrośnie zadłużenie gminy. Tak, wzrośnie.To my, mieszkańcy jesteśmy temu winni. Powinniśmy się wybatożyć i dodatkowo opodatkować.Żeby wystarczyło na pensje dyrektorów TCK, MZN, samego burmistrza i reszty ukrytych wydatków w tej gminie.

13:28, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kibickibic

0 0

Wydaje mi sie ze koordynatorem tej inwestycji bedzie niejaki Pan Woch :)

13:33, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bialyonbialyon

0 0

@tito to klasyczne rozdwojenie jaźni, no ale pan płaci sługa musi, nie będzie drążenia tematu bo rzecznik prasowy to były pracownik

13:49, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Ciekawe czy zbuduja go tak żeby móc wykorzystac do obwodnicy (która może kiedyś powstanie za lat 20 ) czy nie.

14:36, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titotito

0 0

Raptor, taki jest zamysł, żeby wykorzystać wiadukt nad linią kolejową jako część obwodnicy Trzebini, możesz doczytać na stronie UM Trzebinia, w aktualnościach. Dlatego też Gmina się dokłada do tego interesu. Kilka spraw zawalono, normalna sprawa. Wyobraźmy sobie, że wiadukt już powstał. I jako rowerzysta z Osiedla Widokowego czy też ZWM chcecie się dostać do namiastki Puszczy Dulowskiej...Pedałujecie więc z Osiedla do Młoszowej po DK 79, przez powstały wiadukt. A można było inaczej, odseparować ruch rowerowy od tego samochodowego. Można było zrobić za jednym zamachem ścieżkę rowerową wzdłuż linii kolejowej, skoro na całej długości są prowadzone prace plus przejście pod torami w okolicach działek. Ale kto by pomyślał...Mam nadzieję, że po wybudowaniu wiaduktu, istniejący przejazd na ul. Szembeka zostanie zachowany jako alternatywa w razie jakiegokolwiek nieszczęścia, wypadku na tym przyszłościowym wiadukcie. No i jeszcze jedna sprawa: nie każdy z ul. Szembeka od strony południowej posiada samochód lub na tyle zdrowe nogi, że będzie szedł do centrum wsi przez przejście podziemne na ul. Trzeciej.

16:37, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

Czyli dotychczas PKP ruchało nasze samorządy w temacie przepraw przez tory, a teraz jeszcze każe im za to płacić :-)

05:46, 28.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Z polskiego na nasze; "na razie", czyli przez kilka lat, będzie przejazd, ten który istnieje w ulicy Szembeka. Po obstawionych ekranami torach będą co chwilę śmigać pociągi z prędkością +/- 100 km/h, a zza ekranów będą, z duszą na ramieniu, na oślep (ekrany!) wyskakiwać mieszkańcy tej części wsi no i ludzie zwyczajnie do lasu jadący czy idący. Za kilka (?) kilkanaście lat może coś się wybuduje, jak będzie kasa oczywiście. Pokaz bezmyślności na wszystkich szczeblach. No i ciekawe rozwiązanie; wiadukt "w drugą stronę". Mieszkańcy młoszowskich Piasków, aby pójść lub pojechać "w lewo" (do szkoły, sklepu, kościoła, Trzebini), będą najpierw musieli pójść lub pojechać "w prawo", do ulicy Trzeciej albo jeszcze dalej, gdzieś w stronę Dulowej. Po prostu; owacje na stojąco dla decydentów kolejowych i lokalnych. Za ulicą Szembeka, w kierunku Trzebini tory "na chwilę" idą wykopem, by następnie przejść w nasyp przy rzeczce. Prosi się zrobić tam albo wykorzystując wykop kolejowy kładkę górą, albo kilkadziesiąt metrów dalej, w nasypie, przepust pod torami z połączeniem z ulicą Pierwszą i Szembeka. Idealnie byłoby puścić nawet dalej, wzdłuż rzeczki, za płotem kościoła, ścieżkę/chodnik do mostku na głównej drodze w centrum. Pewnie nie będzie kosztowało 30 milionów. Może nawet poniżej jednego miliona się zmieści. "AAA" Są tacy co to lubią. W tym wypadku może trafiło na LGBT(DŻ) (DŻ = dup..i żołędne).

07:12, 28.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titotito

0 0

Stary zgredzie, odnośnie tej "wyprawy z buta" z młoszowskich Piasków do centrum wsi przez podziemne przejście na ul.Trzeciej usłyszałem, że dzięki temu gmina wypełni zadanie utrzymania ludu w odpowiedniej kondycji fizycznej.To nie żart. Zaslyszane od urzędnika UMT.

10:46, 28.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%