Zobacz postępy prac na linii kolejowej łączącej Kraków i Katowice (WIDEO, ZDJĘCIA) - przelom.pl
Zamknij

Zobacz postępy prac na linii kolejowej łączącej Kraków i Katowice (WIDEO, ZDJĘCIA)

16:00, 29.04.2020
Skomentuj Widok na nowy peron na dworcu w Trzebini Widok na nowy peron na dworcu w Trzebini

W tym roku planowane jest zakończenie robót prowadzonych na ziemi chrzanowskiej w ramach tej miliardowej inwestycji.

Modernizacja linii kolejowej E-30, biegnącej z Krakowa do Katowic to potężna inwestycja, której wartość to ok. 2 mld zł netto. Jest współfinansowana przez UE, w ramach CEF "Łącząc Europę". Dofinansowanie unijne wynosi 1,4 mld zł netto.

Do końca tego roku planowane jest zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa - Kraków, a więc także tych trwających na ziemi chrzanowskiej. Nie chodzi tylko o wymianę torowisk, ale także liczne prace budowlane. Część z nich już się zakończyła.

Korzystać można już z wiaduktów nad torami: na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach, w Woli Filipowskiej (na tzw. Białce) oraz na ul. Ciężkowickiej w Balinie. Nadal trwa z kolei budowa wiaduktu na ul. Słowackiego w Trzebini.

Roboty modernizacyjne prowadzone są na dworcu w Krzeszowicach, na przystankach kolejowych w Woli Filipowskiej i w Dulowej oraz na dworcu w Trzebini. We wszystkich tych miejscach powstają nie tylko nowe perony, ale również przejścia podziemne.

Przebudowywany jest również wiadukt kolejowy nad ul. Dworcową w Trzebini. Nowy wiadukt budowany jest na granicy dwóch gmin, czyli nad ul. Wodzińską w Chrzanowie i Sikorskiego w Trzebini.

O tym, kiedy mają się zakończyć poszczególne prace, przeczytacie w najnowszym, 17. numerze "Przełomu".

Zgodnie z zapowiedzią, po zakończeniu modernizacji przejazd między Krakowem a Katowicami ma zająć około 50 minut. Pociągi między stolicami Małopolski i województwa śląskiego pojadą z prędkością 160 km/h.

 

[WIDEO]3580[/WIDEO]

(Michał Koryczan)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

Sina KapustaSina Kapusta

0 0

Chwalmy Pana Prezesa! Chwalmy Kota Jego! Wszystko Nam PisDa!

16:08, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gluszek20gluszek20

0 0

Ten wiadukt nie jest na ulicy Sikorskiego tylko Głowackiego.

16:27, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Te 50 minut to raczej w przypadku niezatrzymywania się nigdzie po drodze, nawet w Trzebini. Mnie osobiście bardziej interesują czasy i częstotliwość tych drugich.

16:50, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Szkoda że na filmie nie pokazano, jak ten wiadukt na Słowackiego wchodzi w bramę wjazdową, której pewnie projektant nie zauważył.

17:00, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titotito

0 0

Ale propaganda!Goebbels moglby sie uczyc!

17:28, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Postępy prac widać nie powiem. Jest jednak małe ale. O ile odcinek do Krakowa będzie w całości przebudowany, o tyle odcinek do Katowic nie obejmije Mysłowic i Katowic. Stan torowiska, szczególnie w tych pierwszych jest fatalny. Nie wiem czy to sprawka wąsatego i jego stalowego exportera ale coś mi tu śmierdzi.

21:28, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

https://katowice24.info/troche-blizej-inwestycji-na-waznym-odcinku-linii-kolejowej-katowice-krakow/
Koniec inwestycji w 2027 roku. Dokładnie wtedy kiedy kończy się koncesja.

21:40, 29.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

Panie Redaktorze Koryczan bardzo prosiłam i proszę raz jeszcze jeśli chodzi o Dulową czy wykonawca przewidział w miejscu likwidowanych torów bocznych dodatkowe miejsca parkingowe? Czy może dalej jesteśmy skazani na parkowanie na poboczu ulicy dworcowej? Przecież z dworca kolejowego w Dulowej korzystają dojeżdżający do niego samochodami ludzi z Psar, Karniowic i części Dulowej i części Młoszowej czyli trochę nas jest, ale już parkować nie ma gdzie. Co się stało ze sławnym PARK&RIDE

17:21, 30.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

@tito +1 Gierek by się nie powstydził. Tekst typu Ctrl+C Ctrl+V z materiałów oficjalnych. Ani słowa o rozpaczliwej walce lokalnej społeczności z gigantem jakim jest PKP PLK, który bez litości odcina setki osób od świata. Przy milczącym przyzwoleniu władz lokalnych. Przykłady: odcięte domy w Krzeszowicach, kilometrowe objazdy w Białce, zalany tunel z Trzebini do Puszczy Dulowskiej, zdewastowany most w Balinie czy zamurowany tunel pieszy w Okradziejówce. A wkrótce to samo będzie w Chrzanowie.

05:29, 01.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"KTOS"; za dużo wymagasz, za dużo. Od władzy lokalnej też. Oni mają tyle ważniejszych spraw i wydatków na głowie, różne wrotkowiska i inne wodotryski, a ty im trujesz o d.....erelach, przeszkadzając w ciężkiej pracy. Jest tak jak pisze "AAA". Przecież to chodzi nie tylko o parkingi i nie tylko o Dulową. W Woli zdaje się nie lepiej (a ludzie z Filipowic czy części Tenczynka albo Rudna), a przepełniony już za mały parking w Krzeszowicach, a Rudawa. Jak jeżdżę przez okolice dworca w Trzebini, to też mam obawy, że miejsc raczej ubędzie niż przybędzie. Przecież tam prosi się już robić parking (parkingi) od strony klasztoru, również dla Chrzanowa.

06:52, 01.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

@stary zgred racja! to już któraś prośba do Redakcji o wyczerpującą informację zamiast kopiowania tekstów oficjalnych PLK bo tak najprościej, a lokalne nierządy i bezradni zadowoleni z siebie i tak działa towarzystwo wzajemnej adoracji, nic nie robić brać pieniądze

16:41, 02.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logiczkalogiczka

0 0

Parkingi nie należą do kolei tylko do sołtysów.

20:02, 02.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Sina kapusta twoja głowa jest już totalnie pusta. Ty ciągle z tym kotem. Masz jakąś obsesję na tym punkcie. Co artykuł to prezesi jego kot. Miauuuu

17:47, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kill76kill76

0 0

logik mylisz się Park&Ride na leża do pkp

20:43, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Parkingi należą do tego czyja jest działka, a potrzebne są dla nas. Burmistrze i prezesi kolejowych spółek sobie poradzą, to dla nas zabraknie miejsca na samochód pod stacją. PKP jest "nasza" i gminy są "nasze", więc niech myślą o naszych potrzebach, a nie oglądają się jeden na drugiego uprawiając ulubioną w Polsce od pokoleń zabawę ludzi władzy; "każdy sobie rzepkę skrobie"..

05:23, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

Ludzie! Co kogo obchodzi, którego kierowcę obchodzi czyj jest ten park&ride ma być i tyle! Taka jest idea i taki jest tego sens! Mamy niewydolną komunikację autobusową i przez to nie możemy dojechać samochodem do pociągu na przesiadkę więc jesteśmy zmuszeni do przyjechania własnym samochodem i znów jest problem bo nawet parkingu na te samochody nie potrafi się latami zrobić! Przykład Dulowej jest tutaj znamienny! To jest kpina bo lepiej jechać tym pociągiem teraz szczególnie po remoncie torowiska bo szybciej taniej i bezpiecznie ale skoro tak się robi to nadal mamy korki i podjeżdżanie pod parapet firmy sklepu czy domu, bo komunikacja zbiorowa jest niewydolna droga i nieprzyjazna pasażerowi!

12:55, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kill76kill76

0 0

Ciekawe kto w w gminie Trzebinia przespał park&ride

14:10, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Wszyscy po kolei, ale nigdy nie jest za późno. Przynajmniej do czasu, gdy w okolicy przystanków są niezabudowane działki. Wszystko jedno do kogo należą. gmina zawsze może kupić. Nawet jakąś zabudowaną starą ruderą też może.

15:30, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Drodzy mieszkańcy odciętych od świata części swoich miejscowości. Otóż to, że ograniczono liczbę przejazdów kolejowo-drogowych jest dla waszego bezpieczeństwa by ograniczyć do minimum takie sytuacje jak ta : https://youtu.be/FVTuNIl2IXw

15:46, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%