Zwiększa się konkurencja między firmami wożącymi pasażerów do Krakowa i Katowic przez autostradę.
Zwiększa się konkurencja między firmami wożącymi pasażerów do Krakowa i Katowic przez autostradę.
Dodatkowe połączenia z Chrzanowa do Krakowa przez A4 wprowadziły we wrześniu firmy Polbus i Stanbus. W pierwszym przypadku mowa o sześciu przejazdach. W drugim o pięciu połączeniach do stolicy Małopolski i czterech powrotnych.
- Jest zapotrzebowanie na takie kursy - uważa Stanisław Osika, właściciel Stanbusa. Niebawem do Krakowa przez autostradę ma jeździć także Wójcik Bus.
Od niedawna mieszkańcom Trzebini i Chrzanowa łatwiej dostać się również do Katowic. Bezpośrednie połączenie przez A4 uruchomiła firma Inter.
- Jak na początek jestem zadowolony z liczby pasażerów - mówi Dariusz Pieczara, właściciel firmy. Każdego dnia jego pojazdy wykonują po 11 kursów w każdą stronę.
Zwiększenie konkurencji na autostradzie odnotowali na forum przelom.pl internauci. Nie podoba im się jednak, że różnice w rozkładach jazdy poszczególnych przewoźników są tak niewielkie. W opinii niektórych to nieuczciwe szczególnie wobec firm Link-Bus i Lajkonik Bus, które jako pierwsze wprowadziły tanie połączenia autobusowe do Krakowa i Katowic. Pytają, kto wydał na to zgodę.
Zezwolenie na uruchomienie linii ponadlokalnych wydaje marszałek województwa, na którego terenie znajduje się siedziba firmy. Robi to wyłącznie na wniosek przewoźnika.
- Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym marszałek nie organizuje pracy przedsiębiorstwom komunikacyjnym, w tym nie ustala tras przebiegu, przystanków oraz godzin odjazdów linii. To przewoźnik, mając na uwadze własne rozpoznanie rynku, ewentualnie wnioski pasażerów i swoje koszty, uznaje za stosowne uruchomić nową linię lub zmienić rozkład jazdy - informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego w Krakowie.
(ko, EJB)
29.04.2025
ZATRUDNIĘ kierowcę kat. C i C+E 500-380-561
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Super :/ Podziękujmy tym co dali zgode na odjazdy busiarzy z ZKKM-u. Chciali jeżdzic czescej i nagle przez autostrade, ok, ale powinni pozostac tam gdzie byli przez te wszystkie lata- czyli na PKS-ie. A nie nagle zapragneli jeździć 5 minut przed Linkiem, i od razu dostali zgode na takie praktyki.
0 0
wyczytane na fb - linkbus zawiesza dzialalnosc od 1 pazdziernika - witajcie drogie bilety na krk i kato!
0 0
Tyle lat dojeżdżam do Krakowa i zawsze był kanał z tymi dojazdami. Jeździłem praktycznie wszystkim, co było możliwe i przeżyłem wiele przygód (od palącego się silnika w dawnym "K", przez przymusowe zatrzymanie zatłoczonego busa na bramkach, kiedy to jeszcze jeździły przez A4, po kilkugodzinne stanie gdzieś w polach, bo na PKP zamarzła trakcja).
Teraz było fajnie, to się najeździliśmy raptem pół roku, bo jakiś niezadowolony konkurent musiał wtrącić swoje trzy grosze. Busami powinno się zainteresować ITD, tylko nie wyrywkowo a regularne kontrole. Może parę kilkutysięcznych kar, by coś zmieniło...
0 0
Kierownictwo w lokalnej komunikacji przejął Marek Dyszy, 52 letni inżynier górnik (w branży górniczej do 1996 roku), były dyrektor Duhabexu, do objęcia nowego stanowiska prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych w Krakowie. (z archiwum portalu chrzanowskiego)
Kto teraz jest prezesem czy vice-prezesem Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych? poszukajcie sobie w necie
0 0
Jaka konkurencja ? To nie jest żadna konkurencja tylko świadome niszczenie LinkBusa. Jeszcze niedawno Stanbus miał raptem ze 3 kursy przez autostrade, a na prosby o zwiększenie liczby odpowiadał że mu sie nie opłaca. Nagle sie opłaca? Kierowca Stanbusa jawnie w busie mówił że obniżą ceny tylko do momentu aż upadnie Link a potem podniosą. A ludzie idą jak barany do tego busa, zamiast poczekać na linka. Mieliśmy czysty, wreszcie na poziomie, z klimą transport do krakowa, to padną i znowu będziemy jeżdżic tłocznymi i bez klimy busami. W zeszłym roku w lecie jak były upały i ludzie dzwonili o klime, odpowiadał że nie pasuje, nie jeździć. W tym roku jak ludzie odeszli w upały do linka, nagle i klima była zawsze. A jeszcze dobre jest to, że bus z pogorskiej kosztuje 8,50 a z zkkm 5 zł. No bo z pogorskiej jeźdźą ludzie co nie trzeba sie o nich starac, i podbierać linkowi to cena została taka sama. Kto na to pozwolił żeby rozkład jazdy zrobić taki że 5 minut przed autobusem. Eh ludzie, za miesiac linka już nie bedzie to zobaczycie jak szybko wprowadzą zmiany busiarze
0 0
Gadżet, no właśnie kilka dni temu czekałem na Polbusa, a też podjechał jedynie Inter. Dziwne to, wygląda jakby Inter obsługiwał kursy Polbusa.
0 0
Na tym polega konkurencja, i tyle w temacie...
0 0
Bus sie nie podstawil na stanowisko, podjechal za to duzy, zolty autokar - wydaje mi sie, ze pisalo na nim inter. Watpie, zeby Polbus zakupił taki pojazd. Taki autokar widzialam tez w piatek ok. 11.30 jak szlam ul. Zielona.
0 0
Gadżet, to o 8:25 oprócz Polbusa jeszcze Inter jedzie do Krakowa? Na stronie Intera nie widzę takiego rozkładu.
0 0
Wykoncza linkbusa, potem podniosa ceny a potem pewnie zas wszystki wroci do tego co bylo rok temu - czyli i ich kursow nie bedzie.
Dziekujemy panie Dyszy, ze zgodziles sie na takie rozklady. To, że masz auto nie oznacza, ze wszyscy maja albo moga sobie pozwalac na codzienna jazde autem do krakowa lub katowic. Polikwidowali nam kursy komunikacji a teraz dopuszczaja do likwidacji kursow u prywatnych przewoznikow.
0 0
linkbus już rezygnuje już ma problemy od wakacji kierowcy rezygnowali i ci fajni i uprzejmi już tam nie pracują teraz tylko zostali ci którzy nie znają budowy autokaru bo jak były upały to klimy nie umieli włączyć i nie są mili .A na wrzesień nie sprzedawali biletów miesięcznych wiec już większość klientów zrezygnowało, a teraz ten nowy rozkład nie trzyma się kupy no stracą klientów na kursie o 6.00 do Katowic bo go niema a dość duża ilość osób jeździła do pracy. Lajkonik jeszcze sie trzyma i stali bywalce jak Polbus Wójcik i Stanbus i PR. Co do linkbusa to się sypie i za dużo zmian maja niestety i nie informują o tym pasażerów np na tablicy rozkładu jazdy
0 0
dzisiaj bylam swiadkiem jak podjechal inter o 8.25 i wyzbieral prawie wszystkich pasazerow na krakow. 3 lub 4 osoby poczekaly na linkbusa. Podobna sytuacja miala miejsce z interem ale do katowic, ludziska sie rzucili a podstawili zwykly busik a nie autokar.
Na przystanku slychac bylo glosny, ze "nowi" wykosza konkurencje - Link Busa, a potem wroci do tego co bylo czyli bilety w gory i redukcja kursów.
Inter kusi bo troche taniej niz Link Bus i glupi ludzie leca. Taka sama sytuacja byla z busami za czasow istnienia PKS-u. Ciut tansze bilety, odjazd chwile przed autobusem pks. PKS zlikwidowano, busy jezdza jak chca, a w weekendy czesciej nie jezdza i teraz ludzie placza obwiniajac wszystkich, ale ze sami reke dolozyli do takiej sytuacji to juz nie widza.
My mozemy podziekowac odpowiedzialnym za wydawanie zgod na zatrzymywanie sie na terenie gminy/przystankach. Po raz kolejny ci od komunikacji pokazuja jak gleboko w dupie maja mieszkancow i pasazerow - co ich oni obchodza bo sami autami sie woza.
Odebrac urzedasom sluzbowe auta i niech na wszelkie szkolenia, spotkania itp zasuwaja komunikacja miejska i prywatnymi busikami.
0 0
Przecież Wójcik Bus jeździł przez A4 do Krakowa jeszcze przed wakacjami, zaczął w kwietniu.
Natomiast biuro prasowe urzędu marszałkowskiego informuje czego urząd nie robi, ale co robi to już nie, bo poza pobieraniem opłaty za wydanie zezwolenia to najwyraźniej nic.
0 0
Linkbus od czwartku ogranicza ilość kursów. Już go wykańczają.
0 0
przypominam sobie ze juz jezdzil stan bus i polbus przez a4 do krakowa jakis czas temu zrezygnowali bo im sie nie oplacalo a teraz???
zmowili sie zeby wykosic linkbusa pozniej podniosa cene albo zrezygnuja
ludzie apeluje nie jezdzic z nimi