Górnicy z kopalni Janina biorą wolne i czekają - przelom.pl

Biznes, edukacja

Zamknij

Górnicy z kopalni Janina biorą wolne i czekają

Michał Koryczan 08:06, 15.07.2019 Aktualizacja: 00:20, 24.10.2025
29 Górnicy z kopalni Janina biorą wolne i czekają

W poniedziałek ma dojść do spotkania zarządu TAURON Wydobycie z przedstawicielami pracowników i związków zawodowych Zakładu Górniczego Janina w Libiążu.

O napiętej sytuacji w libiąskiej kopani pisaliśmy m.in. w ubiegły piątek. Górnicy domagają się wyższych wynagrodzeń.

- Pracownicy z poszczególnych zmian zjechali w piątek na dół w mocno okrojonym składzie. Większość z nich wzięła urlop na żądanie, zwykły urlop taryfowy lub wybicie za sobotę lub niedzielę. Na dół zjechali tylko górnicy potrzebni do utrzymania ruchu na zakładzie. W poniedziałek dalszy ciąg "strajku" - napisał do redakcji "Przełomu" nasz Czytelnik.

Jak informuje Daniel Iwan, rzecznik prasowy Grupy TAURON, ruch na zakładzie jest utrzymywany, podobnie jak przygotowanie robót.

- Mamy do czynienia, podobnie jak w ubiegły piątek, z podwyższoną ilością pobrań dnia wolnego. Kto przyszedł do pracy, ten pracuje, a kto wziął wolne, przebywa na wolnym. Przypominam, że jesteśmy przed spotkaniem zarządu TAURON Wydobycie z pracownikami oraz związkami zawodowymi, które ma się rozpocząć dzisiaj o godzinie 12 - mówi Daniel Iwan.

Materiał wideo z piątkowych wydarzeń pod ZG Janina obejrzycie TUTAJ.

(Michał Koryczan)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (29)

kattebushkattebush

0 0

Mam nadzieję, że Tauron się nie ugnie.

08:13, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dimetzdimetz

0 0

tez tak mysle, przeciez nikt nie bierze slubu z pracodawca. w kazdym innym zakladzie zmienia sie prace a kopacze tylko strajkowac umia.

08:24, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

popieram -@kattebush i @dimetz - dosyć pomocy " kopidołom". Następny dzień bez pracy , bo przecież zwykły " Kowalski" dołoży z podatku !! na 13-tki , barbórki , wczasy dla całej rodzinki, kartki zywnościowe , kredkowe itp.itd... Fablok miał dużo mniej zadłużenia i został zlikwidowany . Pracownicy nie otrzymali wynagrodzeń do dnia dzisiejszego .Żaden strajk nie pomógł. Rząd też nie pomógł.

09:03, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobbob

0 0

hej na stronach przełomu Lipowski Mirosław wykazał dochód z kopalni 140 tys brutto na rok więc jak górnicy zarabiają 2 tys na rękę jak tak nierób ma 9 tys o co w tym wszystkim chodzi . Gdzie są związki i co robią ja wam powiem robią sobie zdjęcia z Szydło i w sejmie a pani premier uratowała Brzeszcze a Janina do piachu taka prawda !!!!

09:38, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

janojano

0 0

Proszę zapytać pana Iwana dlaczego przeszedł z centrali Taurona w Katowicach i ile zarabia.

09:42, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Powtórzę raz jeszcze: w Fabloku działali związkowcy.. I im należy "podziękować" za zniszczenie zakładu pracy..

09:45, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

industrialindustrial

0 0

Nikt Janiny nie zamknie, to kopalnia o największych złożach węgla w Polsce, to po pierwsze. Za bardzo do inwestowania pogłębiono szyb itd. to po drugie. Po 3 w przyszłym roku nowy układ zbiorowy w którym górnicy czy się to podoba operatorowi wtrysku z Valeo Lighting Systems czy kasjerce z Lewiatana czy też nie zarobki wzrosną. Nareszcie! Od 2008 roku nie było żadnych podwyżek. Teraz wyleje się fala hejtu na mnie ale co tam. Polska górnictwem stoi i jeszcze długo stety czy niestety, tego nie wiem stać będzie.

09:53, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

Zakład górniczy "SILTECH" jest pierwszą prywatną kopalnią wegla kamiennego w Polsce. Działalność rozpoczął w 2002 roku. W tym samym roku, po 6 miesiącach wydobyto pierwszą tonę tego surowca. Podstawowy zakres działalności stanowi wydobycie węgla kamiennego oraz jego sprzedaż odbiorcom krajowym. W swojej ofercie ZG SILTECH posiada także prowadzenie robót ogólnogórniczych.
Jan Chojnacki ma od 13 lat w Zabrzu kopalnię i zyski bez względu na rynkową koniunkturę.
Nie ma związków zawodowych – wylicza Jerzy Markowski, były wiceminister przemysłu, były dyrektor kopalni Budryk.
Musimy zarządzać spółką tak, aby mieć zysk, bo nikt nam nie da z budżetu państwa – mówi Dieter Olszok, dyrektor naczelny kopalni Siltech.
Dla Jana Chojnackiego produkcja węgla kamiennego ma sens tylko wtedy, kiedy przynosi zyski. Jeżeli kopalnia Siltech nie będzie zarabiała – po prostu zakończy działalność.

09:55, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@tubylec - i o to dokładnie w tym wszystkim chodzi. Nie ma tych wszystkich przywilejów, dodatków etc. Zrównoważone zatrudnienie. Ale zysk jest. I ludzie pracę mają. Mało tego - nie narzekają na wynagrodzenie. A więc da się.
Zatrudnienie jest zbyt duże, standardy zarządzania są niskie, a węgiel jest wydobywany w sposób nieekonomiczny - taką diagnozę rynkowi węgla kamiennego w Polsce wystawia Maciej Bukowski, prezes Warszawskiego Instytutu Studiów Ekonomicznych. https://www.forbes.pl/wiadomosci/bukowski-w-polsce-wydobywa-sie-za-duzo-wegla/jtw8lp6

10:10, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

W moim przekonaniu adresatem oczekiwań zmian w górnictwie nie są górnicy, pracownicy a zarządy i polityka rządu. Nie odbieracie im prawa wali o swoje. To nie jest ich wina że węgiel jest w naszym kraju w dalszym ciągu podstawowym źródłem energii i nic się tym nie robi. Kolejne cztery lata zmarnowane bezpowrotnie!

10:37, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kattebush nie masz pojęcia o czym piszesz problem polega na przeroście zatrudnienia na stołkach i tam kasę biorą. Trzeba zrobić reorganizację zarządzania. Samych Tauronów jest ok 19. Noi też oczywiście prezesi i cała kadra zarządzająca zastanów się czy to jest wszystko potrzebne.

10:49, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@gggttt - przerost zatrudnienia nie tylko na stołkach jest. Górników również jest za dużo. Tyle, że oni tego nie przyjmują do wiadomości.

11:06, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

@industrial - Nikt nie chce Janiny zamknąć , tylko zrestrukturyzować. Ale Ty wyznajesz zasadę " czy się stoi , czy się leży ...kasa się należy" Przyzwyczajony jesteś z czasów tow. Gierka, a przecież górnicy najbardziej walczyli z komuną. A tu taki obciach.

11:08, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

a3b4a3b4

0 0

Mało zarabiacie to się zwolnijcie. Nikt was na siłę chyba nie trzyma. Pracy pod dostatkiem.

11:29, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

industrialindustrial

0 0

Tubylec pracuje w branży IT. Znajomi tam pracują. Żyjemy w wolnym kraju, chcesz strajkujesz nie chcesz nie strajkujesz.

11:32, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

Do @ industrial - Z Twojego komentarza nie wiem kto pracuje w branży IT, ale ja na pewno nie . Rozumiem , komputer nie poprawił błędu , gdyż musiałby być zaprogramowany na poprawną polszczyznę. Tylko trudno znaleźć programistę w IT , który by to zrobił.

12:01, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kattebush to zaproponuj czym można zastąpić węgiel w możliwie jak najkrótszym czasie i kopalnie same się zamkną i po problemie

12:31, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kill76kill76

0 0

pozwalniać tą całą bande nierobów!!!! do których dokłada całe społeczeństwo

12:45, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kill76. A prąd będziesz miał z gazu, który sam wyprodukujesz

12:57, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

industrialindustrial

0 0

@tubylec komentarz pisałem telefonem, fakt zabrakło przecinka :)

13:13, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@gggttt - kopalnie węgla kamiennego są na całym świecie. Wskaż mi choć jeden kraj, który ma tak doskonale rozwinięty system dodatków. Nikt tutaj nie pisze o zaprzestaniu wydobywania. Ale jeśli coś nie jest rentowne - to po prostu się zamyka. To jest zwykła ekonomia. Tutaj nie potrzeba studiów skończyć. Górnictwo przez dekady było hołubione.

14:35, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kattebush.. Poczytaj też co to bezpieczeństwo energetyczne i zorientuj się ile zarabiają w tych kopalniach o których piszesz pomijając takie kraje jak Chiny i Rosja itp to się zdziwisz i przywileje też sprawdź jakie mają. Jak coś jest mie rentowne to napierw przeprowadza się reorganizację a tu jest co reorganizować.

15:45, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@gggttt - z racji osoby z bliskiego otoczeniaj, która siedzi w górnictwie od lat i temat górnictwa na świecie nie jest jej obcy - posiadam wiedzę. Podejrzewam, że większą niż Ty. Co do reorganizacji - zgadzam się. Zwolnić nadprogramowych górników i po temacie.

16:02, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kattebush jeszcze musisz się dużo nauczyć skoro masz taką szeroką wiedzę to zaproponuj rozwiązanie. Zamknąć jest najprościej a później kupować węgiel za granicą i być na czyjejś łasce. TRZEBA OGRANICZYĆ TYCH WSZYSTKICH PRZYDUPASÓW CO SIEDZĄ NA POWIERZNI KOALNI I DYREKTORÓW OD SPRAW WSZELALICH. Tu trzeba szukać ekonomi ale ty tego nie ogarniasz.

16:22, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@gggttt - przede wszystkim nie krzycz. Jak widać na załączonym obrazku - Ty nie ogarniasz prostych zasad ekonomii. Kopalnie od zawsze były nierentowne. W dalszym ciągu nam opłaca się sprowadzać węgiel. Cały czas jesteśmy na czyjejś jak Ty to określasz łasce. Rozwiązanie jest proste: restrukturyzacja. I szukanie innych źródeł energii. A nie dotowanie czegoś, czego nie można uratować. Z jednym z Tobą się zgodzę - przydupasi i dyrektorzy od spraw wszelkich do usunięcia. Wraz z przywilejami zwykłych górników. Tak na marginesie - jakiś 15 minut temu rozmawiałam z sąsiadem, górnikiem z "Janiny". Nie strajkuje. Nie dlatego, że się boi. Po prostu uważa, że na prawdę górnicy mają dobrze i niektórym się w głowach poprzestawiało. Mało tego. Ci co nie chcą strajkować - są delikatnie mówiąc przez swoim "kamratów" znienawidzeni. I sporo górników nie chce strajkować. A sąsiad jest zwykłym górnikiem. Tyle w temacie.

16:32, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggtttgggttt

0 0

kattebush nie krzyczę przykro mi, że słyszysz jakieś krzyki. Może za bardzo łopatologicznie chciałem Ci to wytłumaczyć. Poddaję się i życzę powrotu do zdrowia

16:56, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

@gggttt - zabierasz głos w dyskusji nie znając podstawowych zasad poruszania się w Internecie. Netykieta jest Ci obca - sugeruję douczenie się w tym zakresie. Cieszę się, że kończysz dyskusję. Jak się nie ma nic mądrego do napisania - faktycznie lepiej milczeć.

17:03, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

industrialindustrial

0 0

@kattebush jak Ty mnie teraz zaimponowałaś..

19:14, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

industrialindustrial

0 0

Jak Beata "nam się należy" :)

19:14, 15.07.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%