Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Prawie połowa Polek nie wybiera się na wybory

30.09.2023 17:00 | 4 komentarze | 1 952 odsłona | Tadeusz Jachnicki
Koalicja organizacji społecznych - Inicjatywa Głos Kobiet rozpoczęła kampanię profrekwencyjną „To Twój Wybór".
4
Prawie połowa Polek nie wybiera się na wybory
Plakat Inicjatywa Głos Kobiet
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas
Organizacje tworzące koalicję angażują się w obronę i promocję praw kobiet. Akcja ma za zadanie zwiększyć świadomość Polek, że oddając głos w wyborach parlamentarnych 2023, zyskują wpływ na kwestie, które mają dla nich fundamentalne znaczenie.

Z sondażu Ipsos wynika bowiem, że pewność udziału w wyborach deklaruje jedynie 55 proc. respondentek w wieku 18-39 lat i 56 proc. w wieku 40-59 lat.

Celem wyżej wspomnianej kampanii jest uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych. Akcja prowadzona jest przy wsparciu Fundacji Batorego oraz specjalistów ds. komunikacji, pracujących pro bono.

- Jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału. Chcemy, aby młode kobiety zdały sobie z tego sprawę. Polki w wieku 18-34 to ponad 3,6 mln obywatelek (według spisu GUS z 2022 roku), czyli dwa razy tyle ile wynosi ludność stolicy. To naprawdę potężna siła - mówi w rozmowie z fundacją Zofia Sanejko z Inicjatywy Głos Kobiet.

Na stronie www.twojwybor.pl są dostępne materiały do pobrania wraz z zachętą do włączenia się do kampanii zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji.