Nie masz konta? Zarejestruj się

Chrzanów

Technolog NASA Les Johnson przyjedzie do Chrzanowa

18.09.2023 18:00 | 2 komentarze | 3 210 odsłony | Tadeusz Jachnicki
Czy możemy udać się do gwiazd? Zainteresowanie podróżą na planetę krążącą wokół innej gwiazdy wydaje się obecnie większe niż kiedykolwiek od początku ery kosmicznej.
2
Technolog NASA Les Johnson przyjedzie do Chrzanowa
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Katalog planet pozasłonecznych sięga obecnie tysięcy. Wraz z pojawieniem się projektu Breakthrough Starshot (wart 100 milionów dolarów wysiłek ma na celu opracowanie technologii niezbędnych do wysłania statku kosmicznego do najbliższej gwiazdy), wielu zadaje sobie pytanie, czy taka podróż może być możliwa.
Podczas spotkania w Chrzanowie Les przedstawi podsumowanie wyzwań i możliwości, w oparciu o prawdziwą naukę, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Les Johnson jest futurystą, autorem i technologiem NASA. Jest członkiem-założycielem Interstellar Research Group, członkiem Międzynarodowej Akademii Astronautyki, członkiem British Interplanetary Society, członkiem National Space Society i został przyjęty do MENSA.

Jest też autorem kilku powieści science fiction i wielu popularnonaukowych książek non-fiction o kosmosie i jego eksploracji, w tym niedawno opublikowanej książki A Traveler's Guide to the Stars wydanej przez Princeton University Press.

Na co dzień pracuje w Centrum Lotów Kosmicznych NASA George'a C. Marshalla w Huntsville w stanie Alabama, gdzie pełni funkcję głównego badacza technologii stojącej za pierwszymi planowanymi w USA międzyplanetarnymi misjami kosmicznymi z wykorzystaniem żagla słonecznego. Podczas swojej kariery w NASA pełnił funkcję kierownika Biura Programów i Projektów Kosmicznych, Projektu Technologii Napędów Kosmicznych oraz Projektu Badań Napędów Międzygwiezdnych.

Spotkanie „Podróż do gwiazd" z Les Johnsonem organizuje Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie. Zaprasza na nie 20 września o godz. 17:00. Spotkanie będzie odbywać się w języku angielskim z tłumaczeniem.

Więcej o technologu z NASA przeczytasz TUTAJ