Przejazd pod przebudowanym wiaduktem na Krakowskiej został otwarty. Z powodu ograniczeń, nie mogą pod nim kursować autobusy mające ponad 3 metry wysokości. Czy może sięto zmienić?
W piątek, 3 lutego został otwarty przejazd pod zmodernizowanym wiaduktem kolejowym na ul. Krakowskiej w Chrzanowie.
Obowiązuje tam zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad trzech metrów. Mimo że prześwit wiaduktu został powiększony o 16 cm w stosunku do starego obiektu.
Zakaz dotyczy więc także sporej części autobusów obsługujących linie ZKKM Chrzanów, mających ponad trzy metry wysokości (najwyższy pojazd ma 3,25 m). Chodzi głównie o autobusy na sprężony gaz ziemny, mające na dachu zbiorniki na paliwo.
Jak mówi przewodniczący zarządu ZKKM Marek Dyszy, został złożony wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o umożliwienie przejazdu pod wiaduktem dla pojazdów komunikacji publicznej.
- Poprosiłem o potraktowanie sprawy jako pilnej, argumentując to niedogodnościami dla społeczności lokalnej i pasażerów. Jeśli wniosek nie zostanie uwzględniony, to pojawi się konieczność wdrożenia objazdów, co znacznie wydłuży pracę przewozową i czas podróży, powodując niezadowolenie pasażerów. Poza tym znacznie podwyższy to koszty funkcjonowania transportu zbiorowego - mówi Marek Dyszy.
Po otrzymaniu zgody, ZKKM zamierza przeprowadzić próbę przejazdu autobusu pod wiaduktem na Krakowskiej.
Do tego czasu autobusy linii 9 i 15 kursujące z Trzebini będą jeździły północno-wschodnią obwodnicą Chrzanowa aż do dworca ZKKM przy ul. Zielonej, omijając przystanek Chrzanów Trzebińska.
Autobusy innych linii nadal będą dojeżdżać na dworzec tymczasowy przy ulicy Wyszyńskiego.
Jedynie pojazdy kursujące na liniach 8 i 38, które mają wysokość poniżej trzech metrów, powinny w niedługim czasie zacząć jeździć pod wiaduktem na Krakowskiej i dalej na dworzec przy ul. Zielonej.
Czytaj również
Klub piłkarski czeka walka o utrzymanie i przetrwanie
Zapadlisko na stadionie piłkarskim w Trzebini
Piłkarki ręczne z całej Polski zagrają w Libiążu
Nagrody czekają na sportowców, trenerów i działaczy
Przebudowa zabytkowych wiaduktów kolejowych w Chrzanowie potrwa dłużej (WIDEO, ZDJĘCIA)
Mniej pieniędzy na sport w gminie Libiąż. Kluby poznały wysokość dotacji
17.12.2024
MALOWANIE, tapetowanie. Krótkie terminy., Tel. 784...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
Makariusz19:44, 03.02.2023
0 0
Nie dało się dogadać? Wybrać jeszcze trochę więcej, lub zaprojektować inaczej ten wiadukt aby był "chudszy" o kolejne centymetry? PKP, ZKKM, Burmistrz, nadzór budowlany itd. Wszyscy niby grają w tej samej orkiestrze na rzecz Polski i Polaków, a robią wiecznie coś na przekór, utrudniają, jakby byli przeciwnikami. Technicznie dziś wszystko się da zrobić, już nawet parasol w ... jakiś chińczyk ponoć otworzył, a w Polsce ciągle pod górę, ciągle jakaś niekompetencja i bezsens, absurd. Niestety, następcy Barei nie mamy. 19:44, 03.02.2023
jgb19:58, 03.02.2023
0 0
Teraz się obudzili .Prostej sprawy nie dało się załatwić ? Rozliczyć zarząd ZKKM 19:58, 03.02.2023
jakur20:02, 03.02.2023
0 0
Najwyższy autobus to 25cm prześwitu. Mężczyzna powie aż, kobieta powie tylko. 20:02, 03.02.2023
stary zgred20:05, 03.02.2023
0 0
Przecież to jest kabaret. To jak te autobusy kupowali, to nie wiedzieli po jakich drogach będą jeździć? Dobrze, że jak kupowali, to miasto Londyn nie urządziło wyprzedaży po okazyjnych cenach, bo mogli się napalić na okazję i kupić piętrowe. No to teraz sprzedać te cuda nowoczesności i kupić tradycyjne ale niższe i tyle. 20:05, 03.02.2023
hotin20:24, 03.02.2023
0 0
Wystarczy wymienić tabor na odpowiedni,a nie szukać sensacji. 20:24, 03.02.2023
Gość3020:34, 03.02.2023
0 0
Hotin ... masz pieniądze !!! kupisz autobusy !!! łatwo się mówi . 20:34, 03.02.2023
Promil_pl20:56, 03.02.2023
0 0
Jaja. To przepraszam żaden fachowiec z urzędu czy starostwa nie opiniował tego projektu? Teraz będą wnioski do wykonawcy? PZD co na to? 20:56, 03.02.2023
endriu6420:56, 03.02.2023
0 0
To po co kładli asfalt ?! Byłoby wyżej i git :))) .Takie jaja to tylko w Chrzanowie ! 20:56, 03.02.2023
Sunflower21:32, 03.02.2023
0 0
Żart?? 21:32, 03.02.2023
Adaś Niezgódka21:46, 03.02.2023
0 0
Ten kraj kiedyś sam się zaora. 21:46, 03.02.2023
hotin21:54, 03.02.2023
0 0
A moz,e wyatrczy tylko spuścić powitze z kól,by dokończyć kurs 21:54, 03.02.2023
Toed06:19, 04.02.2023
0 0
Czegoś tu nie rozumiem - może ktoś mógłby to wyjaśnić: Jeżeli stary wiadukt miał prześwit mniejszy o 16 cm i wszystkie (?) autobusy ZKKM mogły pod nim przejeżdżać na mocy specjalnego zezwolenia GDDKiA, bo się pod nim mieściły, to dlaczego takiego zezwolenia nie miałby ZKKM dostać dla nowego (wyższego) wiaduktu - po dokonaniu próbnych przejazdów i różnych formalnościach? Może tak było uzgodnione od początku a cała ta wrzawa to bicie piany medialnej? 06:19, 04.02.2023
AAA07:38, 04.02.2023
0 0
@Toed: A nie pojawiła się tam czasem po remoncie kamera? 07:38, 04.02.2023
stary zgred07:54, 04.02.2023
0 0
Czyli mamy drogę krajową, na której nie mieści się autobus, a na powiatowych i gminnych się mieści. Ciekawostka taka. Czyli w tym pięknym miasteczku, powiatowym zresztą, jedyną drogą, którą większe, ale mieszczące się w normatywach pojazdy, mogą "przedrzeć się" z jednej strony torów na drugą stronę torów jest autostrada, której prywatny zarządca latami marzył o likwidacji zjazdów i zostawieniu tylko jednego. I nic, żadnej reakcji władz. Piękny kraj, tyle że biedny. Zwłaszcza umysłowo biedny. 07:54, 04.02.2023
OKO08:13, 04.02.2023
0 0
Największa sensacja w Chrzanowie
Godzina 10.00 Pan Łukasz Dulowski 1 artykuł, godzina 20.00 Pan Michał Koryczan 2 artykuł i jest w końcu: największy fachowiec, celebryta z ZKKM Pan M.D. Oznajmia, że złożył wniosek do GDDKiA, temu Panu wszyscy wierzymy. W ostatnim czasie powiedział, że podnosi cenę biletów na przejazdy autobusami na terenie działania ZKKM i co?, od 1 lutego podniósł. Mam pytanie? Gdzie ten Pan był jak trwały prace przy budowie wiaduktu, może najwyższy czas rozliczyć tego Pana za całość związaną z komunikacją na terenie naszych gmin (może najwyższy czas przejść na emeryturę i nie szkodzić mieszkańcom). Chyba nadszedł czas na ludzi młodych, wykształconych, znających się na temacie, wybranych w otwartym konkursie a nie z nominacji.
08:13, 04.02.2023
Internauta08:57, 04.02.2023
0 0
Gratulacje dla Gminy i ZKKM! Modernizacja wiaduktu, która miała usprawnić przejazdy spowoduje, że będzie tylko gorzej... 08:57, 04.02.2023
Promil_pl09:20, 04.02.2023
0 0
Jest taka instytucja co się zowie Powiatowy Zarząd Dróg i czymże się ma zajmować: "... zgodnie z otrzymanym od Starosty Chrzanowskiego upoważnieniem Dyrektor PZD realizuje zadania organu zarządzającego ruchem drogowym na drogach publicznych powiatowych i gminnych Powiatu Chrzanowskiego w oparciu o art. 10 ustawy prawo o ruchu drogowym i stosowne rozporządzenia." No gdzie Pan dyrektor Żuradzki był i co robił aby kolejnego cyrku na całą Polskę nie było? http://pzd-chrzanow.pl/czym-zajmuje-sie-pzd/ 09:20, 04.02.2023
Tomekk10:11, 04.02.2023
0 0
i co po remoncie wiaduktu na Siennej okaże się że autobusy też nie mogą przejeżdzać? To dla kogo te wiadukty remontujecie chyba dla wybranych. To co to teraz Transgór ma kupić autobusy o mniejszej wysokości bo nie potrafią zrobić wiaduktu o odpowiedniej wysokości? 10:11, 04.02.2023
Registered User10:15, 04.02.2023
0 0
Ulica Krakowska w Chrzanowie podlega zarządowi GDDKiA oddział w Krakowie i PZD nią nie administruje. Wiadukty w Chrzanowie zostały przebudowane na maksymalną wysokość na jaką pozwalała linia kolejowa. Na wysokość ponad dopuszczalną dla samochodów skrajnię (4 m) przebudowano wiadukty na Powstańców Styczniowych i na Kadłubku. Na Sikorskiego ograniczenia nie było nigdy, a teraz powinna dojść jeszcze Sienna. Przy tej szerokości jezdni i chodników nie da się zrobić lżejszej konstrukcji. Jak ktoś chciał mieć wyżej to trzeba było zrezygnować z chodnika albo pasa ruchu. Jeśli ZKKM posiadał zezwolenie na przejazd przy poprzednim, niższym,wiadukcie, to co się z nim stało? Wygasło? Oznakowanie wysokościowe na Krakowskiej nie wisi od wczoraj. Wisiało już jak się jeździło po "klepisku". 10:15, 04.02.2023
Promil_pl10:59, 04.02.2023
0 0
@ User, Nie chodzi o zarząd nad drogą a partycypacje w tym co się dzieje na terenie gminy i powiatu. I zdaje sie że ta droga jest drogą publiczną a jeśli jest to PZD ma obowiązek uczestniczyć w tym co się z tą i innymi drogami dzieje. Równie dobrze mogli zamurować przejazd i co? Też wszyscy dookoła by stali i klaskali? Poza tym nie po to cysterna wjechała pod wiadukt i o mało Chrzanów nie wyleciał w powietrze aby teraz przerabiać "powtórkę z rozrywki". Idąc dalej czy problem dotyczy konstrukcji. Drogi nie dało sie obniżyć, pogłębić a przejazdu lekko podnieść w tym miejscu? Kto za tego bubla poniesie odpowiedzialność w Chrzanowie? KTO się pytam?! 10:59, 04.02.2023
Antypod12:06, 04.02.2023
0 0
brawo maciaszek i dyszy! a pogonić to nieudolne towarzystwo na cztery wiatry!!! wiecej maciaszku siedź w radach nadzorczych to kolejne ważne sprawy dla mieszkańców ci umkną!! KOmpromitacja!!! chyba żeś tak zgłupiał równając do poziomu twojego lidera szymusia hołowni od śmieciarki 12:06, 04.02.2023
Musashi13:23, 04.02.2023
0 0
POjeby 13:23, 04.02.2023
Kapitan BoIs15:23, 04.02.2023
0 0
@Registered User @Toed problem nie spowodował znak który wisiał tam wcześniej, nie spowodowała też skrajnia bo jest teraz większą tylko bariera na 3m która wisi teraz pod wiaduktem ;) Jej po prostu nie da się bezkarnie zignorować tak jak znaku. Tym samym nie da się uprawiać januszostwa, jakośtobędzizmu polskiego bez jej zdjęcia. I dlatego jest imba i wniosek o tabliczkę pod ograniczeniem, wyłączającą autobusy. Smutne, że bylejactwo, olewanie przepisów i homo sovieticus wiecznie żywe.
Ja jednak bym nie odpuścił na miejscu dziennikarzy i dotarł do zatwierdzonej organizacji ruchu. Ponieważ na tej drodze był dotychczas prowadzony ruch autobusowy, to do decyzji administracyjnej zatwierdzającej zmianę organizacji ruchu, powinna być dołączona opinia przewoźnika lub brak jego uwag do projektu. Decyzja ta powinna zostać wydana do wglądu na żądanie. Wyjdzie szydło z worka. 15:23, 04.02.2023
master5016:43, 05.02.2023
0 0
śmiechu warte hahahaha 16:43, 05.02.2023
AAA17:06, 05.02.2023
0 0
Faktycznie, teraz jest nowa kamera ustawiona wprost na wiadukt. Wg taryfikatora: B-16 "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad m" – mandat 150 zł i 2 pkt karne. 17:06, 05.02.2023
Toed19:04, 05.02.2023
0 0
Wypada mi skorygować moją poprzednią wypowiedź, bo napisałem ją po pobieżnym przeczytaniu artykułu i skupiłem się na informacji, że nowy wiadukt ma większy prześwit niż jego poprzednik, zatem uznałem, że formalne zezwolenie dla autobusów ZKKM to tylko kwestia czasu. Jednak z przytoczonej wypowiedzi prezesa ZKKM wynika, że nie wie on, jaka będzie decyzja GDDKiA w tej sprawie - i to jest informacja zaskakująca. Czyżby dotychczas nie uzgadniano tej sprawy? Przypominam zatem z pełnym poparciem to, co napisał @Kapitan Bols: >>Ja jednak bym nie odpuścił na miejscu dziennikarzy i dotarł do zatwierdzonej organizacji ruchu<<. Powinniśmy się dowiedzieć, kto, kiedy i co zatwierdził! Czy Redakcja Przełomu zdobędzie się na kontynuację tematu tj. zdobędzie i upubliczni informacje o tej sprawie? A przy tej okazji: UM Chrzanów ma stronę internatową - podobno przeznaczoną dla mieszkańców. Czy nie mógłby przedstawiać tam do wiadomości i opinii mieszkańców dokumentów dotyczących takich inwestycji? Np. teraz chciałbym też zobaczyć dokumentację wiaduktu nad ul. Sienną i drogi pod tym wiaduktem. Czy ktoś (Przełom?) jest w stanie to załatwić? 19:04, 05.02.2023
Toed19:21, 05.02.2023
0 0
A przy tej okazji chciałbym zwrócić uwagę zainteresowanych, że UM Chrzanów ma stronę internetową (podobno nowoczesną i drogą), Czy nie mógłby tam zamieszczać do wiadomości i opinii mieszkańców Gminy Chrzanów informacji o takich inwestycjach, ich dokumentacji, itp. Np. teraz chciałbym też zobaczyć dokumentację dotyczącą wiaduktu nad ulicą Sienną i drogi pod tym wiaduktem. Czy ktoś (Przełom - ?) jest w stanie to załatwić? 19:21, 05.02.2023
lll19:48, 05.02.2023
0 0
Czyli jak przez kilkanaście lat było ograniczenie na wiadukcie 3,0 m przez które przejeżdżały wszystkie autobusy ZKKM-u, gdy teraz autobusy przejeżdżają pod wiaduktem na ul. 29 Listopada gdzie jest ograniczenie do 2,7 m, to ja się pytam gdzie był i gdzie jest Dyszy? Dlaczego wtedy łamali przepisy, a teraz nagle tacy świętobliwi? To wszystko jest grubymi nićmi szyte i mam na to swoją teorie a redakturzy z gadzinówki, żeby drążyć temat to tylko bardziej ludzi straszą, przykre to. 19:48, 05.02.2023
stary zgred09:02, 06.02.2023
0 0
Któryś z kolei dowód na to, że przebudowę linii robiła kolej, więc robiła "pod siebie", pod swoje potrzeby. Jak ten wiadukt w Młoszowej. Dla kolei jest wszystko jedno, jaki będzie prześwit pod wiaduktem, więc robiąc projekt pominęła ten "szczegół", bo większy prześwit to by była konieczność podniesienia torowiska, a to zwiększało koszty. Z punktu widzenia kolei; niepotrzebnie. W Tarnowie, w ramach tej przebudowy wybudowano wiadukt o prześwicie coś około metra. Kolej zrobiła swoje; filary, przyczółki, torowisko, a zarządcy drogi nie zrobili reszty (z braku kasy pewnie), to zostało jak zostało. Kilka lat tak było (jest?). Przebudowa linii Kraków -Trzebinia - Oświęcim ślimaczy się już jakieś kilkanaście lat (od decyzji i planów) pewnie i w tym czasie nikt z zarządzających tym pięknym regionem nie potrafił pojechać do Warszawy i "wycyganić" uwzględnienia w planach przebudowy interesów gmin, czyli wysokości prześwitów, ilości przepustów itp. A jak się okazuje, wystarczyło nieco "postękać" i kasa na wiadukt w Młoszowej znalazła się. 09:02, 06.02.2023