Zgodnie z przetargiem miała być gotowa do końca 2023 roku. Aktualnie jest już kładziony asfalt od strony Chrzanowa.
Nowa trasa została poprowadzona równolegle do Krakowskiej (DK 79), następnie przecina ul. Gwardzistów w Byczynie (droga na Koźmin i Balin) i za Byczyną łączy się z powrotem z Krakowską (DK 79).
Jej długość to 1,3 km. Najefektowniejszą częścią jest natomiast 166-metrowy wiadukt nad ul. Gwardzistów, czyli właśnie estakada.
Jak już wcześniej informowaliśmy, dzięki tej inwestycji ma się poprawić bezpieczeństwo w centrum Byczyny, bo już nie będzie tamtędy przejeżdżać tyle samochodów co obecnie.
Według założeń, estakada poprawi też płynność ruchu. Obecnie, w warunkach zimowych, ciężkie pojazdy zatrzymujące się na światłach w Byczynie (skrzyżowanie Krakowskiej z Gwardzistów) miały potem problem z pokonaniem stromego podjazdu w kierunku Chrzanowa.
[WIDEO]7228[/WIDEO]
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Ta estakada z drogą doprowadzającą powstanie szybciej niż 10 metrów drogi pod którymkolwiek wiaduktem w Chrzanowie. To pokazuje jaka zapaść jest pomiędzy Chrzanowem i Jaworznem od wielu lat. Dobitnym przykładem jest komunikacja miejska ale także tego typu inwestycje jak opisane tutaj.
0 0
Ale co Ty porównujesz niebo do ziemi? Chrzanów to zapyziały grajdoł bez przyszłości, to samo Trzebinia i reszta powiatu. Władza robi różnicę, Jaworzno ma inteligentną władzę z ambicjami od bardzo dawna, a u nas jedynie zmieniają się partyjne pachołki, którym zależy na comiesięcznym wynagrodzeniu.
0 0
Tak to już jest jak ma się burmistrza z fejsbuka. Stylówa na inteligencika jest, tylko działań nie ma. A głównym problemem jest przeganianie "Kuchcika" i spółki z wymarłych alei.
0 0
Tak to już jest jak poniżej komentujący porównują inwestycje jednego zarządcy tj pkp plk w Chrzanowie do inwestycji gddkia bo to budowa obwodnicy... I jeden inwestor i drugi nie ma nic wspólnego z działaniami miasta i powiatu, i miasto i powiat nie ma nic do tych inwestycji bo nie są nawet częściowo finansowane z ich budżetów... Ot taka nieznajomość wasza... Ale szydzić i wyśmiewa można a co ze bez powodu... Nie niebronie tu chrzanowa za ogólna masakrę dróg miejskich i powiatowych np. Al. Melina itp... Ale trzeba wiedzieć za co kto odpowiada jak wytyka mu się bledy
0 0
No dobra, to czekam na wyliczenie sukcesów i inwestycji w Chrzanowie i okolicy w ciągu ostatnich 5 lat (pseudo-tężnie w każdej wiosce się nie liczą, bo to najłatwiejszy "wyprowadzacz" pieniędzy do prywatnych kieszeni. Jeśli będzie za co chwalić, to pochwalimy, ale nie zakłamujmy rzeczywistości.
0 0
DuszekPL, ale ktoś o te inwestycje zabiega, stara się aby powstały. To właśnie robić mają władze miast czy gmin. Czy ktoś tu napisał o finansowaniu? W Trzebini już chyba z 20 lat "zabiegają" o obwodnice a jej nie ma i nie będzie póki co.
0 0
Tak w Trzebini też "zabiegali" o budowę nowego kotła na elektrowni i powstanie kopalni na jej potrzeby. Puste gadanie danych władz, które później swoją nieudolność przykrywają nic nie znaczącymi inwestycjami, np wspomnianymi tężniami. Dziś już wiemy, że nie będzie nowych miejsc pracy i nie uda się uratować elektrowni, ale w swoje CV wpiszą nic nie warte "zasługi", jakaś strzelnica pneumatyczna, gdzieś tam budowa stacji paliw czy KFC... Może jakiś nowy market.
0 0
Budowa obwodnicy Trzebini jest zablokowana koncesja na a4 Kraków Katowice... I dlatego koniec jej budowy jest planowany na 2027 kiedy to wygasa koncesja...
0 0
@DuszeKPL - akurat w przypadku miasta na prawach powiatu (Jaworzno) za drogi krajowe na ich terenie nie odpowiada GDDKiA tylko samo miasto. Także obwodnica Byczyny jak i cały nowy przebieg DK79 na terenie Jaworzna to tylko i wyłącznie zasługa Silberta
0 0
Tak po prawdzie to cały ten powiat chrzanowski nie ma już racji bytu, bo Chrzanów traci już resztki cech "stolicy" powiatu. Ludzie z otaczających gmin do Chrzanowa jadą niemal wyłącznie załatwiać sprawy urzędowe (te "powiatowe"), a za chwilę większość będą załatwiać przez internet. Do kina, na zakupy, na imprezy sportowe czy rozrywkowe gdzie indziej. Nie, żeby celowo omijali Chrzanów, tylko tam nic nie ma; kina porządnego nie ma, obiektów handlowych z prawdziwego zdarzenia czy rekreacyjnych nie ma, stadionu, hali i przede wszystkim klubu sportowego, który na trybuny ściągnąłby kogoś więcej niż krewni i znajomi zawodników nie ma. Wszystko prawie zatrzymało się na połowie lat 70-tych XX wieku, kiedy to Chrzanów miał być wiodącym ośrodkiem zachodniej części dawnego województwa krakowskiego i tak dogorywa. W nowym województwie jest piątym kołem u wozu i nie stara się aby cokolwiek z tym zmienić. To i dróg nie będzie za dużo. Tylko gdzie te gminy rozparcelować.
0 0
Nie mogę się nadziwić tym inwestycjom w polskim Norylsku, właśnie znowu nie działa https://businessinsider.com.pl/biznes/blok-w-jaworznie-znow-stanal-znow-klopot-z-odzuzlaczem/l1ntgef?utm_source=tw_bi&utm_medium=social&utm_campaign=onetsg_fb flagowa obiekt za 6 mld, który więcej nie działa niż działa. Również podziwiam hyperlopy, centra przesiadkowe w Szczakowej czy super wyrąb 300 ha lasu pod fabrykę widmo marzycieli z pisu. Tymczasem lokalne zakompleksione nieuki podniecają się pseudo estakadą, która to zeszpeci obraz tej wiochy na wieki, nic tylko kawa i delektować się kabaretowi na tym marnym portalu.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz