Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

W jaki sposób efektywnie szukać pracy?

27.05.2022 15:08 | 0 komentarzy | 1 810 odsłona | red

Materiał promocyjny

Szukanie pracy to spore wyzwanie, wymagające nie tylko czasu, lecz także samozaparcia, odpowiedniej organizacji oraz zaangażowania. Obecnie może się wydawać, że znalezienie zatrudnienia nie jest trudne. Niestety w rzeczywistości czasami ciężko znaleźć pracę z atrakcyjnym wynagrodzeniem i dobrymi warunkami.
0
W jaki sposób efektywnie szukać pracy?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Podstawowe zasady poszukiwania pracy

Prawie każdy przynajmniej raz w życiu szukał pracy. W praktyce wiele osób poszukuje nowego zatrudnienia co najmniej co kilka lat, a czasami nawet co kilka miesięcy. W niektórych branżach zmiana pracy to podstawa dalszego rozwoju. Oczywiście zdarza się, że znalezienie innego zatrudnienia jest konieczne nie tylko ze względu na chęć zdobycia lepszego wynagrodzenia lub atrakcyjniejsze warunki, lecz także dlatego, że dana osoba straciła pracę lub została zwolniona. Obecnie oferty pracy można znaleźć przede wszystkim w Internecie. Najlepiej zaglądać na portale z ogłoszeniami regularnie, codziennie lub co dwa dni. Podstawowe działania związane z poszukiwaniem pracy:

  • stworzenie CV wysokiej jakości – dokument powinien być czytelny i estetyczny, najlepiej ze zdjęciem;
  • (dodatkowo) przygotowanie listu motywacyjnego lub portfolio, które jest przydatne np. w pracy architekta, programisty, copywritera, grafika;
  • zawężenie poszukiwań do wybranej branży i stanowiska, aby szukać tylko konkretnych ofert;
  • na początek warto stworzyć swój profil w mediach społecznościowych oraz na portalach z ofertami pracy – czasami pracodawcy piszą bezpośrednio do kandydatów;
  • dobrze jest też zapytać znajomych o to, czy nie słyszeli o jakichś ofertach zatrudnienia.

Kandydat powinien przygotować cały plan szukania pracy. W końcu nie chodzi o to, aby wysłać swój życiorys dwa razy w odpowiedzi na tę samą ofertę lub do firmy, w której w ogóle nie chce się pracować.

Samodzielnie czy z pomocą agencji?

Pracy można szukać samodzielnie, wysyłać swoje CV bezpośrednio do pracodawców. Innym rozwiązaniem jest współpraca z agencją zatrudnienia/pracy tymczasowej. Taka opcja świetnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku kandydatów poszukujących pierwszej pracy lub powracających na rynek po kilku latach przerwy. Agencja zatrudnienia zwykle ma dostęp do większej liczby ofert, a tym samym może pomóc w szybkim znalezieniu pracy. Warto jednak pamiętać, że wynagrodzenie w tym wypadku bywa nieco niższe niż to, które kandydat otrzymałby bezpośrednio od pracodawcy.

Telefon od pracodawcy – i co dalej?

Po otrzymaniu telefonu od pracodawcy kandydat powinien przygotować się na rozmowę rekrutacyjną. Obecnie bardzo często firmy tworzą rekrutacje wieloetapowe, zajmujące sporo czasu. Pierwszym etapem jest rozmowa wstępna, drugim zadanie próbne lub test kompetencji, a trzecim spotkanie z samym pracodawcą. Kandydat powinien więc mieć sporo czasu, zwłaszcza jeśli bierze udział w kilku procesach rekrutacyjnych.

Materiał promocyjny