Eksperci E-Katalogu opowiedzą o cechach trzech najpopularniejszych elektrycznych urządzeń trakcyjnych: gyroboardów, hulajnóg elektrycznych i rowerów elektrycznych.
Gyroboard
Gyroboardy (są również segwayami) wyglądają jak podwójna platforma z kołami po bokach, czasami uzupełniona o drążek kierowniczy. Są lekkie, kompaktowe, zwrotne i co najważniejsze bezpieczne: specjalne czujniki zapewniają automatyczne wyważanie platformy, zapobiegając utracie równowagi przez jeźdźca. Są łatwe do kontrolowania - wystarczy lekko przechylić ciało w odpowiednim kierunku.
Silnik elektryczny pozwala pokonać podniesienia do 15° i przyspieszać do 20-30 km/h, średnia rezerwa mocy wynosi od 20 do 40 km. Niektóre gyroboardy elektryczne (na przykład LikeBike Plus) są wyposażone w duże koła, które zapewniają dobrą drożność nie tylko na asfalcie, ale także na trawie lub gruntowych szlakach.
Gyroboardy nie są najdroższą przyjemnością. Porównywarka cen E-Katalog prezentuje wiele modeli z ceną około 450 zł, a za 600 zł można stać się posiadaczem bardzo zaawansowanego urządzenia.
Hulajnogi z wbudowanym silnikiem elektrycznym i akumulatorem mogą poruszać się zarówno w sposób tradycyjny (odpychając je stopą od podłoża), jak i samodzielnie. Niektóre modele oferują również hybrydowy tryb jazdy, w którym silnik służy do zwiększenia ciągu.
Maksymalna prędkość hulajnóg elektrycznych może wynosić od 20 do 50 km/h, rezerwa mocy sięga 20-60 km. Jednocześnie takie modele ważą niewiele więcej niż zwykłe hulajnogi, co ma znaczenie dla wygody transportu.
Ceny hulajnóg elektrycznych dla dorosłych w internecie zaczynają się już od 900 zł, za model o dobrych parametrach (rezerwa mocy od 30 km, prędkość - co najmniej 30 km/h) trzeba będzie zapłacić co najmniej 2000 zł.
Po co roweru silnik? W niedrogich modelach on służy do wspomagania pedałowania, to znaczy pozwala na przykładanie mniejszego wysiłku podczas kręcenia pedałami. W droższych i mocniejszych rowerach silnik elektryczny może sam zapewnić jazdę, a rezerwa mocy sięga 30-100 km.
Niewątpliwą zaletą rowerów elektrycznych jest to, że nie są one tak uzależnione od akumulatora jak inne rodzaje transportu elektrycznego. Nawet z rozładowaną baterią można jeździć jak na zwykłym rowerze, choć dość masywnym. Skuter elektryczny również ma tę funkcję, ale na nim nie da się dojechać tak daleko, jak na rowerze.
Wadą rowerów elektrycznych jest wysoka cena: najprostsze rowery elektryczne według E-Katalogu kosztują w Internecie około 2400 zł, a średnia cena takich urządzeń przekracza 4400 zł. Kolejną wadą są jego solidne gabaryty i waga na poziomie 20-30 kg: zaciągnięcie takiego olbrzyma do biura czy mieszkania przyjaciół może być bardzo problematyczne, a jazda pod górę z niesprawnym silnikiem zamienia się w test na wytrzymałość.
14.11.2024
Poszukujemy Sprzedawcy (Konsultanta Medycznego) do...
14.11.2024
ODSTĄPIĘ dobrze prosperujący Sklep Odzieżowy - Chr...
08.11.2024
WYCINKA drzew, karczowanie, zrębkowanie. Minikopar...
08.11.2024
DREWNO opałowe, zrębki. Transport. Tel. 572-632-99...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz