Wkrótce ma się zakończyć inwestycja, będąca jednym z elementów modernizacji linii kolejowej E30 z Krakowa do Zabrza przez Katowice.
Przebudowa przystanku kolejowego w Dulowej obejmuje budowę dwóch nowych peronów, a także przejścia podziemnego pod torami wraz z pochylnią.Jak informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, obiekt ma być w pełni zmodernizowany do maja tego roku.
Z przystanku korzystają osoby dojeżdżające do pracy i szkół w Krakowie oraz województwie śląskim. To mieszkańcy Dulowej, Karniowic, Psar i Młoszowej.
Efekt dotyczasowych prac na przystanku kolejowym możecie obejrzeć w materiale wideo oraz w galerii zdjęć.
Inwestycja w Dulowej jest jednym z elementów modernizacji linii kolejowej E30 z Krakowa do Zabrza przez Katowice.
W ubiegłym roku prace zostały ukończone na odcinku Kraków Mydlniki - Krzeszowice. Trwają jeszcze na odcinku Trzebinia - Krzeszowice. Koszt robót to 734 mln zł.
- To ostatni etap prac budowlanych na tym fragmencie linii kolejowej. Główny szlak jest w pełni przejezdny. Pociągi mogą korzystać z dwóch torów, jadąc nimi z prędkością 120 km/h. Znacznie skróciły się czasy przejazdu w kierunku Krakowa i Katowic - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Przeczytaj również
Pijani rowerzyści złapani w gminie Libiąż
Most na Wiśle ma zostać zburzonyKORONAWIRUS. Dziś w powiecie dwa razy więcej zakażeń niż w poprzednią niedzielę (RAPORT - 28.03)
Co PPN Chrzanów zamierza w sprawie rozgrywek piłkarskich
Policyjny pościg ulicami Trzebini
Wandale na trybunie na obiekcie sportowym
[WIDEO]4696[/WIDEO]
K T O S19:05, 28.03.2021
Ja w każdym razie Panie Michale pisałabym pod każdym artykułem do znudzenia przypominała że nadal brak Park&Ride mimo że jest na niego mnóstwo miejsca wzdłuż zlikwidowanych torów bocznych, wystarczy temat załatwić z krakowskim oddziałem PKP a nie wykpiwać się UM Trzebinia że działki nie ma, czyli nadal zostajemy bez parkingów a czymś dojechać na ten pociąg musimy - ul. Dworcowa podziurawiona bez chodnika i słabo oświetlona oraz oznaczona stacja. ZKKM oczywiście ma w nosie skomunikowanie z pociągami podobnie busiarze, nadal nie ma gdzie zostawić roweru, nie ma biletomatu, poczekalni w budynku dworcowym zabita deskami, więc modernizacja za setki milionów złotych a jednak o wielu rzeczach zapomniano lub pominięto. Dlaczego od peronów nie zrobiono oznaczonej ścieżki rowerowej wzdłuż torów do drogi biegnącej do Puszczy Dulowskiej? Była by świetna atrakcja dla przyjezdnych i dobra promocja Dulowej. To takie prozaiczne rzeczy o których już nawet urzędników nie posądzam bo tu trzeba myśleć, a oni przyspawali się do stołków i świetnie się bawią za nasze podatników pieniądze.
passatwv19:16, 28.03.2021
``K T O S: popieram.
bialyon20:39, 28.03.2021
Te parkingi to jakaś bolączką naszych dworców, w Trzebini też mogli wykorzystać miejsce po drugiej stronie torów i temat przespali, w Chrzanowie tylko na Śródmieściu ale już przy Fabrycznej nic. A Dulowa w latach 90tych miała ogrzewaną poczekalnię kasę biletową i toalety mnóstwo pociągów się zatrzymywało a dziś dobrze że choć przejście pod torami zrobili, ale cała reszta to porażka.
bialyon11:36, 29.03.2021
Zwracam się do burmistrza Okoczuka Radnego Sołtysa Wszołka i pani Jarguz którzy ostatnio pisali że nie ma miejsca na parkingi! Popatrzcie przy peronie nr 1 można zrobić kawałek drogi od ul. Tęczyńskiej przy nastawni część już istnieje i macie parking na masę samochodów. Podobnie przy peronie nr 2 z tymże tu drogi nie trzeba tylko parking wzdłuż torów a dodatkowo to co pisze poniżej @KTOS ścieżka rowerowa do Puszczy. Panie Redaktorze Koryczan Pan weźmie za rękę burmistrza i radnego i na miejscu z przedstawicielem PKP PLK zrobi wywiad. Zobaczycie że jest to możliwe i potrzebne pasażerom. Nie zmarnujcie tej modernizacji. Mam nadzieję że przejście podziemne i perony są monitorowane kamerami bo inaczej zaraz wandale dokonają swojego dzieła i szkoda będzie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Nowa książka o Helenie Kmieć z Libiąża
Panie Oratowski i reszta! Szybkie szkolenie z edytorstwa konieczne!!
Złoty pył.
23:13, 2025-05-12
88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie
Przypomnę że od 1945 r do 1989 czyli w tym szarym komunistycznym kraju bez ,, radości" I dobrobytu jak tutaj Przełom pisze przybyło nas około 15 milionów ludzi. Od 1989 w zachodnim dobrobycie hehe nie przybywa nic a nawet ubywa nam ludności. Więc przestańcie prać młodym mózgi jak to było źle. Lata 70 były naprawdę na wysokim poziomie jak na tamte czasy i to w każdej dziedzinie. Do tej pory nie rozkradli tego co wtedy powstało
Ogień
22:11, 2025-05-12
Bezrobotni pracują za 12 złotych za godzinę
Ale za to ten pajac z PO Jerzy Kasprzyk dyrektor który na targu kupił wykształcenie jeździ nowiutkim BMW. Brawo POwcy,a ludzie powinni mu splunąć w tę POwską facjatę.
Tak dla Polski
21:57, 2025-05-12
Miłość do klasyków jest jak postępująca choroba
Wreszcie jakis wartosciowy artykul na tym pozal sie Boze portaliku.
Jan66
21:28, 2025-05-12