Wkrótce ma się zakończyć inwestycja, będąca jednym z elementów modernizacji linii kolejowej E30 z Krakowa do Zabrza przez Katowice.
Przebudowa przystanku kolejowego w Dulowej obejmuje budowę dwóch nowych peronów, a także przejścia podziemnego pod torami wraz z pochylnią.Jak informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, obiekt ma być w pełni zmodernizowany do maja tego roku.
Z przystanku korzystają osoby dojeżdżające do pracy i szkół w Krakowie oraz województwie śląskim. To mieszkańcy Dulowej, Karniowic, Psar i Młoszowej.
Efekt dotyczasowych prac na przystanku kolejowym możecie obejrzeć w materiale wideo oraz w galerii zdjęć.
Inwestycja w Dulowej jest jednym z elementów modernizacji linii kolejowej E30 z Krakowa do Zabrza przez Katowice.
W ubiegłym roku prace zostały ukończone na odcinku Kraków Mydlniki - Krzeszowice. Trwają jeszcze na odcinku Trzebinia - Krzeszowice. Koszt robót to 734 mln zł.
- To ostatni etap prac budowlanych na tym fragmencie linii kolejowej. Główny szlak jest w pełni przejezdny. Pociągi mogą korzystać z dwóch torów, jadąc nimi z prędkością 120 km/h. Znacznie skróciły się czasy przejazdu w kierunku Krakowa i Katowic - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Przeczytaj również
Pijani rowerzyści złapani w gminie Libiąż
Most na Wiśle ma zostać zburzonyKORONAWIRUS. Dziś w powiecie dwa razy więcej zakażeń niż w poprzednią niedzielę (RAPORT - 28.03)
Co PPN Chrzanów zamierza w sprawie rozgrywek piłkarskich
Policyjny pościg ulicami Trzebini
Wandale na trybunie na obiekcie sportowym
[WIDEO]4696[/WIDEO]
14.11.2024
Poszukujemy Sprzedawcy (Konsultanta Medycznego) do...
14.11.2024
ODSTĄPIĘ dobrze prosperujący Sklep Odzieżowy - Chr...
08.11.2024
WYCINKA drzew, karczowanie, zrębkowanie. Minikopar...
08.11.2024
DREWNO opałowe, zrębki. Transport. Tel. 572-632-99...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
K T O S19:05, 28.03.2021
0 0
Ja w każdym razie Panie Michale pisałabym pod każdym artykułem do znudzenia przypominała że nadal brak Park&Ride mimo że jest na niego mnóstwo miejsca wzdłuż zlikwidowanych torów bocznych, wystarczy temat załatwić z krakowskim oddziałem PKP a nie wykpiwać się UM Trzebinia że działki nie ma, czyli nadal zostajemy bez parkingów a czymś dojechać na ten pociąg musimy - ul. Dworcowa podziurawiona bez chodnika i słabo oświetlona oraz oznaczona stacja. ZKKM oczywiście ma w nosie skomunikowanie z pociągami podobnie busiarze, nadal nie ma gdzie zostawić roweru, nie ma biletomatu, poczekalni w budynku dworcowym zabita deskami, więc modernizacja za setki milionów złotych a jednak o wielu rzeczach zapomniano lub pominięto. Dlaczego od peronów nie zrobiono oznaczonej ścieżki rowerowej wzdłuż torów do drogi biegnącej do Puszczy Dulowskiej? Była by świetna atrakcja dla przyjezdnych i dobra promocja Dulowej. To takie prozaiczne rzeczy o których już nawet urzędników nie posądzam bo tu trzeba myśleć, a oni przyspawali się do stołków i świetnie się bawią za nasze podatników pieniądze. 19:05, 28.03.2021
passatwv19:16, 28.03.2021
0 0
``K T O S: popieram. 19:16, 28.03.2021
bialyon20:39, 28.03.2021
0 0
Te parkingi to jakaś bolączką naszych dworców, w Trzebini też mogli wykorzystać miejsce po drugiej stronie torów i temat przespali, w Chrzanowie tylko na Śródmieściu ale już przy Fabrycznej nic. A Dulowa w latach 90tych miała ogrzewaną poczekalnię kasę biletową i toalety mnóstwo pociągów się zatrzymywało a dziś dobrze że choć przejście pod torami zrobili, ale cała reszta to porażka. 20:39, 28.03.2021
bialyon11:36, 29.03.2021
0 0
Zwracam się do burmistrza Okoczuka Radnego Sołtysa Wszołka i pani Jarguz którzy ostatnio pisali że nie ma miejsca na parkingi! Popatrzcie przy peronie nr 1 można zrobić kawałek drogi od ul. Tęczyńskiej przy nastawni część już istnieje i macie parking na masę samochodów. Podobnie przy peronie nr 2 z tymże tu drogi nie trzeba tylko parking wzdłuż torów a dodatkowo to co pisze poniżej @KTOS ścieżka rowerowa do Puszczy. Panie Redaktorze Koryczan Pan weźmie za rękę burmistrza i radnego i na miejscu z przedstawicielem PKP PLK zrobi wywiad. Zobaczycie że jest to możliwe i potrzebne pasażerom. Nie zmarnujcie tej modernizacji. Mam nadzieję że przejście podziemne i perony są monitorowane kamerami bo inaczej zaraz wandale dokonają swojego dzieła i szkoda będzie. 11:36, 29.03.2021