MAŁOPOLSKA
Jazda autostradą ma być droższa. Stalexport szykuje podwyżkę
Nie 10 złotych, ale 12 zł możemy zapłacić na autostradowej bramce już od 1 października. Stalexport Autostrady chce podnieść opłatę za przejazd A4 między Krakowem a Katowicami.
To oznacza, że przejazd całym odcinkiem między stolicami Małopolski i Śląska wyniesie 24 zł. To na razie propozycja. Dziś Stalexport poinformował o złożeniu wniosku w tej sprawie do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy korzystający z płatności elektronicznych nadal mają płacić mniej. Ale i tu podwyżka jest planowana - z 7 do 8 zł na każdym placu poboru opłat. Chodzi o auta, które za przejazd płacą za pomocą rozwiązania A4Go oraz videotollingu (gdy opłata pobierana jest na podstawie odczytu tablicy rejestracyjnej pojazdu). Stawki opłat za przejazd dla pojazdów pozostałych kategorii mają pozostać na dotychczasowym poziomie.
Czy podwyżka związana jest ze spadkiem ruchu na autostradzie spowodowanym pandemią? W komunikacie Stalexportu nie ma o tym mowy, ale eksperci komentują, że to może być przyczyną złożenia wniosku o zmianę opłat. Od początku tego roku do 26 lipca natężenie ruchu na A4 między Katowicami a Krakowem było średnio o 23,2 proc. mniejsze niż w tym samym czasie rok wcześniej.
Komentarze
7 komentarzy
hotin.... masz nieźle pomieszane w głowie:)))))))))
Pani Agnieszko , proszę wyjaśnić wszystkim ,że umowa zawarta 23 lata temu pomiędzy rządem SLD a Stalexportem Autostrada Małopolska została tak skonstruowana ,że nie ma prawnej możliwości do zanegowania przez Państwo Polskie podnoszenia poboru opłat i tak po chłopsku możemy Stalexport cmoknąć w dupę do 2027 roku bo do tego czasu mogą podnosić ceny bez podania przyczyny !!!
Głosujta dalej na Rafała,by cala taka POlska była jak ta A-4kowa lala!
Pewnie się to przełoży na coraz większe korki w Trzebinii.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Niech sobie sami jeżdżą.
Przecież to jest jakiś cyrk. Pewnie znając życie zaraz się okaże że stalexport jednak dostanie koncesje na kolejne naście lat na pobór opłat, i pewnie nawet nie będzie musiało budować tego trzeciego pasa, tak jak proponowali aby uzyskać przedłużenie umowy. Ktoś dobrze musiał posmarować