Coraz bliżej rozbudowy węzła byczyńskiego - przelom.pl
Zamknij

Coraz bliżej rozbudowy węzła byczyńskiego

06:34, 13.07.2019 Agnieszka Filipowicz
Skomentuj

Stalexport Autostrady Małopolska przymierza się do rozbudowy węzła autostradowego na granicy Jaworzna i Chrzanowa. Mieszkańcy domów na osiedlu Kąty, bezpośrednio sąsiadujących z węzłem, pierwsi odczują przebudowę. Stalexport zapowiada wywłaszczenia niektórych działek.

Inwestycja może ruszyć za rok lub dwa. Dokładny termin jej realizacji nie jest znany, bo przygotowania do rozbudowy ślimaczą się ze względu na długie procedury uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych.

Obecnie Stalexport ubiega się o decyzję środowiskową. Dopiero po jej uzyskaniu będzie mógł powstać pełen projekt techniczny inwestycji. Niemniej koncepcja rozbudowy jest już gotowa. W piątek w Urzędzie Miejskim w Chrzanowie, na wniosek radnego Romana Madejskiego, odbyło się spotkanie z przedstawicielami inwestora. Uczestniczący w nim mieszkańcy mieli okazję obejrzeć plany przebudowy i dowiedzieć się o kolejnych etapach inwestycji. Już wiadomo, że rozpocznie się ona od przesunięcia drogi w kierunku zabudowań. Przedstawiciele Stalexportu nie chcieli się natomiast wypowiedzieć na temat planów zamknięcia węzła balińskiego po rozbudowie węzła byczyńskiego, o czym mówi się głośno od lat.

- Na tym spotkaniu możemy wypowiadać się tylko w kwestiach technicznych dotyczących przebudowy węzła byczyńskiego - usłyszeli uczestnicy spotkania od przedstawiciele inwestora.

Potwierdzili jednak, że Stalexport po przebudowie węzła byczyńskiego przewiduje usytuowanie tu punktów poboru opłat za wjazd na autostradę. Chodzi bowiem o uszczelnienie płatnej drogi A-4, której Stalexport jest koncesjonariuszem do 2027 roku. To oznacza, że w przyszłości, by wjechać na autostradę od strony Jaworzna w kierunku Krakowa (by np. wyjechać zjazdem w Trzebini), trzeba będzie uiścić opłatę. To oznacza wzmożenie ruchu samochodowego na ulicy Śląskiej, którą pojadą kierowcy, chcący uniknąć opłat.

Więcej na ten temat w papierowym wydaniu "Przełomu".

(Agnieszka Filipowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(23)

AAAAAA

0 0

Czy plany przebudowy są gdzieś publicznie dostępne, czy jak zwykle wszystko jest tajne? 07:00, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

forfanforfan

0 0

Ufff, mam nadzieję, że zostało już tylko 8 lat tego złodziejstwa :) 07:19, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Nie byłbym taki pewien. Wcale by mnie nie zdziwiło, gdyby w 2027 roku okazało się, że w tej, tajnej jak plany Pentagonu, umowie jest klauzula, że ulega ona automatycznemu przedłużeniu jak tylko dotychczasowy koncesjonariusz wyrazi taką wolę. Planowanie budowy bramek na kilka lat przed wygaśnięciem umowy na to wskazuje. 08:30, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltarvoltar

0 0

W Austrii winieta 10 dniowa na cały kraj 9.2 euro - ok 40 zł w Polsce to jednorazowy przejazd z Krk do Wrocławia !!! 08:50, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ppippi

0 0

A Śląska remontowana jest bez przebudowy kanalizacji deszczowej, która nie działa prawidłowo 09:40, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ppippi

0 0

czy ktoś się tym zajmie, że publiczne pieniądze GDDKiA wydaje bez sensu, może pan radny Madejski (tylko na niego można liczyć) 09:42, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

Coś mi tu śmierdzi jak okolica węzła. Po czasie potrzebnym na użeranie się z mieszkańcami Kątów, chomikiem europejskim, papierologią i samą budową, pozostanie podejrzanie niewiele do końca koncesji żeby się zwróciło. Z balińskim też kręcą i lawirują. Z jednej strony podobno nie spełnia warunku o dopuszczalnej odległości między węzłami i powinien zniknąć; z drugiej jakby nigdy nic został niedawno wyremontowany; z trzeciej STX unika jak ognia jasnej odpowiedzi na temat jego losu. 10:08, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

AAA: Zobacz Facebook burmistrza, źródło chyba niedostępne dla Przełomu.

stary zgred: Tak tajnej, a to plany Pentagonu też dziennikarz RMF-u sfotografował i wrzucił do sieci?

voltar: W Austrii winieta 10 dniowa 9.2 euro - ok 40 zł, nawet jak chcę przejechać jedynie 5 km, a w Polsce to przejazd przez cały kraj od Przemyśla do Szczecina przez Wrocław !!!

ppi: Inwestorem jest Stalexport, nie GDDKiA.

winnicki: Ten węzeł oni mają wybudować zgodnie z umową, a nie po to, żeby na nim zarobić. Zarobić mogliby przy okazji, o ile w ogóle bramki powstaną, a biorąc pod uwagę długość odcinka jaki miałyby pokrywać te bramki to kokosów na tym nie zbiją. Nic dziwnego, że odwlekają, ile się da. 20:12, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

jan0: Zdjęcie mapy geodezyjnej zrobione komórką, dobre i to. Ale jako laik niewiele z tego mogę odczytać. Czy gruntowe przedłużenie ul. Chełmońskiego i szlaki rowerowe ponownie ulegną zniszczeniu? To już chrzanowska tradycja, byłbym zdziwiony gdyby było inaczej :-( Jak w tej sytuacji ma wyglądać ruch rowerowy na trasie Kąty-Byczyna? Przez węzeł A4 !?!? Czy to coś ,,żółte'' od strony Jaworzna to jest droga dla rowerów? Ciekawi mnie też dojazd do PSZOK-u i wysypiska śmieci. 20:51, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

Stalexport robi co chce i można im skoczyć.Rozbudowa węzła Byczyna powinna być dawno skończona, a teraz trwać budowa trzeciego pasa ruchu KRK - KTW. I co? Nikt tego nie egzekwuje. Wszystkie możliwe opcje polityczne w tym czasie rządziły i każda boi się tej spółki tknąć. Tam jest coś grubo na rzeczy. 21:33, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

AAA: Żółte to droga serwisowa zapewniająca dojazd do domów. Naprawdę przyszło Ci głowy, że Stalexport pomyślał o rowerzystach? 21:49, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

Chociaż tyle, że ronda spowolnią ruch, co powinno poprawić bezpieczeństwo. Przedłużenia Chełmońskiego ta inwestycja nie sięga, z tego co widzę, więc spokojnie.
Niestety jak widać nikt, np. z dziennikarzy, nie pokusił się o pozyskanie planu w dobrej jakości, a już tym bardziej Stalexport tego nie wrzucił do sieci, i tak z łaską zrobili spotkanie z mieszkańcami w Chrzanowie, a nie w Katowicach.
winnicki: A co w Warszawie ich obchodzi jakaś autostrada na zadupiu? Tam jeszcze żadna autostrada nie dochodziła, jak my już buliliśmy. Gdyby chodziło o Łódź-Warszawa to by taka chryja była, że kamień na kamieniu by nie został po takim Stalexporcie. Nawet opłat po państwowej stawce 10 gr/km nie odważą się wprowadzić, co niedawno ogłosił minister, a już szykują budowę trzeciego pasa. 21:51, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Jeżeli mają być bramki to nic tylko blokować..... Ile się da. Chyba że Chrzanów chce być "rozjechany". 08:00, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

Nie można wykluczyć, że na węźle Byczyna pobierzemy bilet zerowy i oddamy go bez opłat na węźle Chrzanów. 09:30, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

raptor: po to ma powstać obwodnica północna, żeby nie został rozjechany.
winnicki: na węźle Chrzanów niczego nie oddamy, bo tam nie będzie bramek. 11:31, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

@jan0 - Nie miałem na myśli dużych bramek ale szlaban z pobraniem / czytnikiem biletów. W przeciwnym wypadku jadąc z Chrzanowa do węzła Byczyna jak udowodnimy, że nie jedziemy z Balic? 17:04, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

winnicki: nie są planowane żadne bramki, duże ani małe, na węźle Chrzanów. Jadąc od Balic za odcinek Balice-Chrzanów zapłacisz w Balicach, w Byczynie zapłacisz tylko za odcinek Chrzanów-Byczyna, nieistotne gdzie wjechałeś. 17:56, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Autostrada to już jest obwodnica pod tym względem I nie przekona mnie nikt że trzeba kolejnej. Obwodnicy to potrzeba Trzebini, a nie kolejna dla Chrzanowa. Jakoś Gliwice nie buduja kolejnych obwodnic rownolegle do A4. 21:24, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

@ jan0 - Rozumiem, że naiwny Stalexport zbuduje specjalny punkt poboru opłat dla siedmiokilometrowego odcinka A4 Chrzanów-Byczyna. 21:34, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

raptor: Gliwice to akurat mają obwodnicę równoległą do autostrady, na północy. winnicki: taki jest plan, a niby po co bramki w Byczynie miałyby być, jak nie żeby uszczelnić ten odcinek? 00:19, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Dokładnie na północy, a A4 masz na południu. Dlaczego tam nie buduja tylko jest darmowa autostrada na tym odcinku? 14:01, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

raptor: https://gliwice.eu/aktualnosci/miasto/oto-front-robot-zachodniej-obwodnicy-gliwic 14:23, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

No to muszę się przyznać do błędu. Choć to na pewno nie północ gliwic. Pierwsze słyszę o takim pomyślę. No i poza napedzaniem gospodarka to chyba mało uzasadniony wg mnie. Jedynie to ściecie prosto na północ ma sens. 18:29, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%