Blisko dwie godziny mieszkańcy przekonywali wiceburmistrza i radnych, aby zgodzili się na przekształcenie Gimnazjum nr 1 w Szkołę Podstawową nr 1. I przekonali.
Wszystko wskazuje na to, że od września dzieci rozpoczną naukę w nowo utworzonej placówce przy ul. Szkolnej. Pod petycją w sprawie jej uruchomienia podpisało się 948 osób. Nazwisk przybywa. Deklaracje posłania dziecka do klasy pierwszej złożyło 21 rodziców. Zdaniem dyrektor Gimnazjum nr 1 Renaty Zięby, będzie ich więcej.
- Ukończyłem Szkołę Podstawową nr 8 i Gimnazjum nr 1. Nauka w tym gimnazjum to były najlepsze lata mojej edukacji. Dzięki nauczycielom dowiedziałem się o konkursach, w których mogłem startować i dzięki którym mogłem się rozwijać. Atutem tej szkoły jest rodzinna atmosfera w przeciwieństwie do "ósemki", gdzie dzieci z różnych klas się nie znały, a nauczyciele nie kojarzyli uczniów - stwierdził Wojciech Różowski, apelując do władz o utworzenie na bazie gimnazjum szkoły podstawowej.
Podobnych głosów było więcej.
- Popieram starania rodziców o uruchomienie szkoły - oświadczył radny Wojciech Hajduk.
- Skoro daliśmy szansę Gimnazjum w Sierszy, dajmy też Gimnazjum nr 1 - wtórował Paweł Jasic mówiąc o przyszłości siedzib tych likwidowanych szkół.
- Szkoła to nie fabryka, nie musi zarabiać - dodał radny Maciej Kozub.
W tej sytuacji wiceburmistrz Jarosław Okoczuk mógł tylko stwierdzić: - Będę podążał w kierunku, jakiego chcą mieszkańcy.
0 0
Taką mamy nadzieję, że nasze zdanie będzie się liczyć. Byłem na spotkaniu i wiem, jakich argumentów użyto aby powstała Szkoła Podstawowa nr 1. Pod każdym podpisuję się podwójnie. Powodzenia.
0 0
To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców miasta, a szczególnie Centrum - ta szkoła jest bardzo potrzebna. Byłam również dziś na wymienionym spotkaniu i cieszę się, że zwyciężył zdrowy rozsądek.
0 0
najlepsze te 2 osoby pierwsze z lewej; patologia, brak wykształcenia ale w pierwszym rzędzie! ciekawe czy coś zrozumieli z debaty
0 0
Dla mieszkańców osiedla bardzo dobra wiadomość rodzic będzie miał wybór a gdzie konkurencja tam poprawa jakości i wreszcie szkoła na ZWM stanie się szkoła kameralną i skończą się szaleńcze jazdy rodziców dowozacych dzieci do szkoły
0 0
Popieram decyzję burmistrza, radnych i osób, które były wczoraj na spotkaniu. Rodzice dzieci chodzących do sp8 też powinni się cieszyć z faktu, ze ich dzieci będą mieć bardziej komfortowe warunki do nauki w nieprzepelnionej szkoły . Wystarczy podać przykład zajęć z wf , gdzie praktycznie nie zdaza się, żeby dziecko miało do dyspozycji razem z całą klasa zajęcia na całej sali itp. Reasumując , wszystkim wyjdzie to na dobre , a zwłaszcza naszym dzieciom.
0 0
Brawo!
Dla mieszkańców, że walczą o godne miejsce nauki dla swoich dzieci.
Dla radnych i Burmistrza, że wsłuchali się w głos lokalnej społeczności.
Dla nauczycieli i pracowników Gimnazjum 1, a już za niedługo SP1, że tworzą placówkę na wysokim poziomie.
0 0
Do simoncit120120 - Nie było rezerwacji w pierwszym rzędzie dla elitarnych gości z odpowiednim wykształceniem! Rozumiem, że według Ciebie, tylko tacy mają prawo do decydowania o swoich dzieciach. Społeczeństwo składa się z ludzi o różnym wykształceniu i różnym statusie społecznym, a szkoły publiczne są dla wszystkich. Ocenianie kogoś w taki sposób, świadczy tylko o Tobie.
0 0
Bardzo się cieszę, że lokalna społeczność i nauczyciele walczą o Szkołę Podstawową nr 1. Powstanie tej placówki odciąży inne szkoły, na ZWMie nikt dzieci nie będzie upychał w klasach, w końcu tak duża szkoła stanie się bardziej przyjazna uczniom i rodzicom, być może wpłynie to na poziom nauczania i stosunek nauczycieli i Dyrekcji do rodziców i dzieci. "Jedynka" to szkoła na wysokim poziomie. Dzieci i rodzice są zawsze na pierwszym miejscu. Trzymam kciuki!
0 0
Uff, ciągle tutaj wspomina się o wolnej sali na w-fie. A wie może z czego to wynika? Z tego co wiem obaj nauczyciele wuefu z gimnazjum nr 1 mają na lekcjach połowy klas, np tylko dziewczyny z 1 a. A w pozostałych gimnazjach zazwyczaj łączy się dziewczyny albo chłopaków z dwóch klas. Jak potem uczciwie można chwalić się sukcesami w sporcie w gminie, kiedy sie ma taką przewagę? Poza tym matematyka nie jest dzielona, polski nie, a wuef tak. Ciekawe. Oczywiście moge się mylić ale wg. mojej wiedzy tak właśnie jest. Może Przełom to zweryfikuje i zainteresuje się dlaczego jedna szkoła ma tak dobrze a inne nie? Bo chyba jasne kto za to płaci. Dlaczego właśnie ta szkoła tak ma?
0 0
WFmanie czytam i nie wierzę... Tylko w Gimnazjum nr 1 wychowanie fizyczne jest prowadzone w grupach a w innych szkołach nie? Gdzie Ty pracujesz? I chyba z WF-em nie miałeś nigdy do czynienia? Grupa WF może liczyć od 12 do 24 osób, i tak się te grupy dzieli w zależności od liczebności uczniów w klasach i proporcjach liczby dziewcząt i chłopców (już organ prowadzący czuwa nad tym, aby czasem za dużo grup nie było). To nie są przepisy wewnętrzne szkół tylko odgórne wytyczne. Jeżeli klasy są ponad 30-sto osobowe, jak to ma miejsce w Gim 1, to na w-f dzieci rozchodzą się na grupy. Jak szkoły mają małe klasy, to rzeczywiście dzieci będą łączone międzywydziałowo. No ale wtedy komfort nauczania na pozostałych przedmiotach jest nieporównywalny. Więc nie pisz bzdur, bo może się okazać, że to inni są uprzywilejowani a niekoniecznie Gim 1. Może napisz do Pani Minister Oświaty dlaczego nie masz grup na języku polskim?
0 0
A tak na marginesie WFmanie, to wypowiadasz się jakbyś bardzo dobrze znał tę szkołę, tymczasem nie wiesz ilu nauczycieli w-f tam pracuje, ale wiesz jak ułożone są grupy w-f. Ciekawe....
0 0
Pracuje jeszcze pani nauczycielka, ale ona akurat ma łączone grupy.
Zatem jak to jest? Bardzo wygodny układ. WF z iloma dziećmi? 13? 14? Rewelacyjne warunki.
Oto wytłumaczenie sukcesów. Proste i jasne.
0 0
1. Odgórne wytyczne które jakoś w jednej szkole oznaczają dolny próg niemal we wszystkich klasach, a w innych łączenia dwóch klas. Ciekawe.
2. Czyli w Gimnazjum nr 1 są aż tak liczne klasy? Jakoś ciągle ktoś pisze zę to na ZWMie są zapchane klasy, a w jedynce małe. Logika gdzieś uciekła.
0 0
He he logika uciekła, bo WFmanie nie masz pojęcia o planowaniu arkusza organizacyjnego szkoły. Nie będę Ci tego tutaj tłumaczyć, bo widzę, że ciężko Ci to zrozumieć, a poza tym myślę, że mało kogo to interesuje. Gimnazjum 1 jest małą szkołą, bo uczy się w niej około 250 dzieci, a na ZWM około 800. To odróżnia szkołę małą od dużej. Też za chwilę powiesz, że jest odwrotnie?
0 0
1. Akurat w tej szkole arkusz wydaje się łatwy - zrobić tak by panowie wuefiści mieli na każdej (?) lekcji tylko pół klasy, by się nie przemęczyli pracą. Zasada ta nie obowiązuje już pani wuefistki, o innych nauczycielach nie wspominając. Przynajmniej widać kto w tej szkole jest najważniejszy.
2. Proszę czytać ze zrozumieniem - pisałem o liczebności klas, . Internauta Kluska pisze niżej "Powstanie tej placówki odciąży inne szkoły, na ZWMie nikt dzieci nie będzie upychał w klasach" - a tu widać gdzie się upycha uczniów w klasie. A może robi się tak celowo? A już na pewno tak jest wygodnie dla dwóch nauczycieli. Można wówczas podzielić grupy WF właśnie tak by nauczyciel miał na lekcji tylko połowę klasy.
0 0
No no „Mieszkaniec Trzebini” ma niezłą wiedzę na temat szkoły i jej pracy i operuje szkolnym słownictwem, że ah…. Proponuje zmienić Nick na „Nauczyciel Gimnazjum nr1” a we własnej wypowiedzi napisać prawdę „chcemy mieć szkołe dla nauczycieli, a nie dla dzieci – dzieci maja już wystarczającą liczbę szkół w mieście.
A co do tematu: Nic tylko pogratulować wszystkim poparcia dla utworzenia kolejnej szkoły podstawowej w mieście; ciekawe kto za te puste mury będzie płacił i jak radni i burmistrz będą za kilka lat te szkoły zamykać (no tak, ale to już chyba będzie po wyborach to zawsze łatwiej zamknąć niż przed). A tak na marginesie – centrum Trzebini ma swoją podstawówkę – na ZWM i ona wystarczy.
0 0
Widzę, że mamy tu do czynienia z osobistym przeciwnikiem nauczycieli wychowania fizycznego z Gimnazjum 1. Uczniowie w tej szkole są bezpieczni, zaopiekowani, rozwija się ich wiedzę i talenty - miałem dzieci w innej szkole i mam porównanie. Pan WFman zazdrości sukcesów sportowych? Jest czego zazdrościć. Osiągnięcie sukcesu sportowego przez ucznia, wymaga od niego systematyczniej, ciężkiej pracy- rolą nauczyciela jest zmotywować do podjęcia tego wysiłku. A nauczyciele w Gimnazjum 1 są w tym fantastyczni. W tym tkwi źródło sukcesów sportowych, a nie jak insynuuje WFman w ilościach dzieci.
0 0
Nie jestem nauczycielem Gim1, choć bardzo bym chciała. Znam się na oświacie i jestem wielkim zwolennikiem Gimnazjum nr 1 oraz pomysłu stworzenia Podstawówki w Centrum Trzebini (ZWM to nie Centrum!). Przepychanki na forum niczego nie zmienią. Czas pokaże, jak ta szkoła sobie poradzi, czy rodzice będą zapisywać tam dzieci. Dobra jakość zawsze się obroni. Zobaczymy która szkoła za kilka lat będzie świeciła pustkami. Zdrowa konkurencja między szkołami wyjdzie dzieciom i rodzicom na dobre, bo wszyscy będą się bardziej starali.
0 0
ZWM to nie Centrum!!!
0 0
Można było przyjść na zebranie Panie WFmanie i przedstawić swoje stanowisko. Wysłuchaliby Pana obecni na sali, czyli Ci, którym na Szkole Podstawowej zależy również wciąż przez Pana oczerniani nauczyciele wf.
Proszę swoje prywatne żale załatwiać "prywatnie"...
Z powazaniem
0 0
Znowu - oczerniani. blg - gdzie masz to oczernianie? Ok, proszę zatem Przełom o sprawdzenie grup wuefowych. Jeśli panowie wuefiści z jedynki mają rzeczywiście lekcje z połowami klas - czekam na przeprosiny.
0 0
Człowieku uczepiłeś się tematu, na który masz strasznie ciśnienie. Gmina prowadzi 12 szkół z naszych podatków. I różne bywają w nich klasy i grupy wf, w sołectwach też zdarzają się bardzo nieliczne, ale Ty ciągle krążysz wokół dwóch nauczycieli z "jedynki". Co chcesz udowodnić? Dla mnie to poniżej poziomu załatwiać prywatne rozgrywki na forum gazety pod artykułem nie dotyczącym bezpośrednio tych osób. Na szczęście szkoła ma dużo zwolenników, którzy nie ukrywając się pod nickiem, przyszli na spotkanie i przekonywali władze do otwarcia podstawówki. Nauczyciele z Gim 1 nie przejmujcie się taką krytyką i róbcie swoje!
0 0
WFman, kompromitujesz nie tylko siebie, również szkołę, w której jesteś zatrudniony. Jeżeli nauczyciele Twojego pokroju zajmują się edukacją i wychowaniem dzieci i młodzieży, to z pożytkiem dla wszystkich będzie likwidacja szkół wszelkich. Pańskim uczniom szczerze współczuje, trafili bowiem na osobnika dbajacego wyłącznie o interes własny. Dyskusja z Panem jest niemożliwa, zawsze Pan wie najlepiej, najlepiej jest zorientowany. Zastanawiam się, jak w Pana przypadku wygląda relacja: uczeń - nauczyciel, i czy uczeń zawsze jest na przegranej pozycji.
0 0
WFman, sugerujesz, że skoro we wszystkich gimnazjach na wf-ie łączy się dwie klasy, to w gimnazjum nr 1 też tak trzeba? Czyli należy upchać dzieci na sali przez pół dnia, a przez drugą połowę dnia sala ma stać pusta? I nie rozumiem, w jaki sposób zajęcia z 10 osobami mają być lżejsze niż z 20. Rzuca się im piłkę i grają.
0 0
Wochu - chodzi mi o chwalenie się cały czas przez Gim, 1 sukcesami sportowymi. Zwracam uwagę że stoją za nimi wygodne i w innych gimnazjach dużo rzadsze warunki - pół klasy na nauczyciela. Twierdzenie że ilośc uczniów nie wpływa na wyniki pozostawie bez komentarza bo logika jest tutaj bezlitosna. "Rzuca się im piłkę i grają" - super. Zatem za każdym razem wf jest fikcją, tak? To może równie dobrze zrobić w Gim 1 grupy wuefowe po 25 osób? Nie bedzie róznicy prawda?
0 0
Do WFmana, pytasz, gdzie oczernianie nauczycieli w-f? Odpowiedź- w każdym Twoim wpisie. Artykuł dotyczył szkoły, Ty aluzje snujesz pod w-f (posty pod wcześniejszymi artykułami...), szkoła to też inne przedmioty, nauczyciele, uczniowie.
Może już dość WFmanie, nie da się tego czytać, przejść obojętnie...
Wystarczyło trochę odwagi i zadać mądre pytania (w temacie) na wspomnianym w artykule spotkaniu z mieszkańcami i burmistrzem.
Dość (jaki to ma sens?)
Z poważaniem
0 0
bgl - oczywiście lepiej się pożegnać, bo jeszcze trzeba by było potwierdzić moje wiadomości i przyznać, że mam rację. Ok, uznaję że potwierdzasz, bo uciekasz. Czyli rzeczywiście dwóch nauczycieli WFu z jedynce ma zajęcia przede wszystkim (zawsze?) z połową klasy?
Dalej więc. Proszę o trzymanie się tematu i konkretne odpowiedzi:
ZWM - szaleńcze jazdy - to nie jest problem do rozwiązania przez dyrekcje szkoły ale władze, w tym radnych. Jakoś tyle lat nie potrafią rozwiązać tego problemu. Dlaczego? Plus - a gdzie zaparkują teraz przed gimnazjum nr 1?
Kluska - które klasy na ZMWie są "upchane"? Proszę podać konkretnie. Plus od kiedy wg Ciebie zaczyna się klasa "upchana"?
Plus - dlaczego uważasz że jedynka to szkoła na wysokim poziomie? Czasem dwójka i trójka nie są na wyższym?
Tata79 - porozmawiaj z Wochu bo macie inne wyobrażenie lekcji WF. Plus - ilość dzieci na zajęciach nie ma wpływu na jakość nauczania? Plus - mówię o grupach w gimnazjach, nie podstawówkach w sołectwach.
Mieszkaniec Trzebini - wspominasz o zdrowej konkurencji. Cały czas o tym piszę. Nie ma zdrowej konkurencji jeśli w jednej szkole grupa na WFie liczy 16 osób, a w drugiej 25.
Pozdrawiam wszystkich, apeluję o uczciwość
0 0
Również-apeluje o uczciwość...
Dość- zajęcia od godziny 7.00 i do godziny 16.00 nie wchodzą w grę, (prawda)... Wystarczy chcieć i wsłuchać się w głos uczniów.
Przyjdź i zobacz!
Zostaw już ten temat, to nie ten czas i nie temat!
0 0
Hmmm widzę WFmanie, że masz jakąś obsesję na punkcie tego wf. Nie zrozumiałeś ironii w wypowiedzi użytkownika Wochu? Może dlatego, że paranoicznie walczysz o swoją szkołę na ZWM atakując dwóch nauczycieli z Gim1. Tak trudno pogodzić się z faktem, że nie wszyscy uwielbiają szkołę na ZWM? Nie martw się wszyscy do "jedynki" nie uciekną na te rozreklamowane przez Ciebie lekcje wf w super komfortowych warunkach. A sukcesy sportowe, to jeden z wielu atutów tej szkoły, i według mnie wcale nie najważniejszy. Jak tak doskonale znasz tą szkołę, to wiesz o czym mówię (wspominałem o tym zresztą wcześniej).
0 0
Ech, prosiłem o konkrety, zadałem pytania. i?
bgl - jest tak czy nie?
Tata79 - ilość uczniów na zajęciach (jakichkolwiek) wpływa na efekty czy nie?
0 0
Przeholowałeś, WFman, przeholowałeś. Ani Rodziców dzieci, ani kolegów po fachu, nie traktujesz po partnersku. Jaki jest zatem Twój stosunek do uczniów? Powinieneś w trybie pilnym zostać odsunięty od kształtowania młodych umysłów. Na lekcjach wychowania fizycznego świat się nie zaczyna i nie kończy. Rozeznania w sytyacji nie masz, pozwól zatem, że mądrzejsi będą myśleć i decydować za Ciebie.
0 0
Antoninka - a gdzie? W którym miejscu? Łatwo takie słowa się pisze - a teraz proszę o dowody - gdzie "przeholowałem"?
0 0
WFmanie nie znudziło Ci jeszcze? Tak ilość ma ogromne znaczenie, trudno trenować grę zespołową, jak np. piłka nożna w małej grupie, a z kolei sporty indywidualne, pewnie łatwiej w małej. Masz rację, tylko ilość dzieci się liczy, a kto, gdzie (w jakich warunkach) i jak uczy zupełnie nie ma znaczenia!!!!