CHRZANÓW. Antoni Zięba: Najlepszą edukację seksualną prowadzi Kościół - przelom.pl

Przełom Online

Zamknij

CHRZANÓW. Antoni Zięba: Najlepszą edukację seksualną prowadzi Kościół

red 13:38, 08.02.2014
27  CHRZANÓW. Antoni Zięba: Najlepszą edukację seksualną prowadzi… Antoni Zięba podczas sobotniego spotkania w Chrzanowie

Nie ulegnijmy presji, by wrócić do PRL-owskiego prawa zezwalającego na aborcję – apelował w sobotę w sali parafii św. Mikołaja w Chrzanowie podczas otwartego spotkania dr inż. Antoni Zięba, wiceprezes Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia.

Nie ulegnijmy presji, by wrócić do PRL-owskiego prawa zezwalającego na aborcję - apelował w sobotę w sali parafii św. Mikołaja w Chrzanowie podczas otwartego spotkania dr inż. Antoni Zięba, wiceprezes Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia.

Antoni Zięba, emerytowany pracownik naukowy Politechniki Krakowskiej działaczem prolife został 35 lat temu. Jest ekspertem występującym m.in. w polskim parlamencie i wielu uczelniach oraz współzałożycielem kilku gazet katolickich. W sali parafii św. Mikołaja spotkał się w sobotę z grupą około 70 osób w ramach Studium Apostolstwa Świeckich.

Spotkanie zdominowała tematyka aborcyjna. Prelegent przypomniał, że aborcję po raz pierwszy zalegalizował w 1920 roku Włodzimierz Lenin. Jego tropem poszedł Adolf Hitler.

- Właśnie podczas okupacji w marcu 1943 roku zabijanie dzieci nienarodzonych zostało usankcjonowane przez hitlerowców w Polsce. Trzynaście lat póżniej komuniści wprowadzili w Polsce prawo, które według oficjalnych PRL-owskich źródeł, kosztowało życie około 25 milionów bezbronnych dzieci. Podczas moich 63 prywatnych audiencji u Jana Pawła II często o tym rozmawialiśmy. Napełniało to papieża bólem. Na szczęście od dwudziestu lat życie u nas jest chronione znacznie lepiej. Jesteśmy jedynym krajem na świecie, który w formie demokratycznej aż tak zaostrzył prawo w tym zakresie - powiedział prelegent.

Jego zdaniem jest jednak duża presja Unii Europejskiej oraz niektórych rodzimych partii, by zmienić ten stan rzeczy. Apelował, by nie poddawać się tym naciskom. Tym bardziej, że według przywołanego przez niego, ubiegłorocznego sondażu CBOS-u, trzy czwarte rodaków chce prawa do życia dla wszystkich dzieci bez żadnego wyjątku.

Pochodzący z Jaworzna wiceprezes Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia odniósł się też do tendencji do wprowadzania wychowania seksualnego w kierunku zakładanym przez ideologię gender.

- Jednym z rodzajów edukacji seksualnej jest wychowanie do czystości. W takim ujęciu najlepiej robi to Kościół. Gdy sprowadza się wszystko do czystej biologii, to efekty są bardzo złe. W cztery razy mniejszej od naszego kraju Szwecji, gdzie dominuje właśnie taki model, w ciążę zachodzi ponad siedem tysięcy uczennic rocznie. W Polsce czterdzieści. To która edukacja jest skuteczniejsza? Ale w publicznych ani komercyjnych mediach takie informacje się nie przebijają - zauważył Antoni Zięba, który po spotkaniu rozdał materiały dotyczące obrony życia.
Marek Oratowski

(red)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (27)

KrzysioKrzysio

0 0

VitekSprytek - znasz jeszcze pewnie wiele innych osób np premiera który okłamuje naród, burmistrzów którzy nie umieją rządzić gminami, dyrektorów którzy zatrudniają nielegalnie bądź na śmieciówkach itp. A mimo to szukasz sensacji jak w tanich tabloidach. Piszesz o hipokryzji to bądź uczciwy i napisz o niej także wobec innych osób ale uczciwie a nie ze słyszenia i plotek. Ja uważam iż autor relacji nie do końca zaznajomił się z tematem i napisał to dla ludzi bez sprawdzenia, bez zastanowienia się czy tak jest. Ale to już będzie polemika i przedstawianie swoich poglądów, swojej wiedzy a nie jak wielu tu zrobiło atak na kościół.

20:43, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alexanderalexander

0 0

http://wiadomosci.onet.pl/poznan/obrzycko-proboszcz-na-mszy-spoliczkowal-10-latka/30762

20:29, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alexanderalexander

0 0

http://wiadomosci.onet.pl/poznan/obrzycko-proboszcz-na-mszy-spoliczkowal-10-latka/30762

20:29, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtek_ZWojtek_Z

0 0

Proszę o otwarcie umysłu na to, że Kościół to nie są księża tylko Kościół to wszyscy wierni. Zatem ja też jestem w Kościele i proszę mnie nie obrażać ! W każdej społeczności są ludzie którzy pobłądzili. Gdybym miał patrzeć na Polskę przez pryzmat rządzących to bym już dawno kraj opuścił, ale Polska to również JA ! I Polska i Kościół to piękne społeczności, w każdej jednak są ludzie, a ludzie popełniają błędy.
Uważam, że Kościół wyraża najlepszą wizję rodziny i człowieka, bo wywodzi się z natury z od Boga. Z natury, bo dzieci potrzebują odpowiedzialnych rodziców, którzy je wychowają do końca, zatem nigdy Kościół i ja nie zgodzi się na rozwody czy też aborcję, bo po prostu to jest krzywda dla dzieci i jest to naturalnie oczywiste ! Po drugie życie w czystości jest podstawą zarówno dla ludzi wybierających drogę małżonków, bo tylko miłość czysta i WYŁĄCZNA, może doprowadzić do pięknej więzi małżonków i wychować dzieci na wspaniałych ludzi. Dla księży jest czystość podstawą aby mogli poświęcić się innym, ewangelizować i prowadzić całe społeczeństwo do Boga a nie tylko ograniczali się we własnej rodzinie na problemach codziennych. Czystość też jest fundamentem tak samo dla ludzi którzy żyją w samotności, bo mogą ojcować/matkować duchowo np. w szkole , oddać się im w pełni. To jest natura i Bóg i z pomocą nich tylko wygramy !
Antykoncepcja to furtka dla wychowania chłopczyków którzy się "bawią" życiem, którzy nie mogą wziąść odpowiedzialności za kobietę i owoc współżycia - dzieci. To nie jest problem w dostępie do antykoncepcji czy aborcji, ale w ODPOWIEDZIALNOŚCI za swoje działania płciowe ! Gdyby byli sami dojrzali mężczyźni, a nie chłopcy, żadna kobieta nawet by nie pomyślała o antykoncepcji, bo oni by doskonale wiedzieli, kiedy żona jest płodna a kiedy nie, byliby otwarci na życie gdyż w małżeństwie to podstawa bezpieczeństwa i stabilności rodziny.
Zresztą antykoncepcja jest ma kilku krotnie słabszą skuteczność niż producenci reklamują , przeciez chyba każdy zna dzieci "z pękniętej gumki" czy "z pigułki". Ja takim dzieckiem nie chciałbym być. Wy pewnie też. Z Bogiem !

12:05, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Nie piszę o przestępstwach, tylko o hipokryzji- niezaleznie kto jej dokonuje. Siesta, które słowa cię obrażają? A Krzysia które? No to sory! Nie o teologii tutaj chciałem pisac, ale o swobodach obywatelskich. Czy dorosły i świadomy człowiek musi mieszkać w dzikiej Afryce, żeby mógł robić to, co uzna za słuszne? To pytanie było retoryczne. Pozdro

11:50, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysioKrzysio

0 0

Smutne jest iż z wypowiedzi wyłania się obraz nas Polaków sfrustrowanych życiem. Atakujemy każdego czy mamy racje czy nie, czy wiemy co o sprawie czy tylko z plotki w sklepie lub tabloidu. Każdego kogo podsuną media, potrafimy z błotem zmieszać nawet nie znając tematu. Sjesta ma racje pisząc o tym czym jest wiara. Z artykułem (ktoś go napisał czy uczciwie czy prawdziwie już nie wnikam) można się zgadzać lub nie, można o nim rozmawiać ale nie można pod artykułem obrażać ludzi wierzących. A tacy też są wśród nas.

08:46, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

siestasiesta

0 0

Vitek, czytaj ze zrozumieniem, proszę, to jest nie zależne od wiary:) Czy opisywane przez Ciebie sytuacje są przestępstwem?
Czy nieksiądz zdradzający żonę popełnia przestępstwo?
Ogarnij się, proszę i mnie nie obrażaj!
Podstawą mojej wiary nie jest kult księdza, przecież święcenia kapłańskie nie czynią go do cholery bogiem!
Kościół daje wzory do naśladowania, zarówno osoby duchowne jak i świeckie - świętych i błogosławionych.


08:01, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

siesta, ja znam księdza, który rozbił małżeństwo, a potem uczył swoją córkę religii. Znam prostytutkę, która świadczyła usługi księdzu. Znam kobietę, która pozostawała z księdzem w nieformalnym związku. Przestań człowieku. robisz wrażenie osoby, która na wezwanie byłaby skłonna bronić dwóch skrzyzowanych listewek pod pałacem prezydenckim. Żal normalnie.

02:12, 11.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

siestasiesta

0 0

A znasz osobiście księdza, który dopuścił się pedofilii lub ma kochankę/i na boku? Ja na szczęście nie, ale zapewne gdybym się o fakcie popełnienia przestępstwa dowiedział, to zrobiłbym wszystko w granicach prawa aby doprowadzić do wyeliminowania takiego delikwenta.
Co do grzechu, zwłaszcza przeciw 6 przykazaniu... no cóż, "kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamień":)

17:08, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

janikosiujanikosiu

0 0

siesta a pisałem coś o trzymaniu się na siłę?? Oficjalna nauka i postępowanie jest przepustką do działań które zostały wymienione wcześniej. Dla mnie to obłuda. Jeżeli są jednostki które dopuszczają się pedofili i tacy którzy mają kochanki na boku, to trzeba ich eliminować bezpardonowo i konsekwentnie, a nie udawać że nic się nie stało. Obłuda jest najgorsza...

14:18, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

siestasiesta

0 0

Kościół to nie tylko księża, nie wszyscy księża to pedofile i mający kochanki na boku.
A. Zięba jest jednym z przedstawicieli instytucji zrzeszającej katolików, który przyjechał do kościoła rozmawiać raczej z katolikami.
Jest oficjalna nauka kościoła, jest też pewna tolerancja w jej realizowaniu. Ale jest rdzeń, nienaruszalny.
Nikt, nikomu w Polsce nie każe być katolikiem, nie narzuca chodzenia do kościoła i na lekcje religii.
Ale trzeba ponosić tego konsekwencje.
Nie podoba ci się ... nikt cię przecież nie trzyma na siłę.

14:02, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

janikosiujanikosiu

0 0

Być może dr inż. Antoni Zięba nie miał molestowanych dzieci przez księży, ale nieci chcę by mi wmawiał że kościół prowadzi najlepszą edukację seksualną!!! Nie zgadzam się z tym. W normalnych rodzinach tzw. edukacja jest prowadzona na poziomie rozmów matki z córką bądź syna z ojcem ( w zależności od tzw. stosunków rodzinnych. Nie widzę w tym żadnej roli kościoła i religii. To tylko mrzonki, nie mówiąc już o księżach pedofilach i Tych posiadających swoje dzieci. Więc pytam, jak ktoś kto ślubuje celibat posiada nieślubne dziecko, bądź bądź ma kochankę na boku. Jak to jest się pytam, gdy ksiądz mnie poucza jak żyć moralnie a sam , np. robi machloje na boku (dziecko, kochanki)??

13:01, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

loginlogin

0 0

Szkoda, że ci cali pożal się boże "obrońcy życia" nie zajmują się dziećmi już narodzonymi, które w naszym ponylandzie często żyją poniżej granicy ubóstwa.

10:15, 10.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jatomekjatomek

0 0

Jak duchowni chcą udzielac porad skoro zachowują celibat. Chyba ze kłamią. ? Prosze aby najpierw rozwiazli sprawe pedofilów w swojej branży. ? To pokaże intencje.

22:03, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysioKrzysio

0 0

Proponuje by polubić na FACEBOOK-u strony z prezerwatywami, pigułkami i stosunkiem przerywanym. To jest dopiero "cool życie" ;)
Ech...

20:31, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Popieram prawo kazej kobietyi mężczyzny do samostanowienia i wolnej decyzji w przypadku koniezności przeprowadzenia aborcji. Ktoś, kto decyduje się na taki krok i tak dopnie swego, ale będzie go to kosztowało mnóstwo nerwów i kilka tysięcy złotych. To taka sama sytuacja, jak z prohibicją w USA. W tamtym czasie było podziemie, jest i teraz. Stare dziadki niech lepiej zajmą się liczeniem paciorków w różańcu, a nie sprawami dotyczacymi ludzi młodych. Nie każdy traktuje aborcję, jako metodę antykoncepcji. W życiu mogą się przydarzyc rózne sytuacje, które są w stanie odwrócić wszystko do góry nogami. Niechaj krzyżowcy skupią się na przerośniętych prostatach i utrzymywaniu moczu. Pozdrawiam

17:20, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

witekwitek

0 0

Jestem przeciw aborcji ale za to za powszechnym dostępem do środków antykoncepcyjnych. Nie jestem też za karaniem i grożeniem kobiet które dokonały aborcji. Najpierw a może najważniejsze to powinna byc ochrona godnego życia już narodzonych dzieci i dorosłych aż do ich naturalnej śmierci. I co najważniejsze żyjemy w XXI wieku a nie w średniowieczu co warto przypomniec co niektórym osobom , partiom i instytucjom.

17:01, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Skrajny fanatyk!
Strata czasu na polemikę z tym Panem.

11:42, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Starlight1970Starlight1970

0 0

Nieszczęściem Polski jest to,że frakcja patriotyczna jest (na własne niestety zyczenie) kojarzona z oszołomami typu Zięba, Piłka czy Orzechowski.Marzy mi sie patria o programie społecznym i politycznym odwołującej się do tracyjci patriotycznych ale bez przegiec oraz sceptyczna wobec lewackich oszłomów.Może doczekam?
I jeszcze jedno.Panie Zięba nie manipuluj pan faktami.W III Rzeszy obowiązywał surowy zakaz aborcji dla obywateli Rzeszy (nie mylić z nacjami podbitymi)

11:13, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DżekoDżeko

0 0

Cały problem w tym że na sali większosci słuchaczy problem aborcji już nie dotyczy . Szanowny pan Antoni Zięba niech zacznie się bardziej interesować dziećmi już narodzonymi - często żyjącymi w biedzie i nędzy .

10:23, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

miss_sunshinemiss_sunshine

0 0

Długo jeszcze ta pierdoła będzie wisieć na głównej, wnerwiając użytkowników? Wstydzilibyście się w ogóle cytować takie brednie - panie i panowie dziennikarze. To nie oddział Frondy chyba?

10:01, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

siestasiesta

0 0

Bodzio1221, majers: Jakim trzeba być imbecylem, żeby pisać takie głupoty?

09:21, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bodzio1221Bodzio1221

0 0

"Najlepszą edukację seksualną prowadzi Kościół" - w szczegulności z molestowania dzieci i młodych kleryków SĄ W TYM NAJLEPSI- Brawo p.Zięba

09:16, 09.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

dastidasti

0 0

Nie zgadzam się z p. Ziębą!

22:31, 08.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pietruniopietrunio

0 0

I tak się za Was modlimy...
Dobranoc :-)

21:28, 08.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

IrasiadIrasiad

0 0

Na szczęście macierzyństwo nikomu z "publiczności" już nie grozi bo na widowni moherowy katotaliban jarosławpolskęzbaw 60+ :)

16:34, 08.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

majersmajers

0 0

co za hipokryzja! I to mówią przedstwiciele instytucji, która ma na rękach krew setek tysięcy ludzi od czasów walki z poganstwem, płonących stosów z czarownicami, poprzez kolaborującego z ww. Hitlerem Piłusa XII po dzieciolubych kapłanów.

16:31, 08.02.2014
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%