KOMUNIKACJA. W miejsce linii J do Katowic i S do Sosnowca Jaworzno chce uruchomić nową linię Ch na trasie Chrzanów-Jaworzno. Chrzanowski ZKKM tą propozycją zainteresowany nie jest. Czy to oznacza koniec autobusowych połączeń ze Śląskiem?
KOMUNIKACJA. W miejsce linii J do Katowic i S do Sosnowca Jaworzno chce uruchomić nową linię Ch na trasie Chrzanów-Jaworzno. Chrzanowski ZKKM tą propozycją, zainteresowany nie jest. Czy to oznacza koniec autobusowych połączeń ze Śląskiem?
- Jaworzno proponuje dwa warianty. Pierwszy zakłada kurs z Chrzanowa przez Balin, Koźmin, Jeziorki do centrum Jaworzna i powrót przez osiedle Kąty. Drugi wariant - kurs do Jaworzna przez osiedle Kąty, powrót przez Balin. Nie przedstawiono jednak rozkładów jazdy. Wiem tylko, że w godzinach szczytu byłyby dwa kursy na godzinę, poza szczytem jeden kurs - przewodniczącemu zarządu ZKKM Tadeuszowi Gruberowi propozycja się nie podoba.
ZKKM nie przystał na propozycję Jaworzna również dlatego, że zainteresowany jest kursami bezpośrednio do Katowic, a nie fundowaniem pasażerom przesiadki.
- Chcemy komunikacji na Śląsk, nie do Jaworzna - mówi radny Wiesław Zywar, przedstawiciel Libiąża w związku.
- Przewodniczący Gruber sam podjął się negocjacji z Jaworznem, pytam więc, jak po nowym roku będą kursowały autobusy linii J i S? - odpowiedzi na wtorkowym zgromadzeniu ZKKM oczekiwał burmistrz Chrzanowa, Ryszard Kosowski.
I się nie doczekał. W tej sytuacji zadeklarował, że sam zajmie się sprawą nie chcąc pozbawić mieszkańców gminy połączeń ze Śląskiem. Na razie wystąpi do Jaworzna o wydłużenie terminu negocjacji jeszcze o miesiąc. Ostateczna decyzja, co do dalszego kursowania S i J lub też wprowadzenia nowej linii Ch ma zapaść do końca stycznia.
Przypomnijmy, wiosną jaworznickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, które weszło w struktury Miejskiego Zakładu Dróg i Mostów w Jaworznie, wypowiedziało chrzanowskiemu ZK KM-owi umowę dzierżawy miejsc postojowych swoich autobusów na dworcu autobusowym przy ul. Zielonej. Chciało w ten sposób wymóc na chrzanowskim związku dopłaty do kursów linii J i S. Dowodzi bowiem, że na odcinku między Jaworznem a Chrzanowem podróżują głównie mieszkańcy powiatu chrzanowskiego.
ZKKM już w sierpniu zaproponował Jaworznu ograniczenie kursów J i S lub też całkowitą rezygnację z S, co pozwoliłoby utrzymać dotychczasową liczbę kursów J. Na odpowiedź czekał wiele miesięcy. Jaworzno dopiero ostatnio wyszło z własną propozycją zastąpienia J i S nową linią Ch. Rozmowy trwają.
(AJ)
juki15:10, 29.12.2009
0 0
busy są ale nie kursują w swięta a po za tym nie wyobrażam sobie jazdy przepełnionymi busami wścisku jak śledzie w puszce 15:10, 29.12.2009
~slukasz11:16, 29.12.2009
0 0
Do "Hanys":
Jaworzno jako miasto samo sobie komunikację na Śląsk musi organizować i na pomoc z Katowic nie ma co liczyć. Przynależność do województwa nie ma tu żadnego znaczenia. Gdyby Chrzanów należał do śląskiego, też zmuszony byłby do finansowania części kosztów linii PKM-u, bo niby dlaczego Miejski Zakład Dróg i Mostów w Jaworznie ma finansować kursy z/do Chrzanowa. 11:16, 29.12.2009
~gk10:22, 29.12.2009
0 0
Sprawa linii ekspresowej do Krakowa jest wielce dyskusyjna.
Jest przecież linia kolejowa, przebiegająca przez środek Chrzanowa (z Trzebinią trochę gorzej, co do Libiąża to ma pecha). Nie należy się do niej odwracać plecami, tylko wykorzystać w pełni jej obecność!
1. Już teraz na trasie (Ośw.-) -Chrzanów - Trzebinia - Kraków co 60 min. jeżdzą pociągi (22 pary na dobę!). Wolno, a miejscami bardzo wolno ale i tak porównywalnie z autobusami i busami. Po wyremontowaniu torowisk podróż na linii Chrzanów-Kraków Gł. (45 km) pociągiem osobowym skrócić się może jednak do (35-)40-(-45) minut.
A z każdym rokiem w Krakowie ruch samochodowy gęstnieje !
2. Gminy nie dofinasowują przewozów regionalnych (tylko UM).
3. Więc zamiast wydawać miliony na dofinansowanie przewozów na linii K może lepiej budować nowe przystanki kolejowe (np. Chrzanów Rynek - między ul. 29 Listopada i Kadłubek, w Kroczymiechu, w Młoszowej), przebudowywać istniejące, przystanki autobusowe poprzenosić jak najbliżej peronów (i połączyć z nimi wspólnym zadaszeniem - można o tym pomyśleć projektując przedłużenie ul. Zielonej do Al. Henryka - właśnie po zachodniej stronie nasypu kolejowego), w miarę możliwości parkingi dla samochodów tworzyć przy przystankach kol., wprowadzić wspólny bilet autobusowo-kolejowy uprawniający do dojazd i powrót z przystanku kolejowego (i tu lokować dotacje).
Itd., itd. 10:22, 29.12.2009
~jurek23:31, 28.12.2009
0 0
do kolegi który robił obliczenia dla 300
Uważam że stworzenie linii byłoby dobrym rozwiązaniem ale tylko przez A4. Ludzie cenią sobie komfort i czas przejazdu. Dlatego zaplacili by nawet kilka złotych za bilet więcej żeby być w Katowicach szybciej. Powinno się wzorem Tychów wprowadzić dwie linie ekspresowe E-1 do Krakowa i E-2 do Katowic które byłyby obsługiwany przez autobusy klasy turystycznej i które jechałyby przez A4. W Tychach pomimo kilku zwykłych linii do Katowic jest linia ekspresowa E-1 sporo droższa ale szybka przejazd ok. 30 min a normalnym autobusem powyżej 50 min. Dla ludzi dojeżdzających często do pracy, lekarza, uczelni itd coś cudownego. Wtedy zlikwidowąlbym linie K 23:31, 28.12.2009
~Hanys 21:36, 28.12.2009
0 0
Trzeba było w województwie Śląskim zostać teraz obważanek w zęby i biegiem do Katowic i Sosnowca Busy nie będą miały konkurencji i napewno ceny pujdą w góę no ale jak się podobają małopolskie rządy to mówi się trudno mości Panowie i panie hajda na koń. 21:36, 28.12.2009
~obserwator komunika20:32, 28.12.2009
0 0
Za takie marne pieniądze jakie oferują nasze miasta komunikacja nigdy nie będzie sprawna i wydolna.I nie ma szans żeby jakiś przewoźnik zdecydował się organizować komunikację za takie stawki za kilometr.Dobry tabor autobusowy i sprawna komunikacja jest w miastach gdzie płacą za kilometr od 5 złotych wzwyż (m.inn. Oświęcim,Kraków,KZKGOP i inn. 20:32, 28.12.2009
Cameleon18:23, 28.12.2009
0 0
AciD doskonały pomysł, tylko jeszcze napisz którego aby było dokładniej.... 18:23, 28.12.2009
~AciD14:42, 28.12.2009
0 0
Sposób jest prosty zlikwidować ZKKM i wpuścić na rynek przewoźnika który ma swoje autobusy... Po za tym czemu Trzebinia, Libiąż i inne miasta muszą dokładać lwią część do kosztów utrzymania potwora ZKKM skoro większość nie rentownych linii wożących powietrze kursuje tylko po Chrzanowie. 14:42, 28.12.2009
~piter_who11:32, 28.12.2009
0 0
Linia ZKKMu do Katowic? Fajnie by było - jeden bilet miesięczny, być może obsługa Oświecimskiej i Podwala, więc ogólnie super.
Zrobiłem sobie analizę kosztów linii 300 i mi wyszło że coś tu nie gra.
Stawka dla linii 300 byłaby pewnie taka sama jak dla K: 3,69 zł/km (http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1030).
Długośc trasy linii takiej samej jak robi Jtka to wg google map ok. 36km. Dla ułatwienia zakładam że w obie strony jest ta sama odległość.
Ilość kursów jak dla Jtki (w końcu odpada Ska więc są oszczędności i nie trzeba ciąć kursów do Katowic):
do Jaworzna/Katowic: robocze: 30, soboty: 23, niedziele: 23
do Chrzanowa: robocze: 31, soboty: 24, niedziele: 24
źródło: http://www.pkm.jaworzno.pl/rozklady/frame_start.php?kat=00J_20091112
w 2010 roku jest 255 roboczych, sobót i niedziel 110
255x(30+31)+110*(23+24+23+24)=25895 kursów rocznie
25895kursów x 36km = 932220 km rocznie
932220km x 3,69 zł/km = 3439891,8 czyli 3,5 mln zł za linię 300 która zastąpi tylko Jtkę !!!
Faktem jest, że dzięki temu ZKKM będzie miał przychód z biletów, więc trzeba by to też oszacować.
Na podstawie projektu planu finansowego ZKKMu na 2010 r. (http://www.zkkmchrzanow.4bip.pl/datadir/doc/bip_1258738648.pdf) wynika, że na zakup "usług pozostałych:Komunikacja lokalna i ponadlokalna" przeznaczają kwotę 14250000zł, a z biletów, reklam, haraczu z Babic i Chełmka itp planują uzyskać 6905000zł czyli 48,5% kwoty.
Z tego wynika że tak czy siak linia 300 kosztowałaby dosyć drogo bo 51,5% x 3439891,8 = 1771544,28 zł, gdy tymczasem PKM Jaworzno chce wg. http://www.przelom.pl/przelom-online.php?t=Z-koncem-roku-koniec-jazdy-na-Slask-&p=4330 450 tys. zł czyli 4 razy mniej i to za dwie linie: J i S czyli za większą ilość kursów i do dwóch miast!!!
Oczywiście obliczenia są obarczone pewnym błędem, ale tyle można wywnioskować z tego co można znaleźć w internecie - może ktoś z Przełomu zapyta w ZKKMie albo PKMie za co konkretnie ZKKM ma płacić, albo za co dotychczas płacił - jaki był sposób liczenia należności względem PKMu, bo bardzo mnie ciekawi skąd się wzięło te 450 tys.zł. 11:32, 28.12.2009
~aw08:44, 28.12.2009
0 0
w swięta nie jeżdziły mini busy,więc gdyby nie autobusy to moja córka nie odwiedziąłby mnie w święta,a juz nie chce myslec jak ktos pracuje i musi w wolne dni dojechac do pracy np.pielegniarki,słuzby publiczne ,czy jak ktos pracuje w gastronomi lub hotelarstwie,nie dziwmy sie,ze młodzi uciekają z naszych stron i nie wracają,jak nie chcemy im isc na przeciw.... 08:44, 28.12.2009
~obserwator16:20, 27.12.2009
0 0
Jedynym zadowolonym w tym całym zamieszaniu jest p. Gruber, który nie myśli o pasażerach a tylko o sobie i rządzeniu. A w Jaworznie autobusy kursują bez problemów bo kto inny zajmuje się komunikacją a nie Pan Przewodniczący Gruber ... 16:20, 27.12.2009
~Bratek13:23, 27.12.2009
0 0
Jesli w styczniu nie bedę miał czym jechać do pracy do Sosnowca to osobiście wybiore się do grubera do biura i wymownie zapytam za co bierze pensje z moich podatków!!! 13:23, 27.12.2009
~mos17:38, 26.12.2009
0 0
Czemu niektórzy dziwią się, że PKM chce dopłat za kursowanie do Chrzanowa? Kursy tutaj to nie jest zadanie wpisane w ścisła działalność tej firmy wiec się nie dziwcie. Jakoś przy okazji kursów z chrzanowa do Babic ZKKM (a więc Chrzanów, Trzebinia i Libiąż) też wyciągnęły sporą forsę od Babic.
A poza tym to oprócz nieudolności ZKKMu, który jeszcze nic nie załatwił - choć problem istniał od kilku miesięcy - widzę nieudolność burmistrza Kosowskiego, któremu żal pieniędzy na zapewnienie komunikacji do Województwa Ślaskiego mieszkańcom Chrzanowa. Pewnie znowu odkłada się kasę na jakieś niezbędne pomysły jak telebim czy projekt nowego herbu Chrzanowa. 17:38, 26.12.2009
GieKSiarz22:30, 25.12.2009
0 0
Żenada, dobrze, że chociaż burmistrz Kosowski wziął się do roboty! 22:30, 25.12.2009
~ekolog15:35, 25.12.2009
0 0
W.S: Nie dziw się, że PKM Was (ZKKM) tak traktuje, bo nikt nie traktowałby poważnie takiego rozgardiaszu jakim jest ZKKM.
Przekaż Panu Gruberowi na walnym zgromadzeniu (o ile ZKKM takiego doczeka), że jak się chce, to się może i pokieruj jego wzrok na Jaworzno, Tychy, Kraków, Olkusz, Oświęcim.
Wesołych. 15:35, 25.12.2009
~zzz13:34, 25.12.2009
0 0
no i co z tego ze pisali monity ??? trzeba było pomyśleć skąd zebrać kasę na dopłaty...jaworzno za darmo nie będzie jeździć... co było w tych monitach - prośba o litość??? ktoś pojechał do tego jaworzna porozmawiać ??? jaworzno ma dokładne dane kto jeździć i skąd bo wszystko działa tam w autobusach na kartach. zkkm ma chociaż te dane ? 13:34, 25.12.2009
~inka00:13, 25.12.2009
0 0
Wygląda na to, że Wielmożnie Nam Panujący powinnni zerwać jakiekolwiek negocjacje i zlikwidować wszystkie kursy, bo przecież przeszkadzają im w sprawnym zarządzaniu ZKKM-em!!A co z ludźmi, którzy codziennie dojeżdżają do pracy? Co ze studentami codziennie dojeżdżającymi na uczelnię?Czy ktoś tu w ogóle myśli o ludziach?Czy teraz zamiast ok.1h10min do Sosnowca będę musiała dojeżdżać dwie godziny w jedną stronę???Nie każdego stać na prywatnego przewoźnika, poza tym czas też jest cenny! Z miasta, które miało w miarę dobre połączenia z Krakowem i Katowicami Chrzanów staje się powoli zapiździem, czarną dziurą, gdzieś pomiędzy dwoma stolicami województw. Prywatny przewoźnik nie załatwi sprawy! 00:13, 25.12.2009
~Libiążanin22:44, 24.12.2009
0 0
No a czemu nie może być bezpośrednich kursów z Libiąża do Katowic? Dawno były... za PRL-u. 22:44, 24.12.2009
~obserwator komunika16:29, 24.12.2009
0 0
gwerty: co robili? Od półrocza pisali pisma i monity a odpowiedź nadeszła w drugiej połowie grudnia w wersji nie przyjęcia ze szkodą dla pasażerów,którzy przy przesiadce do Katowic czy Sosnowca musieliby zakupić drugi bilet. 16:29, 24.12.2009
~W.S16:18, 24.12.2009
0 0
ZKKM od lipca br. oczekiwał odpowiedzi i stanowiska Jaworzna w sprawie dalszej komunikacji na Śląsk.I co? Dopiero pod koniec grudnia MZDiM z PKM Jaworzno łaskawie przedstawili swoją propozycję nie do przyjęcia bo z przesiadkami i za grubą kasę.Więc nie wińcie Grubera tylko Jaworzno , które chce na nas zarobić i wymusza to na Chrzanowie i ZKKMie.Redakcja niech się pofatyguje i zbierze wszelkie informacje u źródła ponieważ przedstawia niepełną informację. 16:18, 24.12.2009
~jaj15:27, 24.12.2009
0 0
codziennie jezdze J na slask i musze powiedziec ze jestem bardzo zadowolona z pkm jaworzno- autobusy sa czyste, rzadko sie spozniaja, tylko troche za dluga jada ( nie liczac tego ze pkm robi wszystko zeby utrudnic zycie mieszkancom chrzanowa np. autobus E jedzie jakies 15 min szybciej niz J ale wyjezdza z katowic o takiej porze ze nie ma szans dogonic linie J i pozwolic zeby ludzie sie przesiadli do chrzanowa, po drugie gdyby autobusy jezdzily troche szybciej ( bo wracanie z katowic przez 95 min to troche przesada) bylabym sklonna wiecej placic za bilet 15:27, 24.12.2009
~e15:01, 24.12.2009
0 0
http://forum.zaglebiedabrowskie.org/viewtopic.php?f=63&t=63
JAWORZNO , SOSNOWIEC - TO historyczna MAŁOPOLSKA
KATOWICE - to Śląsk
Jaworzno, Sosnowiec , Katwice - leżą w woj.śląski
Jest to region, którego współczesne oblicze zostało ukształtowane głównie w XIX wieku, historycznie i kulturowo będący częścią Małopolski, lecz niepoprawnie często jest mylony ze Śląskiem.
Obecne tereny Zagłębia w częściowo pokrywają się z terytorium istniejącego w latach 1433-1790 Księstwa Siewierskiego. Po III rozbiorze znalazły się one w pruskiej prowincji „Nowy Śląsk”, od 1807 roku weszły w skład Księstwa Warszawskiego, a później Królestwa Polskiego, pod rosyjskim zaborem. Tereny te były w XIX wieku miejscem narodowych powstań, szczególnie styczniowego, kiedy powstańcy przez kilkanaście dni kontrolowali cały region.
Terminu „Zagłębie" po raz pierwszy, w połowie XIX wieku użył Józef Patrycjusz Cieszkowski oznaczając tutejszy okręg rozwijającego się przemysłu. Nazwa utrwaliła się od wiodącego wówczas ośrodka jakim była wieś Dąbrowa. W związku z odkrytymi złożami węgla kamiennego, przygranicznym położeniem (styk granic trzech państw zaborczych), budową przez ten teren linii kolejowych warszawsko-wiedeńskiej oraz iwanogrodzko-dąbrowskiej w drugiej połowie XIX wieku nastąpił dynamiczny rozwój regionu, połączony z napływem ludności poszukującej pracy.
Więc redaktor AJ z lenistwa lub z niewiedzy używa " Kursy na Śląsk"
ale droga Pani ANNO Jarguz
Poprawnie to brzmi " Kursy do województwa śląskiego "
bo niestety nadaje się Pani do absurdów
Proszę się zapoznać z Pojęciem Śląsk i Małopolska
http://www.zaglebiedabrowskie.org/viewpage.php?page_id=3
http://rop.silesia-region.pl/zal_slaskie/ziemie_woj.htm
oraz z pojeciem woj.śląskie i woj.małopolskie
a potem nie pisać juz takich głupot
al 15:01, 24.12.2009
~quest14:18, 24.12.2009
0 0
o co wam chodzi frajerzy. chcieliście do małopolski to o co ten wrzask. było łapnąć się do śląskiego. ale co tam historia tradycja i takie tam . teraz na nogach do wstrętnego hanysowa. 14:18, 24.12.2009
~Margaret14:14, 24.12.2009
0 0
Mam nadzieję, że uda się osiągnąć dobre rozwiązanie nie zapominając o osiedlu Kąty...... 14:14, 24.12.2009
~Skarbnik11:11, 24.12.2009
0 0
No i gitara. Może wreszcie wylezie na światło dzienne, jak upośledzony jest ZKKM i kierownictwo (kierownictwo=pasożytnictwo). Swoją drogą, na Śląsk będzie można delej jeździć prywatnymi busami, więc nie będzie chyba aż tak źle :-) Przypuszczam, że jakby miało faktycznie dojść do całkowitej likwidacji linii J oraz S, to w mgnieniu oka pojawią się dodatkowe kursy u prywatnych przewoźników, jak i nowi przewoźnicy. I dobrze. Najwyższy czas, by skamieniałości PRL-u poszły do diabła!!! 11:11, 24.12.2009
qwerty08:52, 24.12.2009
0 0
to skandal! mam tylkko jedno pytanie; co robili do tej pory? 08:52, 24.12.2009
~Tymoteusz01:39, 24.12.2009
0 0
Ja często korzystam zarówno z linii J i S. Dojeżdżam do Chrzanowa z Niwki (dzielnica Sosnowca) i nie wyobrażam sobie likwidacji linii S. Jeśli linia J lub S zostanie zlikwidowana będę musiał przerzucić się na PKP. Wtedy PKM Jaworzno straci klienta, na pewno nie jednego. 01:39, 24.12.2009
zdegustowana01:14, 24.12.2009
0 0
Chwała Bogu! Burmistrz chyba zaczyna przeglądać na oczy! Skoro zauważył, że rozmowy prowadzone przez pana G są "g" (g*w*o) warte i nie przynoszą rezultatów.
Oby jeszcze się burmistrz zainteresował tymi chorymi rozkładami jazdy, gdzie w jednym kierunku w przeciągu kilku minut jadą ze trzy autobusy a potem godzinne i dluższe przerwy - i to jest powód najważniejszy strat w komunikacji (inne to niepotrzebni, nic nie robiący pracownicy; styl zarzadzania pana G - ludzie dla komunikacji zamiast komunikacja dla ludzi, sam on, gapowicze, a na samym końcu zniżki lub ich brak jeśli sprawa trafi do sądu - brak przestrzegania ustawowo przyslugujących ulg, np dla studentów w porze nocnej) 01:14, 24.12.2009
~m00:06, 24.12.2009
0 0
BEZ KOMENTARZA! 00:06, 24.12.2009
skorpion23:48, 23.12.2009
0 0
Nooo, jak Przewodniczący Gruber podjął się negocjacji z Jaworznem to można się bylo spodziewać sukcesu jak diabli.
Notabene, ciekawa jest metoda burmistrza Chrzanowa - jak Gruber nie zrobił, to on zrobi.
To za co wlaściwie przewodniczący ZKKM bierze pieniądze?
Chyba za nieudolność, i za granie wszystkim na nerwach.
Jak nie jest skuteczny, to może czas już najwyższy na zmianę przewodniczacego.
23:48, 23.12.2009
Krzysio23:30, 23.12.2009
0 0
Era Grubera już się skończyła. Kończ waść i wstydu sobie i nam w oczach innych oszczędź. 23:30, 23.12.2009
~marek22:16, 23.12.2009
0 0
A co robi Pan Maciaszek, bo na zdjęciu widać że jest mało zainteresowany rozmową a w końcu jest oddelegowany przez Chrzanów do ZKKMu. Najlepiej brac pieniążki a nic nie robic. Czy ZKKM nie może sam przywrócić linii podobnej do 300 ktora kiedyś kursowała do Katowic ale może tym razem A4. Wtedy mieszkańcy powiatu chrzanowskiego mieliby szybki dojazd do Katowic. Maksymalnie 40 minut przelotu bo można wjechać do Katowic ulicą Mikołowską czyli pierwszy zjazd za Komendą Wojewódzką PSP a następnie na dw. PKP lub tak jak kiedyś na dworzec PKS w Katowicach. 22:16, 23.12.2009
~Zfrustrowany Grzego20:54, 23.12.2009
0 0
eh szkoda gadać. Czemu Chrzanów musi być "biednymi przedmieściami" aglomeracji śląskiej... kto jak kto ale miasto ościenne, leżące na granicy dwóch województw powinno mieć IDEALNE połączenie z Katowicami jak i zarówno z Krakowem.
20:54, 23.12.2009
raptor20:35, 23.12.2009
0 0
Ze Gruber jest nieudolny w tym co robi wszyscy widza, ale Kosowski dopiero jak juz jest wszystko na ostrzu noze to sie zorientowal ze trzeba dzialac .... ZAL 20:35, 23.12.2009
~Krzysztof19:55, 23.12.2009
0 0
Szanowny Panie Burmistrzu zlikwiduje Pan wszystkie problemy związane z ZKKMem likwidując przewodniczącego Pana Grubera! Pan Gruber tylko mówi poematami nic po za tym nie robi,aby rozwiązać problem wręcz prowadzi sprawy w drugą stronę. Zniknie Gruber Zniknie Problem!!! Zrobił Pan porządek w Rynku i Pod Orłem oraz wiele Innych, najwyższy czas pozamiatać w ZKKmie. ( Znak Firmowy Pana Grubera ,,Nie ma Interwencji Nie ma Problemu") 19:55, 23.12.2009
~zrozpaczony19:05, 23.12.2009
0 0
ZLIKWIDOWAĆ ZKKM W PIZ..!!!!!!!!! 19:05, 23.12.2009
~ostro rąbie18:57, 23.12.2009
0 0
do zzz: masz wąskie pojęcie o komunikacji . nie sztuką jest kupić autobus i dać kierowcę tylko stworzyć rozkład który pozwoli zadowolić większość i zarobić na siebie podstawić autobus w razie awarii i itd. pomyśl 18:57, 23.12.2009
~staszek5617:46, 23.12.2009
0 0
po raz kolejny mamy dowody na nieudolność p. Grubera !!! od lat wokół się mówi że człowiek jest niestrawny i złośliwy. popieram przedmówcę !! po co płacić urzędnikom w ZKKm-ie ?? jak p.Burmistrz za Nich pracuje. p. Burmistrzu szuka Pan oszczędności ........... a rozgonić to towarzystwo w cholerę !!!!!
nie tak dawno w sprawie 330 na oś. Południe też Pan osobiście robił porządek - chyba tak nie powinno być !!!! 17:46, 23.12.2009
~konieczjis15:59, 23.12.2009
0 0
Spółka z Jaworznem wcześniej czy później musiała się tak skończyć. Rozwiązanie jest proste: uruchomić własną komunikację z Katowicami i Sosnowcem i nie zatrzymywać się w Jaworznie. Kto pamięta jeszcze linie 300 i 301, ten wie, że kursy do Chrzanowa zawsze były jakieś dziwne, zmiany autobusów, kursy wieczorne tylko do Jaworzna, co zostało do dziś. Niech ktoś spróbuje wrócić do Chrzanowa po 22 - powodzenia. 15:59, 23.12.2009
~wladek15:52, 23.12.2009
0 0
ZKKM jak zwsze KPINA I ŻENADA won z tym leśnym dziadostwem! Zlikwidować niudolność! 15:52, 23.12.2009
~zzz15:26, 23.12.2009
0 0
Co robiło ZKKM przez parę miesięcy że teraz burmistrz musi się sprawą zająć...po co, ile i komu się płaci ?? Zlikwidować ZKKM zatrudnić 3 ludzi i kierowców w urzędzie - wtedy będzie na kursy na Śląsk. 15:26, 23.12.2009