Na skrzyżowaniu Pogorskiej, Chechlanej i drogi wyjazdowej z Lidla w Chrzanowie w przyszłym roku pojawi się sygnalizacja świetlna. Starosta chrzanowski Bartłomiej Gębala podkreśla, że powiat jest zdeterminowany, by zrealizować tę inwestycję.
Kierowcy pokonujący to skrzyżowanie wiedzą, że bywa na nim niebezpiecznie przez co zdarzają się kolizje. Do tej pory nie wszyscy wiedzą, jakie panują tam zasady, kto ma pierwszeństwo i kto na kogo powinien poczekać.
Największy problem jest z wyjazdem spod Lidla. To droga wewnętrzna więc z niej - w każdej konfiguracji aut na skrzyżowaniu - kierowcy włączają się jako ostatni. Różnie z tym jednak bywa. Toteż od kilku lat mówi się o uporządkowaniu sytuacji w tamtym miejscu. Jest to możliwe albo przez postawienie tam świateł, albo wybudowanie ronda.
Z opinii mieszkańców wynika, że woleliby to drugie rozwiązania. Wybrana została jednak budowa sygnalizacji świetlnej.
Jak tłumaczy starosta chrzanowski Bartłomiej Gębala z dwóch powodów jest to lepsze rozwiązanie. Po pierwsze jest tańsze. Według opracowanego kosztorysu budowa sygnalizacji świetlnej ma kosztować 640 tys. zł. W przypadku ronda w grę wchodzi kwota kilkukrotnie wyższa, 2-3 mln zł. Po drugie, konieczne byłyby wywłaszczenia.
- Pomimo że wydaje się, że jest tam dość szeroko, to już wiemy, że aby wybudować rondo, musielibyśmy wejść na posesje prywatne, a wprowadzenie sygnalizacji świetlnej rozwiąże problem, który tam jest - mówi Bartłomiej Gębala.
Starosta przewiduje, że jeśli nie pojawią się jakieś nieprzewidziane sytuacje, to kierowcy mogliby korzystać ze świateł na skrzyżowaniu Pogorskiej, Chechlanej i drogi wyjazdowej z Lidla w połowie przyszłego roku.
Inwestycję mają sfinansować solidarnie powiat chrzanowski, gmina Chrzanów i Lidl.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
7 1
Pozazdrościć wizji i planowania. Burmistrz ma w planach połączenie mydlanej z harnes koło skate parku (co jest złym pomysłem ale co tam) więc zaraz będziemy mieli powtórkę sprzed kauflanda. A tak na marginesie to czemu trochę wyżej może funkcjonować małe rondo które powinno zmieścić sie na tym skrzyżowaniu a tu jest nie (szfagier ma biznes ze światłami drogowymi?)
8 4
Koszt sygnalizacji 600tys, rondo 2-3 mln i wywłaszczenia, serio?? Czemu nie pójdziemy przykładem innych miast i nie zrobimy mini ronda- Koszt 200tys, miejsca w sam raz ...
6 4
Odpowiedź : bo G. Żuradzki jest fanem świateł!
7 2
Starosta jak zwykle forsuje durne rozwiązania. Będzie powtórka z Kauflandu a nawet jeszcze gorzej! Poza tym trzeba mieć trochę w głowie i porównać koszty utrzymania sygnalizacji z kosztami utrzymania ronda ale cóż wymagać od takiej elity.
0 2
Wystarczy przestawić znak strefa zamieszkania wyżej i po problemie
7 1
W zupełności by wystarczyło tam rondo i problem znika, a nie takie kombinowanie!
3 2
no tak, dziady nie potrafią włączyć się do ruchu to zablokujmy śwaitłami główną ulice w okolicy hahahah
1 1
Lidla trzeba byłoby wywłaszczyć żeby zbudować rondo? To może Lidl sam przekaże grunty na rzecz powiatu? Ile Lidl dokłada do budowy świateł?
Zamiast usprawniać ruch to panowie chcą go tamować światłami..
2 1
będzie tylko gorzej, ciekawe jak podwale będzie się teraz korkować jak będą światła przy lidlu....tak jak bylo - bylo ok. nie pamiętam żebym tam dłużej niż minute stal kiedykolwiek żeby z pod Lidla wyjechać. wszystkim się jeszcze czkawka odbija te światła
3 0
A gdyby wjazd/wyjazd z Lidla był na drogę Harnes koło myjni
1 0
Zacznijmy od tego, że Lidl wygenerował problem z wyjazdem z własnego terenu i Lidl w 100% powinien ponieść koszt usprawnienia.