KOMUNIKACJA. Od maja linie J do Katowic i S do Sosnowca zastąpią nowe: 300 i 319. Ich trasa będzie się jednak kończyła w Jaworznie. Dla mieszkańców powiatu chrzanowskiego, dojeżdżających dalej, oznacza to przesiadkę.
KOMUNIKACJA. Od maja linie J do Katowic i S do Sosnowca zastąpią nowe: 300 i 319. Ich trasa będzie się jednak kończyła w Jaworznie. Dla mieszkańców powiatu chrzanowskiego, dojeżdżających dalej, oznacza to przesiadkę.
Dla pasażerów zmiany oznaczają nie tylko czas stracony w oczekiwaniu na kolejny autobus w Jaworznie, ale i wyższe koszty podróży. Chodzi konkretnie o osoby, jeżdżące na podstawie biletów jednorazowych. Dziś za przejazd płacą 4,40 zł (bilet normalny). Przesiadając się w Jaworznie, będą musieli skasować dwa bilety. Na trasie Chrzanów-Jaworzno w wysokości 3 zł i dalej na trasie Jaworzno-Katowice za 4 zł. W sumie daje to 7 zł. Ci, którzy zainwestują w bilet okresowy, za podróż na Śląsk zapłacą tyle samo (bilet okresowy na 30 dni kosztuje 96 zł).
Są i plusy takiego rozwiązania. Dziś autobusami linii J czy S można jeździć wyłącznie na podstawie biletów PKM Jworzno. Po wprowadzeniu zmian, w nowych liniach 300 i 319 będą honorowane także okresowe bilety, wydawane przez ZKKM, jednak tylko w obrębie gminy Chrzanów. Zatem przykładowo, jeśli ktoś w Balinie wsiądzie do autobusu linii 319, a posiada bilet miesięczny ZKKM-u na trasę Balin-Chrzanów, nie będzie już musiał kasować dodatkowego biletu.
Z propozycją zastąpienia linii wyszło Jaworzno, które organizuje komunikację na tej trasie. Za nowym modelem komunikacji od początku optował burmistrz Chrzanowa Ryszard Kosowski. Uważa, że to dobra propozycja, bo urealni czas dojazdu na Śląsk i z powrotem. Dziś autobusy linii J czy S mają spore opóźnienia. Dzięki skróceniu trasy poszczególnych linii, jak tłumaczył Kosowski, do Katowic będzie można dojechać szybciej.
- W Jaworznie można się przesiąść do autobusu linii A, który do Katowic jedzie przez autostradę i mija zakorkowane ulice. W tym przypadku czas dojazdu jest znacznie krótszy - dowodzi radny Robert Maciaszek, który, podobnie jak burmistrz Kosowski, uważa, że zmiany są konieczne.
Pozostali członkowie zgromadzenia nie są już tego tacy pewni. Nie podoba im się właśnie przesiadka, z której pasażerowie na pewno nie będą zadowoleni. Jednak na poniedziałkowym zgromadzeniu związku wszyscy podnieśli rękę za porozumieniem z Jaworznem, które zakłada zastąpienie linii J i S nowymi 300 i 319.
Jak będziemy jeździć?
Linię J zastąpi nowa linia 300, która będzie jeździć na trasie Jaworzno Osiedle Stałe - Chrzanów Dworzec ZKKM przez: Jaworzno Centrum, Byczynę, osiedle Kąty. Z kolei linię S zastąpi linia 319. Będzie kursować od Jaworzna Osiedle Stałe do Chrzanowa Dworzec ZKKM przez: Jaworzno Centrum, Szpital, Wilkoszyn, Jeziorki, Koźmin, Balin. Pasażerowie, którzy będą chcieli jechać dalej: do Katowic czy Sosnowca, przesiądą się w nowym centrum przesiadkowym budowanym w Jaworznie.
(AJ)
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Tak się kończy bycie na łasce jaworzna. A argument o opóźnieniach, to można między bajki włożyć. Autobusy się spóźniają między jaworznem a Katowicami, do/z Chrzanowa to jest "z górki". Korzystałem z tych przybytków sporadycznie, więc płakał nie będę, ale współczuję dojeżdżającym, zwłaszcza w zimie. Aż się prosi własna komunikacja do Katowic przez A4 z pominięciem jaworzna. Do Krakowa tak jeżdżą minibusy, myślę, że do Katowic również zaczną. A "nasze" władze... no comment, jak mawiają Anglicy.
0 0
Po prostu skandal i brzydkie słowo na s. Już widzę jak z Jaworzna o godzinie 22 wracam do domciu ciepłym i miłym autobusikiem. Będzie on tkwił w mojej głowie gdy przedzierał będę się przez lasy w Byczynie i Chrzanowie. Może ktoś da mi numer telefonu do pana Kosowskiego gdy nie będę mógł się dostać do domu to zadzwonię do niego i poproszę aby odebrał mnie z Jaworzna.
0 0
dziekujemy Ci ZKKM .... :-|
0 0
znajacy temat: a nie czytałeś o wypowiedzeniu porozumienia przez Grubera z terminem wypowiedzenia 31 grudnia 2009? kiepsko znasz temat.
0 0
Do ~Aga. Teraz weź pod uwagę ile kursów linii S do Sosnowca zostanie wyciętych w nowym rozkładzie jazdy. Oczywiście "dla dobra pasażerów". Ku chwale burmistrzowi Kosowskiemu i Panu Macieszkowi, a także całej PO!!!
0 0
szkoda ze mam szkole w Sosnowcu..
Musze dojechac z Trzebini do Chrzanowa
z Chrzanowa do Jaworzna a z Jaworzna do Sosnowca ..
kapitalne rozwiazeni ;)
powodzenia..
może jakies dopłaty do biletów ?
0 0
Pan Maciaszek kłamie w swoim komentarzu na stronoe Platformy Obywatelskiej ponieważ Porozumienie z Jaworznem dotyczącym funkcjonowania lini J do Katowic i S do Sosnowca obowiązuje do 31 grudnia 2011 roku. Więc autobusy bez żadnych zmian i przesiadek w Jaworznie powinny jeździć do tego czasu.Za wszelkie zmiany i niedogodności należy obarczyć panów Kosowskiego i Maciaszka. którzy bezczelnie chcą za swą decycje obarczyć ZKKM.
0 0
Pan Maciaszek I Burmistrz zdaje się celowo okłamują naszych pasazerów i podawane informacje są nierzetelne.
0 0
cytat, ze strony MZDiM w Jaworznie, które w imieniu Prezydenta Miasta Jaworzna organizuje komunikację publiczną w Jaworznie (adres podała poniżej ada):
"Często zgłaszanym przez mieszkańców Jaworzna problemem jest niepunktualność linii ponadlokalnych (A, E, J i S), powodująca utratę skomunikowania tych linii z liniami lokalnymi. Linie ponadlokalne doznają w godzinach szczytu porannego i popołudniowego opóźnień o trudnym do przewidzenia charakterze, co jest charakterystyczne dla linii o długich trasach, wytyczonych drogami o dużym obciążeniu ruchem, przy równoczesnym braku priorytetu dla komunikacji zbiorowej. W takiej sytuacji dalsze utrzymywanie linii ponadlokalnych łączących dwa odmienne zadania transportowe tj. skomunikowanie Jaworzna z kierunkiem Śląsk/Zagłębie oraz Jaworzna z Gminą Chrzanów, kosztem punktualności powodować może dyskomfort w przebiegu podróży. Dlatego też podjęto decyzję o skróceniu linii ponadlokalnych J i S..."
rzeczywiście tak jest, że jak ZKKM nie uruchomi własnego autobusu do Katowic, to musimy się liczyć z przesiadką, czy stać nas na to? tego nie wiem
0 0
O powodach które kierowały Jaworznem można przeczytać tutaj: http://www.mzdim.jaworzno.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4414&Itemid=1
Są też linki do mapek w googlach i do rozkładów jazdy.
Wśród powodów nie ma "na wniosek Burmistrza Chrzanowa", więc albo kłamią albo nasz burmistrz nie miał wiele do gadania - Jaworzno chciało wprowadzić zmiany i nic na to nie mogli poradzić.
Póki sami nie będziemy organizować komunikacji do Katowic to nie będziemy mieli wiele do gadania tyle że jeden kurs do Katowic to często cały dzień jeżdżenia jakiejś linii po terenie gminy, więc chyba nas zwyczajnie na to nie stać.
0 0
Na stronie www.chrzanow.platforma.org znajduje się trochę więcej informacji o tym, jak W RZECZYWISTOŚCI wygląda sytuacja.
0 0
Autobusy PKM Jaworzno wcale nie są lepsze od tych co jezdżą dla Związku bo do Chrzanowa wypychają te syfiaste i najstarsze.Kanary może milsi ponieważ bardzo rzadko w autobusach PKM można spotkac gapowiczów, nie to co u nas gdzie jest ich mnóstwo, no ale pewnie u nas taki standard ( a jazda z biletem to obciach ).
0 0
Tak jak przypuszczałem, kursy linii 300, 319 z kursami linii J, S, A i E nie są dobrze ułożone. Co oznacza, że np. po dotarciu do przystanku przesiadkowego trzeba będzie czekać co najmniej kilkanaście minut, co znacząco wydłuży czas przejazdu na trasie Chrzanów - Sosnowiec/Katowice. O cenach biletów już nie wspomnę, bo wiadomo że będą wyższe. Czyli jednym zdaniem: gorszy dojazd, za wyższą cenę.
0 0
pomińmy kwestie przesiadek i kwoty zapłaty za przejazd który będzie dwu krotnie większy. skupmy się na jakości przewozu. zkkm syf brud i chamstwo PKM Jaworzno o wiele lepsze i bezpieczniejsze autobusy kierowca zawsze "ogarnięty" i nawet te kanary są milsze od tych z zkkm...choć gady częściej można spotkać na trasie.
0 0
Przeczytajcie uważnie ten artykuł.Widać jasno,że za przesiadkami w Jaworznie i likwidacja J i S są pomysłodawcy Burmistrz Kosowski i radny Maciaszek.Szef ZKKMu T.Gruber i członek zarządu Korczyński byli przeciwni przesiadkom.Dlatego w tym przypadku za utrudnienia możemy obwiniać tylko włodarzy Chrzanowa.
0 0
Spartakusie-doradco Burmistrza Chrzanowa.Z tego co wiem to Chrzanów nie zapłacił ZKKMowi tych 80 procentowych kosztów,które do Jaworzna wpłacił za Chrzanów właśnie Wasz ukochany Gruber.
0 0
Teraz juz nie tylko pan Gruber, ale rowniez burmistrz i pan maciaszek powinni beknąc przed sądem za działalność na szkodę mieszkańców, komunikacji oraz miasta. Wszystko to można w jedno zlączyć.
Rozumiem, że burmistrz ze swojej kieszeni pokryje różnice w cenach biletów, bo wielce miało nie być zgody jeśli podrożeją bilety. A okazało się, że zgodzono się na podwyzke o 50% i teraz beda kazac nam placic po 150% starej ceny biletów.
Ciekawe jak pan prezydent jaworzna zareagowałby na petycję mieszkańców chrzanowa o niewprowadzanie zmian w życie. To bardziej konkretny człowiek niż nasi karierowicze
0 0
na stronie pkm.jaworzno jest już propozycja rozkładu jazdy lini 300 i 319
0 0
Witam Państwa,
Na jedną rzecz należy zwrócić uwagę, że to nie Kosowski ani Maciaszek, nawet nie Gruber czy ZKKM, a Jaworzno jest właścicielem linii J i S, a Chrzanów dopłaca tylko za kilometry realizowane na terenie gminy Chrzanów. To Jaworzno chciało skrócić linie, bo dba o interes swoich pasażerów którzy narzekali na spóźnienia tych autobusów ze względu na zbyt długą linię (dojazd z Chrzanowa do Katowic - min. 1 godzina i 20 minut). I Jaworzno postawiło taki warunek, że skraca linie a Chrzanowowi może zaproponować nowe połączenia ale tylko na trasie Chrzanów-Jaworzno.
Z tego co ja wiem, to Gruber nie potrafił wynegocjować żadnego porozumienia i przedstawiał na zgromadzeniu związku już w grudniu tezę, że połączenia na Śląsk są w ogóle nie potrzebne bo dojeżdza tam wiele prywatnych busów (!) Jak pamiętam to wtedy w grudniu na Zgromadzeniu ZKKM to nie kto inny tylko Kosowski i Maciaszek głośno zaprotestowali przeciwko takiej próbie zlikwidowania przez zarząd Związku kursów na Śląsk. Po gorącej dyskusji upoważniono więc do rozmów z Jaworznem Kosowskiego, który po pierwsze przedłużył obowiązywanie obecnego porozumienia na czas negocjacji, a następnie wynegocjował umowę na mocy której Jaworzno nadal będzie obsługiwało kursy z Chrzanowa na Śląsk. Trzeba było szukać kompromisu. Ostatecznie ustalono, że Jaworzno stworzy nowe linie 300 i 319, które będą kursować na trasie Chrzanów Dworzec - Jaworzno Osiedle Stałe (przez Kąty i Balin) i że w liniach tych będą honorowane bilety miesięczne ZKKM na całym obszarze gminy Chrzanów.
Nieprawdą jest także zwiększenie kosztów dojazdu dla pasażerów. Po pierwsze bilety miesięczne są w tej samej cenie, bo to bilety strefowe. Po drugie wśród biletów jednorazowych w Jaworznie są tzw. bilety czasowe, np. bilet 24-godzinny. Bilet ten kosztuje 9 zł (normalny) i obowiązuje na całym terenie od Chrzanowa po Katowice (Sosnowiec) przez 24 godziny od skasowania. Można nim jeździć tam i spowrotem przez całą dobę odpowiednio za 9 zł. lub z ulgą za 4,5 zł.
Nie chcę nikogo oskarżać i wninić za ten stan rzeczy, ani też nikogo bronić, ale irytuje mnie to, że tak mało merytorycznej dyskusji jest na tym forum, a tyle złości, agresji i braku zrozumienia. Wcale się nie dziwię np Jaworznu, że skraca linie które były w ich ocenie za długie i powodowały opóźnienia i skargi mieszkańców Jaworzna. Nie dziwi mnie próba Grubera do zlikwidowania połączeń ze Śląskiem w całości, bo nie raz już można było słyszeć z jego ust, że komunikacja na Śląsk oraz do Krakowa nie są obowiązkiem związku, którym on kieruje. Ale uważam to za karygodne, że Gruber zamiast próbować wynegocjować z Jaworznem jakikolwiek kompromis przygotowywał opracowania pokazujące ile busów jeździ na Śląsk, twierdząc przy tym, że nie będzie się Jaworzna o nic prosił i jak nowej umowy nie ma to być nie musi.
Te wszystkie informacje nie są żadną tajemnicą, potwierdzi je każdy członek zgromadzenia ZKKMu, Burmistrzowie czy dziennikarze uczestniczący w tych posiedzeniach.
Co do atakowanych tu tak zajadle Kosowskiego i Maciaszka: Kosowski podejmując się tych negocjacji w samej końcówce roku uratował w ogóle jakiekolwiek linie na Śląsk. Trochę szkoda że nie udało mu się przekonać Jaworzna do pozostawienia początkowego przystanku dla J i S w Chrzanowie, ale z drugiej strony rozumiem też co kierowało Jaworznem żeby te linie jednak skrócić. Co zaś się tyczy radnego Maciaszka, to z jego inicjatywy zostało do porozumienia wpisane honorowanie biletów i to on bronił z Kosowskim połączeń na Śląsk przed próbą ich likwidacji przez działania Grubera. Sam zresztą chyba w Katowicach pracuje.
A i ostatnia rzecz: oskarża się Kosowskiego, że to jego inicjatywa bo szukał oszczędności... Jakże mylne jest takie wrażenie w kontekście faktów przedstawionych powyżej. Gdyby tak było, to w grudniu ani on ani Maciaszek nie protestowaliby w ogóle widząc do czego chciał doprowadzić Gruber (czyli do liwidacji tych kursów w ogóle), bo to Chrzanów w 80 % płaci Jaworznu za to że zabiera pasażerów na Śląsk. Gdyby więc udało się Gruberowi i zarządowi zlikwidować te linie, to skorzystał by na tym właśnie Chrzanów i Kosowski.
Jak aktywny obserwator tych wszystkich wydarzeń, zwracam się z apelem do dziennikarzy, którzy są autorem tego tekstu i potwierdzenie faktów przedstawionych powyżej. Powinien je znać każdy, kto zabiera głos na tym forum, bo tylko pełna i rzetelna informacja pozwala ludziom wyrobić swój pogląd na sprawę (brak pełnej wiedzy o sprawie może prowadzić do nieprawdziwych wniosków).
Wesołych Świąt dla wszystkich pasażerów :)
0 0
Kosa - kończ waść, wstydu oszczędź. Zabierajcie się ze swoim kumplem Maciaszkiem jak najdalej stąd, a najlepiej od wszelkich stanowisk decyzyjnych. Ciekawe skąd się wzięła ta nienawiść do pasażerów J i S z powiatu chrzanowskiego? A ciekawe czy ten burmistrzyna wie, że mamy w powiecie spore bezrobocie, że w pobliskich śląskich miastach pracuje mnóstwo ludzi z naszego powiatu, że Śląsk oferuje obecnie pod tym względem dużo więcej niż Małopolska. Ciekawe czy go to coś obchodzi. A może wspaniałomyślny były górnik, "specjalista" w zakresie organizacji komunikacji - jak zawsze niezawodny Gruber (ze związku wzajemnej adoracji) coś wymyśli? No tu już chyba grubo przesadziłem - wybaczcie drodzy komentatorzy :)
0 0
Busiści pewnie skorzystają i zaraz podniosą ceny. W końcu jeżdżą dla kasy a nie dla idei.
0 0
To, że kosowski za przeproszeniem rozpieprzył (proszę o wybaczenie tego zwrotu, ale pasuje tu tylko taki) połączenia do Krakowa, Katowic i Sosnowca to prawdziwy skandal! Takie marginalizowanie świetnie położonego miasta to kompromitacja dla człowieka na tym stanowisku. Teraz może wszyscy mamy się upychać do busów, co? Aha - zapomniałem, że kosowski do tych miast to śmignie służbowym wozem przez autostradę w 30 min. ale my mamy się tłuc z przesiadkami albo nierzadko przeładowanymi busami!
0 0
Zgadzam się z panami Maciaszek Kosowski zmiany są konieczne ale na ich stanowiskach całkiem chcecie zdziadzić miasto Chrzanów dbają o swoje interesy a nie mieszkańców ich mają w dupie. Ciekawe jakie wysokie premie obiecali pozostałym człokom zgromadzenia że wszyscy głosowali za
0 0
zróbmy PUBLICZNY PROTEST! będzie telewizja media wreszcie zobaczą!
0 0
"burmiszcz" kosowski = żenada i kompromitacja Chrzanowa
0 0
zawsze można zainicjować referendum gminne, nawet w sprawie odwołania burmistrza, którego to sami wybraliśmy, a czego chyba teraz większość żałuje. Bo chyba mało kto narzekał na połączenia bez przesiadek, jedynie naszej władzy to się nie podobało.
0 0
Naprawdę świetny pomysł, szkoda tylko że dla burmistrza a nie dla dojeżdzających mieszkańców powiatu. Brak bezpośredniego połączenia z Katowicami cz Sosnowcem z miasta "powiatowego" jakim jest Chrzanów to wprost kompromitacja. Dziękujemy i zapamiętamy to w nadchodzących wyborach.
0 0
Dobrze, że jesienią odbędą wybory i pan kosowski straci swoje stanowisko, już więcej nie będzie szkodzić. Na tych zmianach skorzystają prywatni przewoźnicy. Mimo wszystko dojazd na Śląsk i do Sosnowca będzie gorszy. Poza tym argumentacja kosowskiego jest nielogiczna. Twierdzi on bowiem, że po utworzeniu linii 300 i 319 będzie można przesiąść się w Jaworznie np. autobus linii A, jadący autostradą do Katowic. A teraz jak J i S jeżdżą jeszcze do Katowic i Sosnowca nie można przesiąść się w Jaworznie na autobus linii A? Jak J i S jeżdżą z Chrzanowa do Sosnowca i Katowic to jest wybór, jak zostaną wprowadzone linie 300 i 319 takiego wyboru nie będzie. dobrze, że kosowski "popłynie" w nadchodzących wyborach jak popłynęła marzanna wraz z nadejściem wiosny. Niech kosowski cieszy się, że jest burmistrzem, bo jego dni na tym stanowisku są policzone. P.S. to nie jest Prima Aprilis!!!
0 0
a jak na forum w dziale wybory napisałem ze to karierowicze których mieszkańcy najmniej interesują to mnie opluwano że kłamię itd. macie czarno na białym choć oczywiście znowu znajdą się adwokaci tych panów
pozdrawiam
0 0
Prima Aprilis!
0 0
Efekt tego będzie taki, że prywatne busy bardzo szybko wygrają z PKM Jaworzno. Linie 300 i 319 staną się bardzo szybko nieopłacalne, a dawna J i S będzie obsługiwać tylko Jaworzno, Sosnowiec, Mysłowice i Katowice. W ten sposób Chrzanów zostanie odcięty od województwa śląskiego, bo nie będzie w Chrzanowie ani linii 300 i 319, ani J i S. Szkoda, że kosowski ma to gdzieś, pewnie nawet tego nie przeczyta, bo pewnie myśli, co by tu jeszcze zepsuć przed wyborami, jak mieszkańcom zatruć i utrudnić życie. Najpierw była linia "K" do Krakowa, a teraz kursy na Śląsk i do Sosnowca.
0 0
Mam propozycję dla burmistrza kosowskiego (celowo z małej litery). Zróbcie jeszcze z 40 przesiadek na trasie Chrzanów-Katowice/Sosnowiec. Proponuję przesiadki na następujących przystankach: dla linii 319 (stara linia S):
Koźmin
Koźmin Jesienna
Koźmin Las
Jeziorki Herbowa
Jeziorki Las
Jeziorki Sklep
Jeziorki Szkoła
Jeziorki Rondo
Wilkoszyn Cmentarz
Wilkoszyn
Wilkoszyn Rondo
Jaworzno Szpital
Jaworzno Obrońców Poczty Gdańskiej
Jaworzno Stojałowskiego
Jaworzno Urząd Miasta
Jaworzno Rogatka
Jaworzno Krakowska Pętla
Jaworzno Krakowska
Jaworzno Rogatka
Jaworzno Urząd Miasta
Jaworzno Centrum
Jaworzno Hotel Brojan
Jaworzno Pechnik
Jaworzno Leopold
Jaworzno Urząd Skarbowy
Jaworzno Osiedle Stałe
Dąbrowa Narodowa Dąbrowska
Dąbrowa Narodowa Kościół
Przystanek strefowy Łubowiec
Jęzor Centrum Handlowe
Jęzor Jaworznicka
Niwka Kościół
Mysłowice Komenda Policji
Mysłowice Szpital
Mysłowice Kopalnia
Przystanek strefowy Mysłowice Targ Miejski
Sosnowiec Jagiellońska
Sosnowiec Kościelna
Sosnowiec Dworzec PKP
Sosnowiec Urząd Miasta.
Dla linii 300 (dawna J) na następujących przystankach powinny być przesiadki:
Cezarówka Autostrada
Byczyna Szlaban
Byczyna Szkoła
Byczyna
Bory Podgórska
Bory Czysta
Jaworzno Krakowska
Jaworzno Rogatka
Jaworzno Urząd Miasta
Jaworzno Centrum
Jaworzno Hotel Brojan
Jaworzno Pechnik
Jaworzno Leopold
Jaworzno Urząd Skarbowy
Jaworzno Osiedle Stałe
Dąbrowa Narodowa Dąbrowska
Dąbrowa Narodowa Kościół
Przystanek strefowy Łubowiec
Jęzor Centrum Handlowe
Jęzor Jaworznicka
Niwka Kościół
Mysłowice Katowicka
Mysłowice Kopalnia
Przystanek strefowy Mysłowice Bończyka
Wilhelmina Skrzyżowanie
Zawodzie Ośrodek Sportowy
Katowice Hotel Novotel
Katowice Uniwersytecka
Katowice Aleja Korfantego
Katowice Mickiewicza.
Oczywiście przy każdej przesiadce należy skasować nowy bilet. Co pan na to panie burmistrzu???
0 0
Niestety Pan Kosowski i Pan Maciaszek chcą po prostu się pozbyć problemu jakim są linie J i S, najprostszym sposobem, nie patrząc jakie będą tego konsekwencje, nie tylko teraz ale i w przyszłości. Przecież Chrzanów jak mało które miasto ma idealne położenie - jest pomiędzy dwoma wielkimi miastami wojewódzkimi, które są nie tylko skupiskami zakładów pracy, firm, szkół, uczelni, ale także ośrodkami kulturalnymi, w których są teatry, kina, muzea itd. Władze Chrzanowa powinny dbać o to aby mieszkańcy mieli najłatwiejszy, najbardziej dogodny dostęp do tego wszystkiego, a niestety robią na odwrót. Najłatwiej jest zlikwidować połączenia autobusowe i po problemie…. I teraz odwróćmy sytuację - w jaki sposób mamy promować Ziemię Chrzanowską i zapraszać gości, turystów z tych wielkich aglomeracji skoro utrudnia się dojazd do Chrzanowa? Zdaje się Pan Kosowski i Spółka nie wzięli tego pod uwagę…
0 0
i tak oni wygrają z autobusami czy bez.
0 0
Krótko i na temat skandal !!!
0 0
Dziękujemy!!!!! Jesteśmy dumne z naszych włodarzy, że tak potrafią nam umilać życie. Mają ciepłe stołczki, więc co ich może obchodzić zwykły człwiek prawda?? Pracujemy w Zabrzu i tylko na III zmianę, że teraz jak będziemy wracać z pracy to nie wiedomo dokąd zajedziemy?????/ mogłyśmy się zdrzemnąć jadąc z Katowic do Chrzanowa/. Zapamiętamy!!!!!!! wybory tuż tuż.
0 0
burmistrz chce koniecznie przegrać te wybory...
0 0
No to doczekaliśmy się. Pamiętam jak to wszyscy orędownicy przesiadek w Jaworznie krzyczeli, że nie będzie podwyżek, że to usprawni komunikację, że połączenie Chrzanowa z Sosnowcem i Katowicami będzie lepsze, jeśli będzie przesiadka w Jaworznie. Nie wiem jak inni, ale dla mnie ceny biletów wzrosną niemal o 100%, dodatkowo ta przesiadka. Trzeba być bardzo naiwnym, żeby wierzyć, że dojeżdżając z Chrzanowa do Jaworzna na przesiadkę do Sosnowca lub Katowic, na pasażerów będzie czekał drugi autobus. Tak na pewno nie będzie. Jeszcze nadejdzie taki czas, że osoby podróżujące na Śląsk lub do Sosnowca będą przeklinać tą przesiadkę w Jaworznie, samego pana Kosowskiego również. Nie wspomnę już o tym co się będzie działo zimą, jak na dworze zrobi się mniej przyjemnie. Zamiast jechać jednym autobusem do celu, trzeba będzie stać po przystankach. No, ale jak twierdzi burmistrz Kosowski, cóż to za problem przesiąść się z jednego autobusu do drugiego. Jasne, tylko za bilet trzeba będzie zapłacić dwa razy więcej.
0 0
dla mnie nie oznacza to zadnej przesiadki !! dla mnie oznacza to,ze siadam do BUSA i jade w milej atmosferze cieple i ciszy na uczelnie do katowic;)
0 0
Pora zrezygnować ale nie z autobusów do Katowic i Sosnowca a z panujących nam rządzących. Panowie na szczycie kpią z nas i śmieją się nam prosto w oczy. Ile jeszcze?PYTAM?
0 0
Zgadza sie napewno Pan Maciaszek i Pan Kosowski odczują to podczas wyborów
0 0
Dziekujemy!! studenci bardzo dziekuja za mądre rozwiązania!!
0 0
Po co wydawać 14 złotych (Ch-Kat i powrót)! Wystarczy kupić bilet 24-godziny, który kosztuje 9,00 zł (4,5 - ulgowy). Taniej niż z biletem jednorazowym. Nie trzeba straszyć pasażerów. Lepiej informować.
0 0
Ludzie zorganizujmy jakas petycje przeciez jest tyle ludzi jezdzacych czy do szkoly czy tez do pracy do katowic ...!! niech sie ktos tym w koncu zainteresuje !!!!!albooo poprostu niech jezdza czesciej busy bo za 7 zl w jedna strone jezdzic nie bede !!
0 0
nikt nie pojedzie z Chrzanowa do Katowic za 7zł każdy wybierze bus bo ten kosztuje z Chrzanowa do Katowic aż 3,5!!!
zamiar Panów Kosowskiego i Maciaszka jest prosty, wykazać że ludzie nie jeżdżą i zamknęcie problemu jakim są linie J i S, a że ludzie zostaną bez dojazdów trudno
zazdroszczę mieszkańcom Trzebini bo ci mają jeszcze pociągi do Katowic, Chrzanów po raz kolejny się DZIADZIEJE!
0 0
ja tu czegos nie rozumiem, to na bilecie miesiecznym okm jaworzo bedzie mozna jezdzic tym nowym autobusem 300 albo 319 ??
0 0
tragedia!!!! opoznienia to maja autobusy w chrzanowie a nie jaworznickie pkm !!! jezdze codziennie i pkm jaworzno to najlepsze autobusy jakie sa , chrzanowski zkkm nigdy im nie dorowna!!!
0 0
Pora dać zarobić busiarzom - to będzie chyba myśl przewodnia większości pasażerów od maja ;)
0 0
Panie Kosowski, na jakiej podstawie Pan uważa. że obecnie autobusy J i S mają spore opóźnienia? Kiedy ostatni raz Pan jechał autobusem tej linii? 10, 20 lat temu? Ja jeźdżę nimi 2 razy dziennie do i z Sosnowca i z punktualnością PKM Jaworzno naprawdę nie jest źle. Teraz niestety będę musiał wychodzić z domu co najmniej pół godziny wcześniej, aby mieć czas na przesiadkę, bo nie wierzę, że wszystko będzie takie "cacy" i niestety będę również później w domu.
Swoją drogą, dlaczego ja mam takie dziwne wrażenie, że władze chrzanowa starają się niemal w każdej dziedzinie utrudnić życie mieszkańców, zamiast je ułatwiać?
0 0
minibusy rullezzzzzzzz
0 0
ciekawe czy pseudoburmistrz jechał kiedyś tymi autobusami??
0 0
BRAWO! Panie Maciaszek i Kosowski mam nadzieję że wyborcy zapamiętają jak traktujecie ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły w Katowicach!