Z wnioskiem o zmianę stawek Spółka Stalexport Autostrada Małopolska już wystąpiła do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wyższe opłaty za przejazd A4 Katowice Kraków mają obowiązywać od kwietnia.
Planowaną podwyżkę SAM tłumaczy "kumulacją wydatków inwestycyjnych wynikających ze zbliżającego się końca umowy koncesyjnej".
Przejazd samochodem osobowym zdrożeje o 1 zł - z 15 zł na 16 zł, ciężarówką o 3 zł - do 49 zł. Zostanie utrzymana bonifikata dla motocykli. Jej wysokość będzie dopiero konsultowana z GDDKiA. Obecnie motocykliści płacą na bramkach 7 zł.
Przypomnijmy, że Stalexport kończy zarządzanie A4 w 2027 roku.
Zgodnie z umową koncesyjną, zarządca odcinka A4 Katowice-Kraków ma obowiązek przekazać autostradę stronie publicznej w doskonałym stanie technicznym.
Wiąże się z tym konieczność intensyfikacji szeregu prac utrzymaniowych, budowlanych i remontowych w ostatnich trzech latach obowiązywania umowy. Będą one związane m.in. z wymianą nawierzchni na całej długości koncesyjnego odcinka A4 czy remontami mostów i wiaduktów - informuje Stalexport.
Poprzednio Stalexport podwyższał opłaty za przejazd A4 w kwietniu 2023 roku.
Od 16 stycznia br. nie ma już preferencyjnych stawek dla kierowców samochodów osobowych korzystających z płatności automatycznych - videotollingu i elektronicznego poboru opłat A4Go oraz Telepass. Rabat dla płatności automatycznych koncesjonariusz utrzymywał dla kierowców samochodów osobowych przez cztery lata.
A4Go w formule prepaid, dzięki możliwości doładowywania urządzenia pokładowego impulsami zachowującymi ważność aż przez dwa lata, pozwala korzystać z tańszych przejazdów niezależnie od zmian w cenniku. Dotychczasowi i nowi użytkownicy A4Go do 1 kwietnia br. mogą wykupić pakiet impulsów w aktualnie obowiązującej cenie 15 zł za jeden impuls, którymi będzie można płacić na bramkach przez dwa lata od daty doładowania.
Zarejestrować się w usłudze A4Go i skorzystać z możliwości wykupienia tańszych impulsów można na stronie www.a4go.pl.
Informacje o wszystkich dostępnych na A4 Katowice-Kraków automatycznych metodach płatności za przejazdy są dostępne na stronie www.a4-szybko.pl.
14.11.2024
Poszukujemy Sprzedawcy (Konsultanta Medycznego) do...
14.11.2024
ODSTĄPIĘ dobrze prosperujący Sklep Odzieżowy - Chr...
08.11.2024
WYCINKA drzew, karczowanie, zrębkowanie. Minikopar...
08.11.2024
DREWNO opałowe, zrębki. Transport. Tel. 572-632-99...
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
JerMih07:19, 31.01.2024
0 0
Do GDDKiA. Nie pozwólcie na ten czyn. Remontują i końca nie widać. Gdyby poszerzano jednocześnie do trzech pasów ruchu, to przymrużył bym oko. Ale w tym wypadku??? 07:19, 31.01.2024
hotin07:55, 31.01.2024
0 0
Głosowaliśta na Tuska,to teraz płaczcie i płaćcie. 07:55, 31.01.2024
Musashi11:24, 31.01.2024
0 0
I bardzo dobrze, ***** frajerów. 11:24, 31.01.2024
Berek99718:18, 31.01.2024
0 0
A kiedy powstanie węzeł Byczyna...? Coś cisza zapadła w tym temacie... 18:18, 31.01.2024
jaro123:32, 31.01.2024
0 0
hotin - jak by ci przestała działać klawiatura, to też by była wina Tuska. za brak musku - winien Tusku. 23:32, 31.01.2024
Promil_pl19:40, 01.02.2024
0 0
@ jaro1 nie w tym problem chociaż też. Pytanie jest takie czy ten ktoś pod tym niciem dostaje pieniądze za pisanie tych głupot na tym i innych formach. Jeśli tak kto i z czyich pieniędzy za to płaci a ten czy się rozlicza z tego tytułu z fiskusem? Pytanie czy to robi w domu czy może w pracy? Jak w swoim biznesie to pół biedy ale jak na garnuszku drenowanego przez osiem lat budżetu no to już jest na to paragraf 52 kodeksu pracy. Mając na uwadze to co się działo tutaj w czasie przedwyborczym począwszy od wyborów prezydenckich w 2015 no to jest co sprawdzać! 19:40, 01.02.2024